Marije Leuk leuk leuk! een neutraal maar heel stijlvol!! Fijn dat alles over klaar is en iedereen tevreden Jij wilde niet vertellen wat je krijgt: jongen of meisje? Ik moet nog 1,5 week werken en dan ga ik ook maar de kamer opruimen en verder inrichten. Wat voor dekentje doen jullie in het bedje? Ik heb een puckababy en een omslagdekentje (fleece)...weet niet zeker of dit warm genoeg is. Anders koop ik nog een donsdekbedje. Heb ook nog wel dikke katoenen babydekentje. Marije: jammer dat je kindje wat achter ligt, maar misschien haalt ie het nog wel bij....een heel zwaar kind zou ook niet leuk zijn...je moet het er ook nog uit krijgen hihi. Ik heb maandag mijn echo: ben benieuwd!!
@rozerood wij hebben een koekadeken met lakentje Een donzendekbed mag niet ivm wiegedood weet niet of je dat wist.. Wij hebben vandaag de verwarmingsombouw gemaakt Is erg mooi geworden! Nog plinten plaatsen en overgordijnen En dan kunnen we gaan indelen en decoratie ophangeb. Hopelijk is het volgende week af!
wij hebben hier een ledikant deken van babydump wilde graag een grijze nu hebben al een witte dubbele ledikant deken van katoen geloof toen bij prenatal gehaald maar wilde nu graag grijs ... wij weten jammer genoeg niet wat het wordt heb manlief nog steeds niet over kunnen halen.. leuk al die controle echos nu misschien kan ik het zelf een keer zien.. eb over het gewicht maak ik me niet zon zorgen allebei mijn kids waren niet zo zwaar 2580 gram met 37 weken geboren en 2320 met 35 weken geboren dus ligt ook onder het gemiddelde maar ben blij datr ze het in de gaten houden... jullie plaatsen toch ook wel even fotoos van jullie kamertejs als hij klaar is ... leuk leuk allemaal ....komt steeds dichterbij nu ....
Hoi meiden ben weer terug van vakantie ( zaterdagavond al) en kom weer gezellig meekletsen. Hier nog volop bezig met de kamers, vl is nu eerst op zolder bezig om kamer van dochtertje klaar te maken, de babykamer hoeft alleen opgefrist te worden met nieuwe verf, zondag halen we het kamertje leeg dus eind volgende week zijn we een heel eind. Pfff wordt nu wel erg ongeduldig hoor. Heb zin om kleertjes te wassen en nieuwe spulletjes neer te zetten. Afgelopen maandag groeiecho gehad en alles zag er prima uit volgens dit termijn, over een maandje nog een groeiecho. Vandaag bij de vk geweest en ben gewoon 4 kilo aangekomen sinds de vorige keer (slik). Er zit nu al 13 kilo bij, gek genoeg was ik na de feestdagen niks aangekomen dus dat krijg ik dus nu. Ach ja ik krijg het er wel weer af na de bevalling
Marije leuk kamertje en jammer dat groei wat achter ligt,maar als de andere kids dat ook hadden hoort t Miss wel bij je, wel goed dat ze t in de gaten houden, en ook goed om na zo.n drukke periode even heel goed rust te nemen! Rozerood ik heb hier katoenen dekentje van lief en een een ledikant deken van prenatal, das in april echt wel warm genoeg o, in t begin hoort er toch nog kruik bij, en omdat je bedje laag opmaakt kan je deken ook nog dubbel doen. Sky leuk dat je ook al zo.n eind bent! Minnie leuke vakantie gehad?miss zijn je kilo.s daarvan, lekker eten en rusten, je zal zien als je weer in drukke dagelijkse ritme zit gaat t vaat niet zo snel. Ik heb net als jij zin om in baby kamer aan slag te gaan, alleen moet hier kamer dochter ook nog af, vloer,muursticker en verwarming maken....en dan kunnen meubels erin. Baby kamer blijft zoals hij nu is, wil alleen wat andere accesoires om t toch wat anders te maken....Maar heb nog tijd zat, eerst carnaval maar s gehad hebben Nu nog 2,5 week werken dan weekje vrij en dan nog 3 weken....heerlijk vooruitzicht! Nu SBS aan t kijken....heftig hoor pfffff
marije leuke kamer.. ik zit ook nog met de kamers. mijn zoon van negen en van twee slapen nu samen. Mijn dochtertj slaapt Alleen. Nu hebben wij pas een slaapkamer gekocht voor mijn zoon. En eigenlijkemoet de baby ook bij de jongens maar heb niet genoeg ruimte voor bedje en commode. en om de baby bij mijn dochtertje te doen. Zij heeft echt een roze kamer. Hij gaat zowiezo eerste maanden bij ons in de kamer.
@marije: Leuk kamertje hoor! Snap dat je blij bent met het eind resultaat. Jammer dat je je vriend niet hebt over kunnen halen, maar des te spannender straks tijdens de bevalling. Jongen- meisje, allebij leuk @Minnie: Leuk dat je er weer bent. Goede vakantie gehad? Balen zeker om weer terug te zijn? Die kilo's zijn vast van de vakantie ja haha. Ajah, ze gaan er wel weer af. Veel plezier met het klussen nu. @Miekje: Ook jij veel succes met het klussen. Fijn dat het einde nu beetje in zicht komt toch. Hier ook kleine baby grote zorg gekeken. Is idd heftig. Hopelijk blijven onze kleintjes van iedereen hier, lekker zitten tot min 38 weken. @Sweetcandy: Tja, dat is best lastig dan zo met de kamer verdeling. Iets te klein huis dus haha. Aja voorlopig bij jullie op de kamer, dus hebben nog even tijd om te bedenken hoe jullie dat gaan doen. Nou meiden, fijne dag vandaag!
zoals ik het hier van VK begrijp en vaker heb gehoord is een donsdekbedje(of groot kussen) niet zo gevaarlijk omdat de baby daaronder nog kan ademen omdat het zo ligt is. Dit gebruiken ze in het ziekenhuis namelijk ook. Maar misschien is het wel genoeg wat ik aan dekentjes heb. Wat is het verschil met een ledikanten dekentje en een katoenen deken?? volgende week is mijn laatste werkweek. Dan overuren afbouwen 2 weken , 1 week opleidingsblock en dan verlof. Veel afscheid nemen komende week dus op mn werk. wel raar hoor.
Rozerood ledikant dekens gewoon katoenen deken hoor Lekker joh nog maar 1 week werken! Ik nog 2 werken,week vrij daarna nog 3, ga door tot 36.... Als t goed blijft gaan natuurlijk
Helaas zijn 2 meiden al bevallen van ons clubje.... Ik heb het gezien op fb. Ik ga er hier niet verder op in omdat op fb privé wordt gekletst en ik weet niet of deze meiden het op prijs stellen als ik hier alles neerzet. @miekje, ja ik denk ook dat ik extra ben aangekomen door de vakantie haha. Lekker eten en weinig doen. Ach ja we hebben genoten en daar gaat het om, met die kilo,s komt het wel goed. Vind het nu ook wel weer fijn om thuis te zijn, 16 dagen is precies goed, alleen die vakantiewas viel zo tegen grrrr moet nog een hele berg strijk wegwerken
Duo Penotti, en intussen al factuur van ziekenhuis ontvangen? Vermoed dat dit niet zo heel veel gaat zijn. Natuurlijk als ze allerlei testen hebben afgenomen kan dit oplopen maar voor enkel ctg gaat dat vermoed ik niet zo heel veel zijn. Marijelansink, amaai dan hebben jullie goed door gewerkt!!! Wat een leuk kamertje. Wij gaan dit weekend starten met het kamertje, als papa zaterdag de kast heeft geplaatst kunnen we van start en het babyklaar maken, zal als ik er aan denk een foto maken vooral eer ik aan de tekening begin. Omwille van eventuele meelezers en nog niemand verteld wat het gaat worden . De meubeltjes zijn neutraal dus . Minnie, leuke vakantie gehad, niet teveel last? Was sinds laatste controle ook ineens 3 kilo erbij (nu een totaal van 8kilo) ik zei nog das van de feestdagen maar het pakte niet moet nu dus voor een suikertest gaan. Rozerood, de laatste week oh fijn. Ik nog een maand fulltime en dan maart ga ik met recup en nog een aantal verlof dagen van vorige jaar half dagen werken en dan vanaf april pas in zwangerschapverlof (das natuurlijk het plan als alles goed blijft gaan J).
Hoi meiden, Bijna weekend voor vele van jullie. Nog leuke plannen? Jullie kunnen bijna gaan aftellen voor het verlof. Kan me voorstellen dat dat wel fijn is. Wel raar om afscheid te nemen inderdaad. Minnie, fijn dat je genoten hebt van je vakantie. Hahaha ja die wasgoed he? Bah bah. Altijd een nadeel van thuiskomen. Jeetje nu al dames bevallen? Dat is wel erg vroeg dan... Hopelijk is alles goed gegaan. Stiekem wel jammer dat er zoveel naar Fb zijn overgestapt hoor. Maarja, wij kletsen lekker verder. @Claro: Nee nog geen factuur ontvangen. Misschien komt het nog, misschien niet. Zal wel zien. Veel succes met die suikertest.
nu al bevallen dat is vroeg.. hopelijk wel alles goed misschien komen ze het ons hier ook nog vertellen heb geen facebook ... de bevallingspositie .. zowiezo in het ziekenhuis en dan op de manier die dan het fijnste voelt met mijn oudste wilde ik heel graag op handen en knieën maar dat mocht niet omdat hij aan een monitor lag met een draadje op zijn hoofd dus moest op mijn rug blijven liggen ... met de jongste wilde ik juist op mijn rug liggen met persen ... tijdens de weeen stond ik naast het bed te springen hier al thuis sinds verlof van de jongste wilde echt niet meer werken met kleintje thuis en omdat we hoopte dat ons derde wonder niet lang op zich zou laten wachten hebben we besloten dat ik thuis blijf tot de baby 4 is en ook naar school gaat , ik weer ga werken als dat financieel tegen die tijd ook nog allemaal haalbaar is natuurlijk.. hebben jullie wel is gordijnen besteld bij kwantum met de actie gratis gemaakt ? hebben jullie toen lang moeten wachten of was het ook echt met 2-3 weken klaar? groetjes
Hoi, mag ik er weer bij? Heb in het begin meegekletst. Mijn tweede zoontje wordt ergens 8 april verwacht. Normaal werk ik door tot 18 maart. Nu even thuis wegens bekkenklachten enzo. Er hebben hier nog mensen last van las ik. Baby weegt al 1,5kg. Veel harde buiken enzo. Ook al volledig verweekte baarmoederhals. Bleek normaal te zijn. Maakte me toch wat zorgen want bloeddruk stond aan 140/70. Gister wel alweer goed :110/80
Jeej al 2 dames bevallen! Dat is zeker vroeg. Ik heb in het begin ook op de fb Gezeten maar werd gek van alle meldingen in me mailbox. Dus heb me toen afgemeld. Hier is het wat rustiger vind ik zelf prettiger. Gister weer bij de vk geweest me bloeddruk was 130/85 rest was goed. Over 1,5 week een groeiecho beetje onverwachts maar toch fijn idee om weer naar de kleine te spieken. Hij ligt nu in stuit dus hoop dat ie toch wel gaat draaien. Ook over de bevalling gehad en erover gehad dat ik niet tot 42 weken wil doorlopen. Inleiden doen ze rond de uitgerekende datum dus hoop dat dit dan met 39 wkn mag. Wel een fijn gevoel dat ik niet over ga lopen met hoe ik me nu voel.
Ja op fb wordt echt enorm gekletst, m'n mailbox loopt ook iedere keer over, zelf klets ik niet echt actief mee daar maar leef nu enorm mee met de dames die al bevallen zijn. Maar de meeste daar zijn al een hecht groepje en voel me dan toch wel een beetje buiten de boot vallen daar, reageer namelijk niet overalop want dan heb je gewoon een dagtaak aan haha. Persoonlijk vind ik dit forum veel fijner. Bevallingspositie: vorige keer op de baarkruk geprobeerd en dat was wel "prettig" dus misschien dat ik dat weer ga proberen. Verder heb ik zo,n geboortebal besteld, dat is misschien wel fijn voor de weeën op te vangen en kan er nu oefeningen op doen.
Minnie succes met strijken, das altijd t meeste vervelende karwei... Ik lees ook mee op fb,maar das erg actief inderdaad, en voel me ook niet zo hecht daarbij , Maar inderdaad de baby's die nu al geboren zijn,zo klein en teer nog, echt wel spannend voor die meiden hoor!heb diep respect hoe ze t doen! Bevallingspositie eerst even op baarkruk en denk dan weer gewoon in bed, vorige keer 2 uur moeten persen dus hoop nu echt korter Sky fijn dat je nog ff mag spieken, zo.n echo is vaak meer voor zekerheid maar toch wel fijn, ook fijn dat je t al over inleiden kan hebben en dat ze daar positief in staan. Grietje gelukkig dat je bloeddruk weer goed is! Marije lekker thuisblijfmoeder zijn en gordijnen bij kwantum hebben we bij dochter toen besteld maar weet niet meer of dat echt lang duurde, volgens mij viel t wel mee. Duo ik moet werken beide ochtenden en verder lekker niks op planning, net appeltaart gemaakt met m'n dochtertje en die smaakt super dus we redden t wel Claro jeetje dan werk je wel heel lang door, ben je zelfstandige want anders is t toch wel heel pittig lijkt me? Wat voor suikertest krijg je? Ik heb afgelopen week voor bloedprikken geweest,moest 2 uur na t eten en dat op 1 dag, was gelukkig goed. Zo ben weer bij Fijn weekend verder!
jeetje, al 2 kindjes zo vroeg geboren. Die moeten zeker nog even in het ziekenhuis blijven. Hoop dat ze verder gezond zijn. Hoop ook dat onze kindjes zich op zijn vroegst vanaf week 35-36 aankondigen. Veel van jullie werken inderdaad erg lang door. Kan je in NL je verlofweken die je voor de geboort niet neemt daarna nog opnemen? Ik woon in DE. Hier staan 6 weken voor en 8 na de geboorte vast. Mijn borsten en tepels jeuken als een gek. Ook mijn bovenbuik. Alles groeit natuurlijk weer sterk. Baby heeft ook ontdekt dat bovenin nu ook plek is en drukt lekker naar boven. ppff nu wordt bukken nog lastiger.
Rozerood hier in nl heb je 16 weken verlof, je mag zelf kiezen 4 of 6 voordien en dan max 12 erna, Ik heb dus voor t max na geboorte gekozen, Jij hebt dan 2weken minder als ons,jammer! Hier zit Mw. Ook aardig bovenin m'n buik te trappen....maagzuur is t gevolg