1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Miekje:
    Jeeeeeeeeeeej een meid, gefeliciteerd :)
    Is zeker leuk, een zusje voor je dochter. Hoe oud is je andere dochter?

@Corina: Goedzo! Ik hoop dat de fysio verlichting kan brengen.
    Lekker rustig aan doen dit weekend.

@Acnaib: Lekker zeg. Waar zijn jullie heengeweest?
    Veel leuke dingen gedaan?

Mijn vriend is afgekeurd vanwege een bedrijfsongeval, dus hebben beide geen werk. Elke maand is dus zeg maar lastig rondkomen en aangezien mijn vriend surinaams is en ook familie in suriname heeft wonen gaat die daarheen met zijn pa om grond te zoeken zodat we daar een huis kunnen bouwen. Het is de bedoeling dat we daar uiteindelijk gaan wonen. Niet emigeren, maar pendelen. 1x in de 8 maanden moet je een x terug naar Nederland.

Dus helaas krijgt die er geen geld voor haha, maar het is dus wel voor een goed doel, want als het straks klaar is allemaal (hopelijk volgend jaar oktober ofzo) gaan we daarheen.

2. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Corina fijn dat je zo snel bij fysio terecht kan!en als t tot die tijd heftig wordt gewoon PCM,kan echt geen kwaad hoor,heb er in t begin voor m'n elleboog ook 6 per dag genomen.....

Duo mijn dochtertje is pas 2 dus als kleine er is bijna 2'5
    Wat leuk om naar Suriname te gaan,heerlijk qua temp,dan heb je zeker hoop drukten komende tijd!
    Wel leuk om dat in vooruitzicht te hebben:)

Acnaib welkom terug, ik heb na vanavond lekker weekje vrij,ga leuke dingen doen met vriendinnen en t huis flink poetsen;)
    E vooral uitrusten :)

3. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Gelukkig wordt hier ook nog gekletst !!!!

@Duo, 10 jaar geleden was ik op familiebezoek in Amerika en toen zijn we even de grens overgeweest naar Mexico (Tijuana) maar ben verder nog nooit in Mexico geweest dus ben benieuwd. Jeetje 2 maanden zonder je lief is idd lang maar tis voor een goed doel, Suriname lijkt me een heel mooi land.

@Marije, hier moet ook nog heel de zolder worden gedaan, we hebben dan wel een vaste trap maar voor de rest moet ook alles verbouwd worden daar, pfffff

@Khz, beterschap meid, benauwdheid is niet leuk, ik ben zelf ook astmatisch maar heb weinig last meer gelukkig, alleen met een verkoudheid steekt het de kop weer op, hopelijk slaan de meds snel aan.

@Mieke, leuk een kleine meid erbij straks!!

@Kache, lief dat je naar mijn verkoudheid vraagt, het gaat alweer een stukje beter, hoest nog wel maar kan het nu ophoesten. Heb wel een onschuldig kruidenhoestdrankje ervoor. Het valt me op dat veel meiden er last van hebben. Hopelijk zijn we allemaal sel hoestvrij.

Gisterenavond ben ik samen met vl naar de voorstelling " help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" geweest. Het was echt super grappig en heel herkenbaar, zelfs vl vond het leuk haha.

Zijn sommige van jullie al begonnen met een z.schaps cursus? Maandag begin ik met zw.schapsyoga.

4. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    het is ineens weer druk hier gezellig!!!

miekje wat leuk een zusje voor sofie ..

hier al twee jongens en merk wel dat de jongste heel erg meegaat in wat de oudste doet zit 5 jaar tussen dus soms best lastig..
    de jongste is ookm 2,5 als de babay geboren gaat worden dus even afweachten wat het is voor hem zal een broertje miss leuker zijn lekker samen met de autootjes spelen :) of een zusje kan hij ongegeneerd met de pop en buugy spelen wat hij nu bij oma ook het liefste doet maar wij hier met twee jiongens geen pop of buggy in huis hebben . dus dernk dat met allebei wel zijn voor en nadelen heeft wordt wel met de dag nieuwsgieriger naar het geslacht ,,, jaloers op jullie die het al weten :p ik moet gewoon nog 18 weken wachten of misschein maar 15 hihi

fijn weekend allemaal

5. Isleen

Isleen Nieuw lid

30 nov 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!
    Ik ben uitgerekend op 9 April en we hebben net te horen gekregen dat het een jongetje wordt, we vinden het best spannend want dit wordt ons eerste kindje, ik ben nu 21 jaar :)

6. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    welkom isleen gefeliciteerd!!!!leuk een jongen wij hebbe al twee jongens de derde is nog even een verrassing ...

7. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Welkom isleen!

Marije Tsja als je echt wil kan je t natuurlijk snel genoeg weten,maar snap dat je t afwacht;) ieder z'n keus hè:)
    En je jongste vermaakt zich inderdaad vast net zo goed met de poppen als met auto's, en wat hij nu thuis niet heeft is toch interessanter. Wel leuk verschil in leeftijd zo!

Minnie waar ga je naar toe in Mexico?wij zijn paar jaar terug in playa del Carmen geweest,erg leuk daar!
    Leuk dat je naar voorstelling bent geweest.

Zw cursus,ik ben sinds vorige week gestart met zwanger totaal,is beweegprogramma gegeven door ceasar therapeute, dus goed gericht op bewegen houding etc, heb t bij m'n eerste ook gedaan en vond t erg waardevol. M'n vriendinnen hebben t inmiddels ook gedaan;)
    Is iedere 2 weken een uurtje,gewoon hier op t dorp dus ideaal en erg gezellig .

8. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Isleen, welkom!! :D

Minnie: Hier nog geen cursus, maar ben nu aan het rondkijken naar zwangerschapsyoga. Hoor daar goede verhalen over :).

Nou, zul je net zien. Heb ik fysio geregeld en nu is de pijn over :$. De rust heeft goed gedaan.
    Morgen werken, dus even zien hoe dat gaat. Misschien komt de pijn dan wel weer terug. Zoniet, dan fysio eerst maar weer afbellen.

Wij vanmiddag op verjaardagsvisite bij mijn neefje (word 3 jaar).
    Fijne zondag allemaal!

9. PinkSky

PinkSky Lid

21 aug 2012
    59
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Amsterdam
    Hallo allemaal!
    Ik ben Leonie, 29 jaar, uitgerekend op 8 april. Ben zwanger van mijn eerste kindje, het is een meisje! Ben alleenstaand dus allemaal heel spannend maar geniet nu al van de zwangerschap en heb gelukkig (afkloppen) nog nergens last van alles gaat naar wens, kan zelfs nog lekker 2 keer per week sporten.

Nou hoop hier vaker even te kletsen met meiden die net zo ver zijn als ik. ;)

Liefs Leonie

10. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @pinksky en Isleen, welkom meiden!!!! Hopelijk vullen jullie hier de leegte een beetje op, heel veel meiden zijn op fb verder gaan kletsen dus is het hier zo stil, ik had m'n eigen ook op fb aangemeld maar vind het hier leuker, fb is zo onoverzichtelijk.

Miekje, wij gaan naar Sandos Caracol eco resort & Spa en dat ligt volgens mij inderdaad vlakbij Playa del Carmen, zal zo eens de exacte plaats opzoeken

11. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    De plaats heet Riviera Maya. Welk hotel hebben jullie toen gezeten en in welke maand?

12. woepietje

woepietje Actief lid

8 aug 2012
    355
    0
    0
    @Isleen & Leonie, welkom!

Toch even voor de duidelijkheid, een groot aantal van ons zijn idd naar FB overgegaan omdat dit 'veiliger' is. ZP is gewoon openbaar, iedereen kan hier gewoon naar toe gaan en alles lezen. Sommige van ons hebben dat ook al op een negatieve manier ervaren vandaar FB ......................

Maar iedereen lekker doen wat ze wil, ik lees hier ook nog regelmatig, FB is voor mij weer makkelijker te benaderen.

Hier alles goed, buikje komt nu wel en ik voel de baby nu ook af en toe. Donderdag hebben wij de 20-weken echo gehad en alles zag er echt top uit, super gewoon. Doet je wel weer beseffen hoe veel er voor nodig is om tot een gezond meisje te komen. Nu de minuten aan het aftellen voordat ik mijn werk weer ga passen. Zaterdag nog van alles geregeld, het gaat nu echt hard, we zijn echt aan het aftellen. Leuk hoor, hoop wel dat het een beetje redelijk weer is 21 december, een witte bruiloft lijkt me ook wel leuk!

3 januari hebben we weer een echo, een zgn groeiecho vanwege mijn suiker.

13. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Isleen en Leonie, welkom,
    Ik ben hier niet zo vaak, maar dat moet veranderen vind ik. veel te leuk om te lezen hoe het met andere zwangeren gaat!

14. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Trouwens, zijn de wij leven met julie mee lijst allemaal mk's of *rretjes? Dat zijn er veel zeg, poeh, bij deze ook mijn medeleven, valt niet mee zeg!!!

15. woepietje

woepietje Actief lid

8 aug 2012
    355
    0
    0
    @Elba, ja, helaas wel

16. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Daar schrik ik toch wel van. Maar goed de andere zijn zo'n beetje bij de 20 weken. En dan helpt zo'n echo wel voor de rust, als alles goed/normaal is. Maar toch het bied geen garantie. Op naar de 28 weken van levensvatbaarheid, maar ook dat zegt natuurlijk niet alles. Tot zover de zorgen, hopelijk gaat bij iedereen hier alles goed. Ik kan me soms zo'n zorgen maken in de zwangerschap, zal er wel bij horen.

17. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Welkom nieuwe leden :)

Minnie wij zaten echt in playa del Carmen zelf,Royal garden beach geloof ik,gingen toen in sept,dus wel lekkerwarm maar ook paar x korte regenbui,erg mooi land, leuke excursies ook om te doen,wij heb. Ook nog in cancun gewinkeld en snorkelen en met bus nar chitzen itza, genoeg te doen dus:)

Wij hebben vandaag lekker ff gewinkeld,inspiratie opgedaan voor kamer voor dochter,zulke leuke accessoires,wordt er hebberig van hihi
    Ook nog nieuwe kerstkleren voor ons gekocht,voor dochter donkere glitterlegging met bijpassende bolero,leuk lang shirt had ik nog dus lekker makkelijk:)
    Voor mezelf trui van mamalicious en hemd eronder, en nog kort Nep leren jasje en gewoon shirtje,is voor nu nog even en dan na bevalling weer;) en dat jasje kan je makkelijk ergens overheen doen:)

Morgen ook weer naar stad met vriendin doe zwanger is,ze weetniet zo goed wat ze odig heeft,dus kunnen flink inslaan denk k;)

18. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    HI meiden,
    Ik was er even niet omdat ik het zo waanzinnig druk heb pff. Heb dus ook nog niet bijgelezen.

Ik moet jullie even wat vragen. Ik heb sinds gisteravond een brandend jeukend gevoel op delen van mijn voeten. Het voelt alsof ik door de brandnetels gelopen ben. Vanmorgen zag de huid er een beetje droog en brobbelig uit. Was net bij de huisarts, maar die wist ook niet wat het was en heeft me een zalfje gegeven tegen droge huid. Nu lees ik online over zwangerschapsjeuk. Heeft iemand hier ervaring mee of ook last van. Zou het dat kunnen zijn? Hoop heel erg van niet!!! Ik blijf vandaag een dagje thuis, want kan wel een dagje zonder stress gebruiken.

Verder merk ik dat de baarmoeder steeds meer op mijn maag begint te drukken en ik dus ook maagpijn en brandend maagzuur heb. Jullie ook?

Hoop dat het met jullie goed is...moet nog even teruglezen

19. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
  20. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    @ nieuwe dames: welkom!

@ minnie: fijn dat je al wat beter bent! (ben tot op heden nog steeds niet verkouden *afkloppen* :p)

@ Corina: fijn dat de pijn weer over is! Maar rustig aan he, gezien je werk zal het zo terug kunnen komen ;). Je zou ook kunnen overwegen om wel naar de fysio te gaan, je kunt vaak heel wat tips krijgen hoe je beter kunt zitten, liggen, opstaan, tillen, etc.

@ acniab: veel succes met klussen, dan! Het gaat nu sneller dan we denken he :p.

@ Miekje: goh, ik krijg bijna het gevoel dat je shoppen leuk vindt :D, ha ha!

@ Rozerood: bedoel je dan zwangerschapscholestase als je zegt zwangerschapsjeuk?
    Want ik heb ooit cholestase (los van een zwangerschap, maar niet minder vervelend natuurlijk ;)) gehad met zeer ernstige jeuk (ik sliep nauwelijks, zelfs met slaaptabletten niet, omdat de jeuk zo heftig was) en ik kan je vertellen die jeuk echt van binnenuit komt, echt over je hele lichaam (echt alles, alles jeukte, hoewel voetzolen EN handpalmen wel heftig waren) en dat je aan de huid helemaal niets ziet. Op den duur werd ik geel en had ik wel korstjes waar ik het opengekrabd had, maar nooit meer dan enkele plekjes en dus nooit roodheid, bobbeltjes, droge huid e.d.
    Hopelijk ben je er snel weer vanaf, jeuk is echt heel vervelend! (is het niet gewoon een schimmelinfectie? Vooral ook omdat je het brandend noemt, moest ik daar meteen aan denken. Maar ja, ik zou aannemen dat een huisarts dat wel herkent)
    En maagzuur, ja, daar heb ik ook last van. Ik gebruik nu dagelijks antagel en/of rennies. En probeer kleinere porties meer verspreid te pakken. Avondeten is nu nog maar een klein bordje, anders heb ik teveel last.

@ zwangerschapscursus: heb het 2 keer gedaan, een derde keer hoeft van mij eigenlijk niet meer ;).

@ leeftijdsverschil: mijn kids schelen (bijna;)) precies 2 jaar en hoewel het eerste jaar met 2 erg pittig was, merk ik nu echt dat ze wat aan elkaar hebben. Zelfs met de 'handicap' van oudste, kunnen ze op hun manier heel leuk samen spelen. En idd, hij speelt nu ook heel leuk met haar poppen en barbies en zij met zijn cars auto's en chuggington treintjes :D.
    Ze zullen 6 en 4 jaar zijn als deze uk geboren wordt, ben benieuwd hoe dat dan zal gaan...

Deel Deze Pagina