1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Oke, vervelend... Maar inderdaad, hoort erbij!

2. SabineMerel

SabineMerel Actief lid

6 mei 2012
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    29 augustus 15:15 2e echo bij verloskundige

Echo bij kliniek was allemaal goed.(had al foto's geplaatst) (bedankt voor alle reacties!;)) Echo bij verloskundige was niet gelukt,baarmoeder lag gekanteld...baal baal!
    Gelukkig mochten we dag erna terug komen. En toen was het gelijk raak,mooi knipperlichtje in beeld en zelfde termijn en grote als bij kliniek. Yes! We mogen over 2 weken(9 weken echo) weer terug komen,dit is standaard protocol bij ons ,omdat we eerder een miskraam hebben gehad. En dan is het nog maar 2 a 3 weken voor de 12 weken termijn bereikt is! Wat gaat het hard!(Dan gaan we het eindelijk aan iedereen vertellen,als buik mee werkt:))

Hier gaat alles redelijk zij gangetje(druk druk druk.... vakantie is over!). Erg veel last van hormonen,en dan met name dat 'je zelf in de weg zitten gevoel' .

Donderdag voor het eerst gespuugd,was wel naar maar gelukkig minder naar dan wanneer je een kater hebt na het stappen.
    Veel last van maagzuur en boeren en dat ik sneller vol zit.

Ook kan ik niets meer in mn mond verdragen bijv. tanden poetsen ofzo,ik krijg gelijk kokhals neiging.

En het vervelendste van allemaal: Ik hoef snachts nooooooooooit mn bed uit om te plassen. Sinds een aantal dagen moet ik echt 2 a 3 keer mn bed uit,om te plassen waarna ik minder goed slaap en erg moe wakker word.

@alle mam's met mooie echo's : Van harte gefeliciteerd en geniet er van!

@alle mam's met bloed verlies: veel sterkte en kop op!

3. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Haha dat boeren is zo herkenbaar! Net zoals die kokhalsneigingen en het vaker naar de wc gaan!

Ik weet ook niet goed wat ik wil. Heb zin in iets, of toch maar niet. Pf vind mezelf echt lastig met eten en drinken!!

4. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Hè dames,

Had ook al in buikentopic wat gepost voordat ik t hier las....
    Maar ben nu thuis,gaat redelijk,mag 6 paracetamol p dag dus das ff lastig want wel vaak doorbraak pijn,maar iets sterkers is te gevaarlijk dus zal flink moeten doorbijten....
    Echt baaaaaaaaal behoorlijk dat nu net alles samen valt...
    Denk ook dat als vak niet doorgaan ik echo wil vervroegen,zal moeilijk gaan maar dan wel proberen...
    Maat hopelijk kunnen we gewoon op vak,heb er zo naar uit gekeke zou echt domper zijn als t niet door ging,maar ja ga ook geen 2dagen met pijn in de auto zitten...

@woepie heftig zeg van je vriendin :( nu kan je Miss beter de rest ook in,ichten?of blijft t bij klein clubje?
    Balen dat je zoveel hypo.s hebt,hopelijk werkt je apparaatje goed!

@sabine fijn van je echo,balen van je klachten!

@hopeless succes met kiezen ;)

@ klachten zijn er bij mij ff niet,bij de eerste had ik dat ook pas later dus hoop maar dat t goed is,zoveel stress gehad laatste tijd....
    Enige wat ik heb door die rot hormonen id dat ik dan weer ga twijfelen of ik nog wel leuk genoeg ben als vriendin enz...
    En of ml me nog wel leuk vind,nu is hij meer m'n verzorger....en tsja sex met arm in gips is er ook ng niet van gekomen ...
    Dat zijn mijn. "kwaaltjes" op t moment.....

Nu ff film kijken en lekker ff snoepen ;)

X miek

5. woepietje

woepietje Actief lid

8 aug 2012
    355
    0
    0
    @Miek, nee, we kiezen er toch voor om het nog niet verder te vertellen, tot in ieder geval vrijdag wanneer we onze 1e echo hebben gehad. De mensen die wij graag wilden informeren weten het nu al een tijdje. Vriendin voelt zich nog steeds heel erg schuldig, kreeg gisterenochtend direct een mail, maar ja, wat is nu belangrijker. Ik fijn zwanger en zij, nu helemaal, maar afwachten of dat ooit gaat lukken.

Apparaatje werkt nog niet naar behoren, geeft vaak weer andere waardes dan mijn eigen bloedglucosemeter dus dit zorgt voor veel verwarring wat volgens mij niet de bedoeling kan zijn. Dinsdag had ik afgesproken contact op te nemen met de verpleegkundige en misschien kan ik vrijdag nog wel even langs.

Zo ik ga nog even genieten van mijn, laatste, vakantiedagje. Fijne dag vandaag allemaal !

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    @ Miekje: fijn om te horen dat de operatie toch geslaagd is onder lokaal! Veel beterschap en sterkte met het herstel nu. Laat je niet te veel op de kop zitten door de hormoontjes, he! ;)

@ Woepietje: pfff, wat een heftig verhaal van je vriendin, hopelijk valt het voor haar allemaal mee, voor zover dat kan met kanker :(. Sterkte en knuffel!

@ runner: pfff, dat zal even schrikken zijn geweest! Hopelijk eenmalig en straks een mooie echo!

@ minnie: ben ook vrij neerslachtig, maar dat ben ik eigenlijk altijd als ik zwanger ben ;), ik denk vooral omdat de kwaaltjes 'normaal' leven niet meer mogelijk maken. Zwanger zijn betekent voor mij helaas 9 maanden ziek voelen en weinig kunnen. Dat is gewoon niet leuk en zeker niet genieten, hoe blij ik ook ben met het feit dat ik een kind krijg... (oh en de jaloezie :), op alle vrouwen die lachend door hun zwangerschap heen fietsen).

@ dames met mooie echo: gefeliciteerd!

@ hier: wat een hitte ;), vreselijk zeg. Ik kan er sowieso niet zo goed tegen, maar nu al helemaal niet meer :(. Ben blij als ik in mijn bedje kan liggen, dan voel ik me toch nog het fijnst...

Heb deze week al 2 keer (heel levendig ;)) gedroomd dat ik een miskraam kreeg, heel verwarrend omdat dan zo emotioneel wakker te worden en dan blijkt het toch niet zo te zijn (nou ja, gelukkig maar!). Had echt even tijd nodig om goed te beseffen dat het niet echt gebeurd was.

Straks de kindjes maar weer in het zwembadje in de tuin, hebben zij in ieder geval een leuke middag.

7. tamararonald

18 jul 2012
    84
    0
    0
    www.zwangerschapspagina.nl
    eindhoven
    Oh meiden Wat een hitte hier in eindhoven puf puf

8. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    zo hehe, eindelijk een beetje bijgelezen. Wij hadden een weekje vakantie dus ben niet zo veel hier geweest.

Welkom voor je nieuwe dames en gefeliciteerd!

eten: Ik weet ook niet zo goed waar ik zin in heb. moet dat op het moment zelf bedenken en kn met eten slecht vooruit plannen. Heb ook veel zin in zuivel en suiker. hoewel ik net een paar maanden echt bijna niet gesnoept heb. Heb veel maagpijn en het is helemaal erg als ik ook nog honger heb. Gisteravond werd ik midden in de nacht wakker met honger en misselijk gevoel, heel naar.

gefeliciteerd aan de meiden die al een goede echo hadden!
    ik had vrijdag een echo. We zagen een vruchtje (iets groter als 1 cm) een dooierzakje en een kloppend hartje. Super! maar toch nog altijd onwerkelijk.

@minie ik voel me ook af en toe zonder reden teneergeslagen. Dan wil ik wegkruipen als een klein kind :). zal wel bij de stemmingswisselingen/hormonen horen? wordt ook wel echt geirriteerd door die voortdurende maagpijn!

Ik ga dinesdag naar de hebamme praktijk 8 ( is duitse VK). Misschien heeft ze nog tips tegen maagpijn.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Rozerood
    Ik kan je wel tips geven- eet in de ochtend altijd goed portie muslie, en dan door de dag heen kleine porties van brood volkoren crakers kaas melk etc probeer kwark, havermount met melk etc dus gezonde volkoren producten.
    Je kan ook zich beter met maagpijn aan menu voor zwangere aanhouden: zon eentje die ze aan zwangere in zk geven- kan je googlen!

10. aartje

aartje Lid

9 aug 2012
    15
    0
    0
    arts
    Schipluiden
    Iedereen last van de hitte? Hier was het niet te harden zo heet, veel gedronken en weinig gedaan, lekker in de hangmat gehangen. Mijn zoontje wil bij warm weer graag veel knuffelen en hangen en wordt het liefste gedragen. Met ruim twintig kilo is dat best pittig met dit weer, laat hem er maar vast aan wennen dat ik straks helemaal niet zo makkelijk meer zal tillen

11. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    Hi meiden,

ik had net wat rood-bruin bloedverlies 2-3 keer vegen op de wc. Dit was na de sex, hoewel we heel voorzichtig waren. Ben erg geschrokken en voel me verdrietig. Heb wel gelezen dat dit voor kan komen omdat de baarmoeder meer doorbloed is. Ga dalijk nog even checken of het al is opgehouden.
    Hebben jullie dit ook gehad? is het reden tot zorgen? of gewoon ontspannen, zoals mijn vriend meent.

12. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    oh rozerood wat schrikken. Hopelijk valt het mee en is t gewoon een geknapt adertje.

Kache, vervelend dat je er zo ziek bij bent. Het is voor een goed doel, maar daar wordt het echt niet prettiger van. Voor jou hoop ik dat de tijd voorbij gaat vliegen!

Morgenochtend naar de verloskundige, hoop dan te horen wanneer we voor een echo kunnnen. Ik hoop zo dat we al met week 10 kunnen ofzo. Nog 4 weken wachten lijkt me echt niet grappig. (hoe goed het ook voelt en gaat).

13. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @rozerood zal waarschijnlijk door de sex zijn gekomen zolang je geen krampen hebt,je geen zorgen maken!zal vast snel over zijn!

@hitte hier in Zeeland viel mee,lekker windje en best bewolkt,zijn lekker naar strabnd geweest en daar ook bbq met vrienden.gezellug :)
    En vanwege arm lag kussen op buik,handige camouflage!

Morgen wordt drukke dag,controle ziekenhuis ,fysio,inpakken want dinsdag gaan we toch op vakantie :) jippppppppiiiiieeeeeeeeeeeee
    Vandaag viel pijn reuze mee,verband eraf gehaald omdat t zo broeide ,en ging prima met sling en kussen,zoooooooo blij nu :)

Hoef jullie niet te missen,want neem op camping lekker wifi Hihi.

Slaap ze in hopelijk afgekoelde kamer!

X miek

14. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Miekje wat fijn dat je op vakantie kan! Hopelijk kan je nu lekker van je zwangerschap genieten zonder extra stress en knapt je elleboog nu snel op. Je maakt er maar een heftig eerste trimester van op deze manier!

15. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    @miekje fijne vakantie en beterschap.

@flipske succes bij de vk.

het bruinverlies is gister na 1uur wel gestopt. het was ook niet zo heel veel. gelukkig ook geen krampen maar me n beetje lamlendig. ook geen zin in werken.

16. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @rozerood ach meid toch als je niet vertrouwd gewoon je vk bellen en dan kunnen ze je gerustellen

17. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    @mieke fijn dat je arm een stuk beter is nu

@rozerood het kan ook een beetje oud bloed zijn wat je verloren heb.

ik was helemaal vergeten door te geven dat ik 5 september ( ml zijn verjaardag) een 2de echo hebben om 9.00

ik zal gelijk ff zoals beloofd me echo showen:D
    ik heb vandaag voor het eerst me laptop weer ff aan.

Bijgevoegde bestanden:

18. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sweetcandie, 20 september pas. Dat is wel heel lang wachten.

Miekje, wat goed dat het nu gelukt is. Hopelijk herstelt het snel. En wat fijn toch op vakantie J.

Woepie, wat erg voor je vriendin.

Rozerood, hoop dat het gewoon een adertje is geweest.

Voor de dames met echo, fijn dat jullie allemaal goed nieuws konden brengen J.

Hier sinds gisteren misselijk en met die hitte erbij wordt ik er nog ellendiger door.

19. rara

rara Actief lid

26 jul 2012
    297
    0
    0
    werk, account manager
    Noord nederland
    Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag ook echo gehad. 3 sept mag ik weer naar de vk als alles dan goed lijkt mogen we het iedereen vertellen!! We hebben ook al bedacht hoe we het gaan vertellen. Afgelopen 6 juli zijn we getrouwd en hebben we een dvd laten maken, aan het eind zetten we een paar foto's van de huwlijksreis met daarna een filmpje bij de vk en paar echo foto's. We nodigen ons broers en zussen + oma's uit om deze dvd te bekijken en ik denk dat het kwartje dan wel valt!

Foto echo geknipt uit een fimpje daarna foto gemaakt vanaf de comp, mijn bestanden zijn anders te groot. herkennen jullie dit??

Bijgevoegde bestanden:

20. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Aartje: Hier wel last van de warmte. Vooral gisteren was het echt heel erg pff. Beetje hangen en niks doen... En idd veel drinken.

Rozerood: Gelukkig is het bruinverlies weer over. Ik heb het vorig weekend gehad. Ken je gevoel! Ik was ook enorm onzeker.

Miekje: Fijn dat het zo goed gaat nu. Gelukkig heb je de operatie achter de rug en ga je straks lekker op vakantie!!

RomyDani: Mooie echo!! Op hoeveel weken is die echo gemaakt?

Ik ben al de hele ochtend zenuwachtig. Om 13.30 heb ik de echo!! Vind het echt doodeng. Hopelijk is alles goed en zien we een kloppend hartje. Gelukkig zonet nog even mijn paard gereden, beetje afleiding hihi. Moet alleen voor paardrijden wel stevigere bh's aandoen, auuww.

Deel Deze Pagina