wie ervaring met sondevoeding

Discussion in 'Voeding' started by foreverfriend, Nov 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Hallo

sinds 2 weken krijgt mijn meisie thuis 4 maal daags 100cc sondeveoding via haar sonde.
    Na 9 dagen ziekenhuis mocht ze met de sonde naar huis. In het ziekenhuis heeft ze 8 maal daags 100cc gehad en nu thuis dus de helft.
    Ze lag in het zh omdat ze ziek was, buikvirus, verkouden en 4 tandjes tegelijk op doorkomen. Hierdoor was ze vermagert en aangzien ze al geen zwaargewicht was, kwam ze met haar gewicht onder de curve terecht.

Buiten dat ze sondevoeding krijgt is het de bedoeling dat ze "normaal" eet. Maar dat normale eten lijkt nog helemaal niet op de hoeveelheid die ze gewend was te eten voor haar ziek zijn.

Heeft iemand ervaring met eten bij sondevoeding????
    Gaat het vanzelf een keer beter? Of moet ik echt wachten tot die sondeveoding is gestopt? En verbetert het ook dan? of blijft het moeilijk???
    De sondevoeding zal ws tot 02-120wel door blijven gaan, want dan pas gaan we terug naar de kinderarts. Ze is tot nu toe bijna 6 ons gegroeid op de sondevoeding.

Bedankt alvast voor jullie ervaringen

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Nou, wat sneu zeg! Maar goed dat het nu weer de betere kant op gaat?!
    Heb er zelf geen ervaring mee, behalve dan vanuit mn werk, haha! Maar das niet bij baby's...
    Na het ziekzijn kan het soms wel 2 weken duren voor de eetlust weer terug komt en nu met de sondevoeding zal ze ook niet echt grote honger krijgen. Ik zou beginnen met fruithap en andere licht verteerbare dingen. Als haar eetlust terugkomt dan pas brood en warm eten. Als ze weer op gewicht zit en de sondevoeding mag gestopt worden zal ze wrs ook weer wat meer honger krijgen en dan hopen dat ze het weer oppikt!

Sterkte...

3. bengel

bengel Niet meer actief

hoi hoi

tjeetje zeg.
    Ik werk als logopedist met mensen/kinderen die sv krijgen.
    Geef je het normale eten wel voor de sv? Want als eerst sv dan heb je geen honger meer he....
    ze heft een sonde door haar neus die dus ook in haar keel komt. Stel je voor dat je iets in je keel hebt wat je niet weg kan slikken. Ik kan me voorstellen dat ze dan ook geen eten wil. Komt echt vanzelf weer in jullie situatie! Houdt het iig luchtig, laat maar als ze niet wil....als ze maar bijkomt he..
    succes

4. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    bedankt voor je reactie!!!

Ik geef het normale eten altijd voor de sondevoeding. Ze ontbijt eerst en krijgt daarna de sv.
    Bij de lunch net zo en bij het avondeten ook.
    Ja ze zal dat gevoel in haar keeltje natuurlijk niet lekker vinden en daarom minder eetlust hebben. Ze eet van alles wat ze normaal gesproken had, nu de helft.
    Dus ik hoop dat het inderdaad net als jij aangeeft vanzelf weer goed komt zodra die sonde eruit gaat.
    Ze komt inderdaad aan....en dat is het belangrijkste!
    Hopelijk is ze er over een week vanaf, dan is ze in 5 weken tijd 1kilo aangekomen. Dat vind ik genoeg.

Share This Page