Bij de bevalling van me dochter was er geen gyn bij me bevalling hoor Alleen de vk van het ziekenhuis. Ik was toen al medisch vanwege me bloeddruk. Bij de eerste wou ik van te voren ook geen pijnstilling maar vond het fijn dat de mogelijkheid er wel was. Wist me geen raad meer met de pijn die toen al 10 uur duurde. Stomme rot regen en onweer.. Daardoor alweer om 5 uur wakker. Hoop dat ik nog even kan slapen voor me dochter er om 8uur alweer uitwil.
Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen,maar kan met de VK bespreken of ik zolang mogelijk thuis kan blijven, anders hang je daar ook maar een beetje rond in het ziekenhuis. Je mag pas in de "kreissaal" is verloskamer als je min 5 cm onsluiting hebt. Tot nu toe wil ik absoluut geen ruggenprik. Ik heb daarvoor helse angst omdat ik al eens een ruggenmerkpunction heb gehad. Nadeel is ook dat je hier dan aan een ecg moet en ook een infuus krijgt, dan kan je dus niet meer veel bewegen en moet je liggen. Ik wil juist graag, als ik de kracht nog heb, zitten of hangend bevallen. Maar wie weet loopt het ook anders omdat ik het niet meer volhoud.
Hier ook de wens om in het zkh te bevallen. Heb al bij de vk aangegeven dat ik graag met ruggenprik wil bevallen. Ze hebben niet gezegd dat dat niet kon, maar hebben me wel gezegd dat ik maar naar een informatie avond over bevallen moet gaan zodat ik ook weet wat de andere pijnstillende mogelijkheden kunnen zijn. De bedoeling is wel dat ik BV ga geven, maar is inderdaad afwachten of dit mogelijk is. Of het goed op gang komt. Niet iedereen heeft het voor het zeggen.
Ik heb ook tens, morfine en een pijnpomp gehad en later een ruggeprik. Kan ze dus vergelijken. Een ruggeprik is echt wat anders, ik zou me niet laten afschepen met een beetje pethidine als je het niet meer trekt. Als je ingeleid wordt maar je bmm moet nog verweken krijg je niet meteen een ruggeprik bij ons, dan ga je ook niet aan een weeen infuus maar krijg je hormonen onderin ingebracht, zeg maar. Hoe zit dat bij jullie norwegian? Picollina, willen ze de stuit niet draaien? of een stuitbevalling? Trouwens ik ben ziek, en moet veel hoesten, doet zo'n pijn in m'n buik. Ik hoop dat ik geen kinkhoest heb, brrrrr.
Trouwens een ruggemergpunctie is wel wat ernstiger dan een ruggeprik. Van zo'n prik heb je echt geen last (althans ik niet) niet bij zetten of verwijderen en niet erna. Behalve dat ik teveel vocht toegedient kreeg en een soort michelan man werd.
Bij me dochter ben ik niet ingeleid. Dus geen idee hoe het dan gaat. Gelukkig zijn die eerste weeen goed te doen. Maar vanaf 3a4 cm is het echt niet leuk meer. Even aan me schoonzus gevraagd en die kreeg hem bij 2cm. Ga het volgende week even overleggen want het moet niet zijn dat ik pas met 5cm opgenomen mag worden. Ruggeprik was hier ook totaal niet pijnlijk heb er niks van gevoeld. En eruit halen ook niet het enige waar ik last van had was de katheter omdat ze die verkeerd geplaatst hadden. Maar na een dag was dit ook weer over gelukkig
Elba Ik wil zelf geen draaipoging- heb nog nooit gehoort dat het lukte. Ook heb ik resus neg c en navelstreng zit om de nek bij haar. Stuitbevalling ga ik zeker niet doen..
@piccolina zou een stuitbevalling ook niet aandurven Lijkt me een veel te groot risico. Helemaal in jou geval als ik dat zo lees.
Nee, ik snap het picolina. Ik ken wel verhalen over succesvolle draaipogingen. In eindhoven zijn ze daar goed in geloof ik. Bij mijn schoonzus en bij een andere vriendin is het wel gelukt. Maar deze verhalen maken niks uit hoor. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Andere kunnen je zoveel vertellen. Hier nog steeds ziek. Ik slaap zo'n beetje de hele dag. Maar moet zo m'n zoontje ophalen en daar zie ik tegen op in de kou. Maar goed het moet.
Beterschap Elba! Hoesten is niet leuk, ik heb heel de maand december gehoest dus ik weet hoe je je voelt. Take care. Nee ik zou ook geen draaipoging willen hoor en een stuitbevalling al helemaal niet. Hier wordt het ook een ziekenhuis bevalling, tenminste dat heb ik op de planning. Wil ook graag pijnbestrijding, vorige keer niet gehad en het was geen pretje op z'n zachts gezegd. Pffff komt allemaal wel heel dichtbij nu.... Wederom ga ik proberen om bv te geven, vorige keer een beetje in de soep gelopen door drukte van kraamvisite, dit keer ga ik het anders aan pakken dus hopelijk meer succes. Ga ook zo,n bv cursus doen.
Goeie plannen minnie, zorg wel dat je optijd in het ziekenhuis bent, anders geven ze je misschien niks meer omdat je al te verbent.
Elba: Beterschap meid. Vervelend dat je naast je zw kwalen ook nog eens ziek bent. Zeker geen pretje en hopelijk knap je snel op. Piccolina: Oefff. Navelstreng om dr nek. Klinkt toch wel eng hoor. Weet dat veel dames zeggen dat het geen kwaad kan, maar toch... Ik blijf het eng vinden. @Minniemie: Ik zit zelf ook te twijfelen over bv cursus. Of misschien een BV informatie avond. Ik heb namelijk geen kraamzorg thuis en wil wel weten hoe een beetje alles gaat.
We gaan ook naar bv cursus as maandag. Schijnt heel helpen! Vandaag bij onze zwanger en bevallen cursus met mannen een les gehad was wel hilarisch ) Bij iedereen al van onze groep kindje al gedraaid. Hoop dat het ook lukt bij ons binnen komende 3-4 weken
Hè dames Ben hier ook nog steeds flink verkouden ....dat zorgt voor weinig puf om iets te doen...gelukkig morgen nog maar 1 dagje werken en dan lekker weekje vrij Hier ligt meisje ook al met hoofd naar beneden gelukkig Piccolina wij hadden gisteren de partnerles,voor mannen wel goed om te zien hoe te allemaal gaat. Heb al eens bv gegeven dus cursus is niet nodig,maar als je geen kraam krijgt zou ik t zeker doen!!
hoi dames ... ook ik wil als het lukt graag bv geven bij mijn eerste is het niet gelukt pakte heel slecht en had er een slecht gevoel bij dus ben op de tweede dag gestopt.. bij mijn tweede is te vroeg geboren dus kon de tepel niet pakken heb ik gekolft en kreeg hij het met de fles na 10 dagen had hij twee volledige voedingen aan de borst en na 6 weken volledige aan de borst tot bijna 4 maand toen was ineens mijn melk productie weg .. dus hopelijk bevallen we dit keer op een mooi termijn dat het kindje meteen sterk en groot genoeg is om de tepel te kunnen pakken en komt het op gang.. straks weer een groei echo moet ik niet vergeten te vragen wat het gewicht nu is ben ik wel heel erg benieuwd naar ... hopelijk is het goed gegroeid miss dat ik stiekem het geslacht nog kan zien .. wat zijn de verschillen? weet iemand het piemeltje zie je vast heel duidelijk maar heb ook wel eens gehoord dat dat bij een meisje er ook wel op lijkt. ga het niet vragen want manlief wil het echt niet weten maar kan natuurlijk zelf wel heel goed proberen te kijken... groetjes
Marije dat moeten ze toch wel kunnen zien anders even websurfen. Ik vond mijn vorige bv cursus niet heel nuttig. Maar das overal anders denk ik. Bovendien valt het na zo'n cursus heel erg tegen als het niet lukt en het geeft geen garantie. Maar heel nuttig hoor om je voor te bereiden. Wens jullie mooie voedingen toe!!!
Marije: Veeel plezier bij de groei echo! Weten ze dat jullie het geslacht niet willen weten? Als dat zo is gaan ze er waarschijnlijk elke keer met een bocht omheen zodat jullie het ook niet zullen gaan zien. Want als er een piemeltje hangt is dit meteen duidelijk. Als het een meisje is hangt er niks. Je ziet 3 streepjes. (de schaamlipjes). Miekje: Wat vervelend dat je zo verkouden bent! Hopelijk knap je snel op. In elk geval lekker weekje vrij straks. Uitzieken of drukke dagen op de planning?
Minnie, hoe gaat het met je teen? Nog veel last van gehad? Norwegian, hoe leuk een fotoshoot. Hoop er ook nog even tijd voor te vinden. Hier zal het gewoon zusje ofzo zijn die wat fotos maakt J. Maar dan kan vriendlief er ook opstaan J. Rozerood, wij gaan in het ziekenhuis bevallen (alle das toch de bedoeling J). Marijelansink, wil borstvoeding proberen. Maar als het niet lukt dan lukt het niet. Ben naar een infoavond voor bv geweest en vond wel interessant. Kwam toch dingen te weten die ik nog niet wist J. En hoe was de groei echo, iets gezien J. Voor de rest vorige week heel verkouden geweest, nu nog wat een verstopte neus maar het is al veel beter. Dinsdag op woensdag nacht heel de nacht krampen gehad en samentrekkingen van alles. Gyn vermoed indalings/voor weeën maar hij zei wel dat dit niets wilt zeggen. Dus genieten nog wat verder van ons groeiend buikje J.
@elba, volgens mij mag je pas naar het zh met 5 cm ontsluiting. @duo, mag ik vragen waarom jij geen kraamhulp krijgt? Ik dacht dat iedereen in nl daar recht op had. @claro, wat lief dat je naar m'n teen vraagt. Gelukkig gaat het stukken beter, kan weer gewoon m'n schoenen aan en lopen zonder door de grond te zakken van de pijn. Maar et is nog steeds gevoelig, denk dat het een kneuzing was want de zwellingen zijn nu zo goed als weg. Hier hebben ze gisteren de vloerbedekking op zolder gelegd ( slaapkamer van m'n dochter) en vl heeft de kast in elkaar gezet. Nu moet alleen nog haar bedje en spulletjes naar boven en dan kan het babyledikantje staan. Dus van het weekend is het grootste gedeelte klaar en kan ik me bezig houden met de babywas. Volgende week krijgen we ook nieuwe vloerbedekking op onze slaapkamer en de overloop, dan met het bed afgebroken worden, dus dat wordt 2 nachten op een matras op de grond slapen. Heeft iedereen de Geboortekaartjes al? Ik maak binnenkort een afspraak bij de fotograaf voor een buikfoto met m'n dochter.. Na de geboorte een foto van de baby en wil dat dan op een geboortekaartje Ben nu internet aan het afstruinen voor een leuk geboortegedichtje voor op het kaartje. Zal m'n eigen ook eens bezig gaan houden met de adressenlijst pfffff. Heeft iemand ervaring met de cosibag ? Dat is een warmtekruik die je opwarmt in de magnetron en waar dan een lavendelgeurtje bij vrijkomt, je hebt dan niet dat gedoe met heet water. Lijkt me ideaal.
hoi groei echo was goed loopt nog wel iets achter maar groeit wel keurig op die lijn mee werd nu ongeveer 1600gram geschat dus lijkt me netjes.. verder heb ik het niet kunnen zien .. ze weten het wel dat mijn man het niet wil weten moij moeder was mee was die niet mee geweest dan was de kans heel groot dat ik het wel gevraagd had ben te nieuwsgierig over 2,5 week weer een echo dus even kijken of ik dan alleen ga ben te nieuwsgierig aan de andere kant die paar weekjes moet ik me toch eigenlijk kunnen bedwingen he ... het is wel nu al een dwarsligger het licht letterlijk over dwars in me buik hoofdje ene zijkant billen aan de andere kant en dan de beentje weer terug naar het hoofdje ze zei wel dat het over 2,5 week toch wel gedraaid zou moeten zijn .. ook over 2,5 week het bevallingsgesprek.. komt wel dichtbij nu allemaal bij de vorige heb ik het gesprek niet eens gehad toen was hij er al dus wordt toch langzaam wel weer heel spannend he .. voelen jullie dat ook zo 8 weken lijkt nog heel lang maar als ik kijk hoe snel die afgelopen weken gegaan zijn ...