Nee toch?! Jeetje meid! Ik had wel begrepen dat er iemand van ons clubje met 30 weken bevallen was, maar je gaat er eigenlijk vanuit dat alles gewoon goed is gegaan. Ik vind dit heel erg om te lezen. Heel veel sterkte toegewenst. Kan me niet voorstellen hoe moeilijk dit voor je moet zijn.
jeetje romydani wat ontzettend erg. Ik had ook wat gehoord, maar dacht ook dat een kindje met 30 weken wel een goede kans had. Echt heel verdrietig en dit nadat je al een kleintje hebt verloren!! Heel veel sterkte gewenst voor jullie!!! NU vind ik het opeens helemaal niet meer erg dat ik zo'n maagpijn heb en brandend maagzuur....
@dani jeetje vreselijk meis! Geen woorden voor... Heel veel sterkte! Hier vandaag de puntjes op de i in de babykamer. Laatste dingen ophangen. En alleen de gordijnen nog maar die zijn in bestelling.
Romydani, wat erg zeg, zeker omdat je het al een keer hebt mee gemaakt. Hoe is het gegaan? Wat een ellende zeg! Valt niet mee. Niets is vanzelfsprekent. Heel veel sterkte! Norwegian, fijn dat de kamer bijna af is. Hier moet ik nog helemaal beginnen. Maar eerst het huis maar eens opruimen. Ik vrees dat het op mij aan komt want mijn man is natuurlijk nu niet op z'n best. Marije, wat grappig die gewichten dat dat zo verschilt. Eet je dan ook anders? Of is het gewoon toeval? Rozerood, oei maagzuur, ik heb er ook zo'n last van. Zit maar aan de antagel, malox en rennies en graviscon maar net hoe m'n pet staat. Ik moet een sollicitatie brief schrijven, maar ik heb geen zin. brrr, maar het moet! Dinsdag weer controlle en donderdag weer psycholoog om het trauma van de vorige keer te verwerken. Ik hoop dat het helpt.
Hey meiden, Hoe is het? Fijn weekend achter de rug? Ikzelf heb niks gedaan dit weekend. Lekker gerelaxt. Elba: nog gelukt met de soll brief?
Ja, hij is geschreven, nu moet m'n man hem maar even nakijken en dan gauw de deur uit. Ja, je moet een beetje bezig blijven he. Trouwens heb m'n rug verdraaid, au, hopelijk is het morgen beter.
Net intake met de kraamzorg gehad. komt nu allemaal dichtbij! Heb via fb ren fotoshoot gewonnen zo leuk! Dus over 2 weken hopelijk.mooie foto's laten maken. nog nooit gedaan dus ben erg benieuwd!
Norwegia: wow, jij hebt geluk dat je zo'n leuke fotoshoot wint!! ik heb er ook een gepland... ga ook met 33 weken. Gaan de meeste van jullie thuis bevallen?
nee ik wil in het ziekenhuis bevallen.. waarom??? uuhh weet ik eigenlijk niet een gevoel die dat zegt.. mijn andere twee zijn daar weer geboren dus deze ook .. en vind het wel fijn kunnen de jongens gewoon in hun eigen bed blijven als wij dan naar het ziekenhuis gaan kunne hun gewoon thuis blijven wil niet dat hun zien of horen hoe hun broertje of zusje geboren wordt is voor hun een te rare ervaring ben ik bang... wat willen jullie borst of flesvoeding gaan geven?
Ik beval in het ziekenhuis. Ks gehad, dus ja, dan moet het wel en misschien krijg ik nog medicijnen ivbm de vorige postnatale depressie en dat is ook een indicatie. het feest van thuis bevallen gaat aan mij voorbij. En over voeding. Ik wil graag borstvoeding geven maar mijn ervaring is dat je daar niet altijd een keus in hebt of dat daadwerkelijk slaagt. Dus we zullen zien. Verder ben ik vandaag ziek uit werk gekomen. Lelijke hoest. Als het maar geen kinkhoest is. Want dat kan lang aanhouden. nu lekker mijn mandje in.
Ik wil zoiezo in het ziekenhuis bevallen want wil graag een ruggeprik. Bij me dochter was de pijn echt een hel en dat wil ik niet nog een keer. En ik wil flesvoeding geven. Bij me dochter ook gedaan. Ben niet zo'n borstenmens niks voor mij. Maar dat komt omdat ik vroeger een Borst verkleining heb gehad.
Ik ga bv geven. Ga ook volgende week naar lactatiecursus. Dat moet zeker lukken ermee en met de kraamzorg die daar ook bekend is
Hoi meiden, vandag 31.4 weken en goedgekeurd door vk. Nu elke 2 weken controle en langere afspraak over bevalling en geboorteplan. Volgende week een groei echo ) Ze ligt steeds in stuit en als ook bij volgende controle hetzelfde dan in 35e week extra echo met bespreking bij genicoloog voor keizersnede. Wordt gedaan op c. 37.5-39 week dan. Mocht het natuurlijke bevalling worden dan wil ik ruggenprik en mijn vk komt niet thuis bij ontsluiting. Ik moet zelf naar zh rijden steeds en word pas met 5cm ontsluiting opgenomen dan
@piccolina maar als je graag een ruggeprik wil mag je dan niet eerder Opgenomen worden? Ik had al helse weeen met 4 cm. Dit wil ik goed gaan bespreken met me vk. Mag hier namelijk ook ingeleid worden en gelijk een ruggeprik Zodat ik helemaal geen pijn heb. Hier neig ik nu ook steeds meer naar. Maar als ik vanaf dat ik weeen heb gelijk opgenomen mag worden vind ik het geen probleem.
Volgens mij hangt het af van zh want sommige doen niet eens ruggenrik ook als je die wil ( zonder medicatie) ...
Hier de ruggeprik al helemaal besproken en vastgezet. Nadat ik het had aangegeven bij dr vk kreeg ik eerst een doorverwijzing naar de gyn en toen naar een anastasist. En heb gelukkig groenlicht gekregen. Bij de bevalling van me dochter kreeg ik hem ter plekke. Bij ons mag je hem gelukkig altijd. Ook snachts of in het weekend. Wist niet dat er nog ziekenhuizen in nederland zijn waar de mogelijkheid helemaal Niet is. Hoe moet het dan als je een spoedkeizersnede moet? Lijkt me geen fijn idee.
Ik ga in het ziekenhuis bevallen, bij dochter ook gedaan, Mocht ontsluiting ineens te snel gaan dan blijf ik wel wel thuis,maar daar ga ik maar niet van uit Verder ga ik weer bv geven, bij dochter ook gedaan, denk dat ik nu wel wat relaxter ben, maar wordt t te onrustig omdat dochter er ook nog is dan stap ik toch over op fv... Ach we hebben de keuze gelukkig. Ruggenprik kan bij ons in zhuis wel maar in de nacht moet er dan anaethesist voor in huis komen (maar vaak zijn ze er al vanwege spoedok's )
Niet overaal kan het zonder medische indicatie. Tens, morfine etc kan dan wel. Op moment als je ruggenprik krijg wordt je gelijk gezien als iemand met med. Indicatie en dat betrkend dat verzekering moet het dekken. Omdat er moet gen. bij de bevalling zijn dan. Dus somiige zh en vk doen er moelijk over. Natuurlijk bij keizersnede of spoed of complicaties of hoge bloeddruk of what ever waneer is een sprake is van polikliniche bevalling met reden dan kan het wel altijd. Keizersnede doen ze altijd met ruggenprik of als vrouw het webs kan algemene narcose ook