Claro, jij blijft best lang werken zeg! Hopelijk kan je het iets vervroegen, dat je ook aan wat rust toekomt. Zeker als je kindje al klaar ligt... Hier een volledig verweekte bmm van week 30 maar sedert is niets gebeurd. Wel erg veel harde buiken en voorweeën. Straks bij de gyn ga ik zien of die iets hebben gedaan. Al zegt iedereen; wow, je buik zit nog zo hoog! Nu zat mijn buik bij Tristan hoog tot de laatste dag, wil niets zeggen zeker? Kleine spruit duwt tegelijk flink met zijn voetjes tegen mijn ribben en met zijn hoofdje tegen zijn blaas . Maar ik ben heel blij dat het niet omgekeerd is... Mijn broer kwam in stuit (natuurlijke bevalling, 4 kg, groot hoofd, reanimatie nodig). Diegene met keerpogingen: veel succes!!!
Grietje, spannend . Heb verlof kunnen opschuiven en nu zal maandag mijn laatste dagje zijn, dus nog maar 3 halve dagen gaan werken wat komt het nu ineens dicht bij :-D.
even een update: Ik was vanmorgen bij de gyn.moedermond is nog dicht. Baarmoederhals is al korte 1,5-2 cm geloof ik. Kindje is goed gegroeid (zelf best groot geloof ik) een geschatte 3300 gramm. Ze kon het hoofdje niet meer goed meten omdat hij al is ingedaald. Buikje is normaal ontwikkeld. Vruchtwater is ook nog in orde....maar.....de placenta begint te verkalken en ziet er zo uit als normaal met 40 weken of later. Nu moet ik volgende week woensdag naar het ziekenhuis om te laten controleren of het kindje nog genoeg zuurstof en voeding krijgt en de vruchtwater hoeveelheid goed blijft. Ben best een beetje ongerust. Anderzijds denk ik ook weer, dat het past bij mijn gevoel dat hij eerder zou kunnen komen. Kindje is klaar en de placenta is er kennelijk ook bijna klaar mee. Hoop heel erg dat ze me niet moeten gaan inleiden!!! Hoop straks de VK nog te spreken en te horen wat zij er van zegt.
iemand van jullie ervaring hiermee? Kan je nog lang met een (licht) verkalkte placenta rondlopen? of is het inderdaad ook een teken dat kindje eerder komt?
Nee Rozerood, heb hier geen ervaring mee. Je hoort het eigenlijk alleen as iemand over tijd loopt dacht ik. De gyn zal je nu wel extra in de gaten houden. Hier gaat het z'n gangetje, ben vandaag naar de kapper geweest en morgen naar de pedicure en dan zijn we er klaar voor hihi. Hebben jullie ook s,avonds pijn van onderen? Krijg dan echt van die gemene steken.
Waarschijnlijk gaan ze je extra in de gaten houden. Zolang er genoeg voeding bij het kindje komt is het niet erg. Maar als er tekenen zijn van te weinig voeding via de placenta dan zullen ze wel in gaan leiden denk ik. Ik heb in mijn vorige zwangerschap langs een meisje gelegen in het ziekenhuis die met 35 weken een verkalkte placenta had, met 36 weken hebben ze haar ingeleid en haar placenta was dus ook volledig verkalkt toen.
nou hopelijk komt het niet zo ver en komt ie er dan vanzelf uit. De VK heb ik gebeld. Ze zei dat het tegen eind v.d zwangerschap wel normaal is en het niet zegt dat het kind perse niet meer goed verzorgd is....het kan ook een teken zijn dat het kindje eerder komt. Ben benieuwd! en als het erg kritisch was, neem ik aan dat ze niet tot woensdag wachten met een controle.
rozerood: nee geen ervaring mee maar ik denk dat als het echt gevaar zal zijn dan zullen ze jou inleiden en in elk geval naar gyn. sturen. Je moet je ook zelf kijken: als je baby goed voelt etc dan is niks aan de hand maar als het verandert dan moet je bellen denk ik... misschien kan je vsm en framboosblad slikken- misschien helpt dat. Hier heb slik ik al 1 week alles maar nog niks gaande, baby super druk en voel mij opzicht wel prima - af en toe misselijk en duizelig maar ik heb het erbij geleegd dat ik het eenmaal heb. Ringen heb ik uitgedaan omdat mijn vingers begonnen te zwellen en was bang dat straks knelt het af... de rest is gewoon klaar, hondje naar de kapper, family fix geïnstalleerd, auto gewassen, kamertje en uitzet klaar... Ik werk nog (ben zelfstandige) deze week en dan ook nog tussendoor tijdens verloof - vind niet erg het is maar een paar uurtjes in de week anders is het ook zo saai heb niks te doen thuis.. dus ons meisje mag wel komen hoor! ze is ook volledig ingedaald volgens gyn. maar tijdens echo konden ze ook goed meten desondanks haar hooft in bekken lag.. ik slaap nu wat beter (misschien komt door framboosblad) en in de avond buik is zwaar en gespannen maar gaat wel op zich.. enorme last van maagzuur hele dag door - heb recept antagel gekregen maar niet gekocht - dacht dat het toch wel geld kost en het is toch medicijn is en dat gebruik ik liever niet....) ben benieuwd wie gaat als volgende bevallen! van mijn zwangerschap cursus al 4 meisjes (de rest van de groep al bevallen): eentje had moeilijke bevalling met baby die gepoept had in water die uiteindelijk in keizersnede gelopen); andere was 5 weken te vroeg bevallen en andere had super bevalling van 4 uur precies op de uitgerekende datum... nu ik nog!
@rozerood ze laten e echt niet zomaar doorlopen als je kleintje risico loopt. Toch ga je je toch zorgen maken en dat is in deze fase toch vervelend. Ik heb een soort voorlopige afspraak om volgende week in te leiden, afhankelijk van de situatie ( of ze in hoofdligging blijft of blijft tuimelen, of ze wil indalen, status van ontsluiting etc). Dit geeft wel wat rust.
fijn didi dat het rust geeft. Mijn eerste gedachten is dat het mij juist stress zou geven....maar als het voor jou goed voelt is het ook goed! Hoop toch dat ze braaf goed gaat liggen.
mijn kleintje was gister echt lekker actief! Weer met zn voetjes en handjes de buik want aan het ontdekken. Heeft hij al lang niet zo actief gedaan, was zo schattig. Denk dat dit wel een teken is dat het hem gewoon goed gaat toch.
Inderdaad best gezellig zo'n beweeglijk wezentje in je boei, al ben ik wel blij met iets meer rust in mijn buik. Ik begin toch wel aardig vermoeid te raken, gelukkig konden mijn kinderen ( 2 en 3) vandaag een dagje extra naar de creche!
Hij heeft toch wel een telefoon bij zich, hoop ik? Mijn man is ook weg vanavond, en ben alleen thuis met de 2 kleintjes en voel van alles, maar het zet gelukkig nog niet echt door.
Was vals alarm, lastig hoor. Man had gsm mee maar heeft net een nieuwe sim-kaart die nog niet geactiveerd werd. Heb redelijk geslapen. Zeurt nog steeds wat wel
Spanned Grietje! Ik had vannacht ook wat voorweeen, flinke menstruatiekramp op en aan maar het werd niet erger en vanmorgen was het weer weg.
Hier allerlei vervelende kleine dingen ( sorry voor de vieze details): gisteren een soort diaree, veel last van maagzuur, vanmorgen heel heftig over moeten geven, en dat trok mijn blaas weer niet. Ik ging bijna twijfelen of het vruchtwater was. Ze lijkt weer wat gezakt, misschien toch eenn nrmale bballing, zonder nieuwe tuimelingen? Grote en kleine man zijn even boodschappen doen en ons meidje ligt gelukkig even te tukken. Hopelijk nu even tijd voor mij om weer bij te tanken.