1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik ben even een paar dagen druk geweest dus niet gereageerd, dus hier gaan we! ;

@ voedingsbh&cup Ik heb voedingsbh's van de H&M omdat die mooi meerekken en ook nog alles op zn plek houden..
    Kosten niks, maar gaan ook niet lang mee. Maar dat maakt me niet veel uit.
    Mijn cup is flink gegroeid, en zat al op een D cup.. Nu is het F geworden, vind het maar irritant!

@ romydani ; WOW! Dat is echt al duidelijk een zwangerschapsbuik (JALOERS!)

@ woepietje ; zo leuk al die voorbereidingen! En als je je niet lekker voelt bij een sluier, gewoon niet doen!

@ Geslacht ; wat leuk dat er al zoveel meiden het geslacht weten! klopt het ook met voorgevoelens?
    Wij gaan vanavond voor een geslachtsbepaling, ben erg benieuwd.. Heb ineens heel sterk het gevoel gekregen dat het een meisje is.
    Maar we zullen het zien!
    -- lees dat duchess een voorgevoel had wat klopte, gaaf!

@ Miepje ; welkom! :) Ook al in verwachting van een meid zie ik, leuk!
    Ik heb het idee dat er meer meiden als jongens geboren worden (of dat is toevallig zo in mijn omgeving waar het 8 meiden tegen 2 jongens staat in de laatste paar jaar)

@ tamara ; fijn dat de uitslagen van combi test goed waren!
    en ook al een mooi buikje :)

@ Amendie ; voor 400 euro kan je zelfs een nieuwe halen bij babydump! snap dat je dat er niet voor uit wil geven.

@ flipske ; een camping bedje mag toch niet als permanentje slaapplaats? Dacht ik ergens gelezen te hebben.. :p

@ duchess ; wat een bijzondere wieg! Daar zit aan de binnenkant dan een soort hangmatidee in waar de baby in ligt toch?

@ picolina ; vervelend dat er nog zoveel aan het huis moet gebeuren, dat is een hoop extra stress!

@ meubels ; hier staat alles al :$ Nu nog raamdecoratie, klein spul en aankleding!
    Wij hebben van kennissen ledikant en kast gekregen en ook veel andere benodigdheden (bad/tummytub/kruiken/flesverwarmen/nieuwe flessen/thermotas/enz enz enz). De kast op de kinderkamer staat dus al aardig vol :p
    Gaan jullie voor verduisterende raamdecoratie of niet? Heb gelezen dat het goed is om dag en nacht ritme duidelijk te houden en zit dus heel erg te twijfelen wat we zullen nemen..

Vanavond dus weer naar ons kleintje kijken en hopelijk het geslacht te weten komen.
    Zo'n zin in!

2. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Bekijk bijlage 280662

Hier een paar fotootjes van het kamertje zoals beloofd, alleen het ledikant staat nog op zolder.

3. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
  4. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
  5. woepietje

woepietje Actief lid

8 aug 2012
    355
    0
    0
    Leuk al die berichtjes en foto's!

Wij gaan voor het mozesmandje met onderstel, waarschijnlijk ook via Marktplaats. Hier een site waar je ze kunt vinden: Om Het Hoekje De donkere versie want onze slaapkamer en de kinderkamer zijn dat ook.

Raamdecoratie weet ik nog niet, nog even wachten tot 29 november en we het 'zeker' weten. Kinderkamer is bij ons op de zuidkant (andere kant maar 1 kamer en die is veeeeeeeeeel te groot) dus wij moeten zeker nog kijken naar goede zonwering. Probleem is alleen dat wij aan de achterkant een serre hebben en er dus niet goed bijkunnen (ramen lopen schuin af en onze woonkamer is op de 1e verdieping, we hebben een drive-in woning). Nog maar even kijken dus.

@kzh, veel plezier vanavond, laat je het ons weten?

@Bh's, zoals eerder gezegd nog geen last van dus ik blijf lekker al mijn dure, net voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was, lingerie dragen :p

@wedding, had ik jullie de fotolocatie al laten zien, echt mooï: De Nederlanden - Sandton Restaurant Hotel en is redelijk dicht bij ons huis. Vrijdag dus al in ondertrouw, voel de kriebels nu ik aan het typen ben :D Wel fijn dat we al wat leuke dingen hadden staan voor het ontslag van Pascal kwam.

Donderdag gaan wij trouwens bij een kinderdagverblijf kijken, misschien voor jullie ook wel interessant want kijk eens naar de acties: Kinderopvang & buitenschoolse opvang in Midden- en Zuid-Nederland | Skon En verder geen verplichtingen ... ;)

Fijne dag allemaal! Ik ga nog even verder vanuit het wonderschone Ede, vanmiddag dan tot 16:00 uur vergadering ....................... :(

6. woepietje

woepietje Actief lid

8 aug 2012
    355
    0
    0
    15-10-2012 Nadesy geslachtsbepaling
    15-10-2012 Rozerood controle bij gyn

Hoe was het bij jullie?

16-10-2012 Rijkje Extra echo
    16-10-2012 Marijelansink controle VK
    16-10-2012 Ongeduldje1980 afspraak VK
    16-10-2012 Kzh Pretecho/geslachtsbepaling

Succes & veel plezier vandaag!

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ben ook benieuwd hoe het bij iedereen is gegaan gister en vandaag!

Wat een mooie meubeltjes hierboven, helemaal mijn smaak!!

Wbt zonwering, wij willen voor de komst van de baby rolluiken plaatsen op alle slaapkamers. Dus daarom vind ik de gordijnen ed minder belangrijk omdat je het met rolluiken ook goed donker krijgt. Ga dus gewoon voor een leuk stofje. Moet alleen even goed nadenken, want de babykamer heeft alleen een balkondeur en dan erlangs een heel klein raampje en een groot stuk muur daaronder. Weet dus even niet wat ik daarmee moet. Voor de muur komt waarschijnlijk wel de wieg of de kledingkast te staan. Dus als ik daar gordijnen hang is dat misschien weer niet zo handig. Even overna denken nog. ;)
    Gaan binnenkort eerst dochterlief's nieuwe kamer maken, zodat zij over kan naar de grotere kamer en als die dan klaar is beginnen we aan de babykamer. Maar weten al helemaal wat we willen, dus die zal wel zo klaar zijn. :)

8. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @Woepietje, mooie locatie om te trouwen !!!

Wij hebben op de babykamer gordijntjes en er hangt een rolluik voor het raam. Het eerste half jaar komt de de beeb bij ons op de kamer in de wieg, leg haar dan wel overdag in haar ledikantje op haar eigen kamertje, doe dan alleen de gordijntjes dicht en laat het rolluik open.

9. Rijkje

Rijkje Lid

15 aug 2012
    93
    0
    0
    Haaksbergen
    Zo hier weer een lekker weekend achter de rug.
    Zondag opgestaan met erge buikpijn, bij verloskundige geweest.
    Hartje geluisterd was goed, maar waarschijnlijk blaasontsteking.
    Dus met potje naar de Huisartsen post.
    Nee geen blaasontsteking dus naar de arts. Van de artsen door naar de gynaecologen. Daar meer dan een uur zitten wachten, toen onduidelijke echo gehad. Werd er gevraagd of ik nu minder ongerust was.
    Ik nee want ik wist al dat het met het kindje goed ging, maar had hele erge buikpijn, zelfs de echo deed al zeer.
    Ze konden niks vinden.... maakt de assistent ons bang door te zeggen dat ons vorige kindje een chromosomen afwijking had. Mevrouw had dus niet goed gelezen, en over het hoofd gezien dat ze die testen niet konden uitvoeren omdat toen de tijd het stukje navelstreng is verloren.
    Daarna urine op kweek gezet, en recept gekregen voor laxeermiddel.
    Ik kan dus gewoon naar de wc :s maar goed.... Vandaag gebeld voor uitslag urine, is er geen urine op kweek gezet...

Hopen dat ik voorlopig niet weer in het ziekenhuis terecht kom, want ben van 13.00 tot 17.30 weggeweest, voor eigenlijk niks.

Vandaag wel een leuke echo gehad, echoscopiste deed erg dr best en heeft alles goed nagekeken. Was wel even fijn om nu een echt mensje te zien..

Heel verhaal, kan een beetje wazig zijn geworden. sorry..

Borsten, van hangende theezakjes b Eerste maand naar een 75c en zit nu op een 75 of 80 D.
    Buik wordt steeds groter, en zit soms al in de weg met slapen e.d.

Met kamertje zijn we nog naar klein beetje begonnen, hadden we afgelopen weekend willen doen.
    Het wordt aqua met lime en oranje.
    Kamertje van mn dochtertje was ook aqua met lime. en was toch echt wel een heel schattig kamertje

We nemen gewone gordijnen, omdat ze later idd moeten wennen aan dag en nacht. en ze slapen toch wel als ze moe zijn.

Verder druk met een oude wieg bekleden waar onze halve familie in heeft gelegen.

Hoe is het met de rest gegaan voor de echo's en controles?

10. Rijkje

Rijkje Lid

15 aug 2012
    93
    0
    0
    Haaksbergen
    echo 14+4.jpg

11. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    hallo allemaal even reageren via mijn tel dus geen enter toets. vandaag de eerstw controle gehad en alles prima . hartje mooi gehoord ook niet O gek dat ik hem thuis niet vond . zocht veel te laag baarmoeder zit al tot de navel lekker hoog dus al..verder was de bloeddruk en alle bloeduitslagen prima...groetjes

12. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Aahh wat een mooie echofoto Rijkje!!! Maar wat een shitzooi zeg in dat ziekenhuis, wanneer weet je nu waar die buikpijn vandaan komt?? Gelukkig gaat het met jullie kleintje allemaal goed.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat een mooie echo! Prachtig he, het zijn al hele mensjes...
    En wat balen van die buikpijn, is het nu welminder?

Marijelansink, fijn dat alles goed was! Jou baarmoeder dus ook al zo hoog! Voel hem zelf ook bij mijn navel zitten. Was bij de 1e wel anders!

14. Frummel

Frummel Niet meer actief

Rijkje jeetje wat een zooitje ongeregeld zeg! Logisch dat je nu nog niet gerustgesteld bent.. wel een hele mooie echo :)

Minie: mooie meubels!

Raambekleding: gewoon iets wat we leuk vinden. Boven hebben alle kamers rolluiken

Bh: voor de kids 70d na 2 kids 70b en nu 70d weer. Lang leve de hormoonkuur zullen we maar zeggen

Kinderopvang: niet nodig ben lekker thuis bij ze :)

Woepietje mooie locatie!

15. Rijkje

Rijkje Lid

15 aug 2012
    93
    0
    0
    Haaksbergen
    Nee geen idee wat het was, heb nog af en toe last.
    Gewoon rustig aan blijven doen, en als het weer erger wordt nog weer urine inleveren.
    Vind het eigenlijk nu ook wel even goed, ben super blij met de echo.
    Morgen gesprek vanwege mn weinige vertrouwen in de zwangerschap.
    Hoop dat het helpt, zodat mn vriend ook kan gaan genieten en me niet alleen maar hoeft te troosten.

Vind het fijn dat ik toch ook hier steeds even mn ei kwijt kan en jullie fijne reacties erop!!

16. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Rijkje, mag ik vragen waarom je weinig vertrouwen hebt in deze zw.schap? Komt dat door de buikpijn of zijn er nog andere redenen? Misschien heb je het al verteld maar dan heb ik het gemist. Wel verstandig om erover te gaan praten

17. Rijkje

Rijkje Lid

15 aug 2012
    93
    0
    0
    Haaksbergen
    Minnie het is een beetje lang verhaal, Maar 2 jaar geleden kreeg ik met ruim 9 weken een miskraam. Heeft ongeveer een week geduurd voordat er stolsels e.d. uitkwamen.
    Na controle bij vk en echo bleek ik toch nog zwanger te zijn. Schijnbaar een tweeling. Heb eigenlijk tot 15 weken bloed verloren. Controles bleven wel goed en de vk zei dat het nu wel goed zou komen.

Toen het bloeden stopte kreeg ik eindelijk een beetje hoop, en hebben we het iedereen verteld. Bij ruim 16 weken kwam ik op controle, en toen konden ze het hartje niet meer vinden. Na echo bleek dus het kindje te zijn overleden.
    Op 17 weken zijn de weeën in het ziekenhuis opgewekt en ben ik bevallen. Daarna geopereerd vanwege de placenta.

Het is een beetje in een notendop.
    Dit was allemaal met mijn ex man die het liefst zelfs niet eens bij de bevalling wilde zijn en dus ook 3 meter verder op zat.

Wil er wel graag over typen, want dan kan ik het toch meer verwerken. maar ik heb vaak het gevoel dat ik nergens bij hoor. Mensen zien het als een miskraam, en zo wordt het vaak bestempeld.

Sorry als ik mensen toch ongerust maak, dat is echt niet de bedoeling!!

18. Frummel

Frummel Niet meer actief

Rijkje jeetje meis wat heftig. Qua term kunnen ze het misschien een miskraam noemen maar kom op meis.. je hebt een hele bevalling plus nasleep moeten meemaken. Je bent bevallen van een kindje.. mensen kunnen vreselijk hart zijn. Mijn vriendin is met 7 maanden haar kindje verloren en zelfs dat durven mensen een miskraam te noemen. Zeker over praten en ik weet zeker dat je hier (zowel in dit topic als bij anderen op deze site) je verhaal kwijt kunt zonder dat het wordt onderschat

19. woepietje

woepietje Actief lid

8 aug 2012
    355
    0
    0
    @Rijkje, pffffffffffffffff, heftig verhaal zeg. Hopelijk kun je toch een manier vinden om van deze zwangerschap te genieten. En als je het er hier over wilt hebben ben je wat mij betreft van harte welkom! Veel sterkte

20. woepietje

woepietje Actief lid

8 aug 2012
    355
    0
    0
    @Frummel, same minds think alike ;)

Deel Deze Pagina