@ amandie: Ja, nu je weet wat het wordt kan je lekker gericht gaan shoppen. Vanavond hebben wij afspraak bij de vk dus dan zal ik wel horen waar mijn baarmoeder zit en of het allemaal goed is. @ hopeless: Bah, wat vervelend dat je je nog steeds zo beroerd voelt elke keer. Ik hoop dat je controle straks goed is en je dan toch een beetje rustig kan genieten ervan. @ kzh: Zo herkenbaar dat slechte slapen. Ik sliep altijd op mijn buik maar dat lukt al weken niet meer dus moest echt wennen aan op mijn zij slapen. Gelukkig gaat dat steeds beter waardoor ik niet meer elke 20 min kramp krijg in mijn armen. Wij slapen ook al 2 maanden op een opblaasbed omdat onze boxspring nog geleverd moet worden dus ook dat is niet echt comfortabel. Hopelijk kan jij ook een beetje een fijne houding vinden!
op een opblaasbed moet er niet aan denken haha.. Ik las dat je beste op links kan liggen zodat er betere bloedtoevoer blijft naar je placenta en onderlichaam.. dus ik doe braaf mn best om op die kant te liggen.. komt goed, gaat vanzelf wennen denk ik zo
Even lekker ego & emo berichtje, de proefdruk van het trouwkaartje is zojuist binnengekomen. Ben benieuwd wat vl er van vindt, heb ze nu mat besteld maar twijfel nu over glans .......
Iemand nog tips voor leuke positiekleding? Ik zoek voor mijn werk nog wat nette, vlotte kleding maar pfffffffffffffffffff wat valt het allemaal tegen zeg. Truttig en vormloos zijn de 1e twee woorden waar ik aan denk als ik al die kleding zie.
Ik zie juist alleen maar leuke kleding! Al online gekeken? Bij kleertjes.com bijvoorbeeld hebben ze erg leuke kleding vind ik. En ik heb ook veel van de H&M. Ik heb een fikse buikgriep te pakken, dus lees wel mee, maar heb niet eens kracht om rechtop te zitten. Houd sinds gisteravond niks binnen, niet eens water. Zucht.
Beterschap duchess! @woepietje : vind je bij de prenatal niks? H&m heeft nderdaad ook, maar tis maar net welke h&m je gaat, smmigr hebben echt niks hangen.. Of je moet online shoppen, maar daar ben ik niet van
@ kzh: Ja, waarschijnlijk komt ons nieuwe bed eind deze week/begin volgende week binnen dus dan zal ik vast lekkerder liggen. Het lukt mij echt niet om de hele nacht op links te blijven liggen hoor maar lig wel lekkerder op links eigenlijk @ woepietje: leuk dat de proefdruk binnen is. Hoop dat jullie eruit komen over mat of glans. Ik vond het bij Prenatal best truttig al heb ik daar wel 2 broeken gekocht. Ben laatst bij een winkel in Nijmegen geweest: Belly-B heet het. Ontzettend leuke hippe kleding! Ze hebben ook een webshop. @ duchess: Beterschap!!
Heey meiden, Hoe gaat het hier allemaal? Lees veel over de baby voelen. Hier is hij al een week aan de buitenkant te voelen. Vriend en zelfs de oudste hebben hem al gevoeld, zo leuk. Verder hier nog erg druk. Huis is bijna af. Ben nu met de kamer van de oudste bezig. Dit weekend zijn bed maken en vriend zit dan in barcelona. Hoop dat alles goed gaat! Vanaf maandag als het goed is weer internet
Pfff, hier helemaal gaar! Zoontje lief( de jongste) slaapt al 2 weken niet door 's nachts en vandaag zit ik er helemaal doorheen! Morgen komt er een juffrouw van het cb lags om ff te bespreken wat we eraan kunnen doen. Hopen dat ie vannacht weer eens goed slaapt dan doe ik dat ook
Hè dames, Hopeless balen zeg dat t zo beroerd gaat hoe was t bij de gyn? Acnaib pfff lastig als hij ineens niet meer doorslaapt,heb nu zelf hier ook 2. Slechte nachten gehad maar laat staan 2 weken,succes ermee!!! Frummel lekker dat t huis bijna klaar is,en dat je baby zo goed voelt Ti hopelijk is je bed er snel, en als je maar zoveel mogelijk op links ligt is t goed,hoeft niet hele nacht,dat houd niemand vol Duchess beterschap!! Woepietje leuk al trouwkaarten en wat positiekleding betreft,Tsja er is zoveel keus,gewoon eens online kijken op verschillende sites,succes ermee! Ben vanavond weer bij vk geweest,lichamelijk alles prima, maar geestelijk......momzilla is echt understatement voor m'n gedrag op t moment echt regelmatig knal ruzie met ml......en huil om niks... Dat ik 2 nachten slecht geslapen heb maakt t niet beter, en wordt op werk mega druk door aantal zieke collega's en 1 die op vakantie is... Behoefte aan chocolade is nu ook extra groot.... Gelukkig hoor en voel ik beebje regelmatig,dat verzacht het leed nog een beetje Fijne avond iedereen!
hallo dames urine was schoon dus geen urinewweginfectie ga er dus maar vanuit dat ik de gewoon last heb van zwangerschapsincontinetie hoe lastig ook... vruchtwater kan het vast niet zijn .. morgen even de verloskundige terug bellen die zou dan wat nummers van een bekkenterapeut doorgeven .. heb het idee dat ik het beebje af en toe voel maar durf niet zeker te weten hihih ... is de derde x maar toch twijfel wel of niet .. als goed is vrijdag een trap ophalen van de boven verdieping naar de zolder zodat we daar de kamer van de oudste kunnen maken .. en als die klaar is kan zijn kamer omgetoverd worden voor de nu nog jongste .. en zijn kamertje wordt dan weer babykamer ... omdat we het geslacht niet willen weten (nouja ik wel ml niet) heb ik bedacht om hem zilver met wit te maken ... meubeltjes zijn wit muren zijn wit ..alles accesoires zijn nu nog lime groen met blauw ... maar wil dan graag sterren in het zilver op de muur met een muurtekst ... en dan in de lakentjes en hemeltje wat leuke zilveren friebeltjes kan straks alles bij paars/ roze of blauw.. of vinden jullie zilver toch meer voor een meisje?? twijfel nog een beetje...gelukkig is die als laatste aan de beurt.. ik zag wat zieken voorbij komen beterschap.. ga nu even broodsmeren voor manlief voor moprgen en dan ook lekker mijn bedje opzoeken .. slaaplekker allemaal groetejes
@ hopeless: meid, wat ontzettend balen dat het zo moet gaan . Herken het wel, ook je frustratie en verdriet. Hopelijk was alles goed bij de gyn en komt er de komende weken toch een beetje verbetering. Sterkte meid! @ woepietje: valt erg tegen he, zo'n nasleep van een ontslag, klinkt op zich goed nog 3 maanden betaald en dan de tijd voor je vriend om even tot jezelf te komen en te orienteren op de toekomst! En nu lekker zwijmelen bij de bruilofts-dingen, heerlijk joh! Voor dat je het weet is het al december. @ kzh: pfff het slapen... Irritant he. Ik lig op zich nog wel lekker (ben sinds mijn 1e zwangerschap zij-slaper geworden, daarvoor was ik echt een rugslaper, dus ja: het went!), buik ligt nog niet in de weg, maar ik heb wel moeite met inslapen. Als ik na 3:00 uur in de nacht wakker word (en eigenlijk wordt ik dat altijd wel ), lig ik zo 1-2 uur wakker. Gewoon slapeloosheid, wel moe, maar gewoon niet wegzakken. De laatste avonden is daar ook maagzuur bij gekomen en heb ook steeds vaker hoofdpijn in de nacht . @ Ti87: opblaasbed!? Arme jij! Moet er idd niet aan denken, maar ja, beter nu dan straks hoogzwanger . Bij mijn dochter heb ik eerste trimester op matrasje op de grond geslapen, wij waren toen ook aan het wachten tot bed geleverd werd... @ Duchess: veel beterschap! Hopelijk snel weer op de been, ziek zijn is zo vervelend als je zwanger bent. @ Frummel: aan de buitenkant te voelen? Wow, dat is vroeg! Je frummel is lekker bezig! Wat fijn ook dat het huis bijna klaar is, zal wat rust geven lijkt me, na deze hectische periode. @ acnaib: balen van het niet doorslapen! Dat is erg vermoeiend ja, zeker als je zwanger bent, ik weet het nog heel goed van vorige zwangerschap. Hopelijk komt er snel een goede oplossing. Enig idee waar het vandaan komt? Dromen? Indrukken verwerken? @ Miekje: balen zeg, dat je zo'n last hebt van de hormonen. Lijkt me echt niet fijn om zo prikkelbaar te zijn, de hele tijd. Hopelijk de komende tijd weer wat beter uitgerust, want dat scheelt idd. @ Marije:balen zeg van incontinentie. Ik moet zeggen dat ik er ook wel wat last van heb nu ik weer zwanger ben, had ik (helaas) de vorige 2 zwangerschappen ook, bij niezen en bij spugen . Ik hoop dat het na bevalling spontaan weer wegtrekt, net als de vorige keren... @ hier: zoonlief is gelukkig weer opgeknapt, na een paar vervelende gebroken nachten, vannacht eindelijk weer eens echt goed geslapen en doet meteen wonderen voor hoe ik me voel. Het huilerige is (gelukkig) weer weg, voel me iets beter. Nu alleen nog die enorme berg wasgoed opruimen (heb veel moeten wassen de laatste dagen door het spugen van zoonlief), niet echt zin in ...
@ marije ; vervelend dat je zoveel last van urineverlies hebt zeg! En zilver vindik zowel voor een jongen als voor een meid kunnen @ kache : fijn dat het weer beter gaat met je zoontje! En met jou Succes met de was! Hier vanochtend naar de neuroloog geweest, ze heeft overleg gehad en ik mag gewoon borstvoeding gaan geven Door mijn medicatiegebruik was dat even onzeker maar ben wel heel blij dat dit gewoon kan. Ook gehad over epilepsie en bevalling.. Ik wist al dat ik in het ziekenhuis moest bevallen, maar ik moet dus ook zowieso een dag langer blijven zodat ik en de baby goed in de gaten gehouden kunnen worden. Medicatie spiegel was aan de lage kant, maar gaan toch op deze dosis blijven.. Hoe minder medicatie, hoe beter!
@Woepietje, hier is het libido idd ook een stuk hoger als normaal, iedere dag vind ik nu geen straf Vl heeft er gelukkig geen problemen mee Ik denk ook dat ik het aanbod van je vriend z'n werk zou accepteren, tis wat je zegt, stel dat e het aanvecht misschien komen jullie er dan helemaal niet goed vanaf en dan heb e ook nog die juridische rompslomp. Positiekleding: tis idd vaak truttig en saai maar as je goed zoekt (speciale zaakjes) dan zijn er ook veel leuke dingen hoor. Bv. Een leuke (skinny) jeans met een topje/truitje. Of een jurkje/tuniek met een leuk lint die je om je buik knoopt, draag er een paar leuke pumps/laarzen onder en het is niet truttig @hopeless, hopelijk gaat het snel beter met je, sterkte!!!! @Khz, bij mij helpt een viedingskussen heel goed om m'n buik te ondersteunen s,nachts. @Marije, zilver vind ik ook een neutrale kleur hoor en je kan het ook nog eens mooi combineren met rosé of blauw straks als je dat leuk zou vinden. Hier gisteren gebeld door de kraamzorg, 20 december komen ze langs voor een intake gesprek. Verder gaat het wel goed hier, soms een beetje emotioneel en ben dan bang dat Vl mij niet meer lief en aantrekkelijk vind
@marije: Zilver is een mooie neutrale kleur. Hier ook de kleuren wit/zilver/turquoise(ruit), als het een meisje werd wou ik wit/zilver/roze(ruit). @kache: fijn dat het beter gaat met je zoontje! @ slapen: pff hier ook een buikligger die zich nu is aan het leren om op haar zij te slapen! @libido:eigenlijk best hoog maar door de misselijkheid ook weer niet haha. @opvang: heeft iedereen dit al geregeld? Ik nog niet (schaam schaam), gelukkig is hier in het zuiden wel redelijk wat plek maar ik moet het nu wel gaan regelen aangezien ik persee bij die ene vlakbij het station wil. Het probleem is alleen dat ik parttime wil gaan werken en dus moet weten welke vaste dagen ik krijg. Dit is op zich geen probleem maar wil niet aan de telefoon gaan zeuren/vragen bij de baas aangezien ik nog ziek thuis zit. Ik weet wel zeker dat de kleine straks 2 dagen naar de opvang gaat en 1dag naar oma ivm dat ik die 3 dagen werk. @gyn gisteren: Ik had weer een andere gyn in het zh maar ze was heel lief en nam echt de tijd voor me. Ook heeft ze snel een echo gedaan voor mij gerust te stellen terwijl deze eigenlijk niet staat ingepland bij 16 weken. De kleine was gelukkig heel beweeglijk en zag er goed uit maar niet alles is uitgebreid bekeken. Ook heb ik nu primperan gekregen ipv emesafene tegen de misselijkheid in de hoop dat dit beter werkt.
Opvang, mijn contract wordt niet verlengd. Dus ik heb geen idee war ik in Juni/Juli werk en wat er mogelijk is. Ik wil graag 28 uur werken. Waarvan wisselend 3 en 4 dagen. De wisseldag wordt dan voor de opa's en oma's en wij hebben dan 2 dagen opvang nodig. Mocht ik 24 of 32 uur aan de slag kunnen dan zal ik mijn ideale plaatje moeten laten varen. Wel heb ik zometeen de kans de KDV allemaal uitgebreid te bekijken als ik toch een Riet Werkt-Niet ben. Libido is laag, vind het sneu voor vriendje. Maar ik heb gewoon minder gevoel lijkt wel.
Vandaag de eerste 2 nieuwe pakjes gekocht!!! Wat is dat toch, dat als je in een babywinkel komt je het liefst alle schappenleeg wilt trekken Verder nog een buikdrager gekocht! Morgenavond beginnen we met een hopelijke slaapoplossings probleem! Ik wil dot echt graag opgelost hebben voordat de derde komt. Anders zit ik straks 's nachts een beetje in de knoei. De bedoeling is om bij hem op de kamer te gaan slapen zodat ie leert dat er 's nachts iemand is en hij weer alleen verder slaapt in zijn bedje. Als ie toch gaat huilen moeten we daar even bij doorbijten om het patroon t doorbreken. Een beetje a la nanny!! Hopen dat het binnen een paar nachtjes werkt zodat de nachtrust terug kan keren!
Tja ik voel nog geen baby... We nog meer niet? Buik groeit lekker door ik heb het iedee dat hij erg groot is voor 17 weken maar ik ben maar 500gr aangekomen.. Verder erg veel last snachts van neus: s ochtends komt er veel propen met slijm en bloed uit. Voor de rest geen last van iets ik mag lekker uitslapen tot 12.00-13.00 uur en veel niks doen en sporten gaat goed!
Mijn dochter slaapt bijna nooit door. Laten huilen is mijn ding gelukkig niet, maar succes ermee Acnaib! Watvoor drager heb je gekocht? Hopelessinlove, hopelijk werkt de primperan beter meid! Opvang hebben wij niet nodig. Piccolina, het komt heel veel voor bij een 1e kindje dat het met 17 weken nog niet gevoeld wordt hoor! Komt vast snel! En wat heerlijk zo uitslapen! Ik ben jaloers hihi mijn dochter is momenteel om 05.15/05.30 wakker. Lig er dus zelf maar extra vroeg in 's avonds. Mijn man komt vandaag weer thuis, gelukkig maar! Kan elke avond amper lopen omdat er zoveel is dat hij al overnam ivm BI.. Nu moest ik alles zelf doen en viel me toch wel zwaar. Al gaat het maar om kleine dingetjes, dochterlief in bad doen en haren wassen etc, boodschappen uitladen enzo.. Eigenlijk alles waarbij ik moet bukken, brr! Maar gelukkig kan ik hem vanmiddag van Schiphol halen.
Duchess: wat lekker dat ie weer thuis komt!!! Heerlijk elkaar weer te zien lijkt me! Ik heb een goedkopere versie van de ergobaby gekocht. Met een kussentje erin zodat je ze vanaf het begin erin kan doen. Ik ben ook helemaal niet van het laten huilen, maar op dit moment ben ik er klaar mee met 's nachts wakker worden. Dit breekt echt op. En ik heb nog wel een lane weg te gaan. Ik ga het 3 nachtjes probeen, werkt het niet, dan lijkt het me een kwestie van erover heen groeien. Maar geloof me, dat laten huilen doet me echt zeer, maar moet dit echt proberen van mezelf want anders ben ik straks een wandelnd lijk! Straks met 3 kids lijkt me het ook geen succes als ze elkaar wakker huilen en dat er er eentje niet in zijn eigen bed kan liggen als ik de kleine zijn fles moet geven. Niet geschoten is altijd mis, dus op hoop van goede zegen maar! Ik heb nu zo de smaa te pakken dat ik vanmiddag weer het liefst ga shoppen!!!