Piccolina, leuke sticker J. Minnie, spannend!! Hoop dat het deze keer ook weer zo snel gaat . Didi, welkom. Wat erg van je oudste. Rozerood, voel ook de bobbels J. Marijelansink, ooh proficiat!!! Wat een kleintje J, hoop dat hij snel aansterkt.
didi: dank je wel voor de verklaring van de hb waardes. Nu snappen we het allemaal weer Marije en Flipske: Gefeliciteerd met jullie zonen! hoop dat ze zich goed ontwikkelen, ook al zijn ze een beetje eerder gekomen. Geniet ervan en neem lekker je rust! Flipske hoe heet je zoon? en ben ook erg benieuwd naar een foto als jullie er een willen delen! waanzin, hoe snel het dan opeens kan gaan en je dan niet meer zwanger bent maar een baby hebt. Toch wel onwerkelijk!
nog even een vraagje. Hebben jullie ook van die warme borsten? mijn borsten zijn al een sinds een paar weken heel warm in vergelijk met de rest van mn lichaam. Ik weet van lezingen uit het ziekenhuis over Bonding ( die ik bezoekt heb voor mn werk) dat borsten geniaal zijn om het kind warm te houden, vooral direkt na de geboorte. Ze passen zich aan de temperatuur van het kindje aan. Het is zelfs zo geniaal dat als je tweelingen hebt de ene borst warmer kan zijn als de andere omdat een van de babys mee warmte nodig heeft. Dit is ook ideaal bij te vroeg geboren kindjes. waarschijnlijk heeft het ook een functie bij de melkproductie. iig heb ik nu knuffelige warme borsten haha
hoe is dat eigenlijk als je kindje 37 weken is en de weeen beginnen...moet ik dan toch nog die ween laten remmen in het ziekenhuis of mag hij nu dan officieel komen? iig vanaf week 38 weet ik dat je het gewoon kan laten komen. Hoe is dat tussen week 37-38?
rozerood- vanaf 37 week mag je gewoon bevallen hoor hoef je niks te remmen vanaf week 37 baby is geen prematuur meer kan je ook thuis bevallen als je wil. Ik kon van mijn vk bevalling opwekken (framboozblad capsules) gewoon nemen vanaf week 37 maar niet eerder bijvoorbeeld. ook arts deze week zei dat stel ik iets heb: blaasontsteking of wat dan ook geven ze ook vanaf week 37 geen ab meer omdat het meer schade brengt dan gewoon bevallen. dus maak je geen zorgen! ik ben morgen 37 weken, mijlpaal!
Vanaf vandaag 37 weken dus ik zou nu gewoon mogen bevallen. Ik was ook al aan de frambozenbladthee begonnen. Helaas bleek het kleine draakje in mijn buik toch weer in stuit te zijn liggen, dus liever nog even geen weeen of gbrokn liezen, maar eerst draaien. Vanavond nog een laatste moxa poging anders morgen versie in het ziekenhuis. De vluchttas staat klaar voor het geval mevrouw stiekum bij het draaien de vlezen doorprikt, of dat de weeenremmer hun werk niet goed doen..... Degene die hun schatjes al migen vast hiuden: van harte! En nee, warme borsten waren mij niet opgevallen.
oh didi wat vervelend dat je eigenwijsje zich weer heeft omgedraaid...hopelijk ligt ze snel weer goed! Je kan het ook met zo'n houding proberen: op knieen en handen en dan met je hoofd naar beneden en je kont hoger zeg maar> Kindhouding in de yoga. Fijn te horen dat de kindjes nu zonder problemen mogen komen. Hoewel ze ook nog wel even mogen blijven zitten toch?
Ik heb de yoga brug al geprobeerd. Kindhouding is best lastig want mijn buik is vrij fors. Downward dog wel, maar hou ik niet zo lang vol.
mij lukt me kindshouding nog als ik mn knieen weid uit elkaar doe. Maar snap dat het niet iedereen meer goed lukt. Hopelijk draait ze zich toch vanzelf nog! succes! oh wat ik ook doe, maar of het werkt weet ik niet. Ik heb een speelklokje die ik elke avond tussen mn benen leg...misschien lokt dat het kindje met zn gesicht naar onder te draaien? mijne lag als goed dus weet niet of het helpt. Ik dacht ik laat maar merken waar de uitgang is haha
Mijn zoontje heeft het babytje vandaag al een paar keer verteld dat ze op haar kop moet. Misschien dat zijn lieve verzoek werkt? In de yoga houdingen waarbij je een beetje kantelt komen door haar grootte en positie al snel mijn longen in de verdrukking. Ik heb tot 24 weken 2x per week ashtanga gedaan en ben toen naar basic gewisseld tot 33 weken. Tot die tijd ging het wel, maar toen toch moeten terug stappen tot zwangerschapsyoga.
Dames die bevallen zijn gefeliciteerd met jullie zoontjes!! Vernevelend dat er aantal in stuit liggen, bij mij dachten ze dat vorige week ook,toen vorige week voor echo geweest, gelukkig ligt dit dametje netjes! Bij m'n vriendin ligt ie wel in stuit, die gaat ook naar yoga dus hopelijk heeft ze daar wat aan! Tussen de 35-36 weken wordt er nog draai poging gedaan bij gyn, dus hopelijk hebben jullie geluk! Hier af en toe flink gemene steken onderin m'n bekken, denk dat Mw. Zich goed heeft vast gezet in bekken... Hoop wel dat ze nog ruim week blijft zitten want wil nog ff genieten van m'n verlof Succes iedereen, en de nieuwe mama' s geniet van jullie wondere!
Rozerood, herken het ook niet, warme borsten, ze voelen gewoon hetzelfde. Yoga, hier vanmorgen nog geweest ( hatha) gaat nog best goed. Doe dan ook de opleiding tot yoga- docente. Ondanks dat ben ik nog steeds een beetje bang voor de bevalling pffff
Ik heb mijn 2e ook 2x een versie laten doen, ook ongeveer bij deze termijn, dus ik weet wat me morgen te wachten staat als de moxa en yoga niet werkt.
didi hoop niet dat het teveel pijn doet. lijkt me erg onaangenaam. Ik mag maandag weer naar zwangerschapsyoga, ze was op vakantie. Vervelende is alleen dat het autorijden steeds pijnlijker wordt en alles is bij mij 20 min rijden vandaan....ook de VK en de gyn. dat wordt nog wat. Vandaag naar de VK. Kijken ze bevestigd dat hij helemaal is ingedaald. Heb namelijk als ik zit en buk een grote druk naar onderen, vooral achter tegen kruisbeen en sluitspier.
Mijn kleine heeft vannacht weer goed haar best gedaan (dankzij moxa?). Gisteren laat lag ze dwars en net in het ziekenhuis blek ze met haar bol beneden te liggen. Totaal niet ingedaald maar versie was niet nodig. Nu maar weer afwachten of ze wil blijven liggen. Volgens mij is ze gewoon de uitgang aan het zoeken . Van mij mag ze komen...
VK zei dat hij al diep met zn hoofdje ligt maar nog wel een vingerbreedte mag zakken. Hij heeft ook al weinig plek zei ze en dat voel ik ook. Ben benieuwd hoe lang hij het nog vol houd in mn "kleine"buik. Didi Oh wat fijn dat ze gedraaid is. Nu mag ze gaan indalen!!