1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw

Ja, hier ook vaak de hik hoor :)
    Vannacht niet meer geslapen, zoon was wakker om 6u.
    Ikzelf voel me beter. Ik zat volledig geconstipeerd, wat wel all wat verklaart. De baby is superbeweeglijk en buik heel gevoelig, dusja, samenloop

2. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Ben ik weer even. Afgelopen woensdag weer bij de vk geweest.
    Kleine man lag in stuit. Maar het is zo'n draaikont dus nog geen paniek.
    Met 35 wkn een liggingsecho mocht ie dan nog zo liggen dan gaan ze een draaipoging doen. Dus even afwachten.
    Vandaag de zwfotoshoot gedaan die ik had gewonnen via facebook. Was zo bijzonder! Ben erg benieuwd naar het eind resultaat.

Morgen met ze 3tjes naar woezel en pip in het theater ben zo benieuwd hoe
    Me meisje het vind. Hoop dat ze het een beetje volhoud.

Vanaf nu elke week naar de vk om ke goed in de gaten te houden.
    En word waarschijnlijk voor de uitgerekende datum ingeleid. Dus over een week
    Of 6 hebben we eindelijk ons kleine mannetje in onze armen

3. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Grietje wat een ellende zeg als je niet meer kan slapen. Helaas ken ik het gevoel en ook de dagen erna. Brrrrrr. Hopelijk is vannacht beter. Bij mij wil het ook nog wel eens op en af. Ik kan me er ook zo'n zorgen over maken of ik wel genoeg slaap en de concequenties van overdag. Maar dat komt ook omdat ik een postnatale depressie heb gehad vorige keer en toen sliep ik ook heel slecht en daar ben ik gewoon bang voor. Is soms zo lastig om me hoofd koel te houden. Want dat bang zijn helpt niet! Hier ook nog niets gebabykamert. Maar een vriendin wil helpen met verven en dat is erg fijn, en ze vind dat ik ons huis op moet ruimen, ze heeft gelijk. Dus dat ook maar. Wat voor werk doe je?

Ik ben al met verlof heerlijk. Omdat er een vakantie voorzat, kan ik zo vroeg stoppen en ik vind het prima. Maar goed ik breng wel elke dag m'n zoon op en neer naar school en ben verder in huis bezig ect. Dus druk zat. En daar komt bij dat ik maar niet uitgehoest raak, dus dat wordt ook wel eens tijd om met die griep af te rekenen.

@stuit. Een bruggetje maken is een goede oefening om de baby naar beneden te schudden wat goed is om het keren te bevorderen.

Verder woensdag weer naar de gyn.

4. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw

Hoi, ik werk als logopediste in een secundaire school voor jongeren met autisme. Jij? Ik moet normaal nog 4 weken.

Vandaag weer veel hardebuiken, pijnlijke. Wel goede nacht gehad nu.
    Heb na mijn helse nacht nog zo een gehad, ben tweemaal naar de wc gespurt... Buikgriep denk ik.

Moeilijk van die psd... Hoe oud is grote broer/ zus nu?

5. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Hè dames

Ben er een paar dagen niet geweest,was geveld door de griep, nu nog flink verkouden en hoesten,hopelijk duurt dat niet meer zo lang want dat heb ik nu al ruim 2 weken....
    Door griep ook al paar dagen slecht geslapen, vanavond echt op tijd,ben nu hartstikke moe namelijk;)

Dochter slaapt inmiddels in der nieuwe kamer dus kan baby kamer gaan inruimen en beetje opnieuw aankleden,wilde ik dus afgelopen dagen doen,mja met koorts is dat geen succes.
    Dus komende week maar s beginnen,
    Fotoshoot voor kaartje wel gehad dus ben benieuwd wat t ontwerp gaat worden!

Sorry reageer morgen ff uitgebreid, nu op....

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Vandaag controle vk gehad en alles volgens het boekjes:baarmoeder is 33 cm=33 weken :) ons meisje schopt lekker door en als papa haar kusje heeft schopt ze gelijk met beentjes zo schattig.

Ik moet nu elke week naar de controle + elke week urine meenemen. Heb onderbloeddruk die tussen 70 en 85 schommelt en klachten als duizeligheid, misselijkheid etc. Ik moet nu direct bellen ook als het in de nacht is als ik moet bijna overgeven of geef over of als ik erg duizelig wordt. Vorige woensdag werd ik duizelig maar na hooft even op ligstand te plaatsen ging het over hebben we niet gebeld. Vk was erg boos dat we niet gebeld hadden want dan moesten we naar zh voor controle.

Op dit moment alles dus goed, maar ze houden me in de gaten als ik eiwit blijkt hebben of bloeddruk boven 90 (heb thuis bloeddrukmeter) of duizelig wordt dan willen ze liever 10 keren naar zh mij doorsturen dan risico's nemen.

Geboorteplan doorgenomen en was alles prima.
    Volgende week gaan we het hebben over waneer en hoe naar zh gaan want ze komen niet tuis bij weeën.
    Ook als ik vruchtwater ga verliezen en baby nog niet ingedaald is moet ik geen enige stap maken maar gelijk liggen met benen omhoog en naar hun bellen.

7. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Weer veel meiden in de lappenmand, hier ook weer pffff. Ben snotverkouden en hoest ook weer. Hopelijk gaat et deze keer sneller over, vorige keer ruim een maand last van gehad.

Verder vandaag weer een groei echo gehad, alles zag er keurig uit. Beeb wordt rond de 7 pond geschat bij de geboorte.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    hoeveel kg is 1 pond? vind zo raar die ponds alsof we in england zijn :)
    bij mij staat gewoon alles in gram's... op de uitslag en zeggen ze dan ook gewoon 2.100gram bijvoorbeeld geen ponds..

9. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ik ga ervan uit dat 7 pond 3500 gram is! Een kilo is 2 pond, oftewel 1000 gram

10. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hier ook een echte grieplijer, al gaat het nu wat beter. Ik heb het idee dat ik alle griepjes meepik, ellende.
    En harde buiken die ken ik ook maar al vanaf 14 weken. Heb een gevoelige baarmoeder. Ik geloof niet dat het perse voor indaling of de bevalling zorgt als je dat nu al hebt. De gyn zegt van niet in elk geval.
    Pico, hopelijk blijft de bloeddruk goed. Wat een stress zeg. Zet hem op.

11. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    o ja , ik geef les aan apothekers assistenten op het roc. Maar ben dus met verlof al. En ons zoontje is al 4. Dus daar zit aardig wat tussen.
    Morgen gaan wij ook een foto laten maken. Tips?
    en morgen controlle. Hopelijk heeft de baby niet last van de griep.

12. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    Hier terug van de gyn. Niets ingedaald ofzo. Kleine weegt al 2300 gram. Griep gehad maar daar heeft beebje geen last van gehad. Later meer!

13. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    hoi allemaal ...

hier gister de vk gebeld omdat ik vanaf zaterdag minder krachtig leven voelde... mocht meteen komen om 12 uur en werd doorgestuurd voor een ctg na 3 kwartier er aan gelegen te hebben was alles goed.. wel vandaag nog even naar het zh voor een echo was allemaal goed kindje lag ook niet meer over dwars dus dat verklaar waarschijnlijk het gevoel van de andere minder krachtige bewegingen .. maar lag mooi met het hoofdje naar beneden .. kindje werd door de gyn op 2100 gram geschat is het goed gegoeid 1,5 week geleden werd het nog maar op 1600 gram geschat..

bij onze jongste hebben we ook een groei echo gehad rond 33 /34 weken en werd toen ook rond dit gewicht geschat is een week later geboren met een gewicht van 2320 dus ben er wel van overtuigd dat dit kindje tot maximaal 37 weken blijft zitten en dus een mooie 6 7 pond gaat halen .. zal ook raar zijn hihi als deze straks het zwaarste is oudste was 2580 jongste 2320 gaat deze vast overheen terwijl ik me 3 weken geleden nog zon zorgen maakte omdat het achter liep.. verder was vruchtwater nog mooi veel doorbloeding van de navelstreng ook dus op naar het bervallingsgesprek dinsdag komt steeds dichterbij spannend spannend spannend soms denk ik overdag ineens oh wat gaat het snel over uiterlijk 8,5 weken is het kindje er zowiezo...

groetjes

14. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @picco wat appart dat ze bij jou je zo goed in de gaten houden. Ik heb dezelfde klachten maar hier doen ze niks. Bloeddruk was gister bij de controle 125/85 heb de hele dag door hoofdpijn en ben ook veel misselijk.
    Urine was gelukkig schoon. Hoef over 2 weken pas terug te komen.
    Paracetemol werkt hier niet helaas. Ze zei dat ik dat maar moest nemen.
    Dus voel me niet echt serieus genomen.

15. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het hier met alle zwanger buikjes, nog aan het genieten of het echt wel beu aan het worden J.

Norwegian, oh leuk. Ben ook benieuwd, kijk uit naar je post met een foto’tje ;).

Hoop dat alles zieke intussen beter zijn.

Marijelansink, wat schrikken maar goed dat alles in orde is. En is inderdaad goed bijgekomen J, merk je er zelf iets van aan u eigen gewicht of blijft dit mooi constant stijgen?

Hier gaat het goed, buik begint wel bij eenvoudige handelingen zich te laten voelen J maar blijft goed voelen. Ook slapen of stappen blijft voorlopig goed gaan. En vanaf maandag ga ik nog maar halve dagen werken dus kunnen we namiddag af en toe wat rust in lassen J.

Moet wel de uitgebreide suikertest gaan doen, gyn vond niet echt nodig omdat de waardes maar licht te hoog waren maar hij zei voor alle zekerheid het toch te doen. Maar moest zeker niet ongerust zijn want de baby zat goed op schema J.

16. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marije: Dat is wel even schrikken he. Maar goed dat alles in orde was en ook super dat de kleine gedraaid is en mooi met hoofdje naar beneden ligt nu!

Sky: Hmmm snap dat je je niet serieus genomen voelt. Hoge bloeddruk lijkt me niet zo goed.. En nu maar 2 weken wachten? Hmm lekker dan!

Claro: Fijn dat je baby goed op schema ligt. Zeker niet te druk maken over je suiker dus :).

Ik heb inmiddels gister weer een groeiecho gehad en alles was goed :). Baby word gemiddeld geschat dus de kleine is goed bijgegroeid.
    Verder nog steeds heel druk met het huis, hebben allemaal nieuwe meubels ook voor de woonkamer gekocht, dus huisje is straks helemaal nieuw.! Super blij mee, want was ook wel echt nodig..

Ik ga me klaarmaken om naar de 9maanden beurs te gaan. Gaan er nog meer dames? Ben benieuwd of het wat is...

17. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #3697 piccolina, 22 feb 2013
    Laatst bewerkt: 22 feb 2013
    norwegian-sky
    paracetamol? nou dat is raar haha

Ik denk dat het te maken heeft met andere dingen ook- als je bloeddruk niet meer dan 15 verschilt (onderdruk) dan is wel okey. Mijn bloeddruk schommelt dus tussen 60 en 85 en het is wel grote verschil ze zijn bang dat het uiteindelijk tot Pre-eclampcie kan lijden daarom als er iets in urine is (eiwit) of als ik ga sterretjes zien of flauwvallen of als mijn bloeddrukmeter 90 weergeeft dan kan ik gelijk dag-nacht komen naar onderzoek naar de zh.

Het wel levensgevaarlijke als hoge bloeddruk lijdt tot P-e en ze willen dus geen risico's nemen of wel denk ik meer verantwoordelijkheid ervoor.

Ik heb vorige week sterretjes gezien 10 seconden in bed in de ochtend maar niet gebeld- ga gewoon maandag vertellen. hoop dat ze niet boos worden want vorige keer was ze erg boos dat ik niet gebeld had toen ik mij erg duizelig voelde.
    Ik hou ook klein beetje vocht vast denk ik want mijn ringen gaan niet meer uit terwijl konden altijd zo maar afglijden... ga a.s. maandag overleggen of ik dan naar zh moet voor controle.

Bloeddruk meting is ook maar een moment opname: je kan extra spanning hebben bij vk waardoor het iets stijgt. Daarom handig om zelf bloeddrukmeter te hebben of als je naar zh wordt doorgestuurd tot bloeddrukmeting en ctg dan meten ze het daar elke 5 min = 30 minuten dan is meer duidelijkheid. Bij mij was het dus zo dat het aan het zakken was terwijl ik lag daar dus kan ook te maken hebben met bloedvaten die dan beter functioneren tijdens liggen bijvoorbeeld. in elk geval alles was toen goed en ik kon terug naar vk, maar goed ik weet ook uiteindelijk niet wat arts zei tegen vk waardoor ze mij extra in de gaten houden. Bovendien heb ik ook aanleg op de hoge bloeddruk: mijn moeder is overleden aan herseninfarct (hoge bloeddruk) - het het schijnt dus erfelijk te kunnen zijn. Ofwel ik buiten mijn zwangerschap nooit last had en begin van mijn zwangerschap keurig 120/60 had altijd. Maar dat samen kan dus een rol spelen waroom ze mij goed controleren.

18. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Wel goed Piccolina dat ze je extra in de gaten houden!

Duo, wij gaan zondag naar de negen maanden beurs, heb er zin in.

Hier gaat het goed, begin nu wel sneller moe te worden maar ach dat hoort erbij, vind het alleen zo moeilijk echt rustig aan te doen als je nog zoveel in je hoofd hebt om te doen haha. Vanmiddag heb ik toch een uurtje geluierd op de bank en was best lekker hihi

Slapen s'nachts gaat nog best goed, moet er wel een paar keer uit om te plassen maar val snel weer in slaap. Maar ik kan niet zonder m'n voedingskussen en heb het voeteneind en hoofdeind iets omhoog gezet.

Ben nog steeds snotverkouden heel m'n neus doet zeer van het snuiten en m'n reuk is helemaal weg. Gisteren hebben ze hier het plafond geschilderd maar rook er niks van. Hoop dat het snel weggaat.

19. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    norway, als je je echt zorgen maakt. Omdat het erger is dan normaal moet je gewoon bellen, dan nemen ze je wel serieus. Als je boven de 90 komt dan gaan ze urine vragen maar zelfs dan is er de grootste kans dat er niets aan de hand is. Maar het blijft natuurlijk eng. Heel veel sterkte. Houd je veel vocht vast?

20. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Hier gaat het vanaf 23 weken al niet lekker. Toen begon me bloeddruk te stijgen.
    Normaal is me bloeddruk 110/60 nu 130/85 soms 90. Heb zelf een bloeddrukmeter thuis dus kan het in de gaten houden. En is vrijwel gelijk met de meting van de vk. Ben al 2x bij de gyn geweest maar ze kunnen niks vinden wat me bloeddruk nu verklaard. Bloed is prima urine is schoon. Dus moest gewoon weer terug naar de vk. Heb momenteel erg veel hoofdpijn en zie ook af en toe sterretjes. En dit gaat niet weg met paracetemol. Voel me echt een zeur en omdqt toen ik gebeld heb omdat het niet goed ging en dqt ze niet langs wou komen zal ik niet zo snel meer bellen. Hier in de fam komt hoge bloeddruk ook veel boor.
    Ouders en broer allemaal aan de bloeddruk verlagers.
    Het is gewoon zo frusterend dat je niet serieus word genomen en dat je merkt dat het er ergens anders heel anders aan toe gaat. En gewoon goed in de gaten worden gehouden. Ben blij als de kleine er is. Weet niet hoelang ik dit nog trek

Deel Deze Pagina