1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    behoorlijk rustig ja! ook op FB! :eek:
    iedereen helemaal gesloopt na sinterklaas :p

Fijn dat het goed gaat, ondanks de verkoudheid! en een dagje lekker bijkomen mag best!
    Is hard werken, zwanger zijn ;)

Hier gaat het ook wel goed, luchtwegen weer bijna schoon gelukkig en oorontsteking helemaal weg.
    Begin alleen echt last te krijgen van maagzuur als ik eet, dus kan alleen nog maar kleine porties eten.
    Maar ach, ook dat hoort er allemaal bij! ;)

2. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Wat fijn :D.

Acnaib: Lekker uitzieken vandaag dus :).

Kzh: Gelukkig voel je je ook alweer wat beter. Jij ook al last van maagzuur... Hier ook :(.

Er zijn wel veel zieken nu he. Ik voel me gelukkig weer stukken beter. Maandag de hele dag boven de wc gehangen en dinsdagmiddag weer begonnen met wat drinken en later wat eten. Valt dan tegen zeg pff. Maar vanmorgen ging het weer goed en vanaf morgen dus weer aan het werk. Vandaag nog even een rustig dagje thuis.

Oja over maagzuur. Jullie nog tips? Ik eet langzamer en minder grote porties en vaker op een dag. Maar na het avondeten heb ik zo ontzettend veel last. Word er gewoon beroerd van. Heb rennies, maar dat werkt bijna niet. Ook vanillievla doet bij mij niks :(. Ik denk dat ik de komende tijd het avondeten ook maar op deel. Wij eten altijd pas rond 19u ivm werk vl. Maar misschien beter als ik rond 17u iets eet (bv groente, vlees) en dan rond 19u weer ( dan aardappels en wat groente).

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Fijn dat jij je ook weer wat beter voelt corina!

dat maagzuur is stikirritant ja, als ik 1 boterham eet heb ik er al last van.
    Ben ook benieuwd naar tips! wat wel en niet te eten..

maar inderdaad, maaltijd opsplitsen is misschien wel een goede.
    maar wel een gedoe ;s

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    @ Corina/claro: fijn te horen dat jullie aan de beterende hand zijn!

@ alle zieke/verkouden dames: sterkte!

@ maagzuur: heb er ook aardig wat last van en veel ervaring mee, vooral van mijn 1e zwangerschap. Ik eet ook meer kleine porties verspreid over de dag en de avondmaaltijd heb ik gehalveerd. Ik eet een klein bordje (soms wel lastig, want op dat moment smaakt het me goed ;)), dan ruimen we op, neem ik een portie antagel (dat werkt bij mij beter dan rennies), brengen we de kinderen naar bed en dan eet ik rond 20:00 uur nog een toetje, gevolgd door weer een portie antagel. Daarmee red ik het nu (nog) wel.

Maar van mijn 1e weet ik dat je met voeding/eetpatroon veel kunt beinvloeden wat maagzuur betreft. Ik heb toen steeds meer dingen weggestreept uit mijn 'dieet' eerst vette, kruidige dingen, later ook zure dingen (yoghurt, relatief zuur fruit zoals appels, citrusvruchten). Op het einde aten wij vooral veel aardappels-groente-vlees, dronk ik alleen nog maar water en aanmaaklimonade (melk was ook al 'te vet', thee te prikkelend), en veel boterhammen met jam en vruchtenhagel ;)... Als het nu weer zo erg wordt, stap ik denk ik eerder naar de huisarts voor medicatie. Omeprazol kan ook tijdens zwangerschap gebruikt worden en werkt vaak (veel) beter dan rennies e.d.

@ hier: gisteren en eergisteren beroerd geweest, ik had teveel hooi op mijn vork genomen ;), door 2 dagen achter elkaar te gaan werken. Erg misselijk geworden en weer aantal keren flink moeten spugen, dus lijf heeft weer even aan de rem getrokken. Nu gaat het weer, maar dus toch weer stapje terug doen! Pfff, voel me zo'n oud krakkemikkig wijf zo...

Sinterklaas was geslaagd hier en mijn dochter is al helemaal klaar voor kerst, ha ha! Ze heeft al 20 keer gevraagd wanneer we de boom gaan opzetten... :D (ik denk dit weekend).

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mijn vriendin gaar 27e dec. trouwen (maand van te voren hadden ze het besloten) en nu tot 22e moet ik haat vrijgezellenfeest organiseren, dus druk bezig geen tijd om te lezen en schrijven!

ook voor de rest voel ik mij goed en niks eigenlijk wat te bespreken... maagzuur lees ik hier veel. Zelf af en toe last maar kan wel meeleven. Eet gewoon wat ik altijd eet niks bijzonders verder. Buik groeit +4 kg al (startgewicht 58 kg), dus komt lekker netjes weinig kg aan tot nu toe en daar ben ik blij om!
    Verder iegelijk niks, meisje schopt lekker hele dag en nacht door met tussen pauzes, ik slaap lekker nog steeds zonder voedingskussen op links of recht zijkant, hele nacht door tot soms 13.00 :)) met 2 plas-pauzes. Nou dus gaat gewoon goed eigenlijk niks te vertellen.. hoop dat bij veel meisjes het ook zo gaat of zal gaan en alle narigheid voorbij is!

6. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Zo te lezen is het maagzuur probleem erg bekend onder de zwangeren :).
    Voor de zwangerschap had ik er ook wel eens last van, maar dan at ik een appel en was het over. Nu is dat helaas niet meer zo. Een appel maakt het nu nog erger :).

Ik hoor/lees ook goede verhalen over antagel. Dat is zonder recept te krijgen in de apotheek toch?
    Overdag vind ik het nog goed te doen, maar 's avonds na het avondeten (een uur erna) heb ik enorm veel last. Een rennie hielp gisteravond niet. Maar las net dat je ook 2 tegelijk mag hebben. Dat ga ik vanavond desnoods proberen.

De maaltijd opdelen wil hier ook niet altijd. Zo ook vanavond. Heb al aardappels gekookt en wil ze straks opbakken. Maar dan is het wel zo lekker om tegelijk met vl te gaan eten. Dus ik eet maar even wat minder en geen vlees vanavond.

Piccolina: Succes met het organiseren :D. Gezellig!

7. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Hier ook erg last van maagzuur en kan ook van alles doen maar antagel en rennies helpt maar met mate.
    Als ik naar bed ga zit ik het eerste uur zowat rechtop, dat helpt meestal wel redelijk.
    Naar 18.00 uur echt niks meer eten en drinken alleen water of ranja.
    Eten wat ik vermijd: macaroni en andere dingen met sterke kruiden en of tomatensmaken en vet eten.
    Maar heel soms heb je toch van die eet aanvalletjes of is het te lekker(denkend aan de komende feestdagen) dat ik dan 's avonds "lekker" wakker lig is het gevolg;)
    Voor de lijn is het overigens wel goed dat ik niet zoveel kan snacken.
    Voor de rest doe ik er nog 17 weekjes mee aan, net zoals bij me vorige 2 zwangerschappen!

8. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Hè dames

Ben paar dagen druk geweest met Fotoboek van dochter,
    Gaat oed hier,lekker vakantie,morgen laatste dagje!

Maar kom morgen ff uitgebreid,nu douchen :)

9. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minnie, een bewegelijke meid J.
    Buikje valt ook nog goed mee, niet?

Kzh, goed dat je je al beter voelt.
    Hier (nog) geen last van maagzuur.

Piccolina, leuke bezigheid J. Al idees wat je gaat doen?
    Hier vind ik zelf ook dat gewicht heel goed meevalt maar gyn vind toch dat ik een beetje moet oppassen.
    Was 53kilo maar eerste maanden 4 kilo afgevallen (49kilo) en nu 56kilo.
    Dus zelf vind ik 3 kilo meer echt niet veel maar gyn telt van de 49 en dan is het 7 en dat vind hij toch wat veel J.

S’nachts ook geen enkel probleem. Meestal slaap ik heel de nacht door.

10. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Het preggie bellies hihi

Leuke Sinterklaas gehad allemaal? Hier was het heel gezellig, we hebben gegourmet en in de pauze klopte de Sint aan en stond er een zak cadeautjes voor de deur haha. Kleine meid is weer flink verwend

Alleen s,nachts is ze ziek geworden, het begon met huilen en au roepen want haar oortje deed zeer. Gisteren dus naar de ha geweest en heeft ze een kuurtje gekregen, gaat gelukkig nu een stuk beter, is niet leuk als je kleine meisje huilt van de pijn.

@Hopeless, fijn dat alles goed was met de 20 weken echo.

@Nou ik vind mijn buik flink hoor haha misschien komt de foto voordelig uit hihi. Gisteren kreeg ik al de vraag hoe lang ik nog moest... Maar ik vind het niet erg hoor, het zit tot nu toe hoofdzakelijk op m'n buik, en misschien wat bredere heupen maar heb nog een klein beetje taille. Bij m'n dochter was ik overal zwanger haha maar goed we zijn er nog niet.

Maagzuur: begint hier ook soms op te spelen, ligt eraan wat ik eet, maar ik heb super goede tabletjes. Ik haal die bij een vrouw die veel werkt met natuurlijke olieen (oa aromatherapie ) heb ik volgens mij weleens gezegd hier. Had ook een olie gehaald voor mijn verkoudheid en nu komt het pas echt goed los. Nee ik ben erg blij met deze mevrouw. Haar website is Welkom bij Wij & Ik ~ Inspirerend voor bewust leven misschien hebben jullie er wat aan want ze stuurt ook dingen op geloof ik. In de maagzuurtabletjes zit citrus limonum. Dinsdag ga ik weer naar haar toe voor een ontspannende massage.

11. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Hè dames,

Maagzuur valt hier nog mee, weet dat bij zwschap van dochter rennies goed hielpen dus die zijn nog in huis;)

Buik is nu 8 cm in omtrek minder dan bij dochter, maar je zal zien na feestdagen loop ik vast gelijk:)

Verder lekker weekje vrij gehad, opgeruimd,gepoetst en leuke dingen gedaan dus heerlijke weekje zo ff tussendoor!
    Vanavond nog uit eten met werk van ml en dan weekend de kerstboom maar s zetten.

Jullie nog leuke plannen?

Ik ga toch weer ff braaf aan de poets nu;)

12. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ik denk dat ik morgen de kerstboom ga zetten, gezellig weer met al die lichtjes. Verder gaan wij morgenavond met vrienden uit eten en zondag een verjaardag.

13. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Hier met mezelf alles goed, inderdaad kleine porties eten ivm maagzuur, daardoor nog niet aangekomen. Wel een behoorlijke buik inmiddels.

Verder best wat stress of we het nog voor elkaar krijgen voor het eind van het jaar een huis te kopen.pffff komt een hoop bij kijken zeg!
    Ik merk ook dat het werken me zwaar begint te vallen, dagen zijn net te lang om goed door te komen en het onregelmatige is ook pittig, maar ben er nog helemaal niet aan toe om op halve sterkte verder te gaan.

Verder verdrietig omdat mijn schoonzus in Nigeria haar kindje gisteren verloren heeft bij de bevalling, zo onnodig, gewoon geen goede zorg aanwezig daar... Ben er echt zo treurig van! Als ze hier zou wonen had ze nu een zoon in haar armen gehad, oneerlijk...

Baby schopt er vrolijk op los, heb al lekker kleertjes uit zitten zoeken en (helaas ;)) heb ik nog een hoop kleine pakjes die prima zijn, nog wat leuke stoere shirtjes/vestjes maar niet veel nodig, wel leuk om zo te snuffelen door die kleine kleertjes en onvoorstelbaar dat het straks past of zelfs te groot is!

14. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Goedemorgen meiden :) .

Minnie: Aaah wat sneu voor je dochter. En dat de dag na sinterklaas. Gaat het alweer wat beter nu?

Miekje: Hier ook van plan om de kerstboom op de zetten één deze dagen. Alleen de kerstboom (neppe) ligt op zolder in de garage en kan er zelf niet bij. En vl is aan het werk. Dus zal morgen of maandag wel worden.

Sjaantje: Ohjee. Wat naar zeg :(. Hoeveel weken was ze zwanger? Echt zo sneu :(. Sterkte!

Hier lekker 4 dagen vrij :) . Ga nu dinsdag voor het eerst naar de fysio. Had de afspraak van afgelopen week afgezegd vanwege ziek zijn. Ben benieuwd. Klachten vallen nu wel mee, maar misschien kan ze wel wat voor me betekenen.

En heb me opgegeven voor zwangerschapsyoga. Begint 9januari. Nu al zin in :D.

Fijn weekend allemaal!

15. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ kache ; Rustig aan doen he!

@ piccolina ; veel plezier met het regelen van het vrijgezellenfeest!

@ acnaib ; inderdaad, was bang dat de kilo's er vanaf nu aan komen vliegen maar daar steken die maagzuur aanvallen een stokje voor :p
    wat bij mij totaal niet erg is omdat ik al met overgewicht begon..

@ claro ; Ja beetje flauw he dat ze tellen vanaf het gewicht dat je daar het eerst kwam! :p
    fijn dat je lekker slaapt! ben jaloers :p

@ minnie ; ah zielig dat ze ziek werd na sinterklaas! gelukkig dat de kuur snel aansloeg :)

op de foto lijkt het toch echt een bescheiden buikje hihi, maar kan ook komen door het printje en doordat de foto gedraaid staat..

Ik heb ook een adresje van iemand hier in de buurt voor druppels, haar consult kosten zijn echter heel hoog dus wacht tot het echt nodig is!

@ miekje ; lekker even een weekje vrij! Lekker gegeten gisteravond? :)

Hier gister een verjaardag gehad, vanavond weer een verjaardag en morgen mijn ouders en vrienden op bezoek.
    Ook moet ik nog even boodschappen doen en stofzuigen.
    redelijk gevuld weekend dus!

@ sjaantje ; Ja een huis kopen is wel een gedoe ja! Maar wel leuk :)
    Ik las het verhaal volgens mij op facebook ja, heftig hoor!
    Snap goed dat je daar van ondersteboven bent..

@ corina ; geniet van je vrije daagjes!
    en leuk, zw. yoga! ik begin dinsdag, veel zin in!

16. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Voor degene die ziek zijn geweest: Wat fijn dat jullie inmiddels alweer wat zijn opgeknapt.

@ Claro: Meid, je hebt helemaal gelijk hoor. 3 kg is helemaal niet zoveel. Waarom die 4 kilo meetellen die er eerst af zijn gegaan. Gyn moet niet zoveel zeuren vind ik. Er zijn vrouwen die bijna helemaal niks eten en nog 25 kilo aankomen. Soms kun je er zelf niet veel aan doen. Elke zwangerschap is anders.
    (Hahahah sorry, kan van zulke gyn best pissig worden (bloos).

@Hopeless: Fijn dat je 20 weken echo goed was :)

@Sjaantje: Jeetje zeg... Das zeker heftig. Woont ze daar allang? Echt heel erg...

@Miekje en Minnie: En is de boom al gezet? Wel leuk altijd die kerst voorpret. Miekje wat heb je gegeten en minnie wat ga jij eten vanavond? Wok, Flees, Chinees? Gezellig!

Hier eigenlijk totaal geen last van maagzuur nog :) Hhahaha ik heb echt zo;n gemakkelijke zwangerschap (afkloppen!).
    Alleen inderdaad savonds wat last van me rug. Ben toe aan een massage denk ik.

Verder is de badkamer eindelijk af dus kunnen weer lekker douchen. Heerlijk! Vandaag wat spullen van beneden naar zolder laten sjouwen en dan kan me vriend eindelijk morgen of maandag beginnen met de woonkamer (witten en nieuwe vloer leggen). Moet nu toch echt wel beginnen.

Gisteren naar de Leen Bakker geweest om te kijken voor een kast maar uiteindelijk thuisgekomen met een hobbelpaard, opbergbankje, roze kapstokje en wat schattige frummeldingen. Hop, 140 euro armer en geen kast. (Bloos).

17. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hoi Claro, ik ben ook al ruim 5 kg aangekomen, das toch normaal? Ik vind 7 helemaal niet veel je bent toch al over de helft. Ik geloof dat er geen regels voor zijn, tenzij je suiker hebt maar dan had je het wel geweten.

Minie, mooi buikje, bescheiden, en mooie echo foto's!

18. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Hè dames,

T eten vrijdag was heerlijk,tomatensoep,slibtong en van alles wat toetje, zat er gister nog vol van....
    Vanochtend boompje gezet,vanmiddag verjaardag opa dus nu ff relaxtime!
    Morgen weer werken en dan pas bij carnaval weer vakantie.....kijk dan toch ook wel uit naar t verlof straks;)

Kilo's vallen nog wel mee,ben overdag veel met dochter bezig dus dat scheelt ook vast wel iets.

Duo leuk hè dat shoppen voor accesoires,kast komt ook vast snel op je pad.

Kzh veel plezier met je drukke weekend !

Corina fijn dat je toch naar fysio gaat,ze heeft Miss wat goede tips voor tijdens je werk enz.

Sjaantje ik las t inderdaad op fb van je schoonzusje,dan is wereld echt oneerlijk, des te meer reden om Unicef enz gewoon te blijven steunen!
    Ik heb hier ook nog berg kleine kleertjes,maar ga er toch ook op mp zetten en wat nieuwe erbij kopen.
    Vriendin heeft ook 2 meiden en die vertelde laatst dat ze best veel kleding en bonnen gehad heeft en dat ze t ook niet zo leuk vind om t oude nog x aan te doen;)
    Succes met t onderhandelen voor t huis!

Minnie je boom ook gezet?jij ook lekker gegeten?
    Veel plezier jij ook op verjaardag, hebben beetje zelfde schema dit weekend;)

Zo ben weer bij,nu lekker kinderen lezen gestrekt op de bank:)

Relaxte zondag iedereen!

19. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hoi meiden.

@Sjaantje, las het ook op fb, wat tragisch zeg, dat zulke dingen nog gebeuren is moeilijk voor te stellen......

Wij hebben gisteren lekker tapas gegeten, was heerlijk alleen jammer dat er geen wijntje in zat haha. Gisteren ook de kerstboom gezet, vind het echt super gezellig weer in huis met al die lichtjes.

Fijne zondag nog allemaal!!!!!

20. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Jeetje wat is het stil hier zeg....

Deel Deze Pagina