@Rozerood, ik voel die plopjes idd ook, weet ook niet waar het vandaan komt, maar het idee dat het de beeb is is wel leuk hihi Gefeliciteerd met de goede echo !!! @Fummel, hier ook minder misselijk maar ik moet wel op tijd eten anders komt het terug. @Amandie, ik heb ook dagelijks last van die hartkloppingen en ook erg kortademig, net of ik soms de marathon heb gelopen haha. Ik herken het van mn 1e zw.schap en maak me eerlijk gezegd er geen zorgen meer over, de vk had ook gezegd dat het normaal was maar in jouw geval is het toch beter om het even te laten checken voor extra zekerheid. @Bianca, wat leuk van die echobon !!! Hier: Vanmorgen het hartje gehoord bij de vk, dus ben helemaal opgelucht. Vk zei nog dat ik 50% kans had om het nu te horen en als het niet te horen was ik vanmiddag langs mocht komen voor een echo, gelukkig was dat niet nodig maar vond het wel heel lief dat ze het aanbood.Verder was mn bloeddruk, ijzer en glucose ook allemaal in orde. Dus nu naar de volgende stap de nekplooimeting as donderdag.
Wat heerlijk om ook weer wat goede berichten te lezen! Morgen nekplooimeting en begin m altijd best een beetje te spannen voor een echo.. Hoop zo dat alles goed is! Schrok me net rot want had een heel klein beetje bloedverlies, maar is inmiddels alweer gestopt en was echt weinig. Ook geen krampen oid, maar toch niet de kleur die je wilt zien! Hebben gisteren sexy time gehad dus zal daar wel aan liggen.. Zeg nog maar niets tegen ml, anders durft hij me de komende 6 maanden niet meer aan te raken hahah.. Maar ben wel blij als morgen weer goed verloopt! Wat betreft de Angelsound: je kunt wel weten dat het niet je eigen hartslag is als je - terwijl je het hartje hoort - met je vrije hand in je hals je eigen hartslag zoekt. Dan zit daar echt duidelijk verschil tussen, gaat 2x zo snel van die kleine! Vond op internet een lijstje met kop-romp afmetingen van een foetus en zo grappig om te zien dat die kleintjes tot 14 weken redelijk steady groeien. Daarna doen ze meer hun eigen ding Zo zie je ook dat jouw beebje helemaal mooi op schema ligt Rozerood (want net meer dan 11,5 week dus gelijk een mm erbij ! Bizar en gaaf toch! Hier komt ie: wk cm 10 = 3.1 10.5 = 3.6 11 = 4.1 11.5 = 4.7 12 = 5.2 12.5 = 6 13 = 6.5 13.5 = 7.4 14 = 7.9
He dames, hier nog iemand die ook nog steeds weinig puf heeft om te reageren, maar lees wel regelmatig mee. Misselijkheid blijft hier flink aanhouden en als ik ook maar iets te veel doe (en dat is erg betrekkelijk tegenwoordig ) begint het spugen ook weer, dus tja. Word er af en toe aardig down van, nutteloze schuldgevoelens enzo... Helaas ook nauwelijks puf voor leuke dingen (ik hoop dat ik nog vrienden over heb over 7 maanden ). Ik voel ook regelmatig die klein plopjes bij mijn schaambeen, hoop echt dat het idd de kleine is. @ frummel: pfff, meid, wat zenuwslopend allemaal. Ik hoop dat je kleine stevig blijft zitten en de 'troep' snel weg is! @ Hopeless: balen meid, dat je opgenomen moest worden, maar ik hoop dat je je snel een stuk beter voelt. Vreselijk dat de huisarts het had willen afdoen met een buikgriepje... hopelijk heeft die lesje geleerd! @ Laust: fijn om te horen dat er lichte verbetering te bespeuren is. Hopelijk zet de trend goed door! Sterkte, meid.
Ja, heb natuurlijk al gekeken! Ik kan 2 x een 2-d echo doen of 1 keer een 4d echo! Moet nog gaan kiezen dan, want vind alles leuk
Ik lees ook meer dan dat ik reageer. Mijn hormonen hebben even de overhand genomen dus ik slaap, ik ben vermoeid en ik wil huilen. En dat terwijl alles verder super gaat. Dus waarom ik wil huilen snap ik ook niet en soms zet ik dus maar gewoon de sluizen open. Ik wil iedereen die nu in een moeilijke periode zit toch sterkte wensen. Laat je verwennen! daar heb je veel meer aan dan aan dooddoeners als, het gaat na 15/16 weken over of je doet het voor een goed doel. Verwent worden helpt veel directer.
Mijn beste vriendinnetje kwam vandaag op visite en vertelde dat ze ook zwanger is! Zo leuk, zij is 6 april uitgerekend dus we lopen echt bijna gelijk. Verder gaat alles hier nog steeds prima, niet moe, niet misselijk dus ben nu weer druk aan het afkloppen. PRINT afspraak was echt een giller vandaag, zo erg. Binnen 5 minuten stonden we weer buiten eigenlijk nog vol met vragen, echt belachelijk. Volgende week hebben we een nekplooimeting en die week erop een uitgebreide echo (moet datum helaas weer verzetten ivm cursus) waarin ze ook alle organen gaan bekijken. Deze echo schijnen ze altijd te doen bij vrouwen met diabetes type 1 (suikerziekte). @Frummel, hoop dat alles beter gaat en dat julli een beetje bekomen zijn van de schrik @Acnaib, gefeliciteerd, wat super leuk! Gisteren hebben wij ons nieuws op facebook gezet en kon ik ook de mvm liken ..... @Rozerood, leuk, ben benieuwd naar de foto! @Minnie1979, wat een goed nieuws allemaal, proficiat! En hoe leuk, de 20 weken echo op 20 november (verjaardag mijn mijn vader) @Kache, hoop echt dat je snel opknapt zeg, zo vervelend Nu even snel verder met eten en straks lekker naar de pedicure, morgen netwerkdag vol leuk activiteiten, zin in! Fijne avond ladies. 28 september - 15:25 uur - echo + nekplooimeting
@Frummel nou gelukkig geen echte verwondingen maar jeetje, ik zou ook gek worden hoor! Wanneer heb je de controle, dat zou begin deze week zijn toch? @misselijkheid, die wordt inderdaad minder, nog steeds super moe maar moet zeggen dat er wel wat meer uit mijn handen komt ineens de laatste dagen. (waardoor ik ook wel weer onzeker wordt, ik voel me toch nog wel zwanger he... oooo gek van te worden. Maar heb een zeurderig gevoel in mijn buik, het idee dat het opgerekt wordt ofzo en denk beeb toch regelmatig te voelen maar toch....pffff) @Hopeless, hoe is het? @acnaib, ohhh mazzelaar! Leuk hoor! Zie dat je er leuke dingen van doen kunt zeg, 4-D wat moet je je daar nou bij voorstellen? @Rijkje, wat is het toch balen he, dat er kwaaltjes zijn, het moet zo leuk zijn dat zwanger zijn maar jammer dat het niet alleen rozengeur is! @Rozerood wat fijn zo'n leuke echo! @Minnie wat fijn om zo het hartje te horen, heerlijk die geruststelling @ongeduldje, naar die onzekerheid en spanning, maar ja zou mijn mond maar houden tegen ml ja hahaha. Leuk om dat groei schemaatje te zien @ Kache, balen zeg dat je je nog zo voelt! Ik herken dat schuldgevoel wel, heb ook wel eens het idee dat ml me aankijkt en er het zijne van denkt als ik niks gedaan heb in huis. Maar ja dat kan ook mijn eigen gevoel zijn @Woepie, leuk, samen zwanger met je vriendin. Jammer dat het gesprek nergens op sloeg zeg. @Lijst, mijn afspraak is trouwens intake en echo Zooooo weer helemaal bijgelezen. Nu met de beetjes omhoog. Fijne avond!
HI meiden, hier de foto van de echo van vandaag. Ik was echt onder de indruk hoe actief de baby al is. Was zo schattig. De baby greep met zijn handjes naar zijn voetjes!!
Hè dames, Heb net ff bijgelezen maar echt geen puf om op iedereen te reageren,sorry!! Gister middag berg visite gehad dus druk bezig,vandaag gewerkt en tussendoor ook nog fysio,ook weer in de zorg gewerkt dus toch ff wat meer, Al 2 dagen m'n middagdutje gemist,gaat nu opbreken.... Straks op tijd naar bed! Fijne avond iedereen! X miek
Hoi meiden, Ook ik lees wel maar reageer eigenlijk nauwelijks had de puf er niet voor! Onze echo vrijdag ging niet door die hebben we vandaag gehad zal de foto erbij doen! De kleine lag schijnbaar lekker te slapen want wou niet wakker worden hoor, het hartje klopte wel heel mooi! Was allemaal prima vertelde de VK. Volg week dinsdag hebben we de combinatietest hopelijk zit er dan meer beweging in en ligt de kleine beter anders is het moeilijk te meten hoorde ik.
Rozerood en loon, wat een mooie echo's. Gaat echt wat worden he nu? 😉 Frummel, ben je al op controlle geweest? Fijn dat het bloeden en krampen over zijn. Hopeless, hoe is het met jou? Heftig zo'n zh opname... Bianca, wat leuk zo'n echo bon! Ik zou 2 keer 2D doen. Haha. Ik zag dat ik dit keer 'maar' 8 weken meedoe. Daar gaat m'n wikkeldekentje.. 😉 Kache, gebruik je die medicijnen nog steeds? Ik slaap echt zooo slecht! Oudste droomt laatste tijd vaker, moet er regelmatig uit om te plassen. En het weer in slaap vallen is helemaal drama. Kids nu allebei op school/psz. Zo maar even uitgebreid in bad denk ik. Vanmiddag werken.
Goedemorgen @Ongeduldje, dat was dan ff schrikken van dat bloed, gelukkig was het maar een klein beetje en ik vermoed ook dat het door het vrijen is gekomen hoor. @Kache, wat een ellende dat je je nog steeds zo beroerd voelt meid, hopelijk gaat het nog veranderen. @Flipske, hier ook regelmatig last van mn hormonen, ene keer ben ik heel gelukkig en dan ben ik weer boos of verdrietig. Het zal er allemaal wel bijhoren. @Rozerood en Loon, mooie foto's, je ziet al echt een mini mensje, zo schattig !! Gisteren is de Angelsound binnen gekomen en heb net geluisterd en ja hoor ik had m gevonden. Is toch wel ff fijn om het regelmatig te checken. O ja vandaag ben ik 12 weken JOEPIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar is daar hè Runner, ik slaap ook zo beroerd. Mijn dochter is de laatste nachten aan het spoken, droomt veel en is bang. O moet ook zeker 2 keer plassen en dan ben ik zo misselijk dat ik ook waar moet eten, ben dan weer veel te wakker. Maar ja daarom nu mezelf even 1 dag ziek gemeld, als ik zo moe ben word ik ook zo misselijk. Dochter ook en ochtendje uit laten slapen, dat mag gelukkig nog in groep 1. Vanmiddag weer naar school en ik lekker mijn bedje in