1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummel

Frummel Niet meer actief

Helemaal met duchess eens. Inlezen is het halve werk. Vooral kraamzorg heeft bar weinig verstand van borstvoeding. Ziekenhuis ook helaas. Hier de jongste van 15 maanden ook nog aan de borst. Arme kind is een beetje verslaafd haha. Die is niet te genieten als zijn dag niet met bv begint. De oudste heeft ook een tijd bv gehad. Toeval of niet ze zijn nooit ziek..

Hier even kort bericht vanaf mijn telefoon. We zitten nu in de auto op weg naar de bezichtiging. Inmiddels geeft de navigatie aan dat we het net op tijd zullen halen. Met dank aan deze madame die al 2x de vluchtstrook heeft onder gekotst. Wat is zwanger zijn toch fijn haha

2. @ Amandie ik schiet niet vol zeg maar. Ik heb de oudste veel aangelegd in begin en er kwam niks uit maar de tepelhoven zijn helemaal stuk dat nu littekenweefsel is.
    De bevallingen daarna zelfde probleem.
    En nu gebruik ik medicijnen waarbij ik geen borstvoeding mag geven.
    Maar er is geen oorzaak gevonden waarom mijn campina's niet volschieten ze maken niks aan.
    Dus helaas geen andere keus is een fles goede optie en ze worden er ook groot en gezond van.

De jongste had Koemelkallergie dus was erg blij dat die op fles zat en dit beebje gaat ook aan de Pepti voeding omdat ze bij mij allemaal zulke gevoelige darmen hebben dat ze verstijven en overstrekken van de pijn en vast gaan zitten

3. Frummel

Frummel Niet meer actief

Toch even snel bijgelezen haha. Dames met de goede echo gefeliciteerd!!!

Miepje welkom en gefeliciteerd :)

Vruchtwaterpunctie;ik vind het wel eng ja maar vind de gedachte van de syndromen (die zijn nogal ernstig) en dit niet weten enger.. heb gelukkig een hele lieve vent die de dagen erna vrij neemt om de zorg van de jongens op zich te nemen. Leuke bijkomstigheid is dat we direct het geslacht zeker weten. Mijn gevoel zegt.een meisje maar stiekem hoop ik toch wel een klein beetje op nog een knul :)

4. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    Hee meiden,

Sorry dat ik zo weinig mee schijf maar gaat hier niet echt goed namelijk,
    Gister naar de dokter geweest en vandaag bloed moeten laten prikken omdat de dokter me op van alles wil laten controleren.

Heb hele dagen hoofdpijn duizelig hartkloppingen gevoel van wegvallen kan helemaal niets doen of ik krijg weer een aanval lig of zit alleen nog maar op de bank ben alleen maar moe en me energie is ver te zoeken daarbij eet ik maar 3 boterhammen per dag met moeite omdat ik toch iets moet eten.

Voor de meiden waar het helaas niet goed bij gegaan is heeel veel sterkte.

Voor de meiden met een goeie echo van harte gefeliciteerd.

En voor de nieuwe meiden welkom.

Voor de rest lees ik wel mee met jullie maar heb totaal geen energie en de puf er niet voor om te reageren sorry sorry....

5. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Pfff hij doet het! Nu nog langs de gyn en dan kan de fles champagne open. ;)

6. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @Miep, welkom en gefeliciteerd !!!!

@RomyDani, jeetje wat een ellende als je je zo beroerd voelt zeg, ik baal af en toe al omdat ik me niet lekker voel maar kan gelukkig nog wel normaal dingen doen. Hopelijk wordt het snel beter !!!

Net eventjes naar de stad geweest en heb 3 hele leuke positiejurkjes gekocht, kan niet w88 totdat die echte zw.schapsbuik komt ipv opgezette darmenbuik.

7. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Romy zet hem op he!!!

8. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Bekijk bijlage 270955

Hier zijn de echo-foto's van vandaag.

En voor de afsprakenlijst: 20 september nekplooimeting.

Vind het allemaal veel echter worden nu:D

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Oh meiden hier ben ik echt mega futloos nergens zin in.kan me niet eens heugen om te eten Hahaha bleh

10. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik wil ook borstvoeding geven mits het lukt, ik ga het niet 2 jaar volhouden dat weet ik nu al maar ik zie wel hoe ver we komen. Ik heb trouwens zelf geen borstvoeding gehad, mijn beide broers wel. De oudste (welke het langste heeft gehad) is erg astmatisch en allergisch, de andere een stuk lichter en ik werd pas na mn 22e allergisch/overgevoelig. Het is dus ook geen garantie dat het helpt tegen allergieën.

@Rozerood wat je zegt over hopen en vertrouwen. Volgens mij is dat de rest van je leven zo. Tot 12 weken maak je je zorgen om een miskraam. Daarna ga je naar de 20 weken echo en hoop je op een goede echo. Dan door naar de 24 omdat je kindje dan levensvatbaar is en zo ga je door. Over de geboorte maak je je ook zorgen en als je kleine er eenmaal is dan zijn er genoeg dingen in de wereld die erger zijn dan veilig in moeders buik. Ik probeer vertrouwen te hebben en te genieten, zorgen maken doe ik wel als er problemen zijn.

@miepje, welkom, mooie echo!

@Romy, gewoon lekker meelezen en aan jezelf denken. Laat maar goed voor je zorgen, zodat je snel weer wat beter bent.

@frummel, hoe was de bezichtiging?

Wij hebben er voor gekozen om geen prenatale screening te doen. Ernstige afwijkingen komen met de 20 weken echo ook boven en wij vallen niet in de risicogroep.

11. Frummel

Frummel Niet meer actief

Minie: mooie echo

flikpske: garantie is het inderdaad nooit alleen kans verkleinend en op flesvoeding worden ze ook groot.

bezichtiging: er moet een hoop gebeuren. eigenlijk het huis van top tot teen strippen en verbouwen. keuken, badkamer, muren, schutting, vloeren enz. maargoed we hadden de aannemer mee en.die heeft direct een begroting gemaakt. op basis daarvan hebben we een bod uitgebracht. het verhaal s zo.. het is een im beslag genomen huis. dus ver onder de verkoop prijs. wij waren nu de laatste kijkers anders komt het in de executieveiling terecht. al met al een huis waar in de toekomst een hoop winst op valt te behalen. nu willen we er zelf ook zo min mogelijk aan doen. dus aannemer de sleutel, plan de campagne en na een maand of 2 een compleet gerenoveerd huis. we hebben direct ons definitieve bod bij de bank neergelegd. daar zijn ze zich nu over aan het buigen dus ik ben benieuwd.

sorry voor de fouten en gebrek aan hoofdletters.. telefoon ;)

12. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Hier onze smurf:

Bijgevoegde bestanden:

• smurf1.JPG
      smurf1.JPG
      Bestandsgrootte:
      17,7 KB
      Weergaven:
      86
  13. Frummel

Frummel Niet meer actief

Ahh runner wat duidelijk al! Prachtige echo zeg

14. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Leuk een verbouwhuis Frummel. Zijn jullie zelf ook handig of gaat de aannemer alles doen. Wij hebben ons huis ook volledig gestript en herbouwd. Vriend heeft veel zelf gedaan eerste jaar hebben we ergens anders gewoond. Nu wonen we er ruim een jaar en er moet echt nog veel gebeuren. Ik raad je aan om pas over te gaan als het echt af is, wij gaan van de winter binnen weer verder. Het voordeel is wel dat het helemaal je eigen smaak is, er is niks wat ik anders zou willen.

Oh runner ook al een mooie echo!

15. Frummel

Frummel Niet meer actief

Zijn zelf ook handig maar willen nu niets zelf doen. Het gaat echt volledig uit handen. Verbouwing gaat ongeveer 3 weken tot max anderhalve maand duren en dan is echt heel het huis af. Financieel kan het dus we gaan niet zelf in een verbouwing zitten met twee kleine kinderen erbij. Een hoop dingen zijn ook nieteens echt nodig maar puur omdat we het direct helemaal goed naar ons zin gedaan willen hebben. Het is de h.aya van s.omerenlaan 13 voor de nieuwsgierigen:) even puntjes ertussen ivm eventuele slimme googlelaars ;)

16. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Mooie echo Runner !!!

Hier net in bad geweest en ik denk dat ik zo mn bed maar induik, s'avonds voel ik me het meest beroerd van heel de dag, s'ochtends moet ik even op gang komen, s''middags gaat het prima en s'avonds is het 3x niks. Tot nu toe is het precies hetzelfde als bij de zw.schap van mn dochter.

17. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    @Flipske Je hebt helemaal gelijk hoor. Je kan je wel over alles druk maken, maar dan leef je alleen maar in angst en dat is ook niet goed. Dus ik ga nu ook maar gewoon niet er aan denken, dat het ook minder goed kan lopen.

@Frummel Oh wat leuk en spannend een eigen huis kopen. Fijn dat jullie er dan ook al zo snel in kunnen!! Wij zijn ook wel een beetje aan het kijken naar een huis, maar weten nog niet zo goed waar we wat willen kopen. Daar waar het geografies het beste is en het leukste....is het ook duurder en moet ik best ver (45-50 min) naar mijn werk rijden. Is ook niet echt handig als ik dan parttime werk....of ik moet een nieuwe baan zoeken daar. maar ja dat weet je nooit van te voren of dat lukt en of dat dan ook een vergelijkbaar leuke baan is. Mijn vriend werkt nu wel in die stadt.

@BV Ik wil ook graag borstvoeding geven. Alleen zijn mijn tepels altijd best gevoelig. Mijn vriend mag er ook niet te lang aan zitten, want dan wordt ik geirriteerd. Hoop dat ik het dan wel kan verdragen als er een baby aan zuigt (de baby heeft iig geen baardstoppels haha).

18. SabineMerel

SabineMerel Actief lid

6 mei 2012
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeuj, echo was goed! Ook voor het eerst uitwendige echo gehad :D
    Kindje was goed gegroeit,al een echt mensje! Hartje klopte netjes.
    Helaas was ons kindje al verstoppertje aan het spelen,dus een mooie foto en een meting konden helaas niet uitgevoerd worden. Maar aldus de verloskundige zag het er allemaal keurig uit!
    :D

We kunnen volgende week met een gerust hart,op onze bruiloft bekend maken dat we 10 weken zwanger zijn:p

Over 3 weken,19 september om 16:45, termijn echo 12 weken

Sorry voor het weinig reageren! allemaal druk druk druk en erg onzeker door alle nare verhalen en onze voorgeschiedenis. Lezen wel elke dag trouw mee!

Wij willen als het kan ook borstvoeding geven. Heeft toch wel zo zijn charmes.

Hier nog niet aan de positiemode,maar wel zwangerschaps onderbroeken,die net wat hoger en strakker zitten!

Er zijn al heel wat mensen die gevraagd hebben of we zwanger zijn,omdat er echt aal buik aaanwezig is en of dat ze iets aan ons zien. Maar wij zwijgen nog in alle talen tot 07-09-12 ;)

19. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Leuk huis Frummel. Ik zie dat er inderdaad nog veel aan moet gebeuren, maar een handige aannemer heeft dat zo gedaan. Ik duim voor jullie dat het lukt er zit wel mooi veel ruimte in het huis!

Sabine ook een mooie echo. Zijn jullie helemaal klaar voor de bruiloft volgende week?

20. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    @ Kzh: achter je aangereden om bij je thuis verhaal te halen :$, jeeez waar gaat het heen in de wereld. Wat een e*kel!
    Ik ga zeker BV geven. Mijn andere 2 hebben het ook gehad, al ging dat allemaal zeker niet van een leien dakje, maar ik weet inmiddels dat ik echt een gigantisch doorzettingsvermogen heb als het om BV gaat, ha ha! Mijn dochter heeft uiteindelijk 22 maanden gehad. Wat ik wel geleerd heb, is dat BV geven zelden 'vanzelf' gaat en de eerste 6 wkn vaak niet eens echt leuk is, het is echt even een investering. Zou zeker een BV-infoavond of iets dergelijks van LLL of VBN adviseren! Want er lopen heel veel professionals rond (dokters, verpleegkundigen, kraamzorg) die echt niets van BV weten. Heb er een hoop ellende van gehad ;)...

@ Amandie: spugen is niet over, maar ik eet/drink nu dus per dag voldoende om niet meer af te vallen. Daarnaast is het vaste prik iedere ochtend spugen met lege maag, dus daar raak ik niet zo veel calorieen mee kwijt ;). Dan de rest van de dag gooi ik er 1-2 keer nog iets uit, maar de rest blijft binnen.

@ Duchess: heeeeel herkenbaar! Als ik maar stil in bed lig voel ik me eigenlijk niet eens zo beroerd nu met medicatie, maar zodra je iets doet ;). Ik baal ook enorm van de bende in huis, dingen die vies zijn die ik normaal 'even' gepoetst zou hebben, maar ja... Ik wil manlief ook niet teveel opzadelen met alles, want die lieve man moet het ook nog tot 41-42 wkn volhouden! En hij moet al een verbouwing van zolder gaan doen ;).

@ frummel: jeetje, wat een schrik zeg! Dan komt er wel heel wat op jullie af de komende tijd :(. Ik hoop dat de behandeling van je man een beetje meevalt, maar ik weet hoe zwaar die weg (ook psychisch) kan zijn. Sterkte! Hopelijk putten jullie veel kracht uit dat kostbare leventje!
    Mijn buik is overigens nu al best enorm te noemen. Draag al vanaf 5 wkn positiekleding omdat anders echt niet past. En iedereen maar vragen hoe ver ik ben ;) (want dat ik zwanger ben is voor niemand meer een vraag :p).

@ Woepietje: gefeliciteerd! Hopelijk heb je een leuke dag gehad!
    Een vriendin van mij met diabetes heeft trouwens haar beide kindjes 7-8 maanden BV gegeven. Ze had wel iets vaker een hypo, maar het leidde eigenlijk nooit tot problemen.

@ Flipske: BV is zeker geen garantie, mijn beide kids hebben gewoon mijn allergische aanleg, ondanks de BV. En mijn dochter is ondanks de BV het eerste jaar echt enorm vaak ziek geweest, dus tja, dat gaat ook zeker niet op.

@ Romydani: balen meid! Ik hoop dat je je snel iets beter voelt!

@ nieuwe dames: welkom

@ Runner, Minnie: mooie echo's! Fijn!

@ hier: ik zag rijkelijk laat dat mijn afspraak nooit op de lijst beland is ;), maar ik had ook mijn 1e echo vandaag en spruitje is helemaal goed gekeurd! Metingen kwamen 1-2 dagen verder uit dan mijn eigen berekening, maar we houden gewoon 5 april aan, omdat ik zo precies mijn eisprong weet.

Deel Deze Pagina