16-31 december 2012 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jessyd, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    aangezien we alweer op het max aan berichten zitten hier deel 3

2. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat gaan we snel haha

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Haha stelletje kletskousen hier! :p

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Jaa weer een deel verder!!!

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik ga toch maar 'experiment vetmesten' uitvoeren, na een toevalstreffer van gisteravond:

Om 21:30 de gebruikelijke 100cc fles, maar Xavi bleef eerst jengelen, en ging toen echt huilen. Dus een uurtje later heb ik er weer 100cc inge'propt'.

Hij sliep al bijna voordat de fles leeg was, en heeft geslapen tot 3:30!

Gewoon goed verzadigd dus!

Vanmorgen na de fles van 8:00 bleef hij weer jengelen en later echt huilen. Heb 'm net nog 50cc gegeven. En nu lijkt hij zich inderdaad ook over te geven aan zijn slaapje.

Ik denk dat ik een dag of 2 gewoon ga kijken wat er gebeurt als ik hem flessen van 135cc geef (overdag), en zelfs 175cc (voor de nacht)...

En donderdag even naar het inloopspreekuur van het CB voor een extra weegsessie...

6. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Over laten huilen: wij worden ook wat 'makkelijker'.

Na verschonen en eten 'durf' ik Xavi wel een kwartiertje te laten huilen, maar 9 van de 10 keer is hij dan al vertrokken.

Maar als hij na bijvoorbeeld een uurtje nog steeds aan het jengelen is, of dat huilen wordt, dan ga ik er van uit dat er meer aan de hand is dan 'gewoon moe', en ga ik luier controleren - temperatuur controleren en troosten.

Blijft hij dan nog steeds huilen, dan start ik het riedeltje 'verschonen - voeden - kuffelen - spelen - slapen' weer op.

Zie het als een 'harde reset': even opnieuw opstarten.

7. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Om d'r hoeveel uur krijgen jullie kleintjes eten?
    Sam krijgt om de 3 uur 120 cc En dan 22.00 laatste voeding en dan komt hij tussen 03.00 en 04.00 ergens...
    Ik wil vandaag proberen of die om de 4 uur kan komen en dan snachts de 120 vervangen voor een 90 fles
    Wat zouden jullie doen?

8. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja daar zijn we weer!

@huilen, als ik wat hoor krijg ze haar speentje E valt dan meestal weer in slaap. Als ze echt over haar toeren is pak ik haar lekker bij me. Lekker knuffelen dicht tegen mij aan word ze heerlijk stil na een tijdje kan ik haar weer wegleggen.

@voeding, hier ongeveer om de 4 uur. Soms ook wel wat eerder dat we weer goed uit komen voor de avond. Plannen meestal zo dat ze rond half 11/11 uur haar laatste voeding krijgt.

Wat hebben jullie kids aan in de slaapzak? Gisteren slaapzakken gekocht vond het nu toch wel echt koud worden brrrr en dan ligt ze met haar armpjes boven de deken vond het zo n koud idee.

Hier heeft ze aan, rompert lange mouw, broekje, shirtje lange mouw, geen sokken, winterslaapzak met mouwen, en dan een dekentje over haar heen. Dacht eerst is het niet te veel maar vannacht en vanmorgen getempt en ze was 36,8/36,9 lijkt me dan toch wel goed?

9. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft hij romper korte mouw aan shirt lange mouw broekje sokjes lakentje dekentje die dubbel ligt en dan wikkeldoek leg ik eraltijd over wou ook slaapzakje aan doen maar zijn temp was al 37,2 dus wacht nog even

10. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Topic nr 3 :D
    Welkom!!!

Hier deed ik verdunnen, 120/3 en gisteren heb ik met laatst voeding 120/4 gegeven...
    Heeft doorgeslapen van 22:30u tot 04:15u :D
    CB vond 120 teveel en mocht max 90 geven...
    Ivm krampjes deed ik dat maar...

Nu ga ik dus wel weer richting 120/4 :D

11. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    lucas krijgt om de 3 uur 85cc

12. chila

chila Niet meer actief

Onze mooie meid is erg moeilijk met drinken!
    Vandaag een bezoekje aan het cb gebracht. Ze slaapt niet zelf, heb ontdekt dat van plat liggen de voeding terug komt lopen dus nu Johannes broodpitmeel toegevoegd. En ze heeft ontzettend veel krampjes, nu cinababy gekocht.

Zij krijgt elke drie uur 100ml maar dat krijgt ze vaak niet op. Maak haar dan wakker, verschonen enz maar daarna gaat ze toch weer slapen. Blijft dan 50 ml over! En dan snel weer honger. Vind het nu echt ff moeilijk wat ik moet doen! Ze is wel goed aangekomen. 4030 gram! Hoop dat het snel beter gaat, zit nu echt even met me handen in het haar

13. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    nou de eerste nacht alleen overleefd. bijna niet geslapen maar dat maakt niet zoveel uit. voor lucas in het nog erg wennen thuis de box vind hij veelste groot en zn bedje is ook te groot. misschien toch nog maar een wiegje aanschaffen.
    deze week gaan we ook kijken voor een duo wagen dat is wel handiger denk ik

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @chila Probleem van wakker maken en tijdens de voeding in slaap vallen had ik in de kraamweek ook. Mocht van de kv niet meer dan 3 uur er tussen laten, maar na de kraamweek in overleg met de vk gewoon op verzoek gaan voeden. Ze liet er dan 4u tussen en was goed wakker! Helaas vrij snel daarna zelf om de 3 uur gaan komen :p Zou eens proberen om eerst naar de 3,5u te gaan en dan misschien zelfs naar de 4.

15. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @voeding, ik geef nu 5x150 om de 4 uur. en 's nachts 1x 120+. Was op advies van CB. Als hij zo 's nachts zo door blijft slapen als nu, ga ik over naar 5x165 (150+5 zonder weggooien). Ik moet nu overdag elke fles 15-30 minuten eerder geven om 's avonds rond 23:00 uit te komen. Maar als manlief moet werken is de laatste fles om 11 uur en dus pas om half 12 op bed te laat. Ik wil gewoon een ritme van 6-10-14-18-22:30.

@Kat, als Xavi meer dan een week op dezelfde hoeveelheid zit en deze flessen leeg drinkt mag je ophogen hoor. Maar van 100 naar 175 voor de nacht lijkt me iets teveel van het goede.

Hier vannacht een nachtje van 23:30-06:00. Ik ga hem vannacht denk ik echt op zijn eigen kamertje leggen. Om 5:15 werd ik al wakker van zijn eerste geluidjes en pas om 6:00 liet hij het eerste huiltje horen. Ga het eerst vandaag overdag eens proberen. Hij sliep overdag nog telkens in de kinderwagen maar merkte dat hij toch af en toe wakker werd van DL.

16. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

terug van weg geweest!
    Volgens mij zijn alle baby's geboren of niet?
    Moet nog even me banner aanpassen zie ik hihi

Lissy is nu 6,5 week en doet het super!

@ voeding: volgens mij krijgt ze wel veel zoals ik hier lees... Lissy drinkt ongeveer om de 3 uur 165cc.. Nu voed ik op verzoek dus soms zit er ook wel 4 uur tussen..

@ slapen: hoe zit het met jullie kleintjes? Lissy is niet vaak wakker... eigelijk slaapt ze gewoon de hele dag.. denk dat ze overdag misschien heel krap aan een uurtje wakker is...

@ vraagje: Nu moet ik morgen naar het cb naar de arts dus dan laat ik het zowiezo nakijken maar misschien is er hier iemand met ervaring? Lissy is achter de oortjes erg nat.. ik dep het steeds droog en smeer er creme op maar het blijft nattig, rood en etterig... iemand ideeen wat ik eraan kan doen of iemand met ervaring?

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hey Kyrah, hoe is het met je? Is de rust al een beetje wedergekeerd of zit je nog middenin alle veranderingen?

18. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heyy,

@ Katalaya: Ja gaat verder wel goed...
    Me hartslag is nog niet echt wat het hoort te zijn maar voel me voor 80% beter... nog steeds medicatie.. binnenkort weer onderzoeken en vanuit daar verder kijken.. maar voel me voor nu prima!

en met jou?

19. chila

chila Niet meer actief

Ze red die drie uur maar net, waarschijnlijk omdat ze steeds gaat slapen.
    Vandaag is het moeilijk, ze heeft al vanaf acht uur krampen, zo zielig. Alleen maar aan het huilen!

20. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Heb ik dan zo druk mannetje...?
    Hier red ik 3u tussen voeden nu net aan...
    Hij is gemiddeld van 24u zeker minimaal 8-10u klaarwakker hoor.

Is heel allert en actief altijd, lacht zeer veel, "brabbelt" veel en kan echt langere tijd erg geboeid kijken naar dingen.
    Vandaag stak ik tong uit terwijl hij keek, liet hem goed zien en hij deed smekken met zijn tong... denk das toeval... doe 5min later nog eens... tong laten zien en wachten en weer smekken met zijn tong... nu al 5x gedaan vandaag :D

Hij ligt nu in MaxiCosi, net terug van honden uitlaten. (Kiezelpad, dus MC is wat lekkerder voor hem)
    Krijgt om 14:00u eten en dan in de kinderwagen en mee naar opa en oma.

Je hoort echt vele verschillen in hoeveelheid voeding!!!
    Ik ga vandaag van 120/3 naar 120/4... eens kijken of dat nu wel gaat :D

Deel Deze Pagina