1-15 april 2013 MAMA'S

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SabineMerel

SabineMerel Actief lid

6 mei 2012
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yup,bijna alles is gedaan. Zijn alleen nog bezig met een muzieklijst en puntjes op de i te zetten;). Maar wij wisten al in Oktober 2011 dat we gingen trouwen,toen heb ik mijn vriendin gevraagd.
    En extra leuk maakt het dan,dat we kunnen onthullen dat we een kindje verwachtje haha en het is geen motje ;)

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Mooie echos weer meiden!

Gister gesprek bij vk in ziekenhuis gehad over testen..
    hebben een medische indicatie voor 20 weken echo dus moeten die in academisch ziekenhuis laten doen.
    Voor andere testen geen medische indicatie, toch een afspraak voor combinatie test gemaakt.

Maar thuis aangekomen, begon ik te twijfelen..
    er is totaal geen reden om te vermoeden dat er down is, niks in de familie en qua leeftijd is de kans ook te verwaarlozen.
    En wat als je een kansberekening van 1 op 100 krijgt.. 99 van die kindjes zijn gewoon gezond.. dus de kans dat net jij degene bent die een kindje met down krijgt is toch best klein nog..
    Ik heb mijn man gezegt dat het van mij niet hoeft, en hij gaat er nu over na denken.. misschien dat we uiteindelijk de afspraak toch afzeggen.

3. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Sorry als je het al hebt gezegd maar waarom heb je een kedichem indicatie voor de 20 weken echo?
    Hier bij alle 3 geen combinatie test gedaan en ga het nu ook niet doen.

4. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb epilepsie en gebruik daar medicatie voor.
    Er is dan een grotere kans op open ruggetje en hartafwijkingen.
    (slik hiervoor 5 mg foliumzuur ipv 5 mcg)

5. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Oké best heftig als je dat hebt.heb je het goed onder controle met je medicatie

6. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Minnie, ik kan jou foto niet zien...

Kache,gefeliciteerd met je mooie echo!

Kzh, dat is bij ons ook de reden dat we geen extra testen willen laten doen. Zitten niet in de risico groep en hebben een hoop andere dingen om ons zorgen over te maken. Mocht het kindje wel het syndroom van down hebben is het even slikken maar alsnog enorm welkom.

SabineMerel, spannend hoor nog maar een weekje.
    Hoe is het met jullie zenuwen?

voor de lijst:
    13-09 2e echo
    10-10 vk

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Kzh om die reden doen wij ook geen combinatietest. Daarbij is alles welkom bij ons.

Zag weer een mooie echo, super!

En veel herkenning kwa kwalen etc.. voel je je niet zo alleen he. :D

Ik werd gister gebelt door de verloskundige, ze had de gyn gebelt van het ziekenhuis waar ik met de vorige zwangerschap lag, en hij wil me toch zien en waarschijnlijk daar onder controle hebben. Hij wil al een baarmoederhalsmeting doen voor de 12e week om me zo goed in de gaten te houden.
    Was voor mij wel even een schok want tja ik had me er net op ingesteld dat ik bij de VK zou blijven en dat ik een zo normaal mogelijke zwnagerschap wilde voor zolang dat ging. Maar nu dus waarschijnlijk toch niet.
    Ik moet maandag nog voor de echo bij de VK en dan maken we dan een afspraak bij de gyn samen. In het gesprek met de gyn kijken we dan verder, als ik echt aan zou geven bij de VK te willen blijven zou dat ook wel mogen misschien maar wie ben ik om tegen het advies van een gynaecoloog in te gaan toch. Als het dan mis gaat kun je jezelf wel voor je kop slaan! Dus luisteren maar braaf...

8. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @runner en kache mooie echo's meiden!

9. Ralin

Ralin Actief lid

25 aug 2012
    250
    0
    0
    Verzorgende IG
    Friesland
    Runner, Minnie, Kache... hele mooie echo's! Geniet ervan!!

Miepje... welkom, ook al zo'n mooie echo, super!

Sabine... ook een echo gehad, hartstikke mooi! Spannend volgende week trouwen... hopelijk wordt het een fantastische dag voor jullie, komt vast helemaal goed!!

Romy... wat vervelend dat je je niet goed voelt. Doe maar lekker rustig aan. Nu eerst goed om jezelf denken. Hopelijk voel je je gauw weer beter en dan komt het gezellige mee kletsen wel weer vanzelf.

Hier vanaf vanochtend vreemde steken in mijn linkerzij.. oh jee.. wat zou dit nu weer kunnen zijn? Voel me weer zo onzeker... :(

10. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    @kzh wij hebben ook medische indicatie voor uitgebreide 20 weken echo. in mijn familie komt hazenlip en schichis ( hoe schrijf je dat ?) voor. vooral zodat we ons er op kunnen voorbereiden, en eventueel in ziekenhuis met kinderafdeling kunnen bevallen.
    we wilde eerst ook combi Test. want weet niet of we het aan kunnen een kind met trisomie 13 of18 te krijgen en te weten dat het toch niet lang leeft. Nu twijfelen we weer omdat we ook geen risikogroep zijn.
    weet iemand of ze bij de normale 11 weken echo al een indicatie op een risiko kunnen geven ?

11. kittycat69

kittycat69 Bekend lid

3 nov 2011
    521
    0
    16
    werk in de zorg
    Hoensbroek
    Hier helaas vandaag het vruchtje verloren,gisteren begonnen met vloeien.Naar het ziekenhuis voor echo niks tezien,vandaag dan kwam het vruchtje eruit.Met 8weken en 2 dagen ,het mocht niet zo zijn .

12. Ralin

Ralin Actief lid

25 aug 2012
    250
    0
    0
    Verzorgende IG
    Friesland
    Ooohh nee Kittycat wat verschrikkelijk voor jullie!!!! :(
    Onwijs veel sterkte en een dikke knuff!!!!

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Kittycat69 pffffff veel sterkte :(

14. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Kittycat, wat naar meis. Hoe voel je je verder?

15. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    @kittycat oh wat erg. veel strerkte ! anderzijds wel fijn dat het er vanzelf al zo snel uitkwam . hoe voel je je nu ?

16. Frummel

Frummel Niet meer actief

He bah kittycat :( heb je lichamelijk veel last? Emotioneel is het altijd zwaar ***.. heel veel sterkte

mijn uitgerekende datum is veranderd naar 5-4 na de echo van vanmorgen

17. woepietje

woepietje Actief lid

8 aug 2012
    355
    0
    0
    kittycat, heel veel troost & sterkte de komende tijd

18. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Kittycat: Wat naar nieuws zeg :(. En jullie hebben al zoveel meegemaakt. Veel sterkte meid!!

19. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Kittycat, sterkte. Ik weet niet wat ik moet zeggen, afschuwelijk om dit nog een keer mee te moeten maken. Ik hoop voor jullie dat er hulp gegeven gaat worden voor een eventuele vagende keer, zodat jullie droom uit mag komen.

20. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @Kittycat, heel veel sterkte de komende periode, hopelijk komt jullie wens alsnog heel snel uit!!

@SabineMerel en Kache gefeliciteerd met de goede echo !!!

@Runner, wat raar dat je de foto niet kunt zien, volgens mij kan de rest het wel zien.

Wat eten jullie vanavond?? Wij eten kipburger met sla, komkommer en tomaat op een broodje.

Deel Deze Pagina