wat een mooie foto en een mooi meisje Piccolino. Ik vind de zw. yoga heerlijk en ook niet een slap gedoe haha
Hi meiden, iK had het heel druk de laatste weken....daarom was ik er niet zoveel. Ik blijf ook liever hier dan op FB. HOe is het met jullie? Corina nog altijd fysio? de rest lekker aan het shoppen? Ik moet nu boeten voor mijn stress op het werk. Was gister bij de gyn en ze zei dat ik rust moest nemen omdat er teveel druk op de moedermond staat. Baarmoederhals was nog 4,1 cm, nog in orde eigenlijk, maar ze is bang dat dit teruggaat als ik niet rustig aan doe. Ben nu tot vrijdag thuis en moet maandag nog eens heen (eigenlijk wilde ze me tot kerst ziekmelden, maar heb nog zoveel te doen). NU merk ik zelf ook dat er veel druk naar onder is. licht pijn/druk/spanning op mn onderbuik en vaak een harde buik (voelt zoals bij voorhoofd). Hebben jullie dit ook of is dit niet normaal. ZOndag had ik 4/5 keer een harde buik met lichte kramp ( zodat je je even echt niet lekker voelt). Verder lag het kindje gister met zijn hoofd naar beneden tegen de moedermond (zagen we op de inwendige echo van mn baarmoeder haha). Dus hij drukt daarbeneden ook.
@ Corina: hoe was je fysio? @Kzh: Mooie buit! Je hebt al heel wat spulletjes. Mooi hoor. @Piccolina: Wow wat een mooie foto. Misschien moet ik ook maar een 3d echo maken. Kijken ze dan altijd naar of je baby achter of voor op groei schema ligt? Ik ben namelijk zelf ook erg benieuwd. Je krijgt zoooo weinig echo's . @Rozerood: Jeetje, das wel heftig. Gewoon luisteren dus en rustiger aan doen. Hoe voelt een harde buik eigenlijk? Hahahah lastige vraag he? Mijn buik voelt soms wel wat hard/stevig aan maar is dat niet normaal? Hmmm.. Gisteren heb ik de babykamer gekocht Enige nadeel is dat het pas eind Jan geleverd word. Pfff, nog zolang wachten... Verder is me vriend eindelijk begonnen aan het huis. Jeeeeej! Haha.
@ Duo Penotti da dat rekent het apparaat uit op basis van metingen. Ik vond het wel leuk omdat ze zei ook dingetjes die je niet te horen krijgt op 20wk echo zoals dat voetjes moet gelijk zijn aan bovenbeentje (4,5cm was bij ons) en dat kindje is zoveel gram en dat ze ligt zo en zo. Dus meer naar jou toe gericht terwijl 20wk is echt medische echo meer voor personeel zelf. Onze meid ligt in onvolkomen stuitligging en de kans dat ze gaat nog graaien is vrij klein lijkt mij omdat ze zo altijd heeft gelegen... wel was ik niet erg sprekend over het echo buro zelf (baby world in den haag/leidschendam) - wordt je ontvangen door ranzige uitgerookte mannetje, hele praktijk stonk naar rook (waar ik en mijn man absoluut niet tegen kunnen). De vrouw die echo deed was ook beetje ranzig, nou ja weet ik niet onverzorgd of zo. We hebben mooie foto's en goede echo ervaring maar ik ga volgende keer daar niet dat is zeker weten.
Op deze termijn liggen veel kindjes nog met het hoofdje omhoog hoor, ze hebben namelijk nog alle ruimte lekker rond te zwemmen Deden ze op de yoga dan geen ademhalingsoefeningen? Ik moet zeggen ik doe heel veel aan (gewone) yoga en dan is de zw.schapsyoga inderdaad wat soft maar als je last hebt van angst of bepaalde klachten kan het wel degelijk iets uithalen, maar goed je moet het natuurlijk wel leuk vinden. Goed van je dat je naar iets op zoek gaat wat wel bij je past.
@rRozerood, ik had van de week ook regelmatig harde buiken, had toen ruzie met vl dus het ligt wel degelijk aan stress iod. Ben toen in een warm bad gaan liggen en toen zakte het. Ook als ik teveel hooi op m'n vork neem heb ik er last van, je moet echt jezelf zo nu en dan wat rust gunnen hoor, moeilijk hè?
Minnie - ja ze kan nog draaien denk ik zelf maar ik heb gelezen als het onvolkomen stuitligging is en was altijd zo (dus ze heeft nog nooit gedraaid) dan is kans minder. Maar ah ik zie het wel! Z.yoga: ik moet zeggen dat ik een gewone yoga ook niks vind- is te rustig en niet belastend voor mij ik ben meer van de kracht oefeningen en actieve dingen. ik tenniste elke dag wedstrijden etc dus yoga is niks voor mij. Maar ik dacht tijdens zwanger wellicht wel wat- nee ook niks ik kan net zogoed tuis blijven op de bed liggen zo weinig impact heeft het voor mij. Bij zwanger&bevallen is wat meer theorie van bevalling etc daar heb ik zeker meer aan denk ik. En na de bevalling ga ik gewoon lekker weer zsm trainen denk ik.
Hallo meiden . Piccolina: Mooie foto's!! Echt onwerkelijk vind ik het nog. Dat zo'n mini mensje in je buik groeit. Vind je ook niet? Jammer dat de echo studio zo tegen viel. RozeRood: Oei meid, doe het maar even rustig aan!! Goed om jullie zelf denken he . Hier, volgens mij, nog geen harde buiken gehad. En over de yoga. Ben benieuwd hoe het voor mij bevalt. Hoor goede verhalen van mijn buurvrouw. Ik begin 9 januari, dan is er pas plek. Dus nog even geduld. Heb er wel zin in! Wat dragen jullie bij de yoga? Ik moet nog even een zw. joggingbroek aanschaffen denk ik... Nou ik ben dus dinsdag naar de fysio geweest. En mijn spieren in/rond mijn bekken/heupen hebben het erg zwaar en zijn allemaal erg hard. Ze heeft de spieren gemasseerd, auww! Ze vond het wel goed dat ik geweest ben en moet a.s. dinsdag weer heen. Zo proberen om de boel weer soepel te krijgen. Heb er wel wat naweeen van. Mijn onderrug zeurt de hele dag/nacht. Maar dit was te verwachten volgens de fysio.
ik heb een zw.sportbroek van de h&m die zit echt fijn! en een zw.shirt met lange mouwen van de h&m.. zodat de buik lekker binnen blijft vervelend dat je last hebt van de fysio behandeling, maar hopen dat het op de lange duur iets oplevert!
Hè dames Fijn dat de fysio toch iets kon doen, altijd fijn dat t soepeler wordt! Reageer ff kort want nog kerstkleren schrijven en kaartjes van dochter der vérjaardag inplakken.... Rustige avond iedereen!
Pfff,wat gaat het alweer hard!!! Piccolina : wat een mooie echo heb je gehad! Wij hebben 27 december een 4d echo! Ben zo benieuwd! Nog geen harde buiken hier, wel gisternacht een hele zware buik toen ik ff uit me bed moest om te plassen, leek al wel 40 weken zwanger! Maar waarschijnlijk ff verkeerd gelegen ofzo! Momenteel heb ik echt geen rust in me bips! Wil het liefst elke dag weg, maar ook weer niet. Wil van alles doen, naar kerstshows, naar de stad als ik maar weg ben. Snap niet waar het vandaan komt , maar mijn hoofd tolt er gewoon een beetje van. Daarnaast bljft die uitslag van die echo maar door mijn hoofd spoken al probeer ik er niet aan te denken omdat ze zeggen dat er nik saan de hand is, maar waarom benoemen ze het dan
@Acnaid: ik heb dat gemist. Wat hebben ze dan gezegd bij de echo? @Corina ik heb nog steeds mijn gewone joggingbroek aan met een extra lang t-shirt . Fijn dat je spieren los gemaakt worden, hopelijk is het na een tijdje dan beter. Mijn osteopatie is gestopt maar kan misschien in januarie weer een recept krijgen. Nu gaat het wel. @Piccolino: tja dan is yoga niets voor jou hebben ze geen aquafit voor zwangeren bij jullie of iets anders? Mijn mannetje ligt geloof ik steeds weer anders en draait nog. Gister zat ie de hele tijd naar beneden te trappen riching dikke darm en baarmoedermond. Vond ik niet zo optimaal haha. Hebben jullie dat ook dat als je VL zijn hand op je buik legt dat kind ophoudt met trappelen. Vind het altijd zo jammer voor VL. Gyn zei dat babys hand van VL herkennen (die is lekker warm) en dat je zich er dan tegenaan knuffelen. Gister was VL weer weg en begon de baby weer tegen mn hand te trappen.
Ik probeer me rustig te houden. Heb steeds zo'n lichte buikpijn net boven mijn schaambod (ongi pijn). ALs dit blijft vraag ik maandag of ze even controlleren of ik geen blaasonsteking heb ofzo.
@ bianca ; zo herkenbaar! heb ook echt geen rust haha.. Wil vanalles ondernemen, dingen opruimen die ik al opgeruimd heb enz enz verschrikkelijk! Vervelend dat je je zorgen maakt door die laatste afspraak! wanneer moet je weer terug? is het anders een idee om te bellen en uit te leggen dat het niet lekker zit, en kijken of er vervroegt een afspraak voor extra uitleg gemaakt kan worden? @ rozerood ; Hier schopt ze wel tegen de hand van mn man, maar alleen savonds als ze haar dolle 5 minuten heeft! @ hier ; Gister wat menstruatie achtige krampen gehad, geen bloedverlies, dus ik hou het maar op mijn darmen. Was er wel een beetje om aan het stressen.. Zijn de angsten van een miskraam achter de rug, komen de angsten voor vroeggeboorte! :s
Rozerood: Haha, hier is de kleine vaak ook rustig als vl zijn hand op mijn buik legt! Ik zei voor de grap al, als de kleine straks veel huilt, krijgt hij haar . Hij werkt nu al rustgevend hihi. Maar de kleine heeft ook duidelijk haar "speel" kwartiertje en dan blijft ze aan het bewegen. Meestal is dit rond de avond (uur of 7). Er zijn ook dagen dat ik haar heel weinig voel en dagen dat ik haar overduidelijk en heel vaak voel. Kzh: Leuk he, zwanger zijn. Die onzekerheden die erbij komen kijken, pff! Ik kijk ook erg uit naar het moment dat ze in onze armen ligt. Maar ze mag nu eerst nog lekker door groeien . Acnaib: Haha, ben je zo druk? Ik heb het sommige dagen. Maar heb net 2 dagen gewerkt en merk dat ik nu echt een luier dag nodig heb... Jammer dat je je zo druk maakt om de 20weken echo. Wat hadden ze toen ook alweer gezegd? Heb net een buikfoto in het buikfoto topic geplaatst . Ik ga straks weer met moeders weg. Even centrum in voor de kerstkado'tjes en even bij h & m kijken voor kleding.
Hahaha ja hier is de kleine ook altijd rustig als me vriend zn hand op mn buik legt. Lekker papa pesten haha. Ik had de kleine ook afgelopen 2 dagen heel weinig gevoeld. Begon me ook al zorgen te maken, maar sinds gisteravond is ze weer lekker actief Hmmmm ik wil ook shoppen voor nieuwe kerstoutfit. Heb er zelfs over gedroomd hahah.
Bij een meeting in de hersentjes zat ik ver boven het gemiddelde en ze hebben bij de rhesus-c antigeen hegatief geprikt. Maar ik heb de vk vanmorgen even gebeld om uitleg te vragen en te zeggen dat ik me dus druk maakte. Die rhesus is maar een hele kleine kans dat daar iets mee gebeurt en ze prikken in week 27 nog een keer extra ter controle, zodat als er iets is ze dit op tijd weten. Een jaar geleden deden ze dit nog niet en kwamen ze er vaak te laat achter. Dat in de hersentjes ging over een meeting achter de hersenen(cm) en dit moet onder de 10 mm zijn, die van ons was 7.8 mm. Maar door het grafiekje dat getekend was kreeg ik er een beeld bij dat het echt ver boven gemiddeld was en dus maakte ik me wat druk hierover. Maar ook dit is een nieuwe meeting waar vrijwel niet naar gekeken wordt. Al met al nieuwe onderzoekjes waar ik dus in me vorige zwangerschappen niks mee te maken heb gehad. Denk je alles te kennen Maar ze heeft het me allemaal uitgelegd en nu ben ik weer gerust gesteld!
Acnaib fijn dat je weer gerust gesteld bent! En die nieuwe dingen zijn vast ergens goed voor,maar laat ze t dan ook ff goed uitleggen...... Rozerood Miss kan je beter als t morgen nog is ff met potje urine langs hap, voordat maandag is kan je anders al behoorlijk ziek zijn van bo! Kzh ken dat gestress vanwege pijn in je buik wel,hier ook defecatie patroon wat nogal eens zorgt voor apart gevoel,en omdat ik dit bij dochter niet had maak ik me nu weer sneller druk.... Bewegen doet t meisje nu op t moment,en vooral als ik 's avonds in bed lig,omdat placenta voor ligt is t voor ml ook echt keer flink mazzel als hij t kan voelen....Tsja is niet anders.... Als ze groter wordt gaat t vast beter hoop ik Kerstoutfit heb ik al,van mamalicious zwarte trui met verspreid wat lovertjes erop, niet té gelukkig, en dan zwarte satijnen band voor boven/onder je buik, en dit dan op felblauwe broek die ik al heb, moet goed komen! Wil nog wel andere broek want heb er nu maar 3 en met dat regenachtige weer en al t werk wil ik er graag 1 bij... Wij hebben gister flinke opruiming gehouden in de nieuwe kamer van dochter dus denk dat we volgende week wel kunnen beginnen met vloer eruit en starten met schilderen, Zijn alleen plinten en t raamkozijn dus dat valt wel mee, Moet nog op zoek naar leuk behang voor de schuine muur, rest is wit glasvlies waar ik muursticker ofzo tegen ga doen, nog s ff over brainstormen Straks gaan werken, zal wel lange avond worden, en zondagochtend ook nog dus weekend zal wel omvliegen..... Iedereen veel plezier weer dit weekend!
@Corina, ik heb gewoon wat zw.schapssportbroeken aangeschaft, ik doe vrij veel aan sport dus is het geen overbodige luxe. Maar je kunt ook een legging met lang shirt aandoen. @Rzerood, ja hier stopt het getrappel ook als vl z'n hand op m'n buik legt, hij heeft maar 1x vlug het geluk gehad iets te voelen, zal nog wel komen denk ik. Wat zijn jullie plannen voor de kerst? Wij zouden 1e kerstdag naar zwager en schoonzus gaan maar vl had verkeerd afgesproken, zij dachten dat we 2e kerst kwamen maar dan komen er vrienden bij ons eten, mannen kunnen ook niks afspreken haha. Nu gaan we 1e kerstdag naar sprookjesboom de musical in de Efteling en daarna een kerstdiner bij de fata morgana, en misschien s,middags nog even wandelen in e Efteling. 2e kerstdag komen er dus vrienden, heb het kerstmenu wel een beete in gedachten maar heeft iemand nog tips voor het dessert, ik wil niet zo,n kant en klare ijstaart van de supermarkt. De rest van menu is : Amuse ( ik denk met krab of zo) Voorgerecht: Hollandse garnalencoctail met toast. Tussengerecht: romige champignonnensoep. Meestal doe ik er dan spoom tussendoor maar daar zit mousserende wijn in, dus doe ik alleen een bolletje citroentijs denk ik... Hoofdgerecht: iets van biefstuk, varkenshaas voor de rest en voor mij moet ik nog even bedenken. Maak er dan zelfgemaakte stroganoffsaus en champignonnenroomsaus bij. Salade, haricots verts met katenspek en aardappelgarnituur ( iets van aardappelkroketjes of gegratineerde aardappeltjes). Nagerecht: ben ik nog niet over uit, tips?????????? Kerst avond zijn we met ons eigen gezinnetje en liggen er cadeautjes onder de kerstboom voor dochtertje en hebben we lekkere hapjes.