1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Doen jullie ook aan perineum massage?
    Mij man doet het al paar weken en gaat wel goed op zich hij merkt dat het wat soepeler wordt. Maar wat een hell is het!!!!
    Ik weet het niet maar het doet pijn hopelijk helpt het :))

2. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Hier niet hoor picco bij me dochter ook niet gedaan en ook niet uigescheurd.
    Hoorde toen dat je juist sneller uitscheurd omdqt het te soepel word.

Vanmiddag verrast door me vriendinnen met een heuze babyshower.
    Had het totaal niet verwacht! Leuke cadeau's gehad en wat spelletjes gedaan.
    Lekkere hapjes en heerlijk gekletst. Nu erg moe. Want werd halvewege me.middag
    Slaap uit me bed getakeld hihi.

Nu aan het nagenieten

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mijn vk zegt dat die massage zeker help. Ze masseren ook tijdens de bevalling zelf. Het is natuurlijk bij iedereen anders maar ik hoor dat het wel help vaker.

4. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Vorige keer wel gedaan zo,n perineum massage maar heb er nu geen zin in. Vind het zo,n gedoe , je moet geloof ik wel 10 min masseren iedere dag.

5. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    minnie en Picolino; Ik heb ook zoveel menstruatieachtige krampen vooral snáchts als ik weer in bed ga liggen nadat ik op de wc was. Moet ook steeds even opstaan...en naar de wc om even buik en rug te ontlasten. Denk soms ook dat ie misschien eerder komt. Heb gister een molton op de matras gelegt haha.

Perineum massaga probeer ik af en toe (maar lukt niet elke dag). Weet ook helemaal niet of ik het goed doe en of het iets brengt. Vind het zo'n geklungel omdat je er zo slecht aankomt. Mijn vriend vraag ik liever niet ;)

hebben jullie ook van die harde bobbels in je buik. Je voelt de baby echt goed nu. heb altijd rechts en links boven in mijn buik een harde bobbel (knie, voet?). voel zijn rug ook vaak tegen mijn buikdrukken :)

6. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    norwegian: Oh wat leuk een babyshower! en dat als verrassing. Lieve vrienden heb je!

7. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ja ik voel ook bobbeltjes in mijn buik, kan bijna de voetjes vastpakken hihi zo leuk!

Vandaag weer bij de vk geweest en alles was prima, en ik zit al weken op hetzelfde gewicht, ben ik ook wel blij mee haha. Tot nu toe +14kg.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja ik heb echt last van heel bewegelijke baby.. Ik trek het soms echt niet meer: recht links boven onder of kont of benen soms echt uren lang.. Of hik die hele uur aanhoud in de nacht. Kan niey slapen...

Verder inderdaad als ik naar wc ben geweest en ga gelijk liggen dan weer die menstruatie krampen.
    Hele dag pijn in de onderrug, maagzuur...pffff

Trek het echt niet meer en van af vrijdag ga ik framboosblas doen hopelijk helpt het eerder te bevallen..

Perineum massage: ik dacht ook ik ga mijn man het niet vragen maar zelf kon ik niet bij goed dus gevraagt en vind het prima zo. Hij vind het ook niet erg. Ik ga eerst douche en dan op bef massert hij van binnen vaginaal 5 minuten of zo. Hij probeert het te rekken met vingers en vasthouden en dat doet dus echt pijn.
    Hoop dat het iets uithaalt :)))
    In elk geval heb ik het geprobeerd:)))

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Pffff wordt zo moe van...
    Vandag moest ik in zh zijn voor mij man hij had intake gesprek. Toen voelde ik mij duizelig misselijk etc. Ging liggen, ging beter. Toch langs vk gegaan omdat die toch in het gebouw zat.
    Bloeddruk 140/85, eiwit etc. Weer zh in: bloed urine ctg met spoed etc weer hetzelfde.
    Bloeddruk zaakte 90/60 wat vrij laag is maar voelde mij steeds duizelig en misselijk tijdens ctg. Daarna gesprek arts: alles weer uitgelegd en hij ze dat ik al 3 keren onderzocht ben geweest en bloeddruk ok, bloed ok, alle waardes in orde. Dus hij denkt dat er geen sprake is van toxicose. Urine vond hij wel raar: zaten 5 rode kruisjes op wat wees op ontsteking maar ik heb dus geen blaasontsteking ( 4 weken geleden urine was ook zo en toen op kwek gezet- geen blaasontsteking). Omdat ik vrij ver bent zei die dat ab geven hoeft niet ik kan bevallen indien ik ween krijg.
    Hij vond buik aan grote kant en wil volgende week toch echo maken.
    Alweer 5 uur in zh doorgebracht en niet verder gekomen met mijn klachten. Arts ze dat hij kan niks vinden wat de klachten veroorzaakt... Ijzer was 6.5 maar volgens hem is netjes nog
    Zucht...

10. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    wow ijzer (HB?) 6,5!!> Hier krijg ik al ijzertabletten met 11,3 waarden. Dus daar kan je behoorlijk duizelig van worden. Ik zou maar een ijzerpreparaat gaan halen!!
    Raar dat er verder niets uit de testen is gekomen. Hoop voor je dat alles gewoon goed is hoor.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #3751 piccolina, 12 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2013
    Vind juist raar dat jij krijg ijzertabletten want 6.5 waarde in okey waarde: wel de laagste grens. Als ik onder zal zitten zou ik het ook krijgen...
    In elk geval genicoloog ze dat ze verder niet gaan iets geven of doen omdat ik in principe kan wel al bevallen en die tabletjes en ab zijn niet bepaald goed of zo: ik slik niet eens paracetamol tijdens zwangerschap...

Ik heb waardes opgezocht en met 6,5 kan je prima leven en bevallen.
    Misschien heeft het te maken dat jij had altijd hoge waarde die daalde dan? Bij mij ook buiten zwangerschap waarde ijzer was ook 6,8 maar ik had nooit last van duizelig en misselijk.
    Arts breng mijn klachten dan ook niet in verband mee omdat klachten al sinds week 20 heb maar hemoglobine blijft hetzelfde.

Geen iedee hoe dat komt want ik eet goed en slik vitaminen..

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik ben in elk geval gebeld door vk dat ziekenhuis neemt mij over van hun. Volgende week ook groei echo extra ben benieuwd!
    Echter met baby gaat het enorm goed dus maken artsen zich geen zorgen..

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Weet je zeker dat je hemoglobine 11.5 is?
    Want normaal volgens tabel moet het tussen 7.5 en 10.5 liggen.
    Musschien heb je andere waarde die ook op ijzer te kort wijst maar niet de hemiglobine?

14. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    in mijn moederpas staat onder HB de waarde en die was ooit 12,6 en toen eens gezakt op 11,2. Weet ook niet of dit in Duitsland anders is ofzo. Maar goed als je arts zegt dat het goed is, zal dat ook wel zo zijn! Fijn dat het met de baby goed gaat!

15. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Wat raar, ik had een heb waarde van 8 en de vk zei dat dat juist hoog was voor een zwangerschap.....??

Vervelend allemaal Piccolina, het zijn de beruchte laatste loodjes he! Luister goed naar je lichaam hoor!

16. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Let op met hb getalen. In nederland is het meestl in mmol/l en dan zit je gezond erges tussen 7.5 en 10 en zwanger misschien wat lager. In belgie en duitsland wordt et uitgedrukt in gram/dl en dan zit je normaal tussen 12 en 16. Dat verklaart de verwarring. Ik zit normaal op 10 mmol/l en zwanger daal ik naar 8.6.

17. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    hallo meiden.... even een berichtje vanuit het ziekenhuis . waar ok zondag op maandag nacht bd..opgenomen omdat mijn vliezen waren gebroken... ze besloten af te wachten of het vanzelf zou beginnen en dat ik gebeurt wij.zijn ondertusse. trotse ouders en.broers van noud dinsdag geboren om 17.59 2520 gram en 45 cm doet het erg goed .... maar omdat ok langdurig gebroken vliezen heb gehad willen ze hem.zowiezo aantal.dagen in de gaten houden omdat hik meer kans heeft op een infectie... en.hij is.wel.een beetje randprematuur ... maar alleen.het beste voor.onze kleine stoere man....hele verhaal.komt nog maar is te lang om.helemaal.op mijn tel. te typen... groetjes

18. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!

19. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Gefeliciteerd Marije. Verkijk je niet op randprematuur, het blijft te vroeg en vaak hebben ze moeite met hun energie goed te verdelen. Als ze eenmaal opgang zijn dan gaat het soms ook weer erg snel.

Ik ben een tijdje niet geweest, fb gaat me makkelijker af. Maar wilde toch even vertellen dat wij vorige week een zoon hebben gekregen. Mijn bevalling was vlot en begon ook met gebroken vliezen. Wel hebben we een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Ook ivm infectie gevaar en iets geel zien. Nu heerlijk thuis genieten van mijn laatste dag kraamzorg en mijn knappe kleine man.

Sterkte hier nog met de laatste loodjes, voor je het weet is het voorbij.

20. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Gefeliciteerd Marije... Met je zoontje..

Deel Deze Pagina