1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @Corina, ja hier word je iedere keer gewogen bij de vk, ach vind het niet zo'n ramp hoor, weet gewoon dat die kilo's ook weer verdwijnen.

Wij gaan naar Mexico.

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Gisteren controle Vk gehad. Alles is super mooi en goed.
    +6 kg in totaal (vond ik zelf wel veel want vorige maand was het maar + 3 kg...) Maar vk zei dat ik juist heel goed gewicht hebt.. nu hopen dat alles eruit vliegt na de bevalling haha
    met 27 weten bloed laten prikken nog voor resus neg. C en dan over 1 maand weer controle vk..

3. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    het zag er beter uit bij de laatste controle. De baarmoederhals is weer dikker, maar blijf toch nog deze week thuis. In Januarie maar kijken of ik uren kan reduceren op mn werk, zodat ik me meer kan uitrusten (preventief).

4. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Net in bad gezeten en het was zover hoor; heerlijk mijn buik zien bewegen!
    Ik kan hier zo van genieten dat dat wondertje reageert om het gespettel van het water!
    Nu houdt ie zelfs niet meer op, heerlijk toch!:D

5. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    HĆØ dames,

Net terug van zwanger gym,was ook weer erg nuttig, merk echt dat als ik oefen m'n lichaam zich beter voelt.

Acnaib leuk hĆØ dat bewegen van je buik,had ik toevallig vanavond ook voor t eerst toen ik op bank lag,heerlijk weer :)

Rozerood fijn dat t nu beter was! En groot gelijk dat je deze week nog ff thuis blijft, kan je beter in Jan weer goed uitgerust beginnen met een lijf wat weer op orde is, als dat je t nu nog ff te druk krijgt...

Picollin ook fijn dat t bij jou okƩ is!

Ik ben druk bezig met zoeken van leuk begang voor op nieuwe kamer dochter,en de bijpassende accesoires natuurlijk,
    Wl eigenlijk iets met cupcakes maar dat is nog best lastig om iets naar m'n zin te vinden...

Wordt komende weken druk met werken,collega heeft blindedarm ontsteking dus die is onder t mes geweest vandaag....

Fijne avond iedereen!

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik ben nu ook bezig met kinderkamer.
    Omdat ik zelf ontwerper ben ben ik erg kieskeurig en kan ook meestal niks vinden naar mijn smaak, maar hier vaker wel omdat allemaal handmade is en kan naar je wens aangepast worden
    Etsy - jouw online marktplaats voor het kopen en verkopen van handgemaakte producten, vintage items en creatieve materialen

bij ons is de meubel off-wit en de helft van de muren licht grijs en andere helft roze. Donkere houten vloer met kindervloerkleed met vogeltje en olifantje Sigikid | Sigikid Vloerkleed Happy Zoo Elephant - Sigikidshop.nl

Houten witte lamellen en witte wensterbank waarop je kan zitten met op maat gemaakt kussentje in de kleur roze die steeds overaal terugkomt.
    Maar omdat sommige dingen vast staan is lastig af te stemmen.

Stickers ga ik bestellen bij etsy in gewenste kleur + zelf gemaakt ontwerp voor haar naam met vlindertjes uit onze trouwkaart (ons trouwthema was roze vlinders :)
    Baby mobil bestel ik daar ook- worden vogeltjes die terug in de muur in de boom komen... :) Wall Vinyl Decal Tree with blowing leaves and door pinknbluebaby

7. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden:

Piccolina: Mooi dat het weer allemaal goed was.

Helaas bij Rozerood weer wat minder. Toch maar nog een week thuisblijven inderdaad.

Aaaah wat leuk dat je buik heb zien bewegen Acnaib! :)
    Lief...

Is het zo dat als je al wat vol was van jezelf voor de zwangerschap, dat je alles dan later voelt?
    Ik voel de kleine wel, maar me buik gaat nog niet echt op en neer ofzo.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mijn buik ook hiet haha ik was slank.
    Mijn man kan het soms voelen soms ook niet
    Mijn placenta ligt tegen de rug daroom voelde ik haar sinds week 18-19 wel maar volgens mij je buik gaat juist op en neer als je spieren slapper zijn. Als je buikspieren juist strak waren dan nu zijn ze dat steeds aleen uitgerekt en daroom gaat je buik niet vanzelf bewegen

9. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ik ben ook goed gevuld ;)
    Maar sinds een paar dagen is het dus echt dikke pret daarbinnen:D

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Volgens mij hangt het volledig af van spieren en liggen van de baby ook of de baby erg actief is: het kan zijn dat je baby 1-2 dagen ook niet voelt en dan weer wel etc.
    Ik heb lange baby bijvoorbeeld en zij ligt in onvolkomenstuit en placenta achter dus in dit situatie voel ik haar elke dag erg goed ze schopt daar en daar regelmatig heb niet geteld maar zeker 30-40 keer per dag. Maar ik heb vrij kleine buik en ik zie het niet buiten.\Soms schopt ze wat harder dan kan ik met mijn hand het voelen en schopt ze elke seconde 5 minuten lang.

Maar volgens mij nergens zorgen te maken hoor het kan beide, hoor! Ik vind het wel fijn om het van buitenaf niet te zien eigenlijk haha :)

11. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @piccolina, leuke ideetjes voor de babykamer!

@Miekje, ik voel me ook beter als ik beweeg, helpt vooral bij lage rugpijn etc. Als ik niks doe wordt alles juist stram.

12. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet ook elke keer op de weegschaal bij de gyn.

Rozerood, neem maar goed je rust.

Acnaib, heerlijk J!!!

Hier ineens weer een veel kleinere buik J. Vraag mij soms af waar die ineens naartoe is :-D.

13. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Heb ik ook wel eens Claro, dat m'n buik ineens kleiner is, scheelt soms wel 2 cm. In de ochtend is tie sowieso kleiner als s' avonds.

Even een vraagje, wie van jullie gaat het mama-diner aanvragen in de kraamtijd! Ik heb een foldertje gekregen van de kraamzorgorganisatie en het ziet er heel leuk uit! Stras komt er een mevrouw voor intake gesprek kraamzorg, zal het er eens over hebben want dat lijkt me wel wat. Info vind je op Het MAMAdiner: laat je verwennen tijdens de kraamtijd

14. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    @ duo penotti: ben ook goed gevuld ;) en bij mijn eerste heeft het echt wel tot 30 wkn geduurd voordat je aan de buitenkant bewegingen kon zien. Bij de 2e kwam het wel wat eerder, maar dan alles al een keer opgerekt geweest ;).
    Ik zie nu heel af en toe een schopje, maar dat is altijd eenmalig en maar een kleine beweging. Baby is ook rustig (vergeleken met mijn 1e, 2e was ook rustig).

@ Minnie: leuk initiatief, mama-diner! Kan me goed voorstellen dat je je even laat informeren :D. Mijn kraamzorg doet het niet, maar had ook niet anders verwacht (Zuid-limburg is soms ook figuurlijk een uithoek ;)).

@ Rozerood: fijn dat de controle bij gyn goed was. Nog even lekker relaxen met de feestdagen en dan in januari weer rustig aan, he?

@ gewicht: ik word (voor 1e keer, vorige zw wel) niet gewogen bij VK, hou het zelf een beetje bij op weegschaal. Ben nu net iets boven startgewicht gekomen, dus die -8 kg zitten er weer aan.

@ hier: blijf wat sukkelen, dus ik vrees dat mijn 'beste' weken alweer heb gehad ;). Probeer me maar te focussen op de leuke/positieve dingen en vandaag weer een dagje bankhangen omdat ik weer aan het spugen ben. Beetje energie opdoen voor de feestdagen, hopelijk...

15. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Piccolina leuke sites en erg leuke spulletjes ook!

Claro dat van die buik heb ik ook wel eens, denk dat beebje dan vooral van binnen tegen m'n rug ligt waardoor er niet zoveel uitsteekt;)

Minnie leuk idee dat verwennen met eten,mja Zeeland is net als Limburg nogal uithoek hihi

Duo mijn buikspieren zijn inderdaad niet sterk,heb er ook na dochter geen moeite meer voor gedaan dus zie t echt goed bewegen soms, vind t wel grappig om te zien.

Kache gelukkig dat je weer op start gewicht zit, wel balen dat je niet fit bent,vooral dat spugen weer blehhhhh
    Hopelijk is t eenmalig, of kort virus en voor de feestdagen weer over!

Ik doe vandaag ook dagje ff niks, morgen als t droog is shoppen met vriendin,anders wordt dat zaterdag, en vanaf morgen tot en met nieuwjaar iedere dag werken, met 1 dagje vrij tussendoor....
    Dus moet me ff opladen vandaag....

16. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Hallo dames :).

Ik voel de baby de ene keer veel beter als de andere keer. Heel verschillend. Ik heb tot nu toe 2x gehad dat ik het van de buitenkant kon zien.

Minnie: Zal eens gaan kijken naar dat mammadiner!

Kache: Wat balen dat je weer aan het spugen bent! :( Sterkte. Hopelijk gaat het gauw wat beter.

Miekje: Ook werken met de kerstdagen? Drukke dagen tegemoet dus! Werkse.

Ik heb me vandaag gedeeltelijk ziekgemeld op werk. Gesprekje gehad met werkgever. Ik hou de dagen echt niet meer vol. Ben 's avonds helemaal gesloopt en heb dan enorme pijn in mijn billen en heupen. Voel me toch wel schuldig, had graag door willen blijven werken :(. Maar mijn lichaam geeft dit niet voor niks aan.
    Ik werk vanaf morgen alleen nog maar dagdiensten van 6uur ipv 8uur. Normaal gesproken zijn de werkdagen tot 16u en nu werk ik tot 14u. Hopelijk helpt dat voldoende!

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hoi meiden, mag ik weer met jullie mee kletsen? :)
    Het ik allemaal even wat rustiger in mijn koppie nu gelukkig, hoewel we nog steeds met veel angst zitten.
    Lijkt me gezellig om weer hier mee te kletsen!

18. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minnie, lijkt mij wel leuk zo een mamadiner J. Ma vrees dat dit in Belgiƫ niet van toepassing is :-D.

Kache, wat jammer dat je je weer zo beroerd voelt. Hoop dat je snel wat energie bij krijgt.

Corina, hoop dat het nu op het werk wat mee gaat vallen.

Duchess, tuurlijk mag je hier terug mee kletsen. Altijd welkom. Zijn je zeker nog niet vergeten!!!

19. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,
    ben even wat minder actief geweest, was niet helemaal lekker en volgeplande week achter de rug.

@ corina ; Als het niet gaat dan gaat het niet he! Goed naar je lichaam luisteren :)
    Snap wel dat je het vervelend vind hoor!
    Hopelijk helpen die paar uurtjes minder werken!

@ miekje ; Lekker dagje niks gedaan? En vandaag lekker gewinkeld? :)

@ kache ; jammer dat je "beste" weken alweer achter de rug zijn! Zorg goed voor jezelf he! Hopelijk komt er stiekem toch nog even een goede periode aan zodat je lekker kan genieten van de feestdagen! ;)

@ hier ; vanmorgen naar de gyn geweest. Mocht fijn op de weegschaal, en was voor het eerst sinds de zwangerschap aangekomen, maar wel meteen f 5 kilo haha. Nja, ze vond het geen probleem. Kleine groeit ook goed mee lol, ze weegt nu 1 kilo, en ligt dus volgens de gyn voor op de groei. Ik was zelf ook een flinke baby dus hield daar al een beetje rekening mee. Verder is alles goed, mooi hartje en lekker bewegelijk.

20. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Duchess: Wat fijn om je hier weer te 'zien'! Hoe gaat het nu met jullie? Weten jullie al meer of is het afwachten?

Kzh: Klopt, is ook zo hoor. Maar ja, toch voelt het niet fijn tegenover collega's. Maar ach, het is gewoon even niet anders.

Deel Deze Pagina