1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    hi meiden,

iemand van jullie heeft al aan het begin zo'n leuk soort mintgroen pakje gekocht (lange armen en benen) voor haar kindje. Nu heb ik opeens dat beeld weer in mn hoofd en wil eigenlijk ook kijken of ik dat pakje ergens vind. Nu heb ik terug gezocht, maar de link niet meer gevonden.
    Wie van jullie had dit leuke pakje gekocht? zou je de link nog een keer willen sturen?

dankje!!

2. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    oh ik heb de link van Spannendetijden gevonden.

Spannendetijden hoe heb je dat kunnen bestellen? ik zie alleen een amerikaanse website, maar dan betaal je waarschijnlijk veel verzendkosten of niet? kan je die dingen ook in NL bestellen?

3. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Acnaib: Gelukkig heeft de VK je gerustgesteld! :) Niet leuk om je druk te maken, als dat eigenlijk niet nodig is.

Miekje: Klinkt gezellig, jullie kerst :). Leuk menu ook, lekker uitgebreid! En qua toetje... Kwarktaart? Of ijstaart? Dat valt hier altijd goed in de smaak :p.

RozeRood: Wat een schattig pakje ;). Succes met zoeken.

Ik moet helaas beide kerstdagen werken :(. Tja, werken in de zorg heeft dan geen voordelen, bah.
    Maar na werktijd op 1e kerstdag naar mijn ouders. Daar liggen zo langzamerhand de kadotjes onder de boom (lootjes getrokken) en die gaan we dan uitpakken. En gourmetten met ons allen :). Tweede kerstdag na werktijd naar vl zijn ouders. Dan gaan we daar gezellig eten.

Waar kopen jullie zwangerschapssportbroeken??

Ik helaas niet geslaagd voor kleding gisteren. Wel wat kerstkado's gekocht, vanmiddag nog weer even opzoek.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik koop tegenwoording geen zwangerschapskleding meer: in begin buikbanden, pasr tshirts twee truien gekocht: alles hangt ongebruikelijk in de kast omdat het simpel weg gewoon groot is. Ik heb buikje maar die is naar voren en de rest lichasm gewoon zoals altijd. Ik droeg altijd kleine maat 36/s nederlandse winkels en vaker gewoon xs als ik irts bestelde. Nou hier gewoon xs positiekleding niet te verkrijgen. Ook online asos nelly etc maat s kleinste: het is voor mij als maat L! Ook het design en kleuren spuuglelijk...

Ik draag enige is zwangerschaaps legging. Jeans gewoon mijn eigen die niet te strak waren ( ik heb alle jeans op heupen dus nu kan het gewoon dragen).

Ik heb 27december bruiloft van mijn beste vrindien en ben ook getuige. En moet jurk hebben- heb al leuke eigen jurken maar het is niet zo dat daar eindeloze buikje past haha. Nu past die er wel maar over 2 weken weet ik niet. Daroom zoek ik nu jurk: al twee positie jurken gekocht op asos en gelijk terug gestuurd gewoon te groot. Nu twee gewoon jurken gekocht normaal maat xs maar die zij. Gewoon met strikje onder borsten dus buik past dan wel in elk geval.
    Echt een ramp

Maar voor meisje die niet zo kieskeurig zijn en maat s-m hebben veel leuke dingen op asos, nelly, wehkamp, zalando, hm etc.

5. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Minnie ideeën voor toetje;

Dame blanche, of ijs met warme kersen (evt met drank erdoor voor rest)
    Crème brulee of tiramisu (hebben ze vast wel in winkel)
    Lekkere bavarois (?) of mousse
    Of van alles wat bij elkaar en dan fruit erbij, dat hadden wij laatst in restaurant, erg lekker :)

Ik moet ook werken bij kerst, kerstavond eten we bij ouders, eerste kerstavond werken,tweede kerst ochtend ff werken en avond bij schoonouders, tussendoor bezoeken we vast m'n oma's en opa.

Wij hebben vanochtend eindelijk bed,kast en opbergkist voor op nieuwe kamer dochter gekocht,
    De feline serie van leen bakker, was laatste dag in aanbieding;)
    Ook gelijk 3 sierkussens,en lampje voor op kist mee genomen, zoooooo leuk om te kopen al dat spul!
    Ga vanmiddag ff om mini iPad voor manlief als kerstkado, hij heeft t zo zwaar gehad met me en eigenlijk voor verjaardag en vaderdag niet echt iets gehad dus doen we t zo;)
    Wordt voor hem verrassing dus ben benieuwd

Ga nu eerst ff braaf badkamer snelle sop beurt geven,geen zin maar moet gewoon.......

Fijn weekend verder!

6. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Thanks meiden voor jullie dessert tips, ja ik denk dat ik een chicoladetaartje maak en daar dan een bolletje ijs bij doe, of een kwarktaart met fruit. Heb nog een klein weekje bedenktijd haha.

Piccolina, bij Tiffany Rosé verkopen ze gelegenheidskleding voor zwangeren, wie weet zit je maat daar wel bij??? Vervelend dat je niks leuks kan vinden......

@Corina, ik had een sportbroek gekocht bij Prenatal en eentje bij een positiekledingwinkel.

7. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Piccolina, als ik asos intyp kom ik op een website voor erotische massages:( Lijkt niet bepaald op positiekleding.....:D

8. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    klinkt een beetje neerbuigend piccolina.. voor meiden die niet kieskeurig zijn
    Misschien is het gewoon een kwestie van smaak?

@ positie sportbroek ; ik heb hem van h&m, die zit wel fijn! Maar ze hebben die niet overal..
    Wist trouwens niet dat prenatal ook sportkleding had! ben ik nog niet tegengekomen.. scheelt zo veel per filiaal he!

9. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ja vond het ook een beetje minderwaardig overkomen, maar dacht al dat het aan mij lag.... Maar goed ze bedoelt het (hopelijk) vast niet zo.

Had het trouwens net gevonden die site ( asos) tis een Britse webshop en is dus .com ipv .nl want dan kom je op een andere site haha

Ja had laatst een leuk zwart sportpak gekocht bij de Prenatal, broek en vest.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik bedoel het niet zo haha gewoon meer dat ik zelf persoonlijk vind echt maar dan echt niks in de winkels. Mamalisios valt nog wel mee maar super weinig keuzes.
    Tiffsnirose ken ik maar ben niet van plan zoveel geld uitgeven voor 1 dag haha :) heb nu geleerd dat betere koop nu tijdens zwangerschap is niks kopen of anders gewoon normale kleding die ik ook later zal dragen. Maar dat ligt meer aan mijn smaak maar merendeels aan dat het gewoon te groot is ik lijk bet zak aardapels aan hebben :)

11. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ik zou nog wel wat meer kleren willen kopen voor de afwisseling, maar vind dat weer zo'n sonde van het geld aangezien het nog maar voor "even" is!

Gaan jullie nog iets leuks doen vandaag??
    Ja, ik heb nog steeds het onrustige virus;)

12. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Minnie: Jeetje wat een kerstdiner. Luxe hoor.

Acnaib: Gelukkig hebben ze je wat kunnen geruststellen over de uitslag. Goed dat je gebeld hebt. Stress is ook niet goed.

Tja ik vind het ook zo zonde van het geld om veel zwangerschapskleding te kopen. Het is al zo duur en je draagt het maar even...
    Hier dan ook voornamelijk zwangerschapsleggings gekocht. Ik geef me geld liever uit aan babykleding hahahahah.

Iedereen heeft het maar druk met kerst. Wel zin in allemaal of verplichte kost?
    Hier kerstavond volgens mij geen plannen, Lekker all u need is love kijken op de bank

1e kerstdag komen familie van mijn vriend en mijn ouders bij ons. Mijn vriend heeft een grote surinaamse familie dus zal lekker druk worden. (mijn ouders gaan ze voor het eerst zien en mijn ouders ziijn heel rustig). Haha ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Ook omdat mijn vriend en mijn ouders elkaar niet zo liggen. Mja.. Ik wil me ouders er graag bij hebben want zal waarschijnlijk (ivm emigratie) laatste kerst zijn voorlopig die ik met ze kan vieren.

2e Kerstavond goumetten bij vrienden of wokken. Waren ze nog niet over uit.

Het is behoorlijk stressen, want over 1 week is het al kerst en de hele woonkamer lijkt nog wel een pakhuis/bouwval. Probeer mijn vriend elke dag weer aan te sporen, maarja... dat werkt averechts. Is dat dan echt een surinaams ding?? Pfff. Irritant haha.
    Verder is het een lieverd hoor :) (voelt alleen wel even lekker om gal te spugen haha).

13. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    jaja kerst blijft leuk maar ook wel stressig. WIj gaan kerstavond en 1e kerstdag naar mn schoonouders (worden we goed verzorgd). 2e kerstdag en de dagen na kerst komt mijn familie mij bezoeken (ik woon in Duitsland). ZIjn dus drukken dagen, maar iedereen zegt een handje te helpen. Vandaag de laatste kadootjes bezorgen.

Moet zo naar de gyn om te kijken of ik nog moet rusten of weer mag gaan werken.

tot later.

14. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Goedemorgen :).

Over zwangerschapskleding gesproken. Ik heb ook niet veel. Heb 2 zw.broeken en 1 zw. rokje en die draag ik al vanaf ongeveer week 11/12.
    En moet dus nog even een sportbroek hebben voor de yoga. Ik draag nog gewone t-shirts, die rekken goed mee. Maar ben wel van plan binnenkort wat shirtjes te kopen (zw).

Rozerood: Succes bij de gyn! Ben benieuwd. Hopelijk goed nieuws.

Duo Penotti: Ik weet het niet zeker, maar mensen uit Suriname zijn altijd érg geduldig toch? Vaak een beetje té? Ik ken het van verhalen van oud klasgenoten die in Suriname stage hebben gelopen! Maar het komt vast goed in jullie huisje ;). Succes.

Wij zijn alweer bij de VK geweest. Vl wil iedere keer gewoon nog mee, vind ik wel lief :D. Maar dan moet de afspraak wel om half 9. Dus al vroeg opgestaan. Onze VK zit hier in het dorp, dus dat scheelt alweer.
    Alles was goed. Bloeddruk 120/70. Baarmoeder goed gegroeid. Nu gemeten op 22 cm. 3,5 week geleden was het nog 19. Dus bijna 1 cm per week :$.
    Zoiets dacht ik ook al, want ik groei zichtbaar per week!
    Nu de volgende afspraak over 3 weken. Word nu al steeds vaker :D.

Oja ik ben gisteren door mijn rug gegaan ofzo? Waren uit eten geweest met vrienden en stonden in de rij voor betalen en ineens schoot het er zo in. Doet zeer joh pff. Heb nu een lekker warm pittenzakje op mijn rug. "Gelukkig" morgen weer fysio.

15. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Toekomstige aprilmama's ♥
    ♥ 1 tot en met 15 april ♥

♥ 31 maart:
    Frummel: ? jaar, 3e kindje

♥ 1 April:
    Flipske: 29 jaar, 1e kindje
    SabineMerel: 27 Jaar, 1e kindje
    Ongeduldje1980: 32 jaar, 1e kindje
    Kzh: 26 jaar, 1e kindje

♥ 2 April:
    Minnie1979: 32 jaar, 2e kindje
    Duo Penotti: 24 Jaar, 1e kindje

♥ 3 April:
    Loon28: 29 jaar, 1e kindje
    Rara: 27 jaar, 1e kindje
    Corina1989: 23 jaar, 1e kindje

♥ 4 April:
    Rozerood: 29 jaar, 1e kindje
    Sweetcandie: ? jaar, 4e kindje
    Runner: 30 jaar, 3e kindje
    RomyDani1719: 29 jaar, 3e kindje

♥ 5 April:
    Kache: 33 jaar, 3e kindje
    Elba: 32 jaar, 2e kindje
    Nadesy: 28 jaar, 4e kindje

♥ 6 April:
    Amandie: 25 jaar, 1e kindje

♥ 7 April:
    Marijelansink: 26 jaar, 3e kindje

♥ 8 April:
    Piccolina: 30 jaar, 1e kindje
    Ti87: 25 jaar, 1e kindje
    EdelHertje, 24 jaar, 1e kindje

♥ 9 April:
    Duchess: 25 jaar, 2e kindje
    Miekje28: 31 jaar, 2e kindje
    Sjaantje: 32 jaar, 2e kindje

♥ 10 April:
    Tamararonald: 26 jaar, 6e kindje
    Acnaib: 33 jaar, 3e kindje

♥ 11 April:
    Woepietje: 31 jaar, 1e kindje

♥ 12 April:
    Claro84: 28 jaar, 1e kindje
    Rijkje: 27 jaar, 2e kindje
    wimjo: ? jaar, 2e kindje

♥ 13 April:
    Hopelessinlove: 22 jaar, 1e kindje

♥ 14 April:

♥ 15 April:
    Sam86: 26 jaar, 2e kindje

Aantal: 32

Wij leven met jullie mee ***********
    Lady1987: 24 jaar
    Noenoe: 27 jaar
    Kirsten9: 30 jaar
    Cbertens: 34 jaar
    Ingie1983: 29 jaar
    Maike79: 32 jaar
    Kittycat69: 42 jaar
    Senna1985: 26 jaar
    Ralin: ? jaar
    Troela: 26 jaar
    Debbie2007: 35 jaar

♥ Afsprakenlijst ♥

17-12-2012 Corina1989 controle VK
    22-12-2012 Amandie 2-3-4D echo Babyview
    24-12-2012 Claro84 gyn
    21-12-2012 Kzh Controle gyn
    21-01-2012 Amandie cardioloog controle zwangerschap ZH
    29-01-2012 Amandie uitslag cardioloog ZH
    04-01-2013 Ti87 4D HD echo Jan Koning
    07-01-2013 Corina1989 controle VK

WIJZIGINGEN graag in kleur doorgeven!!!!
    Dan worden ze niet over het hoofd gezien!!!
    BIJ VOORKEUR ZELF AANPASSEN

16. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Zo, lijstje weer even opgezocht! De lijst met afspraken word erg klein :).

17. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    @ Piccolina: wauw! Mooie echo plaatjes, hoor. Bijzonder om te zien hoe je kindje er uit ziet (ik ben erg nieuwsgierig of mijn meisje op mijn andere kids lijkt, maar dat ga ik dus na de bevalling zien)
    Overigens zegt ligging bij deze termijn echt nog niets hoor! Mijn dochter is heeft continue in (onvolkomen) stuit gelegen tot 36 wkn, ze hebben echt nog zeeen van tijd (en ruimte) om te draaien.

@ Rozerood: oeh, meid. Wat vervelend dat de drukte op het werk op je buik 'geslagen' is. Zo vaak harde buiken en drukkend gevoel herken ik alleen van mijn 1e zwangerschap, toen ik nog veel te veel werkte (paar weken later volledig in ziektewet). Ik heb nu eigenlijk nog geen enkele harde buik gehad (maar doe door vermoeidheid en misselijkheid dus ook weinig ;)).
    Luister maar goed naar je lijf (en de gyn), succes.
    (en ja, zodra manlief probeert te voelen, wordt het stil :cool:. Heel herkenbaar, was ook vorige zwangerschappen zo. Hij heeft de kleine nog steeds niet gevoeld)

@ kzh: vervelend he, pijntjes in je buik waarvan je niet goed weet wat je er mee moet. Jammer van de onzekerheid. Kan het me wel voorstellen, het is toch de eerste kindje, dan weet je gewoon niet goed wat je kunt verwachten. Mijn ervaring is dat menstruatieachtige pijn met groeien/oprekken te maken heeft.
    (ben zelf helemaal niet bang voor vroeggeboorte, omdat het al 2 keer goed gegaan is en ik de meeste pijn gevoelens in mijn buik wel kan plaatsen. En ik weet hoe een echte wee aanvoelt ;)).

@ Minnie: ben een groot fan van trifle als toetje. Kun je ruim van te voren maken en bewaren in koelkast. En net weer eens wat anders dan ijs! Of een soort grand dessert, dus van alles wat (ijs, taart, cake, fruit etc).

@ Corina: ja, dat is balen, he, werken op feestdagen (al vond ik de sfeer in ziekenhuis op dat soort dagen ook wel weer iets speciaals hebben ;)). Werk nu in onderwijs, dus geen last meer van!
    Balen van je rug! Laat de fysio maar goed voor je zorgen en pas goed op jezelf, he.

@ Miekje: wauw, een mini iPad, leuk (mannen)cadeau. Daar zou ik manlief ook heel blij mee maken ;)!

@ Duo Penotti: heb geen ervaring met surinaamse mannen, maar die Hollandse man van mij doet het ook niet zo vlotjes allemaal ;). Voel me soms zo'n zeur ;), als ik iets weer voor de zoveelste keer vraag.

@ Kerst: wij gaan kerstavond (nou ja, middag eigenlijk ;)) naar mijn ouders, borrelen en wat uitgebreider eten samen met ook mijn broer en zijn gezin. Dan 1e kerstdag naar mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder wil weer een zoveel gangen menu op tafel zetten, maar vanwege de kinderen beginnen we wel wat vroeger (16:30 uur geloof ik). Ik hoef zelf gelukkig niets te doen, behalve komen opdagen ;), scheelt wel in de stress. Ook geen cadeautjes. 2e kerstdag zijn we thuis, zodat kindjes (en ik!) kunnen bijkomen...

@ hier: weer een paar matige dagen gehad, weer vaker misselijk en moe. Ook last van rug en banden (buikpijn), dat 3e trimester komt nu echt in zicht, he ;). Moet het nog steeds rustig aan doen.

Verbouwing van zolder is bijna klaar en dan begint het grote schoonmaken, opruimen en inrichten (heb ik echt zin in, al ben ik bang dat mijn lijf me in de steek gaat laten...). Moeten nog wel de vloer uitkiezen, denk dat het een kerstvakantie-klusje wordt. Manlief is gelukkig ook 1,5 week vrij!

Ook weer bij VK geweest, alles goedgekeurd (had ook niet anders verwacht). Weer een tijdje moeten zoeken naar het hartje, maar aangezien kleine dagelijks beweegt is dat lang zo spannend niet meer ;). Na de kerstvakantie terug en dan bloedprikken (rhesus, suiker). En dan eind januari groeiecho.

18. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hoi meiden,

Ook ik ben vandaag bij de vk geweest, alles zag er keurig uit. Heb ook een vingerprikje gehad voor suiker te meten, dat was 4,8 dus ook netjes. Onze kleine eind lag nu met et hoofdje naar beneden. Pfff ben al 9 kilo aangekomen.... Gelijk maar ff een fit to fly papiertje gevraagd want 4 jan gaan we op vakantie en ze zullen maar aan de gate denken dat ik al 35 weken zwanger ben of zo haha.

Zwangerschapskleding: hier vooral veel jurkjes en tuniekjes, die draag ik nog wel een paar maandjes door na de bevalling aangezien ik er niet vanuit ga gelijk weer in m'n skinny jeans te kunnen, verder heb ik de basis shirtjes van de Hema, is van prima kwaliteit. Vestjes draag ik nog gewoon van mezelf. Maar omdat we op vakantie gaan heb ik wel wat zomerjurkjes en 1 positiebikini en 1 positie tankini aangeschaft, wil wel een beetje leuk voor de dag komen daar bij het zwembad/strand haha

Kerst is hier absoluut geen moetje, familie heb ik bijna niet ( m'n vader is overleden, m'n moeder zit in Spanje en ik ben enigst kind) heb geen contact meer met m'n schoonouders dus wij doen lekker wat we zelf leuk vinden.

@Kache, vervelend dat de kwaaltjes weer de kop op steken, probeer het rustig aan te doen al zal dat niet meevallen met nog meer kindjes in huis. Trifle klinkt goed, zal eens ff googlen voor wat recepten.

19. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Goedemorgen :).

RozeRood: Hoe was het bij de gyn???

Kache: Wat fijn dat jullie beide 1,5 week vrij zijn straks. Dan kan je een beetje doorwerken he ;). Even wat meer pauze's nemen en niet te zware dingen doen. Dan moet het vast lukken, toch?

Fijn dat de controle bij VK weer goed was. :) Hier is het ook even zoeken naar het hartje hihi.

Minnie: Ook naar de VK geweest gisteren dus ;). Weegt de VK je altijd? Hier niet, dus weeg mezelf thuis. En ook ik ben al 8 kg aangekomen :$.
    Waar gaan jullie heen op vakantie?

Ik vandaag vrij, maar best veel te doen! Dus zal maar naar de winkel gaan zo. Fijne dag vandaag.

20. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Piccolina, wat mooi jullie meisje!!!

Hier ook ne stuitligger, ben benieuwd of het gedraaid gaat zijn maandag.

Rozerood hier was dit ook steeds, dat het stopte met trappelen en vriend had geen geduld :-D. Nu laat hij zijn hand wat langer liggen en dan voelt hij het wel.

Duo Penotti, kijk echt uit naar de kerst. Vind zo een gezellige sfeer. Lekker eten met de familie.

Deel Deze Pagina