1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er nog meer dames die de hele nacht harde buiken hebben? Overdag is er weinig aan de hand. 37+3

2. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ja hier ook last van, ook overdag en heb er ook menstruatiekrampen bij

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb geen last van harde buiken nooit gehad eigenlijk.. Ik dacht erst dat het lettelijk bedoelt dus hard buik maar het is meer een hele korte samentrekking van de baarmoeder hetzelfde als je orgasme krijgt.
    Dat heb ik dus niet.

Had wel paar weken geleden menstruatiekrampen avond en nacht maar dat heeft te maken met indalen. Nu heb ik het niet meer..
    Ben ook begonnen met framboosblad capsules maar merk nig niks van :)))

4. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    Didi ik had dit ook...is nu weer wat minder. Zijn denk ik de indalingsween. Is een goed teken, vooral als je meisje nu goed ligt.

5. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop inderdaad dat het indaling is en dat de boel binnenkort op gang komt. Het wordt nu flink pittig met 2 energieke aapjes van 2 en 3 in huis. Gelukkig gaan ze morgen naar het kdv en kan relaxen.

6. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    M'n bannen is opeens verdwenen???

7. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas geen indaling maar wederom een tuimeling: ze ligt weer dwars en het is al 37+4. Grote kans dus dat we besluiten om volgende week in te leiden als ze goed ligt, of anders laten draaien en daarna meteen inleiden. Dit is vermoeiend en ook pijnlijk, aaaaaarrrrrgggghhhh.

8. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    oh didi wat balen!! maar misschien komt het nog allemaal goed. Als ze nog zo draaien kan heeft ze kennelijk nog plek! Inleiden lijkt me heftig, al helemaal als ze nog niet is ingedaald. Mag je niet nog even wachten tot 39 weken om te kijken wat er gebeurd of denken ze dat ze dan helemaal niet meer kan draaien?

9. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn laatste bevalling was ook ingeleid zonder indaling maar wel met al 3cm ontsluiting. Dit ging relatief goed ( afgezien van de behoefte aan ruggeprik door het infuus) en 7:00 melden in het ziekenhuis en om 19:30 weer thuis.

Het risico voor mij is nu, dat als de bevalling spontaan nu begint en ze in deze houding ligt, het een keizersnede moet worden. Op zich kan ze, en zal ze nog wel draaien, maar dat is zo' n momentopname dat de ka 50/50 is dat ze goed ligt. Ze loopt ook 2 weken voor qua groei. Dan liever gecontroleerd inleiden dan gokken op een keizersnede en uigezakte navelstengen ed.

10. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    Didi: ja, liever ingeleid dan een keizersnee! Aangezien je het al een keer goed hebt doorstaan, gaat dat nu ook wel lukken. Laat je even weten als het zover komt?

11. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    Hier ook veel harde buiken, zowel overdag als snachts en als ik 5 minuten sta, zowiezo. Ze zijn ook pijnlijk.

Ik ben sinds gisteren EINDELIJK in zwangerschapsverlof... 'k Had het zo nodig! Ik kon de trappen niet meer doen, wist niet meer wat ik zei (is een beetje vreemd als een logopediste zinsbouwfouten maakt ;)).
    en ben extreem vermoeid.

Ook nu voel ik me misselijk en uitgeput. Hopelijk toch een beetje rust voor zoon2 zich aanmeldt.

Morgen mag ik naar de gyn. Hopelijk nu wel meer ingedaald. Baby lag 2 weken geleden goed en duwde goed met zijn hoofd tegen mijn blaas, woog ook al 3 kg. Nog een beetje zakken, was de boodschap.

Bij Tristan had ik niets van dit alles. Op 39.5 zijn mijn vliezen gebroken, zonder weeën (was ook niet ingedaald). Daarom hebben ze toen gestimuleerd. De weeën kwamen heel fel (tot 120 zei de vroedvrouw). Na 9 u epidulare gevraagd. Nog eens 5 uur later is Tristan geboren.

Ik hoop nu zonder stimulatie of epidurale te kunnen :)

12. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    grietje; nou het is nu dan wel tijd voor de rust. Hopelijk kan je er nog even van genieten voordat de kleine komt. Hoop ook erg voor jou en alle anderen dat niemand gestimuleerd moet worden en de pijn draaglijk is.

de eerste uit mijn geboortevoorbereidingscursus (ik woon in DE) is bevallen. NU wordt het toch wel ernst.

Had vannacht een paar voorween en een best wel sterke. Vanmorgen zag mijn buik er weer anders uit. Minder spits (vlakker dus) en meer naar beneden hangend. Denk dus dat zoonlief nog een stukje is gezakt.

13. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Marije en Flipske, gefeliciteerd!!!

Grietje lekker hoor verlof, nu genieten!!!

Didel wat een ellende met dat keren. Goed besluit hoor met dat inleiden, sterkte!! Heb je al ontsluiting

Ik zit een beetje in het zelfde schuitje van wachten. Vorige keer een ks met 42.4 weken na een hele lange inleiding. Ik hoop toch dat deze uitzichzelf komt. Want dat was echt ellendig. Verder lang niet geweest want zo druk hier met alles op orde krijgen en een overspannen man, die nu ook nog eens ziek is, tis wat.

14. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet nog niet of ik ontsluiting heb, dat willen ze nu liever niet checken via toucheren, omdat ze weer onhandig ligt. Gezien alle voorweeen en de 4e zwangerschap, ga ik ervanuit dan de boel al enigszins loskomt. Vanmiddag bespreken met de verloskundige, en misschien nog extra metingen?

15. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Vandaag controle gyn. gehad:
    Ctg: goed, wel harde buiken en ween te zien maar ik voel niks en die zorgen ook niet voor ontsluiting.
    Echo: goed gemiddeld. De hoofd is wel beetje te groot zei die 2 weken op groei maar gemiddeld 3000gr en was op zich wel goed.
    Bloeddruk ook in orde
    Ijzer zei die dat ik hoef geen zorgen te maken wel moeten ze opletten bij bevalling als ik veel bloed verlies maar voor nu geen ijzertabletten omdat ik zal het nooit meer hoger krijgen dan nu geen tijd voor..

Volgende week weer controle.
    Misschien intussen beval ik :) gyn ze ook dat iedereen wordt nu ingelijd met 41 weken in bronovo dus daarover hoefde ik geen zorgen te maken..

16. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch altijd fijn om te horen dat alle meetwaardes goed zijn!

17. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    piccolino: fijn dat alles er goed uit ziet..en hopen dat we de 41 wk niet halen :) wat meetwaardes betreft ben ik sceptisch, want ze kunnen er met echos ook behoorlijk naast liggen hoor.

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Klopt, hij heeft twee keren gemeten de hoofd en eerste keer was groter en andere half weekje kleiner.
    In totaal omtrek van 33cm gemeten.
    Wie weet hoeveel cm is het gewoon in diameter?

Wie weet als ik nu bij gyn loopt ipv verloskundige: beval ik dat bij gyn. Die dienst heeft of toch bij verloskundige van de ziekenhuis?

19. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren lag ze dwars en vanmiddag voor de verandering weer goed. Er blijkt gelukkig al iets te verweken en de baarmoeder enigszins toegankelijk te zijn. Morgen overlegt verloskundige met ziekenhuis over een plan voor onze tuimelaar.

20. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie dat verschillende met opwekkers bezig zijn, van mij mag het nog blijven zitten J. Hoop pas in april te bevallen.

Rozerood, hier ook geen warme borsten.

Grietje, geniet nog even van de welverdiende rust J.

Didi, spannende dag vandaag. Ze heeft precies nog heel wat ruimte om zo rond te kunnen J.

Gisteren gyn geweest en hij wees er op dat het er klaar voor ligt dus elk moment kan komen, maar hoop stiekem toch dat het pas april zal worden. Ga vandaag wel eens kijken of ik niet eerder in zwangerschapsverlof kan gaan (normaal is de28ste maart mijn laatste dag) dat ik het met rust toch wat kan rekken :D.

Deel Deze Pagina