@ frummel ; lastig als je niet alletwee op 1 lijn zit wat betreft namen! maar komt vast goed, uiteindelijk moet iemand toch toegeven (hoor je al denken, JA MAAR DAT GA IK NIET ZIJN!!) hihi @ woepietje ; leuk, culinatir spectakel! veel plezier @ hier ; Ik kan niet wachten tot mijn buik echt groeien gaat! Nu is het net een buikje, maar ja ik ben wat steviger dus dan denk ik, dat iedereen denkt, dat ik gewoon dik ben.. Ik ben voor de zwangerschap 10 kilo afgevallen, was helemaal blij dat mn buikje weer platter was, en durfte weer strakke truitjes aan.. die blijven nu dus weer in de kast ;(
kHeb net een half uur mn garderobe door zitten spitten... Er is niks dat ik aan kan dat mn buikie niet overduidelijk laat zien - de jacks en vesten zitten na een week verbloemen in de was momenteel. Nu moet ik even met mn dochtertje van 4 boodschappen doen. Maar dan loop ik dus inene zwanger over straat!? Help!? Pas eind deze week ga ik voor de eerste echo, en ik wil het voor de echo nog niet wereldkundig maken. Maar eerlijk gezegd ben ik een beetje huiverig - straks kom ik bekenden tegen, die denk ik vrij zeker kunnen zeggen dat ik zwanger ben, aangezien ik normaal een heel plat buikie heb. En nu een dusdanig buikje dat, zou ik me in hun schoenen verplaatsen, heel spontaan zou kunnen zeggen: och wat leuk! je bent zwanger! Ja, sssst, dochtertje weet het nog niet! Goh ja... Wanneer vertel ik het ons dochtertje van 4 (ze moet het uiteraard van ons horen!). Het liefst na de echo natuurlijk. En dan denk ik ineens: als ik nou nog es een test doe, dan weet ik dat het met HCG wel goed zit, en met de zwangerschap ook wel (ja, zeg, alsof er op dit moment een fabeltje in mn buik zit te groeien, ipv een baby ). Maar ja, ze zien me al aankomen bij de drogist: met die buik een test kopen, hahaha. En qua symptomen zit het ook wel "goed". Maar, lost van alle domme dillema's hier: wanneer vertellen jullie het de broertjes/zusjes-to-be (van 4jr)? (ondertussen peins ik nog even door over hoe ik undercover over straat kan ) .. misschien moet ik de echo maar even verplaatsen naar het begin van deze week.. (hier mag je gaan wanneer je wilt )
Hihi ik ga zeker niet toegeven. Na een lang en wijs beraad gister zijn we overeen gekomen dat het een keltische naam weer moet worden. De schat heeft dus toegegeven en zowaar een jongensnaam gevonden die we beide super vinden. Meisjesnaam heb ik water bij de wijn gedaan, soort van, door zijn keuze als tweede naam te doen Debbie: gewoon je buik inhouden? Kost even wat moeite maar het zijn puur nog je darmen en hier heeft dat bij alle zwangerschappen prima gewerkt. Eventjes 'suck it up' en je ziet niets. Als ik mijn buik nu loslaat dan is er ook geen kip die überhaupt zou twijfelen of ik zwanger zou zijn.
Buik inhouden? Haha het zal wel aan mij liggen maar dat helpt bij mij net niks en kost heel veel inspanning! Maar goed misschien lukt het debbie wel!
Goed weekend allemaal! Ik heb gisteren ook de angelsound binnen gekregen maar hoor vooralsnog ook alleen mijn eigen hartslag. Staat ook op de verpakking dat je het pas vanaf 14wkn kunt horen...
Haha mij lukt het altijd prima. Na 2 kinderen ziet het er nu met 10 weken al uit als een 5 maanden buik maar als ik hem inhou krijg ik mezelf nog in maatje 26 gewrongen Fijn weekend ongeduldje!
@ debbie: wij hebben het onze kleuters (5,5 en 3,5 jaar) vorig weekend verteld, paar dagen na eerste echo. Eigenlijk had ik nog wel een stukje langer willen wachten, tot ook de 2e echo (13 wkn) gewoon goed was, maar ja... Ik heb al een erg zwanger buikje (draag positiekleding sinds 5 wkn) en omdat ik er erg beroerd van ben, hebben de kids al heel lang in de gaten dat er iets loos is. Toen we verhalen terug hoorden van school/kinderdagverblijf dat ze daar (onafhankelijk van elkaar dus) al dagen hadden over mama die hele erge buikpijn had, ziek was, die moest 'hoesten' op de WC (= spugen ) en zoonlief vond dat ik naar dokter moest... Tja, kregen toch echt het gevoel dat ze er veel mee bezig waren en zich ook zorgen maakten, dus daarom uitgelegd hoe het echt zat. We hebben het heel simpel gehouden: mama heeft een baby in de buik. Het aanvullende stukje 'jullie krijgen een broertje of zusje' kwam niet echt goed aan, naar mijn idee (ze keken zo glazig ). Nu hoor ik ze regelmatig wel eens vragen "Waar is de baby? Heb jij een baby in de buik? Gaat de baby ook slapen?" of ze leggen hun handje op mijn bolle buik en zeggen met een bigsmile "Jij hebt een baby in de buik!". Mijn dochter heeft nu overigens ook heel veel babies in buik . Ik denk dat ze de komende maanden ook wel langzaam zullen gaan begrijpen wat het echt betekent. @ namen: daar denk ik pas over na als de 20 wkn echo is geweest. Vind het altijd al moeilijk genoeg, dus ga echt maar voor 1 geslacht liggen piekeren . Manlief en ik hebben overigens dezelfde smaak, ik moet zeggen dat het tot nu toe niet erg moeilijk is geweest om samen DE naam te vinden.
Zoals jullie weten zijn we gisteren getrouwd! Laat ik beginnen met te zeggen dat het werkelijk waar tot dusver de mooiste dag van mijn leven was, van ons leven was. Het was prachtig! Afgelopen twee weken had Sabine al losse shirts en blouses aan om te zwangerschap nog even te verhullen. We wilden namelijk wel dat het nog even geheim bleef. Overdag heeft Sabine dan ook haar buik goed in moeten houden. Ik was zo verschrikkelijk zenuwachtig toen we het zouden gaan vertellen aan de familie. We gingen met de daggasten na de dienst lekker eten. Als toetje kregen alle gasten (tegelijk) een mooi en bijzonder dessert. Zoals je op de foto kunt zien kregen de gasten een beschuitje gemaakt door de plaatselijke patisserie. Gelukkig was Sabine haar broertje de eerste die reageer. Hij zei: Er zit een hint in he? Jullie willen ons wat vertellen? Ik zie een hint! Ik die schuim, ik zie besjes, ik zie chocolade. Wat willen jullie ons vertellen? Waarop gelachen werd en wij het grote nieuws vertelden. Onze ouders bekenden dat zij natuurlijk allang iets doorhadden, maar daar zijn het ouders voor. s Avonds moesten we gaan zitten en kregen een presentatie te zien over ons leven en ons leven Sabine met allerlei leuke en gekke fotos. Hartstikke leuk en we waren er van onder de indruk. Daarna nam Sabine het woord. Normaal kan ze altijd heel makkelijk van alles aan elkaar kletsen, maar nu onder de indruk zijnde van de fotopresentatie en natuurlijk zenuwachtig voor het nieuws dat we in een keer met iedereen gingen delen, was ze de inhoud van haar speech vergeten. Al haperend (trillende stem) vertelde ze het grote nieuws aan iedereen. We zijn zwanger!!! Het was geweldig! Fijn om het te kunnen vertellen aan iedereen en zeker op zon moment! Wat heerlijk om alle felicitaties te ontvangen op zo een bijzondere dag! Het is geen geheim meer, iedereen mag het weten! We zijn zwanger!!!
Rot hormonen.. krijg gewoon tranen bij je verhaal.. wat ontzettend mooi! Onwijs gefeliciteerd en vind het geweldig om te horen dat het zo'n fantastische dag was!
Gefeliciteerd Sabine (& Merel neem ik aan uit bovenstaand verhaal... heb niet alles gelezen )!! @frummel @hopelessinlove Buik inhouden geprobeerd. Heb dan een mooi hard, strak buikie, toink toink, maar ... bol. Simple physics: zijn wel de darmen, maar een balonnetje vol water kun je ook alleen vervormen en niet kleiner knijpen. Het moet toch ergens heen... Update: kheb mn boodschappen gedaan, met een sjaaltjeeee, groot taaaaas, etc.
@Kache O wat lief! Ja, ik wil absoluut anderen voor zijn: WIJ willen het haar vertellen. Toevallig is 2 maanden terug een vriendin van me bevallen. Mn dochtertje was zo onder de indruk toen ik vertelde dat er in haar dikke buik een babietje zat en dat ie snel komt. En toen ie geboren was, zijn we op kraambezoek geweest: baby ligt daar, en de dikke buik ik weg. Ze heeft het er tijden over gehad. En toen vond ze dat ik maar heel veel moest gaan eten, zodat er ook een babietje in mijn buik kwam. Ze heeft zelf ook hard geprobeerd, veel gegeten, maar nog geen succes
Sabine&merel. Gefeliciteerd! Klinkt als een heerlijke dag. Ook mijn ogen gingen tranen bij je mooie omschrijving. Hihi Drukke trouwdag gister. Wij hadden ook een feestje van vrienden. En kan er zo nog 3 opnoemen die gister ook getrouwd zijn. 😃 Weer werkte gelukkig ook mee! Geniet van jullie wittebroodsweken. 😉 Mooie echo's weer gezien. Gefeliciteerd meiden! Word die potten van mvm een beetje zat... Doe dit keer niet zo goed m'n best als de vorige keren. Wij hebben het de jongens nog niet verteld. Denk dat we dat volgende week doen als de echo weer goed is. Vorige keer iets te snel verteld en dat snapte de oudste niet helemaal. Was er enorm van Onder de indruk.
@Sabine & Merel, proficiat met jullie huwelijk, gaan jullie nog samen weg ? Kan niet wachten tot onze dag en ben benieuwd of er dan nog wat meer lieflijke hormonen vrij komen, want damn wat ben ik kortaf en agressief zeg, echt niet leuk. Vandaag hebben we in Beverwijk, of all places, een kinderwagen gekocht. Ook nog gekeken in Velserbroek bij een babyzaak die opheffingsuitverkoop was, dat was niet zo'n succes. Alles daar leek wel gebruikt, bah. Morgenochtend kijken naar een babykamer. Weet het, nog wel vroeg maar ja kijken kan geen kwaad toch??? Verder gisteren nog onze 'honeymoon' gekocht via Groupon: www.dehavikshorst.nl Vonden het wel apart en de prijs was echt geweldig! En ook nog een bruidssuite, ja, zie het helemaal zitten .............. De Culinaire Venen was ook geweldig, beetje opletten met eten maar verder goed gegeten en was het heel gezellig. Verder wel wat last van hoge bloedsuikers, dat vind ik wel heel vervelend want dat is niet goed voor mij & al helemaal niet voor het kindje. Hopelijk kunnen we daar snel iets aan doen. Weltrusten.
@sabinemerel van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!wat een mooiedag moet t zijn geweest, en wat een leuke manier om een hint te geven @woepietje leuk zo.n mini honeymoon, en leuk dat je zo.n culinair weekend had! Ik heb ook flink last van de mindere hormonen qua humeur,ml moet. Nogal eens ontgelden...... @runner en debby wij hebben t al wel aan ons dochtertje verteld,maar ja ze is nog maar22. Maanden dus snapt er toch nog niet veel van Snap dat jullie op de echo wachten,hebben we ook gedaan. Wij hadden gisteravond feestje,al onze vrienden wisten t inmiddels en andere bekende hebben we t gister verteld,leuk leuk leuk Was wel iets minder blij dat m'n 2 vriendinnen lieten merken dat ik bij hun meer aan de zijlijn sta..... Eerst was ik super goed bevriend met vriendin 1 en deelde ze veel meer met mij dan met vriendin 2,maar sinds die hetzelfde vruchtbaarheids probleem blijkt. Te hebben doe ik niet meer echt mee.....en dat wordt me gister duidelijk gemaakt door me op t laatst gewoon te negeren Sorry zullen de hormonen wel zijn maar vond t echt ff niet leuk En gelukkig kan ik bij mn digitale vriendinnen hier ff m'n hart luchten Fijne zonnige zondag iedereen,wij gaan bbqen met schoonouders... X miek
@sabinemerel Aaah wat mooi zeg.en Gefeliciteerd met jullie huwelijk @miekje 28 Aaah dat is niet leuk zeg.veel.bbq plezier
@Sabine&Merel OOh wat klinkt dat als een heerlijke dag. Echt een mooi desert. Ik kreeg ook tranen in mn ogen bij het lezen. damn hormons. @zusjes en broertjes: Bij ons is het het eerste kindje, maar kan me voorstellen dat het heel speciaal is het je kind te vertellen dat er een baby komt. @Namen: Wij hebben het er wel eens over, maar nog geen naam gevonden. We hebben een heel erg uit elkaar liggende smaak voor namen en dan nog NL-DE "probleem". We gaan pas echt nadenken als we weten wat het wordt. @Miekje niet leuk van je vriendinnnen. ZIjn ze misschien stilletjes jaloers dat het bij jou wel gelukt is? @Hier Ik ben nog altijd grieperig. Wilde eigenlijk weer gaan werken omdat veel afspraken heb. Morgen maar kijken hoe ik me voel en dan misschien toch maar naar de HA. Hoop dat morgen en op zijn laatst dinsdag mijn Angels Sound komt. OP een ander forum zag ik volgende tip van Groupon. Misschien voor sommigen van jullie leuk om een echoapparaat te huren? Echopraktijk Drechtsteden: bespaar 71% in Rotterdam
@Sabine&Merel, jullie gaan toch nog wel foto's laten zien he........... Daar zitten we allemaal overloaded van hormonen natuurlijk op te wachten, en dan nog eens 2 trouwjurken ook (vermoed ik). Ik zeg kom maar op! Je hebt mij trouwens wel op een idee gebracht, als wij trouwen ben ik tussen de (zoals het er nu naar uitziet) 24 en 26 weken zwanger en zouden we het geslacht al weten. Misschien wel leuk om op de bruiloft te onthullen @Miekje, lastig van je vriendinnen hoop dat jer iets mee kan. Is nooit leuk en zeker nu niet. BBQse, toen ik het las dacht ik direct, shit hadden wij ook moeten doen ......... @rozerood, vervelend, mijn moeder heeft er nu ook last van. Hoop dat je snel weer opknapt. @runner, ik heb ook een beetje last van de MVM-potten, gaat er soms meer overheen dan in :x En dan te bedenken dat we nog zo lang moeten ........................ @Frummel, maatje 26, damn, daar heb ik nooit in gepast.
miekje: jeetje wat rot meis en juist op zo'n dag. Tuurlijk steekt het als andere wel zwanger raken dat doet pijn. Maar voor een vriendin ben je blij, of probeer je minimaal blij over te komen. Niet meer dan logisch dat dit je verdriet doet Woepietje: odat klintk heerlijk zeg! En wat een geluk zeg dat precies die suite bij groupon was!! Echt helemaal geweldig Rozerood: thanks voor de tip! Wij wilden hem al huren zodat oma ook kon kijken (te oud en niet meer zo mobiel om mee te gaan). Super! Hier weten we over 2 weken al wat we krijgen hebben een afspraak gemaakt bij echobaby in lommel, of had ik dat al verteld? Ik begin echt dement te worden na al die zwangerschappen hahaha, alzheimer-light. Twee uur rijden maar die vrouw staat geweldig goed bekend. De apparatuur is mega goed en met 13 weken zit ze er al praktisch nooit naast qua geslacht dus ik ben benieuwd. Een aantal vriendinnen zijn er geweest en die foto's waren ook heel duidelijk.