@ duchess ; is ook frustrerend als je niet kan doen wa je wilt doen! Maar jij bent hard aan het werk m een gezond hummeltje oo de wereld te zetten.. Dat telt ook! Je man vind het vast niet erg om wat meer te doen, en als ie dat wel vind.. Dan moet ie maar eens even goed gaan beseffen wat jij allemaal wel niet voor hem doet!
Duchess: Ja ik vind het wel heel fijn! Dat kloppend hartje zegt voor de 10 weken ook niet alles inderdaad. Bij 7 weken is de kans dan nog 10% dat het mis gaat en bij 8 weken 3% had ik ergens gelezen. Maar dat zijn natuurlijk maar percentages en kan dus ook flink afwijken. Het kan tijdens de hele zwangerschap mis gaan. Ook als je een goed hartje hebt gezien met 10-12 weken. Je moet alles aan moeder natuur overdragen en je niet te veel zorgen proberen te maken. Dat is super lastig! Vind ik ook Maar het komt vast allemaal goed.
♥ Toekomstige aprilmama's ♥ ♥ 1 tot en met 15 april ♥ ♥ 1 April: Flipske: 28 jaar, 1e kindje SabineMerel: 27 Jaar, 1e kindje Laust: 24 jaar, 2e kindje Rara: 27 jaar, 1e kindje Gerd: 34 jaar, 5e kindje Earrebarre: 34 jaar, 4e kindje Debbie2007: 35 jaar, 2e kindje Woepietje: 30 jaar, 1e kindje ♥ 2 April: Sarah1983: 29 jaar, 1e kindje ♥ 3 April: Loon28: 29 jaar, 1e kindje Hilse: 20 jaar, 1e kindje ♥ 4 April: Corina1989: 23 jaar, 1e kindje Minnie1979: 32 jaar, 2e kindje Ongeduldje1980: 32 jaar, 1e kindje Rozerood: 29 jaar, 1e kindje Duo Penotti: 24 jaar, 1e kindje Sweetcandie: ? jaar, 4e kindje ♥ 5 April: Kache: 33 jaar, 3e kindje Senna1985: 26 jaar, 4e kindje Kzh: 26 jaar, 1e kondje Elba: 32 jaar, 2e kindje Runner: 30 jaar, 3e kindje Nadesy: 28 jaar, 4e kindje ♥ 6 April: Amandie: 25 jaar, 1e kindje Daphner: 36 jaar, 2e kindje Chinwa: 33 jaar, 1e kindje ♥ 7 April: Nicky86: 26 jaar, 1e kindje Diana75: 36 jaar, 1e kindje Miekje28: 31 jaar, 2e kindje Aartje:32 jaar, 2e kindje Frummel: ? jaar, 3e kindje ♥ 8 April: Troela: 26 jaar, 1e kindje Norwegian-sky: 25 jaar, 2e kindje Piccolina: 30 jaar, 1e kindje Ti87: 25 jaar, 1e kindje Muisje88: 23 jaar, 2e kindje Frambloosje: 32 jaar, 1e kindje Kittycat69: 42 jaar, 1e kindje ♥ 9 April: Marijelansink: 26 jaar, 3e kindje ♥ 10 April: Tamararonald: 26 jaar, 6e kindje Acnaib: 33 jaar, 3 e kindje RomyDani1719: 29 jaar, 3e kindje ♥ 11 April: Hopelessinlove: 22 jaar, 1e kindje Grietje77: 27 jaar, 2e kindje Duchess: 25 jaar, 2e kindje ♥ 12 April: Claro84: 28 jaar, 1e kindje ♥ 13 April: Ralin: ? jaar, 3e kindje ♥ 14 April: Sjaantje: 31 jaar, 2e kindje ♥ 15 April: Sam86: 26 jaar, 2e kindje Datum onbekend: Prettymum: ? jaar, ? kindje Catha: 26 jaar, 3e kindje Dientje: ? jaar, ? kindje Aantal: 51 Wij leven met jullie mee ******: Lady1987: 24 jaar Noenoe: 27 jaar Kirsten9: 30 jaar Cbertens: 34 jaar Ingie1983: 29 jaar Maike79: 32 jaar ♥ Afsprakenlijst ♥ 28-08-2012 Sam86 echo GYN 28-08-2012 Elba 1e echo ZK 28-08-2012 Maike79 2e echo 29-08-2012 Sam86 intake VK 29-08-2012 Runner echo GYN 29-08-2012 SabineMerel, 2e echo VK 29-08-2012 Minnie1979: 2 e echo GYN 29-08-2012 Kzh neuroloog & intake zkh 30-08-2012 Troelaa 1e echo VK 30-08-2012 Piccolina afspraak GYN 30-08-2012 Sjaantje intake en 1e echo VK 31-08-2012 Corina1989 intake VK 31-08-2012 Senna1985 2e afspraak 03-09-2012 Ongeduldje 2e echo 03-09-2012 Claro84 1e echo 03-09-2012 Duchess 2e echo 03-09-2012 Ongeduldje: 2 e echo GYN 04-09-2012 Ongeduldje1980 intake VK 04-09-2012 hopelessinlove 3de echo zkh 04-09-2012 Maike79 bloedprikken voor prenatale echo 04-09-2012 Ralin 1e echo 05-09-2012 Miekje28 1e echo VK 05-09-2012 RomyDani1719 afspraak 06-09-2012 Frambloosje 1e echo VK 06-09-2012 Flipske 1e echo 10-09-2012 Corina1989 2e echo VK 11-09-2012 Rozerood intake VK 11-09-2012 Marijelansink intake & 2e echo VK 11-09-2012 Tamararonald intake & echo VK 12-09-2012 Amandie 2e echo Echopraktijk 12-09-2012 Amandie controle & bloedafname VK 13-09-2012 Sarah1983 1e afspraak & echo VK 13-09-2012 Runner echo 14-09-2012 Woepietje 2e echo 14-09-2012 Loon28 termijnecho 17-09-2012 Rozerood 3e echo GYN 17-09-2012 Minnie1979 2 e afspraak VK 17-09-2012 Woepietje PRINT uitleg over prenatale testen e.d. 18-09-2012 Maike79 2e afspraak VK 20-09-2012 Sweetcandie, afspraak GYN 20-09-2012 Duchess controle VK 21-09-2012 Flipske intake VK 22-09-2012 Amandie combinatietest 25-09-2012 Loon28 combinatietest 26-09-2012 Kzh 3e echo GYN 27-09-2012 Woepiertje Diabetesspreekuur voor zwangeren WIJZIGINGEN graag in kleur doorgeven. Dan worden ze niet over het hoofd gezien! Graag uitgerekende datum, leeftijd en hoeveelste kindje aangeven voor de bevalingslijst.
Klopt, het kan altijd nog mis gaan, helaas... De tijd dat ik in het ziekenhuis lag met mijn vorige zwangerschap, heb ik helaas veel mee mogen maken.. Lag op de OHC, daar gebeuren geen leuke dingen. Kzh, mijn man zegt gelukkig hetzelfde als jij zegt! Maar ik heb er zelf nogal moeite mee om me er maar bij neer te leggen. Hij werkt FT (hebben een eigen winkel, per 1 okt niet meer jammer genoeg) en doet dan savonds nog van alles thuis, en t ergste is dat ik savonds nog blijf klagen over hoe hij het doet ook! (rot hormonen) Voor hem ook niet gemakkelijk haha.
haha Wat hebben die mannen het ook zwaar van ons. Mijn vl had laast verse macaroni gemaakt, we hadden kaasfondue met boontjes, wortels en sla afgesproken. Ik was zo boos en stond te stampvoeten, huilen en schreeuwen dat ik die viese macaroni niet moest (wordt misselijk van tomatensaus) Dus hij heel lief alsnog kaasfondue etc gemaakt hihi... En hij moet regelmatig nu mijn rug masseren
Leuk he! Hihihi. Maar het wordt wel minder hoor, bij mijn eerste had ik het in het begin ook zo erg. Soms vloog er van alles door de lucht en manlief het altijd maar weer opruimen... Hahaha ze moeten wat doorstaan!!
Volgens mij is het ook een rotdag vandaag. Ik ben al dagen (eh weken) alleen maar moe. En vandaag was 't kwartje eventjes op. Hoofd vol watten en als iemand maar vroeg hoe het ging zat ik te huilen. Ben dus maar naar AH gegaan en vers fruit en een tijdschrift gehaald om daarna in mn bed te ploffen en nog een paar uur slapen. Nu wel opgeknapt, maar vandaag is gewoon een rotdag voor zwangere vrouwen. Ik heb volgende week pas mn eerste echo en dat is meteen de termijnecho. Dan de 21e met 12 weken nog het hartje luisteren bij de verloskundige. Met een week of 16 nog een keer naar de verloskundige en dan de 20 weken echo. Ik vind het ook maar erg weinig. Denk dat wij dus ook in week 15/16 een geslachtsbepaling willen laten doen en richting de 26 weken een 3d pretecho. Mijn vriend doet ook nog hard zijn best. We zijn beide geen huishoudelijke wonderen, maar hij zorgt u wel heel lief voor me. Ik kijk ook graag naar percentages. Maar ik weet ook heel goed dat die percentages niks helpen als je aan de verkeerd kant van de lijn zit. En je weet niet wie er bij jouw 100 zwangerschappen horen. Ik duim dus gewoon door voor iedereen en hoop dat de meiden voor wie het werkelijkheid is geworden snel hun wens in vervulling zien gaan.
Dag dames, ingie en maike heel veel sterkte. hopelijk zijn jullie snel weer zwanger hormonen; het valt hier nog mee gelukkig. alleen gister even een tot tien gel moment toen vriend heel lief de keuken had opgeruimd en de vers gebakken pannenkoeken voor vandaag had weggegooid. had het de oudste belooft dus kon ze vandaag opnieuw bakken. maarja hij is er ook niet helemaal bij met zijn hoofd. hier morgen een bezichtiging voor een andere woning die we zo goed als zeker willen kopen. hier echt geen ruimte voor een derde. Mooie grote hoekwoning dus ik ben benieuwd. vriend is vrij zeker van zijn zaak dus de aannemer mag direct mee om de verbouwingsbegroting op te nemen. 6 september hier de eerst volgende afspraak bij de verloskundige. zal blij.zijn als ik weer een echo heb. ben als dood dat dit misgaat. onze eerst volgende kans zou dan over 2 jaar pas zijn dmv ivf.. ons verhaal in het kort; 4 weken terug onverwacht een positieve test in handen, week later alleen maar bloed en niets op de echo te zien. 5 dagen daarna kwam bij mijn vriend de diagnose zaadbalkanker. zaad ingevroren (hele.slechte kwaliteit) en geopereerd. helaas zit het links ook en gaat hij bestraald worden. afgelopen woensdag hoorden we dit en ook dat hij hierna onvruchtbaar zou worden. Omdat ik misselijk bleef en moe afspraak gemaakt voor nacontrole en curretage. op de voor bereidingsecho was ineens een prachtig vruchtje met kloppend hartje te zien. maar de angst zit er goed in om dit te verliezen..
@Frummel jeetje, zeg wat erg van je man!! veel sterkte. Maar wat een heerlijk wonder dat je zwangerschap toch in takt is. Er komt net het vreselijke beeld voor me....stel nou dat ze te snel een curretage hadden gedaan! Dan was je een (misschien wel gezond) vruchtje verloren! eeeiih , zoiets zou niet mogen gebeuren. Amandie: Mag ik vragen wat bij jullie de rede is om een combinatietest te doen? Gaat nog iemand die doen? Wij zijn nog aan het twijfelen. Er is geen voorbelasting bij onze families bekend, dat niet. Ben weer terug uit NL. Heb het mijn ouders en zus verteld!!Ze wisten wel dat we het eind v.d zomer begin herft zouden gaan proberen, maar waren helemaal blij verrast dat het nu al zover was Heb van mijn zus 3 zakken met zwangerschapskleding gekregen! Die ga ik de komende dagen eens bekijken. LEuk!!! Waarschijnlijk krijg ik ook nog wel kleding van de zus van mijn vriend.... hopelijk pas ik die dingen ook. Afwachten he, hoe we uitzetten Wij hadden afgelopen zondag familiedag en net voor het eten kreeg ik zo een dip. Was trillerig, huilerig, had honger maar ook weer niet en heeeeeel moe. Ik mijn vriend maar even gevraagd mee naar buiten te gaan en ik moest gewoon een beetje huilen. HIj had al gelijk de panik dat ik een bloeding had ofzo. Hij was heel lief en trooste me en hield me vast en zei steeds ik hou van je zo lief ga nu maar slapen want ben heel moe en had hoofpijn vandaag. @Laust: hoop dat je snel weer zelf kan eten en het binnen houdt! LIjkt me echt vervelend in het ziekenhuis. sterkte
Wat leuk het vertellen aan je familie en dat je direct positiekleding hebt gehad! Waar zijn jullie geweest? En wat een schat is je vriend Is jullie buik (vooral 's avonds) ookal zo enorm?
Hier trouwens geen combinatietest maar een vruchtwaterpunctie. Ik heb medicatie gehad om de 'miskraam' verder op gang te helpen. Wonderbaarlijk genoeg heeft ons hummeltje zich daar niets van aan getrokken. Maar het geeft helaas wel een verhoogde kans op bepaalde syndromen. Dat willen we toch graag van te voren weten aangezien er nog twee kleintjes rondlopen hier. Tot nu toe zag de groei er gelukkig perfect uit. Alles is uitgebreid bekeken in het erasmus en we hebben al drie echo's achter de rug
Vanwege mijn suiker hebben wij 17 sep een afspraak met uitleg over prenatale onderzoeken. Denk ook dat we een combinatietest willen laten doen, meer weet ik nog niet. Ja! Ik heb ook zo'n geweldig, NOT, opgeblazen gevoel 's avonds, echt verschrikkelijk. Ben wel benieuwd hoe dat straks is. Ook nog steeds veel last van buikpijn, maar dat schijnt vrij normaal te zijn. Wordt er wel onzeker van, zeker ook als ik al die verhalen hier zo leest.
Ik heb al een mega buik, bij de 1e ging t al sneller dan gemiddeld, maar nu helemaal! Ik ga binnenkort echt ff om positiekleding, zelfs shirtjes kruipen al omhoog. Moet wel zeggen dat ik ook al wel een buikje over had gehouden aan de eerste zwangerschap hoor, zal vast ook schelen haha. Frummel, jeetje wat een geluk dus eigenlijk dat jullie kindje toch is blijven zitten. Slecht eigenlijk dat dat zo kan he. Maargoed, we duimen en fijn dat jullie goed onder controle staan verder. Wij doen geen combinatietest, bij de 1e ook niet gedaan.
Ff snel via tel. Wegens erfelijkheid kiezen we voor een combinatie test. Maar bij een kans van 1 op 100 of meer willen wij door testen. Ik ga nu slapen. Dood moe en misselijk. Tot morgen! Truste allemaal!
Frummel.. wat heftig van je man zeg!!! Phoe.. dat is niet niks!! Ik hoop dat zijn behandeling gauw mag aanslaan.. en dan dat kleine wondertje die nu al zo graag bij jullie wil zijn.. wat een wonder.. maar ben wel heel blij voor jullie!! Hopelijk groeit hij/zij lekker door en gaat het helemaal goed komen!! Succes morgen met de bezichtiging.. spannend hoor!! Hier idd 's avonds ook een mega opgeblazen gevoel!!!!! Haha.. Binnenkort ook maar lekker te shoppen!! Wij doen geen combinatietest.... is geen aanleiding voor..
Frummel, een echt wondertje dus! Sterkte met je man. Hoe is hij eronder? En succes vandaag! Vanmiddag echo. Ben zo zenuwachtig dat ik wel kan janken! Haha. Nog nooit zenuwachtig geweest daarvoor. Ook niet de laatste keer toen ik eigenlijk al wist dat het niet goed zat. Pfffff. Was het maar half 2....
Laust, hoop dat je er snel weer bovenop zijt. Maike, jij ook al meid. Wat erg. Heel veel sterkte!!! Kzh, wat rijd hij u nog achterna. Wat een idioot. Ik zou er ook even niet goed van zijn. Frummel, wat heftig; Stel je voor dat je het had laten weghalen. Hoop dat het goed blijft gaan. Voor die met een echo vandaag heel veel succes. Heb sinds gisteren echt het gevoel dat het niet meer goed zit. Buik is terug plat aan het worden, broeken spannen ook niet meer. Heeft nog iemand dit.
Frummel - heel veel succes de komende tijd Runner - sterkte met afwachten, hoop heel erg dat je echo goed is. Voor mij vandaag een vrolijke dag - HAPPY BDAY TO ME Straks lekker op tijd naar huis en vanavond lekker eten (wel jammer dat ik nu al zin heb in rood vlees ) 29-08-2012 Sam86 intake VK 29-08-2012 Runner echo GYN 29-08-2012 SabineMerel, 2e echo VK 29-08-2012 Minnie1979: 2 e echo GYN 29-08-2012 Kzh neuroloog & intake zkh Dames, hierboven, veel succes en plezier vandaag. Een hele mooie dag voor al deze afspraken