1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    duo: boh, 2 maanden zonder VL lijkt met niet echt prettig in de zwangerschap, maar daarna helemaal niet. Maar het is voor een goed doel toch? Fijn dat je schoonmoeder je helpt.

Miekje: lekker je kamertje klaar te hebben, dan kan je er af en toe even gaan zitten en fantaseren hoe het dan is met baby:)

Corina: Vervelend dat je zo grieperig bent....alleen zwanger is al zwaar genoeg toch. beterschap!

Nu ben ik ook benieuwd naar jullie buiken! plaatsen jullie nog ns een foto in het fototopic?

Over wat voor dingen in de kraamtijd denken jullie dan na? Blijft jullie VL/man ook even thuis na de bevalling of gaan ze gelijk weer aan het werk. We denken over of 1 of 2 weken vrij voor VL. Iemand tips? Mijn ouders komen ook (nemen een appt in de buurt) en kunnen ook een beetje helpen dan. Wij gaan donderdag op de kraamafdeling in het ZH kijken, daar doen ze rondleidingen en kan je vragen stellen etc.

mijn ventje beweegt ook lekker. Soms zet hij zich aan twee kanten af :S. En als ik s'nachst van zij wissel merk ik dat het hij weer moet verplaatsen omdat ik anders half op een harde bobbel lig haha. Gister lag ik met mijn buik tegen VL zijn rug. ging ie tegen zijn rug trappen en daarna heeft hij zich lekker tegen zijn rug genesteld (voelde hem voor in mn buik). Toen VL anders ging liggen begon hij te trappelen alsof hij VL zijn rug aan het zoeken was en protesteerde haha

2. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahahahahaha aaah :) Dat klinkt super lief. Miste je vriend zijn rug dus. :) Schattig.

Hier lig ik ook vaak op me zij en dan voel ik ook de kleine protesteren. Trappelen of kriebelen alsof ze zegt: draai je om. Krijg het benauwd hier.

Ik moet nog steeds alle foto;s op de pc zetten. Nog steeds niet gedaan.

3. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Hè dames,

Vandaag kroonluchter met kapjes gehaald bij xenos,zo leuk :)
    Nar vk geweest om resus anti c te prikken,
    Moet ook nog voor m'n suiker laten prikken omdat bm nogal goed groeit, en ze wil weten of ik suikers wel goed afbreek...ach voor t goede doel;)

Zal straks weer s buikfoto maken hoor...

Hier blijft ml 6 weken thuis na geboorte, heeft super veel overuren dus komt wel goed van pas!

Vannacht hadden we ziek hond dus slecht geslapen, daardoor was ik vanochtend bijna flauw gevallen,was net op tijd in frisse lucht gelukkig!
    Zal vanavond lekker slapen denk ik:)

Fijne avond iedereen!

4. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elba, hier zijn we ook nog niet aan de kinderkamer bezig (weet wel al wat waar en wat). Mijn papa zou eerst de kast moeten komen maken vooral eer we beginnen want omwille dat we het niemand hebben verteld wat het gaat worden zou het snel onthuld zijn :D.

Duo Penotti, oh nee spinnetjes. Hoop dat ze snel ontruimd zijn.

Rozerood, zou er eens werk van moeten maken om de buikfoto’s op de pc te zetten J. En er eens wat te plaatsen.
    Hier krijgt vriendlief 10 dagen dus deze gaat hij opnemen dadelijk na de geboorte. Hij krijgt ook ouderschapsverlof maar daar is hij nog niet echt uit wanneer hij die gaat opnemen.

5. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miekje: Oehhhh, dat is niet zo best nee. Vanavond maar lekker vroeg naar bed om wat slaap in te halen.

Veel succes met het suikerprikken. Omdat je bm goed groeit? Ik dacht alleen dat ze suiker prikken als je bmi te hoog is.
    Wanneer moet je?

6 weken :). Lekker zeg!

@Claro: Hahaha ja dan moet je nog even voorzichtig zijn als je niet wilt dat iemand het geslacht weet.

De meeste spinnetjes heb ik opgezogen:) Af een toe kom ik nog een verdwaalde tegen.

6. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ rozerood ; ik heb wat buikfotos in mijn album staan.. vind zo'n buikentopic te rommelig ;p

@ kraamtijd ; ik denk na over mijn "vluchtkoffer", de kleertjes die ik mee moet nemen, hoe we het gaan doen met kraambezoek..

Mijn man neemt de eerste week vrij.. vind die week het belangrijkst..
    Hij is erg onmisbaar op zijn werk, vrijnemen vind ie lastig..
    Gelukkig werkt ie op 5 minuten afstand van huis, dus als ik hem nodig heb is ie er zo.
    Hij wil nog wel een 2e week opnemen, maar we weten nog niet wanneer we dat doen.. ligt een beetje aan de situatie straks.

Mijn moeder en schoonzus hebben al gezegt dat ze komen helpen, dus dat is een fijn idee!

Lief en bijzonder he, dat die kleintjes nu al op hun papas reageren!

@ duo ; oh ja, dat ken ik.. soms krijg ik het zelf wel even benauwd haha dan ben ik bang dat ze bekneld raakt :$
    en suiker prikken doen ze ook als er andere dingen zijn, bij mij prikten ze ook omdat de buik van de baby voorloopt op de groei..

@ miekje ; wauw, gaaf.. 6 weken! lijkt me heeeerlijk.
    Ik hoop met je mee, goede nachtrust is belangrijk!

@ hier ; vandaag weer controle gehad, alles is goed. Bloeddruk wat laag maar dat was niet erg. KLeine weegt nu 1300 gram, dus ze is 300 gram zwaarder dan 2,5 week geleden.. wat gaat dat hard!
    Nog steeds in stuit, maar we hebben nog even! ;)

7. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    @buikfotos: Ik moet toch iets minder digibetisch worden en fotos gaan maken en er opzetten denk ik. Is toch wel leuk.

@kzh: Wat voor medicijnen gebruik je?

@miekje: Nog geslapen? Hoe is het met je hond?

@rozerood: Wat lief dat hij lekker tegen je man aan gaat liggen.

@claro: Oei mag je vader wel weten wat het wordt als hij gaat helpen?

@kamertje: Ik weet niet wanneer we met het kamertje gaan beginnen. Er hoeft alleen behang op en af, misschien maak ik nog een gordijntje. De rest hebben we nog van mijn zoontje en dit wordt weer een jongen (ook al is dat nog geheim). Wil trouwens wel wat nieuwe kleertjes. Maar ik vrees dat ik dat behangen wel zelf zeker deels kan gaan doen. Mijn man is niet zo'n klusser en bovendien kwam hij vandaag van zijn loopbaancoach van zijn werk terug dat zij zijn mentale conditie niet op pijl vond (lees een tikje depressief). Ik weet niet wat hij hieraan wil gaan doen maaar ik vrees dat ik niet al te veel van hem kan gaan verwachten want hij vind het allemaal heel druk allemaal.

@bevalling: Ja daar zie ik dus enorm tegenop. En ook tegen de tijd erna. Vorige keer heb ik een fikse postnatale depressie gehad en ik hoop deze keer zonder te kunnen. Het was dan ook echt een horror bevalling, hopelijk is dat ook anders. Maar echt kiezen kan je het niet he. Ben nu wel alleen onder controlle bij de gyn om die redenen en niet bij de vk. Heb ook een ks gehad dus moet zo wie so in het ziekenhuis bevallen. Zijn er meer die er tegenop zien?

8. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ elba : ik gebruik anti epileptica, lamictal.

Vervelend dat je man niet helemaal lekker in zn vel zit! :(

Snap dat je er tegenop ziet, zeker gezien je eerder een postnatale depresie hebt gehad. Is het voor de hand liggend dat je dat nu weer krijgt?

Ik moet zeggen dat ik niet echt op zie tegen de bevalling, ben alleen een beetje bang voor wat mn epilepsie gaat doen.

9. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Hè dames

Heb niet echt lang geslapen vannacht maar toch stuk uitgeruster;)
    Hond is gelukkig beter!
    Vandaag bij leenbakker dekbedovertrekken en nog leuke fuchsia poef gekocht, voel me net zo.n styliste hihi

Elba behangen is soms nog best pittig,vervelend dat je man zich beetje depri voelt,heeft hij binnenkort nog vakantie?of Miss kan hij alsnog wat opnemen om beetje te rusten?
    Snap dat je tegen de bevalling op ziet na je pnd vorige keer,maar daar wordt je nu Miss wel extra goed voor in de gaten gehouden?heb je vorige keer anti depressiva gehad? Miss dat je nu met iets van hormonen ofzo kan beginnen?
    Zou het zeker met je gyn bespreken,en stel een bevallingsplan op,dat geeft Miss ook al rust voor je!
    En tot die tijd deel gewoon je angsten met ons,we hebben altijd een luisterd oor!!!knuffel!!

Duo gelukkig dat meeste spionnetjes weg zijn!
    Suiker wordt geprikt omdat ze wil weten of mijn suikers goed worden afgebroken, moet op 1 dag 2 uur na ontbijt en dan ook weer 2 uur na lunch.

Kzh fijn dat je man zo in buurt werkt, en dat je moeder en schoonzus komt helpen! Vervelend dat ze in stuit ligt,maar kan inderdaad nog alle kanten op;)

Ik ben zelf 2 kilo in 12 dagen aangekomen......oepppppsssss al die oliebollen en appelbeignets ook :( toch maar even op letten komende weken.....

Fijne avond iedereen!

10. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Bevalling zie ik niet echt tegen op,ben vooral benieuwd of ik lang moet wachten en of t snel gaat...
    T enige waar ik huiverig voor ben is t hechten....

11. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kzh:
    Hoe checken ze het gewicht van de baby bij jou? Bij mij doen ze dat nooit als ik op controle moet...
    Hoe zit dat bij de rest?

Hahahah ja beetje eng is dat he... Misschien krijgt ze het wel benauwd als we op ons zij liggen. Geen idee... Nouja laten we er maar gewoon vanuit gaan dat ze nog genoeg ruimte hebben. Al draai ik meestal wel om hahaha.

@Elba: Ik snap dat je dan opziet tegen de bevalling. Ikzelf weet niet wat ik kan verwachten dus probeer positief te denken. Maar vervelend meid.. Hoe dan ook, komt allemaal goed :)

@Miekje: Ajoh die 2 kilo... Het gaat er daarna wel weer af joh.
    Maar het kan inderdaad ineens hard gaan he. Wees niet getreurd, heb gelezen dat het vanaf week 29-30 langzamer gaat met het gewicht dat je aankomt. Fjoehhh..

12. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Duo dat hoop ik dan maar;)

Bij mij hebben ze t ook nooit over gewicht van baby....

Ze zeggen inderdaad dat je beter op linker zij kan liggen ivm aorta...
    Maar ruimte hebben ze inderdaad nog ruim voldoend gelukkig!

13. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ gewicht : via echo kunnen ze dat doen... Dan doen ze wat metingen en de computer berekend dan het gewicht.
    Geen idee hoe da precies zit..

14. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    @Miekje, Vind ik ook hoor, gaat er wel weer vanaf. O ja ik wist niet dat het langzamer ging na week 29? Heeft je maag dan minder plek ofzo? Ik mag nog wel een beetje aankomen. Ben pas 7 kilo extra.

@ stuit, volgens mij ligt mijn baby ook in een stuit. Als hij hikt voel ik het namelijk bovenin.

@kzh, fijn dat je man een week vrij heeft en dat je ma en zus kunnen helpen, is best handig denk ik. Al wil je soms ook misschien wel alleen zijn misschien. Maar wel fijn dat het kan.

@linker zij. Ik lig ook nog wel op mijn rug. Op mijn linkerzij liggen vind ik een beetje zeer doen bij mijn heup. Rechts gaat wel beter. Maar ik merk wel dat ik lichter slaap of dat ik ineens 2 uur wakker lig snachts. Herkenbaar???

@pnd, Ja ik heb het met de gyn besproken en er wordt ook een plan voor bevallen gemaakt. En ook met de psych ga ik het doorspreken. En ik heb wel verhoogd kans dat ik het weer krijg maar het hoeft absoluut niet. Vorige keer heb ik veel oxazepam (kalmeringmiddel) gekregen omdat ik heel slecht sliep en erg over m'n toeren was.

15. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duo Penotti, ja eenmaal dat we gaan beginnen gaat de deur op slot J.
    Hier meten ze een aantal zaken, zoals diameter van het hoofd en de buik en dan de lengte van een been en dan berekend het toestel het gewicht.

Kzh, ze worden groot ons kleine ukjes J.

Elba, nee hij zou eerst moeten geweest zijn daarmee dat we moeten wachten J. Zodra de kast er staat vliegen we erin en is het verboden terrein voor iedereen :-D.
    De bevalling sta ik nog niet echt bij stil. Misschien dat het op het einde nog komt maar voorlopig laat ik het nog wat op mij afkomen.
    Maar begrijp wel dat als je bij de vorige al wat hebt meegemaakt het toch wat zorgen met zich meebrengt.

16. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ elba ; dan stuur ik ze gewoon weg! haha

Ik slaap ook ontzettend slecht, denk dat dat er wel bij hoort?
    Ik wordt zowieso rond 2 wakker omdat ik dan moet plassen, en daarna lig ik vaak lang te woelen en te piekeren.

Hopelijk gaat het dit keer beter dan! Ook omdat je je er al anders op voorbereid.

@ claro ; jazeker! bizar hoe hard dat gaat zeg.. in 2.5 week gewoon 300 gram eraan!
    En de buik groeit mee haha..

17. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    ElBa fijn dat alles nu goed doorgesproken wordt,voor jezelf ook vast wel geruststelling!en oxazepam is ook nog niet zo erg om te krijgen.
    Vriendin heeft nu pre natale depressie ivm post traumatische stress stoornis, heeft homeopathische tbl die beginnen te werken en ze krijgt therapie, vind t voor haar best pittig,ze kan er nu helemaal niet zo van genieten, dus voor mij heel dubbel om allerlei leuke dingen te vertellen,dat doe ik dus bewust maar niet teveel....

Nu op tv gelukkige huisvrouw, das echt wel overtreffende trap van pnd maar zo zie je hormonen doen rare dingen met je lijf! Pfffff

Kzh krijg jij dan steeds echo's? Of heb je vk praktijk met echo apparaat? Want die heb ik namelijk niet dus vandaar dat ik t niet weet;)

Slecht slapen valt hier nog mee,wel vaak halverwege wakker en dan draai ik op andere zij en slaap weer verder,wel met extra kussen bij hoofd en kussen tussen knieën...

Vandaag m'n eerste rennie genomen....dus dat gaat wat worden weer komende tijd :(

Morgen lekker vrij en weekend late diensten dus goed te doen allemaal.
    Jullie,nog plannen?

18. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik sta onder controle van de gyneacoloog in t ziekenhuis, dus elke keer echo.

Geniet van je vrije dag!
    Ik krijg morgen en zaterdag vriendinnen op visite, dus gezellig vooruitzicht :)

19. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    Elba: dat is vervelend zo'n ervaring. Misschien wordt deze bevalling wel veel makkelijker. Wel goed dat je er met je gyn en een psycholoog over kunt praten en je eerste bevalling zo een plek kunt geven. En het hoeft niet zo te zijn dat je weer een depressie krijgt. Wel vervelend dat je man zich niet zo goed voelt.

Gewicht: Ik las juist weer ergens dat je juist in de het laatste trimester meer aankomt? we zullen zien. tot nu toe ben ik heel trots dat ik pas 4 kg ben aangekomen....maar wie weet wat nog komt aaah.

Gisteren hebben we een rondleiding op de kraamafdeling in het ziekenhuis gekregen. Ik ben helemaal enthusiast. Ik heb namelijk nogal veel dingen die ik belangrijk vind, omdat ik door mijn werk er mee te doen heb. Bijv. leggen ze het kind direkt na de geboort 1 uur bij mamma op de borst en doen ze daarna pas de eerste onderzoeken! (is belangrijk voor de hechting tussen moeder en kind). Ook heb je veel mogelijkheden om te bevallen: liggen, zitten, hangen aan een touw, op een kruk zitten en in een bad. ze motiveren je juist lekker dat te doen wat goed voelt en o.a. de zwaartekracht te laten meewerken ipv liggen. Ook waren de kamers gezellig ingericht met orange warme kleuren. Ze hebben een WHO certificaat "Kindvriendelijk ziekenhuis". Dus kan met vertrouwen daar bevallen :) Hoewel ik het natuurlijk ook wel een beetje eng vind. Ik wil vooral geen PDA nodig hebben want ik ben heel bang voor die spuit! iemand al eens een PDA gehad. Het liefst wil ik in bad bevallen :)

20. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Kzh vandaar de echo's, wel fijn om elke keer ff te kijken!
    Gezellig dat je vriendinnen op bezoek krijgt! Ik heb vanochtend met de ene gefietst en zo met de andere wandelen, lekker ff frisse neus met zon erbij :)
    Beetje wat doen tegen dat snelle aankomen:D

Rozerood dat klinkt als fijn ziekenhuis!
    Met PDA bedoel je ruggeprik denk ik? Die heb ik gelukkig niet gehad;) kreeg wel weeën opwekkend infuus waarvoor ze tijdens persweeen 2x moesten prikken grrrrrr en ik blijven doorpersen.....
    Dus denk dat ik er nu voordien al om vraag hihi
    Mar zou ook voor naald van ruggeprik huiverig zijn, zeker na m'n laatste ervaring met anesthesie toen met elleboog vertrouw ik daar niet iedere arts in....
    Ik weet nog van eerste dat ik zowel thuis als in ziekenhuis heerlijk lang onder douche heb gezeten,dat hielp bij mij echt ter ontspanning, daarna in bed bevallen na eerst ff baarkruk te hebben geprobeerd, maar mijn weeën waren niet krachtig genoeg vandaar nog infuus en dat deed gyn dus dan is bed bijna standaard volgens mij...

Tsja we gaan t weer wel zien en beleven.....

Vandaag sportief dagje, vanochtend uur gefietst en straks nog rondje lopen,heerlijk met eindelijk zon!
    Dochter is alleen beetje van de leg,vanochtend al vroeg wakker en vanmiddag met ussenpozen doet ze nu dutje.....

Net m'n bestelling binnen gekregen muursticker boom en koeka badcape en speendoekje zooooooo leuk :)
    En dan binnenkort weer paar kleine dingen,nieuw mutsje,mandje voor commode,kapstokje leuk leuk leuk
    En als ik iedere x wat koop valt t bedrag ook nog wel mee!

Deel Deze Pagina