1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amandie

Amandie Bekend lid

31 mei 2012
    681
    0
    0
    Corina: Ik test gewooon iedere dag hoor! Hihi... maar ik zit natuurlijk nog voor mijn NOD 2 dagen! Maar ze worden donderder die van de KV! Die van CB ga ik zondag doen! Vind het ook vreselijk spannend!

2. Ongeduldje1980

Ongeduldje1980 Actief lid

31 mei 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    #22 Ongeduldje1980, 27 jul 2012
    Laatst bewerkt: 27 jul 2012
    Ik heb jullie gevonden hoor! Zat in het maart/april forum te kletsen :)

Ik had afgelopen woensdag mijn NOD, op zondag al licht positief en op maandag een clearblue test die: zwanger 1-2 aangaf.

Behoorlijk onzeker nog dus woensdag nog een keer getest en toen gaf clearblue: zwanger 2-3 aan!

Zal om en nabij 3 april 2013 hopelijk een prachtige en gezonde kleine spruit in mijn armen hebben!

Maar durf nog niet zo goed te hopen, want sinds 2 dagen nauwelijks nog symptomen, terwijl ik de dagen voor NOD veel meer voelde.. Vanmorgen nog een keer getest en nog steeds zelfde uitslag hahaha..

3. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    ik kom me ook melden
    als alles goed gaat dan ben ik uitgerekend op 05-04-2013.
    ik krijg om 12 uur de uitslag van de bloedtest dus ben benieuwd.

4. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    hi,
    wij komen dus allemaal uit het maart /April topic en bestormen nu dit topic. :)
    Ik had 4dagen voor NOD een lichte positive test, 2 dagen voor NOD was de test nog duidelijker. Had gister Nod en mag vanmiddag voorde eerste kontrolle. Hoop op bevestiging. Zou op 4April uitgerekend zijn.

5. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    hallo dames

net gebeld naar me gyn voor de bloedtest uitslag en ik zit nu op de 35 zeg maar dus volgens de gyn nog erg pril volgende week woensdag moet ik opnieuw bloed prikken en dan moet het hormoon toch wel gestegen zijn zoniet dat zit het niet goed.

dus afwachten tot volgende week.

6. Ongeduldje1980

31 mei 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi RomyDani, wat spannend joh! Ga voor je duimen dat het goed zit en komt!

Met hoeveel weken gaat iedereen hier voor de eerste echo/controle?

7. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    dank je wel ongeduldje,
    het is ook weer erg spannend allemaal... wel mocht ik gelijk me thyrax omhoog knallen van de gyn.

als volgende week me bloedtest gestegen is dan wordt er hier zo snel mogelijk een afspraak gemaakt voor een eerste echo

ik ben medisch vanwege me dochtertje en me schildklier.

8. Amandie

Amandie Bekend lid

31 mei 2012
    681
    0
    0
    Ik was door de HA meteen doorgestuurd naar de VK! Toen ik de VK belde zei ze dat ze pas echt iets goed kunnen zien vanaf 10 weken. Dus ik ga over 6 weken. Duurt wel erg lang, had liever eerder gewild, maar dat doen ze niet zo in de omgeving waar ik woon. Ze hebben niet eens bloed afgenomen of wat dan ook. Hoe gaat dat bij de rest allemaal? Ben erg benieuwd! Hoop ook hier dat alles goed gaat! Het is verschrikkelijk spannend!

9. Ongeduldje1980

31 mei 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Same here! Belde de HA en die zei dat ik de VK moest bellen. Ook geen bloed check oid!

Moet de VK nog bellen voor een afspraak, maar ben een beetje aan het kijken welke ik ga bellen (dicht bij huis of dicht bij werk).

Liep wel al voor soms contactbloedingen (overshare - sorry) by de gyn. Uitslag van uitstrijkje was goed, maar heb hem toch gebeld of ik langs mocht komen (gaan daarna een lang weekend weg en wil heel graag voor die tijd weten of het er ok uit ziet - uiteraard tgn de gyn gezegd dat ik langer weg ga haha). Ik mag nu 16 aug voor een inwendige echo, deden ze totaal niet moeilijk over. Dan ben ik 7 wkn zwanger als het goed is.

Er komt echt niets uit mn handen op mn werk, ook omdat ik weinig voel op het moment, beetje onzeker... Maar ja, kan moeilijk de resterende 8 mnd niets doen, gaat een beetje opvallen ;)

10. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    @romydani Is 35 de hoeveelheid aan hcg ? Is dat nog te laag voor 4wk?maar betekend toch wel een beginnende zwangerschap toch. Vervelend dat ze niet gelijk kunnen zeggen dat het goed zit.

hoop dat ik meer duidelijkheid Krijg.

11. SabineMerel

SabineMerel Actief lid

6 mei 2012
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laten we dan gewoon dit onderwerp aanhouden!

Gefeliciteerd aan alle nieuwe mama's!

Gister kwam Moeder voor Moeders langs en ook toen een duidelijke test, dat blijft toch wel erg leuk!!!!

Ik wil eigenlijk met een week of 6 al kijken naar het hartje. Na onze miskraam vorige keer met 2 maanden konden we bij week 5 al een hartje zien. Zou het super vinden als we in week 6 al mogen komen kijken of het hartje al mooi zichtbaar is!

12. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    @sabinemerel
    Ik zou ook wel willen meedoen aan moeders voor moeders maar weet niet of ze dat in duitsland hebben. Heb nog niets gevonden.

13. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    nouja volgens de gyn was het nog heel pril dus misschien is me eisprong iets later geweest dat kan,

heb nog wel een digitale gedaan net met middag plasje en dit is resultaat.

ik ben nog niet helemaal opgelucht blij enzo ik wil eerst weten of me hcg stijgt woensdag prikken donderdag uitslag.

Bijgevoegde bestanden:

14. Ongeduldje1980

31 mei 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat spannend zeg RomyDani! Ik had een digi cb test die "1-2" aangaf 2dgn voor NOD en op NOD gaf deze al "2-3 wkn" aan, dus misschien kun je over een paar dagen nog een digi cb test doen om in de tussentijd hopelijk alvast wat goed nieuws te krijgen? Sterkte!! Wat duurt de tijd laaaaang!

15. Ongeduldje1980

31 mei 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loopt nog niet echt storm hier ;)

Domme vraag misschien, maar we zitten dus nu - als alles goed is - in onze 5e zwangerschapsweek, dus - nogmaals als alles goed is - zou later deze week het hartje al gaan kloppen? Bizar...!

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Heb jullie ook gevonden!
    Wie mij niet kent: 33 jaar, 4e zwangerschap, 3e kindje, uitgerekend op 5 april 2013 :D.

Heb me vandaag aangemeld bij moeders voor moeders, zal wel zien wanneer ze bellen komende week neem ik aan? Ga volgende week denk ik bellen met VK en HA. Vorige keer was intake (+ 1e echo) met 10 wkn, maar wellicht dat ik nu eerder kan ivm miskraam in januari? Ik wil eigenlijk niet echt een heel vroege echo, vaak veel onduidelijkheid en stress omdat het pril is ;).

Morgen is echte NOD, dan gooi ik nog een testje er tegen aan ;), gewoon om even zeker te weten :) (en ik heb ze toch liggen :p).

@ RomyDani: verdrietig van je dochter. Sorry als de vraag te brutaal was, hoor, ik wil zeker mijn neus niet in zaken steken die niet van mij zijn.
    Pffff, wat zenuwslopend zeg. Jammer dat HCG nu geen uitsluitsel geeft. Ik duim voor je! Sterkte met afwachten.

@ misselijkheid: nog niet gearriveerd gelukkig, maar ik bereid me mentaal erop voor. Bij mijn dochter tot de bevalling misselijk geweest, ik weet alleen niet meer zo goed wanneer het echt begonnen was :(. We wachten maar af. Misschien nog een klein kansje dat het gaat zoals bij mijn eerste ;), toen was ik niet misselijk, kon ik gewoon niet eten ;), nergens zin in en na 2 happen vol.

@ ongeduldje: wacht maar even, over een paar weken is het hier heel wat drukker ;)! Er zijn ook mensen die het nu nog niet weten, of die uberhaupt pas op een forum gaan als ze al zwanger zijn. Nou ja, te druk is ook niet altijd fijn, want dan zie je door bomen het bos niet meer.

17. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Alweer meer april mama's zo te zien :D.

Gefeliciteerd allen!!! :D

Leuk om te kletsen met meiden die allemaal nog maar net positief getest hebben!
    Ik denk dat ik volgende week nog even een clearblue test ga doen :). Even weer de zekerheid.

En zag de vraag langskomen over wanneer VK/HA. Ik heb al gebeld. Dat komt ook omdat ik er anders niet aan toe kom, tot aan eind volgende week. Ik kan 30/8 voor een (inwendige) echo en dag erna intake VK :). Kon ook 2 weken later voor de echo, dan uitwendig, maar wilde liever zo vroeg mogelijk hihi.

Ik heb af en toe kleine steekjes/krampjes in mijn onderbuik en heb het gevoel iets meer moe te zijn als anders. En hier ook de onzekerheid.
    Duim voor ons allemaal dat we een goede zwangerschap krijgen en een gezonde april baby!!

18. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik verhuis ook mee vanuit het april/maartclubje.

Ik heb ook een positieve test in m'n handen gehad afgelopen weekend en als het volgens het boekje gaat ben ik rond 1 april uitgerekend. Nog bijna klachtloos, de klachten die ik heb kunnen ook nog ingebeeld zijn. Dus die vind ik nog niet tellen.

Hoe hebben jullie je verloskundige gekozen? ik twijfel nog steeds en er zitten minimale verschillen tussen (afstand, echoapparatuur, mooie/minder mooie site). Wil volgende week gaan bellen, zal eens met vriendje overleggen en m'n moeder om advies vragen.

19. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Even een lijstje bijhouden???

SabineMerel: 1 april
    Flipske:1 april
    Minnie1979: 3 april
    Ongeduldje1980: 3 april
    Corina1989: 4 april
    RozeRood: 4 april
    RomyDani1719: 5 april
    Kache: 5 april
    Amandie: 6 april

Ben niet zo creatief, dus al iemand nog een mooi lijstje wil maken? :) Hier iig alvast het lijstje tot nu toe!

20. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    Hoi meiden,

ik reageer later weer op jullie. Maar nu ga ik eerst even berichten van mijn bezoek bij de gyn.

Ik was dus bij de gyn. Ze hebben nog een zwangerschapstest gedaan met urine: POSITIEF!! :D IK BEN ZWANGER!
    De tranen schoten in mijn ogen toen ze het zei. Een opluchting.
    Verder heeft ze een inwendige echo gemaakt. Baarmoeder ziet er goed uit. Je zag alleen de verdikte slijmwand, die bij een zwangerschap wordt aangemaakt. Verder konden we nog niets zien, maar dat is normaal zei ze. Ik mag volgende week vrijdag nog een keer komen dan maakt ze nog een echo en zouden we het vruchtblaasje moeten kunnen zien. Dit doen ze om uit te sluiten dat het een eileiderzwangerschap is.
    Verder nog bloedgeprikt met test op anti-stoffen tegen rode hond, mazelen en geslachtziektes etc. Ook bepalen ze mijn bloedgroep resusfaktor en ijzerwaarde. Krijg dan volgende week mijn "moederpas" :).

Ik ben helemaal happy en mijn vriend geloofd het nu ook :D Natuurlijk spannend of het verder voorspoedig verloopt.

Deel Deze Pagina