Norwegian sky Volgens mij zolang geen eiwit in urine zit en zolang je niet ga overgeven en permanent duizelig en flauwvsllen zijn niet erg die bloeddruk. Ik heb precies hetzelfde als jij en het vk kan ook niet verklaren. Je kan je vk gewoon vragen of ze tenminste je urine elke week kan controleren voor de eiwit. Vandaag enorm drik geweest: muurstikers uit america gekomen. Douane 20 euro nog bij.... Maar goed super mooi wel hele dag bezig geweest te plakken etc. Heb echt in de avond last van buik benen en voeten gehad... Ons meisje is ook enorm bewegelijk buik gaat echt uren tekeer achter elkaar. Doet ook best pijn als ze zich afzet tegen zijkant en boven...pffff Heb wel rare pijntjes beetje samentrekkende gevoel af en toe maar weetniet dys zeker of het van baby is of het zijn harde buiken of oefenweeen....
Die pijntjes ken ik wel vooral bij het lopen. Vele zeggen dat het bandenpijn is. Hier is de kleine niet ingedaald dus dat kan het niet zijn. Vanacht om h3 werd ik wakker was vreselijk misselijk. Had hoofdpijn en was duizelig. Ook maagzuur ble. Maar even naar beneden gegaan om wat vla te nemen. Bloeddruk gemeten deze was extreem hoog 105/150. Na een tijdje gezakt naar 135/90 toen voelde ik me al een stuk beter gelukkig. Iets na 3en weer kunnen slapen. Vanmorgen was ie gewoon weer netjes 130/80. Mocht ik dit morgen weer krijgen toch maar even aan de bel trekken.
Goed bezig picollina! Nu weer rustig aan! Norway, wat een ellende en dat ze je niet serieus nemen. Mijn ervaring is als je 2x belt dat dat voor hun een extra signaal is van he, er moet misschien toch iets gebeuren. Maar ze kunnen ook niet veel doen. Was dit bij je vorige zwangerschap ook zo? Sterkte. Ik snap dat het moeilijk uithouden is zo. Probeer anders minder te meten en meer op je gevoel af te gaan en als dat zegt het is niet goed, gewoon contact opnemen en een duidelijke afspraak maken. Ons beebje wordt hier niet zo groot geschat 2100 gram, maar het zegt niet zo veel he. Ik ben ziek geweest nogal veel en misschien toch ook wat van de stress dat het niet zoveel was gegroeid, maar goed de gyn maakte zich geen zorgen dus zal het wel goed zijn. Hij hikt wel veel. Het gekke was. De vorige controlle had de gyn het over ingedaald zijn maar nu was hij weer omhoog gegaan. Raar hoor, maar dat kan dus blijkbaar, zegt het allemaal niet zo veel.
Wat echt tegen de maagzuur help voor uren is: Gebakken zonnebloem pitjes!! Probeer eens! Hier foto van stickers ))) Bekijk bijlage 308288
Ow wat mooi!! En een hele lieve naam! Ik meet alleen als ik me niet goed voel. Dan weet ik of het daar door komt. Net de vk gebeld en ze vroeg waarom ik vanacht niet gebeld had. Dus ik zei ja het was 3uur! En dat de ene vk dit hoog vind en de andere weer dat. Dat ik het dan ook niet meer weet. Dus ze wil me vandaag zien. Aan het eind van de middag even bloeddruk laten meten en urine inleveren. Wel fijn dat ze het toch serieus nemen
picollina MOOOIIII norwegian sky: goed dat je toch gebeld hebt hopelijk nemen ze je nu wat serieuzer. als het dan niks is weet je wel dat als er wat is ze het tenminste controleren. hier morgen het bevallingsgesprek bij de vk. weer een satapje dichterbij. vandaag op zoek geweest naar bigshirts voor in mijn zioekenhuis tas maar nog niet kunnen vinden. staan wel in de kruidvat folder maar ben die liggen morgen pas in de winkel en weet niet of xl wel groot genoeg is met name ook nog nu met mijn buik..
Dankje ) volledig wordt het Belle Laurentien Tatiana Rijs T-shirt: ik neem gewoon paar van min man ook onderbroeken van hem haha Vk: net ook controle 135/80, urine goed, baby goed maar toch elke week controle willen ze en urine steeds. Heb over perineum massage gehad en ze overtuigde mij dat het zeker help... Maar heb zelf 2 keren gedaan en het lukt gewoon niet.. Misschien dan mijn man het toch laten doen maarhaha hij wil dan wel meer denk ik maar ik heb echt geen zin in sex...
Bloeddruk was hier ook goed. 125/80 maar een stagiare heeft het gedaan en ze zat een beetje te prutsen. Dus of het echt klopt weet ik niet. Urine was ook schoon. Dus volgende keer weer terug. Bij me dochter ben ik niet uitgescheurd. Wat heel belangrijk is om goed naar de vk te luisteren tijdens het persen. Dus zuchten als ze dit zegt en persen als ze dit zegt. Mijn dochter was 3900gram dus geen kleintje
Norwegian sky Goed dat het goed gaat met je! Volgens mij inscheuren of inknippen heeft te maken met omvang van de hoofd van baby en je bekken en niet met gewicht
Het hoofdje schuiven de delen over elkaar als de baby eruit komt. Het gaat erom hoe snel het gaat en hoe de kleine ligt. Als je te hard door perst als er al druk beneden staat kan het gaan scheuren. En knippen doen ze meestal alleen als er nood aan de man is of als er een hulpmiddel aan te pas komt.
Hè dames, Ik heb bij dochter knip gehad omdat m'n bekkenbodemspieren gewoon weg te goed waren en de boel dus dicht hielden.... En ik heb netjes naar vk en gyn geluisterd,maar die knip was nodig omdat t inderdaad niet paste, en zo.n massage van t perineum oogt er voor dat t daar soepel wordt, en je dus Miss dan wel beter rek hebt, is t proberen waard denk k... Al ga ik er nu maar weer vanuit dat t knip wordt,kan t altijd meevallen Ik heb vandaag baby was gedaan,nu alles nog eens strijken.... Hoop deze week de enveloppen te krijgen,naamsticker voor op raam is ook geregeld, lijstje met wat er mee naar z.huis moet staat opgeslagen, dus t begint allemaal beetje te komen... Wil ook t liefst voor verlof klaar zijn zodat ik dan alleen nog maar hoef te soppen en van dochter genieten. Zijn jullie al een eindje?
Vervelend dat de knip toch nodig was bij je. Was er hier ook bang voor omdat het persen heel lang duurde. 1,5 uur. Maar gelukkig toch zonder gelukt. Raamsticker moet ik nog bestellen. Gister eerst babywas gedaan en gestreken. Vrijdag doe ik de rest. Vandaag en morgen helaas geen tijd. Moet vandaag boodschappen doen en taart maken want ben morgen jarig!! Ook al een beetje begonnen met de ziekenhuistas. Spulletjes die gewassen zij en graag mee wil er vast in gedaan. Van het weekend gordijnen voor me dochter der Kamer bestellen en als die binnen komen over 2a3 weken gaan we haar kamer afmaken. En dan halen we de box naar beneden. Die staat nu verdektopgesteld in haar kamer. Dus dan is alles af. En over 2weken zetten we de maxicosi vast in de auto
Piccolina, mooie muursticker!! Perineum massage, vorige keer gedaan met de olie van Weleda, helaas toch een knip gehad ivm vacuümpomp. Maar denk dat ik het nu weer ga proberen, moet toch vanaf week 37? Is wel een gedoe haha Hier gaat alles z'n gangetje, de werkzaamheden beginnen op te schieten. Wat we nog moeten doen: Lijstje maken wie we een geboortekaartje sturen Gedichtje voor het geboortekaartje kiezen Vluchttas klaarzetten Nog wat spulletjes kopen zoals een tripp trapp stoel met Newborn set. Nog wat wasjes draaien De laatste puntjes op de i zetten in de babykamer zoals dingetjes ophangen en alles netjes opruimen De box opzetten Maxicosi wassen en klaarzetten Pffff nog best veel nog haha
gister weer controle gehad bij de vk en kindje ligt nog met koppie benden ligt zelfs al wat in de bekken dus dat zit wel goed.. mijn to do lijstje is al stukje korter bekleding wassen wiegje bekleding kinderwagen wassen ziekenhuis tas inpakken (ligt al bijna allemaal klaar alleen nog in een tas doen) en bed op klossen dus valt mee
Die weleda perineum moet vanaf 34week! Hier ellendige dagen achter de rug: afgelopen zondag naar ikea geweest en daar gegeten taartje en mijn man nam ook nog een broodje. Nou en dan zondag avond is het begonnen: hij erg ziek, overgeven, diaree elke half uur. Niks help, hij houd niks binnen en ziet als een lijk eruit. Zo tot nu toe steeds, vandaag ietje beter maar steeds diaree. Ik al die dagen moest zelf naar de winkel voor hem en ons hondje 5 keren per dag uitlaten, schoonmaken en opruimen etc..... Vandaag ging naar schoonheidssalon voor mijn wenkbrouwen: net klaar belt hij dat ons hondje is erg ziek: 5 keren al overgegeven met shuim, pipen, trillen etc. Gingen naar da en bij zijn deur toch vesloten terug keren want ze trillde niet meer en ging wel beetje lopen op de gras. Zo'n spoedje bij da is toch wel 70 euro dus besloten thuis nog even kijken. Gelukkig thuis ales goed ze slaat ingewikkeld in dekentje tegen mijn man en heeft niet meer overgegeven... Ze is echt ons eerste kindje voor ons echt schatje en als er iets is dan lopen we beide te janken ... Gisteren intake kraamzorg gehad en was prima. Bed op klossen hoeft niet ( we wilden niet). : ze maakt daar geen punt van zette gewoon erop dat het een wibbelend bed is. Ze is zelfstandige dus makkelijker in omgang dan al die bureaus. Badje hoefde ook niet per se en veel andere dingen ze ze ook niet want wat nodig is haal ik het gewoon bij kruidwat om de hoek. Ik krijg 49 uren zorg- 6 uur per dag. Wel was discussie van dat ik ze dat ik geen mensen in zh eil en bij kraamweek kan wel maar pas als we thuis zijn. Mijn man zei dat zijn ouders willen gelijk komen maar ik stond echt op minn staandpunt van dat ik eerst wil thuis komen, even o adem komen en dan pas aangeven waneer ze mogen komen.
Minnie: Hoe was het bij de 9 maanden beurs? Sky: Alvast Gefeliciteerd met je verjaardag! Wat voor taart ga je maken? Fijn dat je alsnog langs kon komen bij de vk en dat ze je gechecked hebben. Marije: Fijn dat bij jou ook alles goed was bij de vk en dat de kleine al helemaal goed ligt! To do list: Ik moet echt nog bijna alles doen (bloos). -babykamer witten en meubels in elkaar zetten -vluchtkoffer klaarmaken -maxicosi in de auto monteren -alle kleding nog wassen -geboortekaartjes kiezen Jeetje, nu ik dit zo bekijk besef ik dat ik wel erg mag gaan opschieten! Ow ow ow. Tijd gaat zooo snel! Deze week is de woonkamer helemaal af en dus volgende week echt beginnen met de babykamer..
Piccolina, jeetje wat ontzettend klote van je man en je hondje! Hopelijk gaat het snel beter. Duo, ja was heel leuk op de negen maanden beurs maar wel weer druk pfff dat was wel jammer. Heb paar leuke dingetjes gekocht zoals verzorgingsproducten voor de baby op natuurlijke basis, theetjes van earth mama angel Baby. Swaddledesigns hydrofielen, slabbetjes, spuugdoekjes, en twee leuke goodiebags. Wilde ook nog graag een 3D echo laten maken maar dat ging niet meer op deze termijn zeiden ze.