1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Leuk amendie! :)
    dat is jammer inderdaad, maar wie weet trekt het allemaal bij!

2. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Hier een heerlijke echo gehad!
    Alles zag er eel mooi uit en we hebben een half uurtje heerlijk mogen kijken naar ons kleine ventje:D
    Eerst hield ie zijn beentjes netjes dicht, maar hij deed ze heel ff open en zag het meteen!
    Zo mooi om die voetjes en handjes te zien bewegen!
    Een derde jongen!!!!!!:D

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Zo blijft het een beetje in balans acnaib! : p leuk!

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat leuk meiden!!!

5. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Leuk meiden! Fijn ook om de kleine weer zo te zien bewegen!

We beginnen nu allemaal richting de 20 weken echo te gaan. Is iedereen er al op voorbereid? Ik laat het gewoon over me heen komen. Je kan je er toch niet goed op voorbereiden, dus ik doe gewoon de struisvogel, met m'n kop in het zand.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Is en blijft een spannende echo he? Je moet er idd maar niet teveel overna denken, denk ik. Je kunt toch niets anders dan afwachten.
    Wat gaat de tijd toch eigenlijk snel... Mag best wat langzamer gaan van mij.. Vooral dadelijk als manlief de baby ook kan voelen. :)

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik ben best een beetje angstig voor de 20 weken echo.
    Door mijn medicatie gebruik is er vergrootte kans op open ruggetje, hazenlip, hartafwijkingen etc.. (5% kans)
    Maar het is wel een fijn idee dat ik dan naar een academisch ziekenhuis ga, zodat ze nog net wat beter kijken.

Straks weer controle en echo bij de gyn. Mn mams gaat mee, leuk! :)

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    ik denk zelf helemaal niet naar over de 20 echo: je kan niks veranderen dus als er iets mis is dan zien we het en beslissen we het later.
    waroom zich stress opleveren door iets wat van zelf komt en jij daar geen invloed op hebt (minst je in je zwangerschap wel verantwoordelijk deed)..

9. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    hoi allemaal

wat ben ik jal;oers op dat jullie het geslacht weten .. wil ook zo graag maar manlief echt niet...
    ga wel het kamertje veranderen vind het nu echt een jongens kamertje misschien omdat er een jongen in ligt maar toch voor het idee maak ik hem helemaal anders .. zilver met wit kunnen straks de mooie paarse of of roze of blauwe kleuren bij ..

verder net de verloskundige gebeld omdat ik al een week elke keer m9ijn onderbroekje nat heb en nu dus ook elke keer maandverband voor heb.. wilde even zeker of het niet iets raars is.. het kan zijn dat ik last heb van zwangerschapsincontinentie of gewoon waterdunne afscheiding .. misschien wel vruchtwater maar gaan ze niet vannuit,.. moe nu eerstr zo even wat urine weg brenegen om te kijken of ik geen urine weg infectie heb en dan maandag even terug bellen over hoe het gaat en wanneer ik het verlies precies heb met bewegen of gewoon ...verder voel ik de klkeien nog stees niet baal ik van vorige voelde ik al wel rond dit termijn ./.

wordt hier nu langzaam ook wel zenuwachtig voor de 20 weken echo ...

13-11-2012 2de controle vk

acnaib leuk drie jongen ik vermoed zelf dat ik gezellig met je mee doe en dit ook ons derde ventje wordt

onze oudste zoon is 7 de jongste bijna 2 en dan dit wondertje maar blijft nog even spannend zon week 23 wat klinkt sdat nog lang maar je het weet is de tijd om...

groetjes

10. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    @marijelansink: Ook ik heb daar heel erg last van. Het liefst verschoon ik 4 x per dag mijn ondergoed omdat ik het vies/nat vind. Ik heb daar nog nooit wat van gezegd omdat ik er van uit ging dat het erbij hoort?! Anders moet ik het dinsdag gelijk maar even aangeven bij de gyn als ik controle heb.

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb dat ook met periodes. Het wisselt wel, nu weer nergens last van. Vies he.

12. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    ja erg vies bah

ik heb er mijn vorige zwangerschappen nooit geen last van gehad en ga er ook vanuit dat het iets is wat erbij hoort hoor maar je weet het niet he beter het zeker voor het onzekere....
    vanmiidag tussen 4 en 5 bellen voor de uitslag van de urine ..

maar hetbis ibndd een heel vies gevoel straks ruiken mensen het ofzo denk ik dan maar zal wel niet ..

groetjes

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Amandie gefeliciteerd nog met je verjaardag! en leuk een meisje!

14. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Acnaib wat leuk een jongen! dus nummer 3 bij jullie! :d

15. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @Duchess, mooie buik al hoor!!!

@Amandie, wat leuk een dochtertje, gefeliciteerd!!! Ik had bij m'n dochter ook een laagliggende placenta, kwamen ze achter bij de 20 weken echo, heb toen rond de 30 weken een extra echo gehad moet kijken of tie was opgetrokken en dat was idd het geval. Heb m'n dochter verder wel gevoeld dus weet niet of het minder was, kan ik pas na deze zw.schap vergelijken.

@Bianca en jij gefeliciteerd met je knulletje, ook heel leuk een echt mannengezin:)

@Marije, herkenbaar van die natte slip telkens, is echt niet fris. Ik gebruik daarom overdag een inlegkruisje. Hier is het volgens mij gewoon urine, tenminste zo ruikt het dus hier 2x per dag een schone slip en dagelijks schone broek/legging. Vind het ook behoorlijk irritant en vies maar ik kan er niks aan doen, ben wel met bekkenbodemoefeningen bezig.

Dochtertje is voor 2 dagen uit logeren bij m'n moeder en haar vriend, ze zijn naar een soort vakantiepark in Belgiƫ, leuk voor m'n dochter maar ik mis haar wel alhoewel de extra vrije tijd nu ook wel lekker is haha. Morgen gaan we met vrienden naar de bios, tis dan Halloween Night en dan draaien er 3 enge films achter elkaar, dus dat wordt lekker griezelen hihi

16. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Net terug van de gyn, mn mams heeft even mee mogen gluren naar haar kleinkind, ze vond het geweldig! :)
    De kleine was lekker bewegelijk, en het hartje klopte mooi!
    Wel jammer dat de apperatuur van t ziekenhuis niet super is, daardoor kon ze geen duidelijke foto meer maken.. Maar toch is ie leuk!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,7 KB
      Weergaven:
      6
  17. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    @ Amandie: Gefeliciteerd, een meisje! Je gevoel klopte dus. Dat wordt dus een kamer met roze tinten :p

@ Minnie: Sinds een paar weken wordt het weer een beetje wat tussen de lakens ;) Het is niet hetzelfde als voor de zwangerschap maar nu zo'n 3 keer in de week...

@ acnaib: Leuk een 3e jongen! gefeliciteerd!

@ flipske: Ik vind het wel steeds spannender worden als ik aan de 20 wk echo denk. Ik probeer me er niet druk om te maken. Nu we vorige week ook geslachtsbepaling hebben gehad ga ik er een beetje vanuit dat als er iets "vreemds" op te zien was hij dat ook wel had vermeld.

Ik ben toch wel benieuwd hoe het nu voelt als je je kleine voelt. de echoscopist zei dat ik grote kans heb om de kleine al te voelen aangezien mijn placenta aan de achterkant ligt. Ik voel van alles maar dan denk ik misschien zijn het gewoon mijn darmen...? Voelde gister een soort plopje onderin maar daarna ook veel gerommel (soms kan je het ook horen) dus dan waren het misschien weer mijn darmen. Kan het ook zijn dat je aan de bovenkant wat voelt?

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat kan zeker, ze liggen niet stil! Ik voelde vanmiddag een schopje in mijn zij. Mijn baarmoeder komt tot 1 a 2 vingers boven mijn navel nu dus tot daar voel ik de baby. Meestal wel onderin hoor.
    Het wordt nu vast snel duidelijker zodat je zeker weet dat je de baby voelt. Het is dat dit de 2e is en het echt duidelijk herkende van de 1e, anders hadden het ook goed darmplopjes kunnen zijn ofzo.

Kzh, fijn dat alles goed was! Jammer dat de echo niet zo duidelijk is.

19. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    @ duchess: 2 vingers boven je navel? Ik dacht dat de baarmoeder echt nog heel laag zit rond de 16 wk :) Hmm... misschien dat ik de kleine dan toch elke keer al voel. Hoop dat ik gauw merk wanneer het de kleine is of mijn darmen

20. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Vannacht lag ik wat wakker en aan me buik te voelen.
    Voel ik rechts ineens een harde bol. Dacht: huh????
    Later was het weg, zou dit ons ventje al kunnenzijn??

Deel Deze Pagina