1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Piccolina : kan je niet aangeven dat je meer controles wilt?
    Ik heb elke 4 weken in t ziekenhuis.

Amandie : ik zou de vijver lekker houden.. Leert een kind ook meteen van toch! Ik ben als kind ook eens in de vijver gevallen, was daarna een stuk voorzichtiger :p schrok zo van die vissen dat ik nooit meer in een meer, vijver of zee ben geweest :p

Hier : zo even naar de masseuse, heb zo erge last van mijn benen!
    Kan er snachts gewoon niet van slapen.. Mijn benen zijn al mijn zwakke punt, hier zat de lyme voornamelijk dus spieren zijn flink aangetast..
    Hebben jullie ook last van slechte doorbloeding/krampen oid?

2. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik vroeg er naar. Wij krijgen namelijk veel vragen of het verstandig is. Ik zie inderdaad de gevaren, maar er zijn overal gevaarlijke dingen.

Ik heb elke 4 weken een controle van de vk. Niet heel spannend en met deze termijn kunnen ze medisch toch weinig voor je doen. Pas met 20 weken gaan ze dat echt bekijken. Controle is maar heel kort, bloeddruk meten, baarmoeder voelen en omdat ze het kan ook even kijken naar de ligging van de kleine en hartje luisteren omdat het kan. Verder kijkt ze of we alles geregeld hebben, kraamzorg, erkenning, naamkeuze, cursus en wat er sprake komt. Tussen de 12 en 20 weken mis je dus maar 1 controle. Ik weet niet waarom je bij de gynaecoloog loopt, maar je kan altijd vragen waarom dit zo is.

Ik begin de kleine nu af en toe te voelen. Heel apart en ben er erg blij mee, vind het erg gezellig.

Weten jullie al of je een cursus gaat doen en zo ja wat en waarom deze?

3. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Good morning!!!!!!

@Romydani, gefeliciteerd met jullie meisje.

@Khz, ja hier ook een beetje vervelend gevoel in m'n benen en dan voornamelijk m'n kuiten, lijkt op spierpijn. Maar tis nog niet zo erg dat ik er echt heel veel last van heb, tis meer het gevoel flink gesport te hebben. Ik heb om 10 uur ook een massage, speciaal voor zwangere.

Lees dat toch al veel meiden al last hebben van behoorlijke kwaaltjes met name bi, pfff lijkt me niet prettig, hopelijk zijn er mensen die jullie kunnen ontlasten. Hier eigenlijk niet te klagen, ach wel een pijntje hier en daar en maagzuur maar als het zo blijft teken ik ervoor, hetzelfde als bij m'n dochter.

Cursus: Ik ga weer naar de zw.schapsyoga, doe gewoon ook aan yoga en dat blijf ik ook zolang mogelijk doen (ik doe de opleiding tot yogadocente) en daarnaast ga ik zwangerschapszwemmen, verder probeer ik zo actief moeilijk te zijn, heb een aantal zw,schapssportdvd,s liggen en ga af en toe nog naar de sportschool. Merk wel dat m'n conditie flink achteruit gaat nu, ben al snel kortademig.

4. Frummel

Frummel Niet meer actief

Nadesy wauw 4 jongens! Wat gaaaaaf!

Romidani gefeliciteerd met jullie meisje!

Vijver: mijn ouders hadden altijd een vijver, ook een hekwerk erover. Er heeft menig kind opgelegen maar door dat hekwerk nooit iets gebeurd. Vijver was heilig voor mijn vader. Ook koikarpers e.d. als je goede voorzorgsmaatregelen neemt is er niets aan de hand gelukkig.

Kwaaltjes: hier op het spugen na eigenlijk niets meer, voel de kleine dagelijks inmiddels, zo leuk!

Die echo van het knulletje is trouwens echt heel duidelijk, leuk hoor!

Cursus; hier geen, bij de andere kids ook niet gedaan

5. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Mijn ex schoonvader heeft ook een vijver in zijn tuin en heeft er gaas overheen gespannen!

6. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Cursus hier ook niet en ook idd bij de andere 3 niet gedaan

7. rara

rara Actief lid

26 jul 2012
    297
    0
    0
    werk, account manager
    Noord nederland
    Hallo allemaal,

Ik ben er nog wel en volg jullie ook nog wel een paar keer per week.
    Hier alleen weinig te melden en jullie schrijven zoveel dat ik het haast niet kan bijhouden zonder hoofdpijn te krijgen van mijn computer scherm!
    Ik heb geen klachten, nergens last van! Ik zet wel regelmatig een foto bij de buik foto's van april ;)

Ik houd jullie zo wel een beetje in de gaten ha ha leuk om te lezen of er meiden of jongens worden verwacht, wij willen het niet weten... volgens de chinese kalender een jongen en mijn gevoel zegt dit ook. Hier houd ik het bij de verassing komt april 2013!

8. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Vind het vele kletsen wel meevallen eigenlijk, ik zat bij de zw.schap van m'n dochter bij de juni-mama's (gewoon hele maand juni) en daar werd echt veel meer gekletst, als je dan een dag niet geweest was moest je wel heel veel bijlezen haha. Mij maakt het niet uit hoor dames, klets maar lekker en als er niks te melden is, ook goed!

9. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    @ Minnie: Dank je wel. Ja, je kan het goed zien hihi

@ Amandie: Spannend hoor. Ben benieuwd of je gevoel en nub juist is

@ runner: Ik denk dat je mijn echo bedoeld haha. Tenminste, ik heb echofoto's geplaatst...

@ RomyDani: gefeliciteerd!!!

Over de vijver... ik zou ook gewoon de vijver houden maar dan wel met gaas of hek eromheen. Opletten moet je toch wel. Wij hebben allemaal van die kleine steentjes in de tuin. Dacht gister ook van straks eet hij die allemaal op maar me moeder zegt ook, ja of misschien eet hij wel een plant of van de aarde dus je kan dat soort dingen toch niet voorkomen. Op den duur leert je kindje ook gauw genoeg wat mag en wat niet.

Wij gaan straks het kamertje ophalen die we op mp hadden gezien. Best "apart" als ik dan later het nu nog lege kamertje inloop en dan er al echt babyspullen instaan :)

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Klopt, opzich valt het hier best mee!

Maar ik zit in meerdere topics hier en op meerdere fora ook, dus het is voor mij zowat een dagtaak hahah!
    Op ieder berichtje reageren gaat me dus echt niet lukken, vooral omdat ik vaak bijlees op mn telefoon. Dus hoop dat jullie dat niet erg vinden. Volg wel iedereen en lees alle berichtjes altijd.:D

11. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ik vind het hier ook mega rustig!

12. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Ti87 oooh meis leuk! heb je de kamer al helemaal af dan??? of komt alleen het kamertje xxx

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Gisteren is de tweeling van mijn broer geboren! Geplande ks, dus was niet echt een verrassing ;), maar toch leuk dat ze er nu zijn. Eeneiige meiden, 2800 en 2500 gram (netjes voor een tweeling, dacht ik zo!) en ze maken het goed. Alleen zo sneu voor mijn schoonzusje (die echt altijd pech heeft met dat soort dingen), de ruggeprik is mislukt, dus ze moest onder narcose en heeft het dus zelf niet meegekregen.
    Maar goed, het 'kippenhok' van mijn broer is nu compleet :p, ze hebben al een dochtertje. Jammer dat ik pas in weekend kan gaan kijken.

Zelf bij VK geweest en eindelijk even het hartje gehoord ;), alles was goed. Ik zei dat ik baby zo ontzettend weinig voelde, maar toch wel het idee heb dat ik hem/haar voel vanaf 13 wkn, dat het dus heel anders is dan bij die andere 2. VK zei meteen al, goede kans dat placenta dan voor ligt. En bij zoeken naar hartje duurde het heel lang voor dat ze het vond, er was erg veel ruis. Dat paste ook helemaal bij voorliggende placenta, zei VK (je hoort dan bloedstroom in placenta), dus nu ook benieuwd of onze 'theorie' klopt straks bij 20 wkn echo ;).

@ cursus: bij de eerste 'samen bevallen' gedaan, omdat ik het belangrijk vond dat mijn zenuwpees man wist wat er allemaal ging gebeuren ;). Is ons heel goed bevallen :p. Bij de tweede een gewone cursus van thuiszorg gedaan, was wel leuk, maar natuurlijk veel info die ik allang wist.
    Nu heb ik er geen zin/puf meer in. Zal voor mij persoonlijk toch niet echt meer iets toevoegen.

@ vijver: mijn schoonzusje en zwager hebben ook een grote vijver en hebben daar een metalen 'hek' overheen gelegd toen ze een kind kregen, daar kun je zelfs als volwassene op vallen zonder dat je nat wordt. Ik denk dat een vijver geen probleem hoeft te zijn, als je maar goede veiligheidsmaatregelen neemt.

@ kzh: wat balen dat je zo'n last hebt van je benen. Dat is gelukkig dan een kwaaltje dat mij compleet overslaat, ken het echt niet, ook niet van vorige zwangerschappen.

14. Amandie

Amandie Bekend lid

31 mei 2012
    681
    0
    0
    Jeeee ik ben jarig! En vanavond weet ik wat voor cadeau er in mijn buik zit! :)

KzH: ja dat doen wij ook! Mijn neefjes die spelen ook altijd bij de vijver bij mijn schoonouders. Iedereen let dan goed op ze, maar ze blijven ver genoeg uit de buurt. Gaat altijd goed en daar zit geen net op. Je moet ze alleen niet alleen laten! Altijd in de gaten houden.

Flipske: Er zijn inderdaad overal gevaarlijke dingen. Wij zijn toch ook groot geworden en nu nog kan je door een ongeluk iets overkomen! Ik denk een cursus borstvoeding en misschien een snelcursus bevallen, ik ga geen lange zwangerschapscursus doen, eerlijk gezegd geen geduld voor en te weinig tijd. Ik geef ook nog les aan de majorettes en dat vind ik veel leuker!!!

Ik vind het ook niet zo heel druk hier! Ik lees altijd wel alles mee en als ik niet reageer omdat ik het druk heb dan heb ik wel gelezen.

Ti: Wat leuk het kamertje!!!!! Heb je een foto? Ik ga vrijdag, morgen dus, maar eens de toemomstige babykamer uitruimen! Zo’n zin in :)

Het is ieder zijn eigen keus om te reageren. Maar soms is het wel leuk dat je eens laat weten hoe het met je gaat.

Kache: Gefeliciteerd!!!!

Ik ben gister naar de koeiemart geweest... Ja je zegt lettelijk koeiemart! Echt leuk! Heb ook iets te veel geld uitgegeven. Wat nieuwe truien gekocht die ook tijdens de zwangerschap lekker meerekken maar wel nog modieus zijn! Ben er echt heel blij mee... Moet eigenlijk mijn kledingkamer weer eens uitmesten, want ik heb wel een beetje te veel kleding, maar veel draag ik nog en ziet er nog mooi uit. Sommige dingen zijn al 4 jaar oud maar blijven favoriet. Alleen ik heb nu niet meer genoeg hangers, Hihi... heb er over de 150 :) en nog een deel ligt gevouwen. Van de kamer is nog niet eens een kwart door mijn vriend in beslag en de kamer is groot genoeg als kinderkamer. Eigenlijk best aso :$ Ik ga morgen eerst de rommelkamer wat de babykamer wordt een beetje uitmesten. Dan kan ik in ieder geval de meubels kwijt die zwaterdag komen :)

15. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Amandie: gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    En hee veel plezier vanavond!!

Wij mogen ook om 18.00 uur! Ben zo benieuwd!! Daarna gaan we lekker uit eten en misschien nog ff naar de prenatal om eindelijk eens iets te kopen voor de beeb!!!
    En dan gaat het grote mondje houden beginnen want dan gaan we kinderen ophalen bij me ouders en me moeder is oh zo nieuwsgierig!!! Maar het mondje blijft dicht:D

16. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Amandie gefeliciteerd! En heel veel plezier met de echo!!

Kache gefelciteerd tante! ;)

Hier gister afscheid genomen van ons hondje, hij was zo ziek en zielig. Was absoluut het goede moment om hem in te laten slapen.
    Ben er wel echt verdrietig van, ga hem zo missen!
    Hier een fotootje van mn maatje Joep ;

Bijgevoegde bestanden:

17. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Amandie gefeliciteerd. Veel plezier met je echo vandaag!

Jij ook veelnplezier met je echo acnaib. Willen jullie het stilhouden tot de geboorte?

Kzh, wat een knappe snoet heeft jullie hond. Afscheid nemen is soms beter voor ze, maar dat maakt het gemis niet minder.

Ik vind het hier niet erg druk, merk wel dat op m'n mobiel reageren gewoon teveel tijd en moeite kost. Bijlezen wil wel, maar zodra ik achter de pc zit ben ik de helft weer kwijt. Je kan ook gewoon op een paar andere reageren zonder dat je het over jezelf hebt. Ik vind reacties op m'n berichtjes namelijk altijd leuk. Maar heb vaak ook weinig te melden. Kan het wel weer over ons naam dillema hebben maar ach daar hebben we nog een week of 20 voor.

18. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ flipske : ja een mooie hond was het zeker!

Namen dilema he, ik heb 2 namen in mn hoofd en die kunnen er niet meer uit haha.. Gelukkig hebben we die samen bedacht dus waarschijnlijk wordt het wel 1 van die 2 :p
    Maar inderdaad, nog tijd zat! :p

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Acnaib, veel plezier bij de echo!!!

Amandie, proficiat met je verjaardag en jij ook veel plezier!!

Wat een lieve hond Kzh, veel sterkte met het verlies.

Wij hebben de naam al klaar, ben er gek op hihi...
    Hadden meerdere meisjesnamen dus was even kiezen, en dat is gelukt. Ook een 2e naam erbij, onze dochter heeft ook 2 namen dus wil ik dat voor de 2e ook!

Mijn man vertrekt morgen naar mijn schoonfamilie voor een weekje, best wel spannend want ik ben eigenlijk nooit zonder hem. Maar kom dat weekje vast wel door met dochterlief. Alleen t huishouden, pff. ;) Mijn man doet nu best veel, ivm erge bekkenpijn en harde buiken van mij, maar moet het nu toch zelf gaan doen allemaal. Achja lekker op mn gemakje..

20. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Kzh: SAltijd moeilijk, afscheid nemen van een huisdier! Maar wel mooi dat je hem verder lijden kan besparen!
    Ontzettende mooi hond! En veel sterkte!

Ik heb expres met namen verzinnen gewacht totdat we weten wat het wordt! Dat maakt het dillema al een stuk makkelijker lijkt me zo!

Als het hier echt super druk was met kletsen kun je het zo moeilijk bijhouden, nu kan ik alles goed volgen , ook als je een dagje niet geweest bent. Al komt dat zelden voor want het wordt een soort verslaving dit forum.

Duchess: mijn man moet wel eens voor het werk een paar daagjes weg. Maar dat is zelden. Ik vin het niks hoor als ie weg is. Maar gelukkig heb je je dochtertje dat voor afleiding zorgt. Gaat ie ver weg?

Ik zit mezelf af te vragen ofdat het verstandig is op volgende week het geplande dagje efteling met me petekindje door te laten gaan aangezien ik naar 2 uur wandelen het verschrikkelijk in me rug krijg. Maar zal morgen de vk eens bellen om te horen wat ze ervan zegt.

Deel Deze Pagina