1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Zo hier is aardig gekletst weer. Gezellig.
    Hoe is het met iedereen? Lekker begin van de week deze maandag?

Hier is het toppie.

Had vandaag me 30 weken echo en te horen gekregen dat de placenta mooi naar boven is geweken, dus hoef geen keizersnede. Jeeej! :).
    Kleine baby is ook meteen opgemeten en het word een klein kindje (hoe is dat nu mogelijk met mijn al 18 kilo aangekomen hhahaah).

Zat met hoofdje en buikje onder het gemiddelde, wel had ze lange benen. Maar mijn vriend is vrij lang dus zal het daarvan hebben.
    Ben een hele tevreden mama :). Echt een schatje, was aan het gapen tijdens de echo hahaha. Handje naar dr mondje. Heel lief.
    Jammer dat me vriend er niet bij kon zijn.

Hmmm ze hebben geen schatting van het gewicht gedaan. Word in elk geval geen 8 ponder.

2. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    hier liepen de benen en hoofdje zon twee weken achter buikje 1,5 achter dus doet met mama mee met een dikker buikje als de rest :p
    hier 7-2 weer een echo eigenlijk volgende week maandag maar loop met mijn jongste in het academisch ziekenhuis in Nijmegen voor een bultje in zijn nek wat ze niet goed kunnen plaatsen wat het is .. en kreeg natuurlijk net voor dezelfde dag een oproep.. en aangezien je daar moeilijk kunt schuiven met afspraken heb ik de echo maar verplaatst maar helaas betekent dat wel dat ik weer 3 dagen langer moet wachten om even te spieken ;)

weten jullie hoe het zit met die groeiechos ,, met 20 weken hebben ze gezien dat het iets kleiner was en daarom met 28 weken een groeiecho en dan twee weken later weer.. zullen ze dit dan elke twee weken blijven doen ? of zullen ze er asl het volgende echo gewoon in de lijn meegegroeid is geen echos meer doen?

heb bij de jonste een groeiecho gehad met 33 weken zou er toen weer 1 krijgen met 36 weken maar toen was meneertje er al ...

3. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Rozerood lekker zo lang deels betaald verlof kunnen nemen!
    En leuk om zelf nog beddengoed te maken!
    En ach mannen....die zullen ons wel nooit helemaal begrijpen ;)

Marije waarom was je ontevréden over aerosleep?
    Hopelijk hebben ze snel duidelijkheid over t buitje van je zoon, en succes met de 3 dagen langer wachten;)

Ik weet niet hoe t zit met groeiechoS denk dat t verschilt per arts,maar als t allemaal weer goed is denk ik niet dat ze er nog extra maken.

Duo wat fijn dat je geen ks hoeft :) :) en leuk om weer naar je moppie te kijken! En als t niet zo.n heel grote wordt is niet zo erg,dochter hier was 6 pond, dan hou je echt lang dat baby achting ;)

Hier morgen weer Co. Bij vk,hoorde vandaag dat er iemand van ons pufclubje al bevallen is,32 weken kindje 1500 gram, doet t gelukkig wel goed maar vind t toch pittig o...
    Maar niet teveel over nadenken;)

Nu lekker slapen:)

4. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rozerood, thanx voor de tip.

Minnie, hihi wou al zeggen speciale vorm van buik J.

Duo Penotti, wat leuk. Alleen maar goed nieuws J.

Gisteren een dag uitstapje gedaan (nu het nog goed gaat J). Vandaag wel snif verkouden wat natuurlijk invloed heeft op heel mijn lichaam. Hoop dat het bij vandaag blijft en niet erger wordt.

5. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Duo, fijn goed nieuws! Fijn van de placenta! en kinderen groeien schoksgewijs dus komt vast goed!

Marije, aai een raar bultje. Is altijd lastig om je niet zorgen te maken. Moedig hoor je echo uitstellen!

Ik kom even klagen, sorry, sorry. Bij mijn man is een depressie vastgesteld en die is aan het inlopen met antidepressiva en daar wordt je nou niet meteen gezelliger van. En ik heb gister te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengt. Kortom ik baal en sliep erg slecht vannacht. Dus ik ben op vacature jacht. Maar als ik stress heb maak ik me ook wel zorgen om de baby omdat iedereen zegt dat dat niet goed is. Maar ja hoe kan ik daar nu geen stress van hebben.

6. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marije: Jammer dat je de echo hebt moeten verzetten. worden 3 lange extra dagen haha.
    Ik weet helaas ook niet het antwoord op je vraag over de groeiechos. Hier namelijk maar 1x een groeiecho met 30 weken.

Miekje: succes vandaag bij de co. (wat is co eigenlijk?).
    Jeetje, ja dat is best wel een enge gedachte, bevallen met 32 weken. Blij dat het kindje het goed doet.

Claro: Beterschap meid. Zwanger zijn en nog eens verkouden. Lijkt me een hel! Krijg nu al bijna niet genoeg adem, laat staan als ik ook nog eens verkouden zou zijn. Sterkte!

Elba: Oeeefff jeetje toch. Dat is wel heftig ja!
    Dat klagen snappen we helemaal. Hoop dat je man er snel weer bovenop klimt en dat je snel ander werk zult vinden.
    Heb je lang bij dat bedrijf gewerkt? Altijd naar als ze je eruit gooien tijdens een zwangerschap. Probeer positief te blijven denken.

7. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    Duo: fijn dat de placenta naar boven is gegaan!! mijne zit ook aan de voorkant.

Elba: jeetje wat heftig zeg, geen lekkere timing. Sterkte! en probeer af en toe wat leuks en ontspanneds te doen tussendoor, dan is het voor baby ook niet zo erg.

Miekje: alles goed bij de controle?

Marije: vervelend van dat vlekje bij je kindje...maar dan beter de echo uitstellen ipv dat onderzoek toch. Kan jeje nog even verheugen, anders was het alweer voorbij dat mooie moment.
    Ik zou bijna blij zijn als mn kind niet zo groot wordt...het moet er ook nog uit!

Hier: alles goed met baby en moedermond. Kindje heeft zijn gezicht verstopt. Ze schatten hem op 41 cm en tegen de 2 KG. Ik hoop niet dat we de 4 KG halen, maar de gyn dacht ook eerder 3600 gramm aan het eind. Dat zou goed zijn.

8. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Dank voor de bemoediging. Ja ik probeer het ook leuk en gezellig te houden. Al ben ik wel wat moe. 2 jaar werkte ik daar en ik had dus nog geen vast contract, maar ja bezuinigen nu he.

Poeh roze rood, 2kg alweer, das heel wat. Hier was alles gemiddeld behalve de beentjes, die waren wat kort. Gek he is bij iedereen toch weer anders.

Ja, miekje, fijn dat die baby het goed maakt. Is wel schrikken ja, als mensen zo vroeg bevallen. Maar gelukkig gaat het dus goed.

9. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    het bultje is niet iets heel ergs hoor.. maar moet waarschijnlijk wel weggesneden worden .. ze willen nu eerst kijken of het niet een open verbinding is met de gehoorgang want dan kunnen ze het niet zomaar weghalen .. ze weten het allemaal niet precies maar het is niet iets kwaadaardigs ofzo hoor... maar het hoort er niet .. ze dachten eerst dat het een kieuwboogcyste was maar volgens mij weten ze het allemaal niet zo zeker lopen al vanaf juli in het ziekenhuis voor dat ene bultje eerst hier het regionale ziekenhuis en nu het academische ziekenhuis ben wel klaar met dat geklep en hoop dat het binnen de 7 weken wel klaar is ik niet straks op het eind of als de babay er al is nog daar heen moet kleppen maar goed wat moet moet he ..

en indd nu heb ik ook nog wat leuks in het vooruitzicht 3 dagen later haha ... en het is indd een voordeel als ze wat klein ben bij de jongste niet eens ingescheurd of iets wel was het nadeel dat omdat hij kleiner was en nog niet volledig ingedaald die indalingsweeen erg lang geduurd hebben.. maar elk nadeel heeft zijn voordeel he ..

elba: dat is lastig maar je vind vast gauw nieuwe werk.. even een digiknuffel ..

10. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Claro balen dat je verkouden bent :( ik snotter me hier helemaal suf,zakdoeken zijn niet aan te slepen, vorige week zieke dochter dus hoop dat t alleen bij snotteren blijft, er zijn best veel zieken op t moment...
    Wat voor uitstapje heb je gemaakt?

Elba flink balen zeg :( verloopt je contract al snel of pas na je verlof?
    En dam je man die depressief is pffffffff gaat hij therapie of medicijnen krijgen? Want medicijnen duren vaak paar weken voordat je er wat van werkt das zo vervelend daarvan...
    Sterkte met werk zoeken, wat doe je?

Duo bedoelde controle ;) gebruik dan vaak Co. Als afkorting;)
    Alles was prima,hoofdje mooi beneden, gewicht en bloeddruk goed, nu over 3 weken weer en dan urine meenemen.
    Met jou alles goed?lukt t klussen in huis?

Rozerood das behoorlijk gewicht en lengte voor nu toch?maar zolang het niet te hard gaat blijft t wel te doen. Merk je ook dat je buik groter is?

Marije gewoon goed aangeven dat je al dat gekletst over dat bultje nu wel weet en hoopt dat er actie wordt ondernomen voordat baby er is. Denk dat ze daar best gevoelig voor kunnen zijn;) en anders beetje aandikken dat je t zo zwaar vind worden telkens daarvoor langs te moeten komen en de spanning voor evt operatie is voor je zoontje ook al genoeg, als er dan straks ook nog baby is wordt t Miss voor hem ook wat veel ( beetje aandikken ;) )

Succes ermee!

Hier dus snip verkouden, drukke werk week voor de boeg, want zieke en tekorten dus waarschijnlijk vanaf morgen 4 vroege diensten en dan zondag een late.... Pffff nog 1,5 week en dan weekje vrij gelukkig,
    Nu dus maar ff alles klaar zetten voor morgen ochtend vroeg, om 6 uur wekker al weer :(

11. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hi meiden! wat hebben jullie weer een hoop gekletst! niet alles gelezen:) hier de griep te pakken. ble echt niet fijn.

zaterdag de 3d pretecho gehad! ow wat krijgen we een mooi mannetje!!:D helemaal verliefd en hij lijkt precies op zijn zus!

Bekijk bijlage 302664

deze week lekker rustig geen afspraken staan ook wel eens fijn dus we rusten goed uit. volgende week groeiecho en cb met onze meid.
    dus ben benieuwd hoe groot de kleine man is!

12. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0

Zou mooi zijn als ik ook niet meer aankwam:) maar ben bang dat dat niet gaat gebeuren.... Zit nu al op 13 kilo erbij pfffffff

13. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ja ze was precies gemiddeld zowel bij de groeiecho als bij de pretecho kwamen ze precies uit op,2 april. Ook was alles mooi in verhouding.

14. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elba, wat ontzettend jammer van je contract. Zijn jullie niet beschermd als je zwanger zijt?

Miekje, zijn een dagje naar Antwerpen geweest. Nog een beetje solden shoppen ;).
    Hoop dat de verkoudheid snel over is.

Norwegian, jij ook ziek. Hoop dat je snel beter zijt.

15. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @norwegian, wat een mooie duidelijke echofoto!

@Elba, succes met nieuw werk zoeken en sterkte met je man, zo krijg je alles tegelijk op je dak..... Maar uiteindelijk komt alles goed meid!

Hier gigantisch m'n 4e teen gestoten maandagavond, hij ziet helemaal blauw, denk dat ie flink gekneusd is want lopen is een hel, heb m nu ingetaped en smeer er arnica op dus hopelijk wordt de pijn snel minder.

16. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    norwegian: wauw mooie foto zeg!! echt een mooi gezichtje! Maakt het zo echt! Leuk dat je zijn zus erin herkent :)

Miekje; Auw, jij hebt weer ns pech. Tenen zijn zo gevoellig.

17. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    Miekje: gyn en de tabellen zeggen dat mijn kindje normaal is van grootte en gewicht, maar ik was ook wel onder de indruk....uiteindelijk is het natuurlijk maar een schatting aan hand van het bovenbeentje.

18. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    pfff, miekje zwaar hoor al die vroege diensten. Wanneer begint je echte verlof?

Wat een mooie foto norwegian! Lekker met de oogjes dicht. Was hij wakker of sliep tie? bewoog hij?

auw, minnie, teen, das echt vervelend en je kan er zo moeilijk bij he. 13 kg, het gaat er wel weer vanaf. Je hebt er toch niets over te zeggen. Maar als de baby het goed doet en geen reus wordt, is dat natuurlijk wel fijn. Maar het is wel een heel gesjouw. Dus wel sterkte. Ik heb last van mijn maag en eet dus kleine porties en maak me weer omgekeerd zorgen of ik wel genoeg aankom. nu zo'n 7 a 8 kg. Tis ook nooit goed he.

Mijn man krijgt nu Anti depressiva. Hij zegt dat hij zich nu heel onrustig voelt. Maar hopelijk wordt het snel beter. Tís wat. Ik hoop dat hij zich goed voelt wanneer de baby komt.
    Mijn contract houdt pas in juli op. Dat dan weer wel (ik werk op het ROC, daar geef ik les). Maar ik baal gewoon dat ik moet soliciteren, m'n hoofd staat er niet naar en ik vind het jammer dat ik degene ben die moet gaan en niet iemand anders. Dan denk je toch al snel. Ben ik niet goed genoeg ofzo.

19. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    hier ook pas 7,5 kilo aangekomen 1e zwangerschap 30 kilo tweede 15 met 35 weken dus afwachten wat er nu nog bijkomt hihi maakt me niks uit het gene wat je ervoor terug krijgt is zo moooiii ...

wat een mooie duidelijke foto zeg mooi mannetje hoor!!!

hier manlief die ook meedoet aan de griepgolf hopelijk blijven ik en de minderen buiten schot!!

alle zieken beterschap!!!

20. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    hoi meiden,

de meeste kennen mij nog wel denk ik,

ik weet niet of de meeste het al wisten of dat er iets gezegd is, maar ik ben bevallen met 30 weken van ons poppetje op 24-01-2013 en op
    26-01-2013 is ze naar haar zusje Romy* gevlogen als een mooi engel vlindertje.

ik ga me hier af melden en hoop dat het met de rest van de meiden allemaal goed gaat en de zwangerschap ook.

Deel Deze Pagina