1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loon28

Loon28 Actief lid

31 jan 2012
    138
    0
    16
    Hier ook veel boeren laten,
    En verder tot nu toe voel ik me borsten wel niet zo heel erg maar wel gevoelig. En ben wel moe....

Verder weinig klachten eigenlijk.....
    Ik vind alles wel erg spannend hoor, het weekend willen we het gaan vertellen aan de familie ik ben zo benieuwd naar hun reactie!

2. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi aanstaande april mama's.
    Ook ik ben, volgens mijn berekening, uitgerend in april. 4 april om precies te zijn.

Ik heb dinsdag 21 augustus mijn intake bij de VK (Ik ben dan bijna 8 weken) en met ongeveer 10 weken kan ik terrecht voor de 1e echo. Dan zal uitblijken hoelang ik precies zwanger ben. Erg spannend allemaal.

Klachten heb ik niet echt. Ben niet misselijk of moe. Heb juist ontzettend veel energie. Ben al elke dag volop aan het schoonmaken (begint dat nu al haha:)). Als ik mijn gespannen borsten niet zou hebben zou ik bijna denken dat ik niet zwanger ben. Aan de ene kant is het fijn dat ik me zo gewoon voel maar aan de andere kant denk ik wel eens: Kom op beebie, laat eens merken dat je er wel zit. Ik zou blij zijn als de 1e echo achter de rug is en ik zie dat alles goed zit.

Gr

3. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Hier soms misselijk.meestal krijg ik dat rond de 6e week. Wel last van mijn darmen aan de dia of krampen.en erg moe

4. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Thanks Amandie voor de uitleg, dus het maakt ook niet uit dat je die lucht opsnuift van die beesten???

@Duo penotti, gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier!!!

5. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    Hi meiden,

even een ego-berichtje van hoe het bij de gyn. was. Ik moest helaas bijna 1,5 uur wachten, maar dat had ik er wel voor over.
    Het ziet er allemaal goed uit! We konden het vruchtzakje en het dooiertje zien! Zit lekker ingenesteld in mijn baarmoederslijm haha:).
    Wat ook erg fijn is, is dat uit mijn bloedonderzoek is gekomen dat ik toch voor mazelen, rode hond en de bof immuun ben. Ik dacht namelijk dat ik hiervoor niet was ingeent omdat mijn moeder zei dat ze dat toen niet wilde. Misschien dan toch ingeent op school ofzo. Iig wel een betere bescherming nu in de zwangerschap. Heel fijn, omdat ik ook in mijn werk veel met kleine kinderen te doen heb.

Ik mag over 2 weken nog een keer komen voor echo, jippie! Dan zouden we het hartje moeten kunnen zien kloppen. Ik heb echt geluk dat ik hier in duitsland vaker mag.
    Mijn vriend kon nu niet mee maar de volgende keer wel,want dan hebben we een weekje vrij. Heb er nu alweer zin in!! Heb een fotootje voor mn vriend :D

Bij jullie ziet het er nu waarschijnlijk dus ook zo uit!! Dan weet je wat vast je in je buik hebt :)

Bijgevoegde bestanden:

6. Amandie

Amandie Bekend lid

31 mei 2012
    681
    0
    0
    Wahahahaha lucht opsnuiven? Nee maakt niet uit... ze scheiden niks uit. als je ze maar goed bakt voor je ze eet :p

7. Amandie

Amandie Bekend lid

31 mei 2012
    681
    0
    0
    ♥ Toekomstige aprilmama's ♥
    ♥ 1 tot en met 15 april ♥

♥ 1 April:
    Flipske: 28 jaar, 1e kindje
    SabineMerel: 26 Jaar, 1e kindje
    Laust: 24 jaar, 2e kindje
    Rara: 27 jaar, 1e kindje
    Gerd: 34 jaar, 5e kindje
    Earrebarre: 34 jaar, 4e kindje

♥ 2 April:
    Sarah1983: ? jaar, 1e kindje

♥ 3 April:
    Nadesy: 28 jaar, 4e kindje
    Loon28: 29 jaar, 1e kindje
    Hilse: ? jaar, ? kindje

♥ 4 April:
    Corina1989: 23 jaar, 1e kindje
    Minnie1979: 32 jaar, 2e kindje
    Ongeduldje1980: 32 jaar, 1e kindje
    Rozerood: 29 jaar, 1e kindje
    Duo Penotti: ? jaar, ? kindje

♥ 5 April:
    Kache: 33 jaar, 3e kindje
    RomyDani1719: 29 jaar, 3e kindje
    Senna1985: 26 jaar, 4e kindje
    Kirsten9: 30 jaar, 1e kindje

♥ 6 April:
    Amandie: 25 jaar, 1e kindje
    Daphner: 36 jaar, 2e kindje
    Chinwa: 33 jaar, 1e kindje

♥ 7 April:
    Nicky86: 26 jaar, 1e kindje
    Diana75: 36 jaar, 1e kindje
    Miekje28: 31 jaar, 2e kindje

♥ 8 April:
    Troela: 26 jaar, 1e kindje
    Norwegian-sky: 25 jaar, 2e kindje
    Piccolina: 30 jaar, 1e kindje
    Ti87: 25 jaar, 1e kindje

♥ 9 April:

♥ 10 April:
    Tamararonald: 26 jaar, 6e kindje

♥ 11 April:
    Hopelessinlove: 22 jaar, 1e kindje
    Ingie1983: 29 jaar, 2e kindje
    Grietje77: 27 jaar, 2e kindje

♥ 12 April:
    Claro84: 28 jaar, 1e kindje

♥ 13 April:

♥ 14 April:

♥ 15 April:
    Sam86: 26 jaar, 2e kindje

Datumloos:
    Prettymum: ? jaar, ? kindje
    Catha: 26 jaar, 3e kindje

Aantal: 36

WIJZIGINGEN graag in kleur doorgeven.
    Dan worden ze niet over het hoofd gezien!

Graag uitgerekende datum, leeftijd en hoeveelste kindje aangeven voor de bevalingslijst.

8. Amandie

Amandie Bekend lid

31 mei 2012
    681
    0
    0
    Leuk rozerood! Fijn dat alles er zo goed uit ziet! Erg leuk Zo'n echo met 5 weken... Alleen nog weinig te zien van die mini garnaal :p Zie een stipje? of ben ik nu gek? :( :D

Echt fijn voor je dat je lekker vaak mag!

Het liefst wil ik een webcam in mijn buik, kan je altijd kijken :) misschien een uitvinding in de toekomst:$

9. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    ja een webcam zou leuk zijn. Dat witte stippje is een rand van het dooierzakje geloof ik. iig dat zij de gyn

10. Ongeduldje1980

Ongeduldje1980 Actief lid

31 mei 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk om te zien rozerood! Hoe relaxed dat jij al even hebt mogen gluren!! Ik moet nog tot 15 augustus wachten.. pfff.. Inderdaad, een webcam 24/7 zou relaxed zijn :D

11. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @Rozerood, bofkont dat je zo vaak mag, soms loopt nl een beetje achter hoor wat betreft zwangerschap/bevallingen. We lopen overal zo op voor met wat dit betreft zitten we nog onder een steen haha. In Belgie krijg je volgens mij ook bij iedere controle een echo. Om het nog maar niet over pijnbestrijding bij de bevalling te hebben.....

@Amandie, ach gut die arme beesten ga ik echt niet opeten hoor haha.

12. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    @Tamararondald: Wat bezonder dat het moederlijke instinct vaak klopt. Ik had voor de test ook het gevoel van ik ben zwanger en dat was ook zo. Jammer dat je vorige tweelingskindje het niet heeft gered. Ben benieuwd of je instinct weer goed is!

@Meiden: Ik heb ook wat last van lucht, soms wat meer soms ook niet. Ben nu weer kostberoerd maar kan toch niet kotsen.

@Loon : leuk dat jullie hebben besloten het dit weekend al te vertellen. Lijkt me heel leuk en spannend.

zijn er nog leuke plannen voor het weekend?
    Mijn ouders komen van zondag tot woensdag en wil het ze nog niet vertellen! Wil tot over 3 weken wachten, dan is mijn zus er ook bij. Moet nu dus alle sporen van een zwangerschap verwijderen, een smoes verzinnen waarom ik me zo slecht voel en vooral niets laten merken pfff. Hoop dat ik met mijn hormonen die rare gewoontes van mn ouders kan verdragen en niet opeens uitflip haha.

@Hoe vind VL het?: Mijn vriend moet nog een beetje aan het idee wennen dat we zo snel al zwanger zijn. Hij was net aan het idee gewend dat we het gingen proberen en pats boem: zwanger. Maar hij zegt dat hij het wel leuk vind nu en dat kleintje niet meer kwijt wil. (hij had ook nog wel 2 jr kunnen wachten).

13. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @rozerood balen dat je zo beroerd bent :( zou tegen je ouders zeggen dat je buikgriepje hebt of zo...

Plannen dit weekend, ik moet 's avonds werken en morgen middag verjaardag schoonmoeder :(
    Vanavond gezellig met vrienden op stap,ben lekker de Bob :)

Mijn man vind t erg leuk,was ook verrast dat t zo snel ging, hij weet wat hij moet verwachten want hebben al dochtertje, dat scheelt natuurlijk wel,
    Weet nog van eerste keer dat t tot echo voor hem echt heel onwerkelijk was ,wij voelen tenslotte van alles;)

Wat ik zelf wel erg leuk vond is dat ik een angel sound heb gekocht toen,hiermee kan je vanaf 12 weken zelf hartje luisteren ,en dan kan je dus tussen controles bij vk door ook lekker samen luisteren :)
    Destijds koste die maar30€ en is nu al door aantal vriendinnen gebruikt,dus al wel terug verdiend

Doen jullie ook mee met mvm? ik wel, heb ook vriendin die t middel gebruikt heeft en nu prachtige dochter heeft, is voor mij extra motivatie,maar zou jullie willen adviseren doe het aub ook want wie weet help je ook iemand in je omgeving ermee!

Liefs

14. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!

Whoehoe!! Voor de 2e keer een april mama! Nu alleen hopen dat ik deze keer niet 7 weken te vroeg (lees: ipv 29 april, 11 maart) ga bevallen haha. Helaas heb ik niet zoveel tijd om mee te kletsen, maar wilde hier toch 1 berichtje plaatsen :D

15. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Plannen voor het weekend: Morgen en zondag een verjaardag.

Miekje, ik doe sinds maandag mee met MvM.

@Dientje, welkom, of had je je eigen al eerder gemeld hier, ik weet het niet meer sorry. Nou ja in ieder geval van harte gefeliciteerd!!!!

16. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Dientje Welkom,

En ik heb braaf bijgelezen maar het is door mn ogen naar binnen en door mn oren naar buiten.

Vandaag voor t eerst ook echt misselijk geweest. En als je dan een hele dag alleen zit dan duurt de dag lang.

Tamararonald, ik ben benieuwd of je gevoel klopt. Mijn gevoel zit er altijd naast. Ik heb al vaak voorspellingen gedaan met jongen/meisje, maar ik heb het altijd fout.

Afgelopen week wel heel apart iets gehad. Ik zat te denken over wat ik wilde een jongetje of een meisje. Nu heb ik een vriendinnetje die mij altijd een meisjes moeder vind en dat snap ik wel, maar ik vind het grote broer idee zo leuk. Dus eigenlijk maakt het me helemaal niks uit. Maar juist op het moment dat ik vriendje een berichtje stuur wat hij denkt komt Marco Borsato op de radio met Zij. Dus nu denk ik een meisje en wordt het vast een jongetje :)

Ik ben niet zo goed in het uploaden enzo van foto's (was al blij dat mn banner het na 3 pogingen deed) dus mijn MvM test komt er denk ik niet op.

Nu lekker op de bank hangen met de OS op de tv.

17. rara

rara Actief lid

26 jul 2012
    297
    0
    0
    werk, account manager
    Noord nederland
    Hallo allemaal,

Ik doe ook mee met mvm. Maandag komt er iemand langs om alles uit te leggen!

Wij hebben dit weekend en de komende weken veel verjaardagen en feestjes.. Word nog hele klus om niet op te vallen geloof ik.

Mijn man was helemaal blij, hij wist het al zei hij! Dus dat de test positief was, was voor hem geen verassing. Hij is nu dan ook helemaal in de wolken en weer tot over zijn oren verliefd ha ha

Ik heb nog geen contact opgenomen met een vk. Met ongeveer 7 weken ga ik even langs de huisarts, hij zal wel zeggen wat ik verder moet doen. Ik heb ook één gelukje dat mijn moeder een ego apparaat tot haar beschikking heeft. We gaan vanaf 8 weken iedere week even kijken :)

Allemaal fijn weekend!

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Wat mvm ?????

Ik zelf heb mijzelf voor de kinderziektes nog halfjaar geleden getest bij ha voor dat we begonnen want als je niet immuun bent dan kan je injectie krijgen maar daarna mag je 2 maanden niet zwanger worden.
    Maar ik was immuun :)

Verder hier nog steeds hetzelfde opgezette buik tegen de avond en gevoellige borsten maar voor de rest niks lijkt mij ook ook raar maar ja ik moet gewoon hopen dat het goed gaat

19. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    @Miekje Wat moet je dan nemen als je mee doet met mvm?
    Lijkt me leuk zo'n Angel sound. IS dat een merk of heet dat apparaat zo? ga ik eens googlen:)

@Rara oooh leuk dan komen we allemaal bij jou moeder langs :)

Ik sloeg net op mijn buik (maagbereik), vanwege de maagpijn. Zegt mijn vriend "hey, het is mijn kind daar drin, niet der op slaan"!! hahah Lief he. Ik zeg, dat kind zit helemaal daar onder, niet in mijn maag :).

20. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @Flipske, mijn gevoel kwam de vorige keer ook niet uit, ik dacht stellig dat ik een jongen zou krijgen toen. Dus was een hele verrassing toen ze bij de 20w echo zeiden dat het een meisje was. Nu denk ik weer een meisje te krijgen dus zal het nu wel een jongetje zijn haha

@Rara, wat fijn dat je moeder een echo-apparaat heeft. Waarom eeft ze er een?? Is ze echoscopiste???

Ga zo naar mn bed, de vermoeidheid begint toe te slaan. Tot morgen x

Deel Deze Pagina