1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    marije: ik vind het ook steeds dichterbij komen en je weet nooit of de baby misschien zelfs een beetje vroeger wil komen. dus ik krijg ook wel al de kriebels...kan me voorstellen dat je graag wilt weten wat het wordt. Ik ben ook zo nieuwsgierig hoe ons kleintje eruit zal zien :)

MINNIE: hier ook op zoek naar een geboortekaartje. wil ook alles klaar hebben en dan alleen de foto's er nog in moeten plaatsen.

Ik wil heel graag borstvoeding geven, dus daar gaan we voor!

2. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    hi meiden.

Ik heb erg last van mn onderrug sinds gister en ook heuppijn en spierpijn in mn bovenbenen. Al twee nachten steeds weer wakker door spanningsgevoel in mn buik en heupen. Denk dat het ischiaspijn is. Verder ook steeds weer ongi gevoel in mn buik, dus denk voorweeen. Wordt er wel een beetje onzeker van...Denk soms dat het kind misschien al aan het indalen is. Als ik zit drukt de bm wel nog op mn maag en heb het ook nog steeds benauwd, maar als ik sta is het bovenin geloof ik weer zachter geworden. Vind het wel wat vroeg als ie nu al aan het indalen is....weet ook niet of het zo is...maar afwachten. Ik heb iig een buikband besteld, wat mn rug ontlast.
    heeft nog iemand deze pijntjes en of ervaring met indalen?

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Indalen kan prima op deze termijn hoor! :)

4. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    Ik hoop dat een vroege indaling niet betekend dat de baby ook vroeger komt!!

5. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Claro: Hoe gaat het met de krampen? Nog veel last van gehad?

Minnie: Is het gelukt met het gedichtje? Wat leuks kunnen vinden? Wel een leuk idee om een foto op het geb. kaartje neer te zetten! Ik heb nog geen geboortekaartje op het oog. Mijn vriend komt woensdag terug van weggeweest en dan gaan we ons orienteren.

Helaas geen ervaring met de Cosibag.

Tegen een eigen bijdrage heeft iedereen hier inderdaad recht op kraamzorg. Maar ik heb het zo kunnen regelen dat mijn schoonmoeder ons komt helpen. Vind het toch wat fijner om een bekende om me heen te hebben ipv een onbekende.
    Dus vandaar...

Marije: Wat fijn dat je groei echo gehad hebt nu en dat alles goed was. Waarom heb je over 2.5 week weer een echo?
    Ik zou inderdaad kijken of je alleen kunt gaan, als je het echt wilt weten. Maar daarintegen, je bent nu al zoo ver! Misschien juist nu leuker om zelf ook te wachten tot de geboorte. Dan is het super spannend.

Rozerood: Vervelend dat je zoveel last hebt. Als het indalings weeen zijn hoeft dat niet te betekenen dat de kleine eerder komt. Dus dat is een geruststelling.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee hoor dat heeft idd niks te maken met wanneer de baby komt, gelukkig! ;)
    Indalen tussen de 30 en 32 weken is volgens mij vrij normaal.

7. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons spreken ze meer over de tijd tussen de weeën om binnen te gaan, als deze een uur aanhouden met een tussen ritme van rond de 5min.

Minnie, het geboortekaartje is zo goed als klaar. Zijn nog aan het wachten om de proefdruk te zien voor definitieve beslissing. Hebben er ene met foto en eentje zonder foto laten maken. Dus dit wordt nog een beetje wikken en wegen of we nu met of zonder gaan doen.
    Geen ervaring met de cosibag.

Marije, soms lijkt april nog zo ver weg maar op andere momenten overvalt het me weer dat we gewoon bijna op het einde zitten en het toch niet meer zo ver weg is J.

Rozerood, ons hummeltje is waarschijnlijk ook al ingedaald. Gyn zei dat het vanaf 30 weken zeker niet abnormaal is. En dat het helemaal niks bepalend is, er is geen regelmaat in het aantal weken tussen indaling en bevalling.

Duo Penotti, of toe nog wat samentrekkingen en vooral een druk naar beneden. Gyn dacht dus dat het indaling/voor weeën waren en hij zei als ik echt ongerust was ik altijd langs mocht komen maar voel het nog bewegen dus we zijn er nog gerust in.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ons meisje ligt altijd in onvolkomen stuit- ze heeft nog nooit tijdens zwangerschap zich verplaatst.
    Kan komen door navelstreng om haar nej, te strakke buikspieren en kans op heupendysplassie - dat is dan in dit geval wel.
    Vk wacht bij mij nog 3weken (tot 35week).

Geboortekaartje al klaar ( zelf gedaan , ben gr. ontwerper)
    Begon al wat wassen en strijken- pffff veel werk zeg!!

9. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    dank je voor de geruststelling. Had vanmorgen ook weer ongi krampgevoel en ook in mn rug, het was maar 1 x dus denk ook voorweeen.

Ben benieuwd naar jullie geboortekaartjes! Wij zijn ook al aan het kijken. Wij willen er wel graag een foto op doen.

Piccolino. Hoop voor je dat ze nog draait, maar het klinkt wel compliceert.

10. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    duo penotti :
    ze willen de kleine blijven volgen. op zeker te weten dat het wel door blijft groeien .. (vind ik helemaal niet erg super leuk al die echo's)

vandaag dan de gordijnen opgehaald voor de babykamer dus is nu echt helemaal af .. dan heb ik nog maar weinig op mijn lijstje staan vluchttas inpakken bekleding van wiegje en kinderwagen wassen..
    en bed op klossen maar dat is het taakje van manlief..

het geboortekaartje ook al uitgezocht zelfs alle enveloppen al geschreven..

11. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Poeh, wat ben jij al ver. Ik heb zo'n beetje alles nog op m'n lijstje staan, het behang van de babykamer is nog niet eens binnen. En het erge is. Waarschijnlijk moet ik het zelf nog behangen ook, want m'n man heeft natuurlijk geen zin. Brrr.

12. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Rozerood, hier ook ongi krampen en lage rugpijn, denk idd dat het indalingsweeen of voorweeen zijn. Zolang het niet erger wordt zo ik proberen er niet te ongerust over te zijn, dat probeer ik ook niet haha

Hier staat het ledikantje, heb vanmorgen het bedje opgemaakt, moet alleen nog de sluier erboven hangen. Einde komt in zicht alhoewel er nog genoeg dingetjes gedaan moeten worden.

13. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Hè dames

Wat is er weer veel gekletst,heb druk carnaval weekend achter de rug,gisteravond toch niet meer weg geweest.was echt te moe, vanavond laatste avond en dan ben ik weer van de partij :)
    Hopelijk duwen de mensen niet teveel tegen mn buikje....ach ben in10 stappen thuis als t moet dus das best handig:)

Verder kunnen we nu wel gaan aftellen tot t verlof ingaat, ik heb deze week heerlijk vrij en dan nog maar3 weekjes werken,heerlijk hoor!

Zo ga nu maar eens aankleden.....dochter is lekker logeren dus ff relaxdagje zo:)

Wacht op telefoonvan fotograaf.....wil dochter op foto zetten als kaartje :)

14. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef meiden, jullie al veel succes met de voorweeen!
    Hier nog niets raars gevoeld..

Marije: Zozo, jij bent er vlot bij met al die enveloppen al geschreven. Goed hoor hahahaha. :)
    Snap dat je het inderdaad niet vervelend vind dat ze de kleine goed in de gaten willen houden. Leuk juist al die echo's ja!

Elba: Aaaah meid. Je hebt nog een paar weken. Hier is het ook nog stressen. Babykamer moet nog gewit worden..
    Kun je wel een beetje behangen? Kun je anders niemand vragen om je te helpen?

Miekje: Jeetje, dat je dat carnavallen nog volhoud zo met die grote buik.! Nja, als het kan dan kan het he :)
    Hier in NH waar ik woon vieren ze niet echt carnaval. Trouwens ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit carnaval heb gevierd!
    Geniet lekker van je vrije weekje. Ga je wat leuks doen?
    En dan lekker aftellen tot het verlof. Jeeeej!

Nou ik heb om half 2 weer controlle bij VK. Ben benieuwd.

15. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Net bij de VK geweest voor controle. Nu willen ze volgende week donderdag toch nog een x voor de zekerheid een groeiecho doen omdat ze de baby aan de kleine kant vinden. Dit willen ze even goed in de gaten blijven houden.

VK heeft mij gezegd dat ik me geen zorgen moet maken, maar stiekem doe ik dat nu toch wel een beetje....

16. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hier gisteren ook heel eventjes naar de optocht en kindercaraval geweest, maar vond er geen hol aan. Was blij dat ik thuis was. Nou ben ik überhaupt geen carnavalstype en nu al helemaal niet haha

Rozerood, hoe gaat het met de krampen? Hier zijn ze nog steeds aanwezig, echt zo,n zeurderig gevoel in m'n onderbuik en onderrug.

17. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Pfff vandaag zo vier uur in zh geweest. Voelde mij hele dag beetje misselijk en duizelig. Omdat ik mij altijd goed voelt naar vk gebeld. Kon gelijk komen en bloeddruk was aan hoge kant 135/80. Gelijk naar zk doorgestuurd: bloed, urine met spoed onderzoek en hartfilmpje. Bloeddruk bij hartfilmpje gezakt tot 125/70. Daarna lang wachten arts etc. Duizenden keren verhaal verteld etc. Was even vermoeden van zwangerschapsvergiftiging maar omdatbloeddruk zaakte was het van de tafel.
    Hartfilmpje, echo, bloed alles zag goed uit. Urine is onduidelijk zag wel troebel uit. Moest nog keer geven en over een week uitslag dan.
    Ze vermoeden blaasontsteking maar ik weet het zelf niet want moet wel vaker plassen: elke uur maar geen pijn bij plassen en elke keer komt toch wel veel plas uit...

Nu thuis wel moe na zo'n dag!

18. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Ach picollina, wat een stress. hopelijk ben je nu niet meer misselijk. Houd het maar in de gaten. Misschien had je griep? Brrr.

Ik hoef nog maar 1 dag te werken, en dan een week vakantie en dan ga ik er dus 6 weken van te voren uit. Lekker hoor. Er is nog zoveel te doen.

19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Elba- die duizeligheid en slaap gevoel in mijn lichaam had ik vaker...
    Geen griep of zo, musschien kwam het door net iets te hoge bloeddruk op bepaalde momenten.
    Nu gaat goed, tegen de avond wel wat moe enz maar volgens arts heb ik alles keurig enige dus urine blijft even een week in kwek voor mogelijke blaasontsteking.

Ze zei wel dat goed dat ik belde want ales wees op de z.vergiftiging en als ik verl vocht ga vasthouden en steeds vaker duizelig ben en sterretjes zie dan moet ik weer komen voor bredere controle...

Maar met ons meisje alles goed dus! :))

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Elba: heerlijk, vakantie!!
    Ik werk vanuit huid dus kan mijn dagen zelf indelen.
    Ik begon al te wassen en strijken- het is echt echt veel voraal strijken!!

Deel Deze Pagina