1-15 April mama's 1 april - Nennie | 32 jr | 2e kindje - Babyliz | 23 jr | 1e kindje - Meijtje | 29 jr | 2e kindje (voor ml 4e) 2 april - Else31 | 31 jr | 1e kindje 3 april - Zahra2 | 30 jr | 2e kindje 4 april - Mariannetje | 28 jr | 1e kindje - Evelientje | 33 jr | 2e kindje 5 april - Tess2013 | 27 jr | 1e kindje - Mariska1986 | 27 jr | 3e kindje 6 april - Miepens | 33 jr | 2e kindje 7 april - Bibi28 | 28 jr | 1e kindje - Marlous28 | 31 jr | 2e kindje - Kb1983 l 30 jr l 1e kindje 8 april - Kira88 | 25 jr | 1e kindje - Stelpie | 26 jr | 1e kindje 10 april - Sprokkel | 37 jr | 2e kindje - Peace | 28 jr | 2e kindje - Bulakgirl | 26 jr | 1e kindje - Wiedeltje | 22 jr | 2e kindje 11 april - Elines | 29 jr | 2e kindje - Antra | 30 jr | 4e kindje - Krista | 28 jr | 1e kindje 12 april - Mamv1 | 26 jr | 2e kindje - Bloezem | 2e kindje - Fien25 | 1e kindje 13 april - Proudmom | 28 jr | 3e kindje - Cupcake88 | 25 jr | 1e kindje 15 april - Chanan | 31 jr | 1e kindje - Smnee | 22 jr | 1e kindje - a Flower | 22 jr | 1e kindje Afspraken 26 augustus - Meijtje | 1e echo particulier (8w6) - Bulakgirl | 1e echo/afspraak vk (7w) - Babyliz | Intake VK (8w6d) - Bloezem | Intake VK (7w2d) 27 augustus - Bibi28 |1e echo (7w2) - Kira88 | 1e echo & intake vk (8w) - Kb1983 l 1e echo (8w) - Else31 | intake vk 28 augustus - Proudmom | echo - Elines | intake vk - Fien25 | intake vk 30 augustus - Cupcake88 | 1e echo gyn(7w5) - Smnee | intake vk + echo 2 september - Elines | 1e echo echobureau (8w3) - Stelpie | 1e echo + intake - Antra | 1e echo + intake 4 september - Marlous28 | 1e echo + intake vk (9w3) - Bloezem | 1e echo (8w4d) - Krista| 1e echo fertiliteitsarts 6 september - Tess2013 | termijnecho (10w) - Zahra2 | termijnecho (10w1d) 16 september - Mariannetje | Termijnecho (11w3d) 17 september - a Flower | 1e echo (10w) 18 september - a Flower | intake vk 23 september - kb1983 l termijnecho (12w) 25 september - marlous 28 | termijnecho vk
@Fien25, vervelend zeg die misselijkheid! ik heb gister en eergisteren ontbijt op bed gehad van m'n man. 2 beschuitjes, druifjes, foliumzuur& vitamineD tabletjes en sinaasappelsap. dit werkt opzich wel goed! al hield ik 't bij 1 beschuitje voor gezien als je dan uit bed komt ben je iig blij dat je wat in je maag hebt gekregen. Nu heb ik er niet meer zoveel last van, gisteravond alweer 2 bakjes chips gegeten, haha. @Chanan, wat fijn zeg dat je echo zo goed was! geniet ervan! Bij mij valt het allemaal wel mee met de kwaaltjes, al merkte ik wel gisteravond dat mijn buik van binnen wat gespannen aanvoelde. Eerder was ik weleens moe, toen deed ik altijd een powernapje tussen de middag, en het huishouden liet ik wat liggen. Gister had ik helemaal de energie terug en ging ik lekker schoonmaken/opruimen Morgen komt trouwens iemand voor moedersvoormoeders langs om uitleg te geven, ben benieuwd! Fijne dag iedereen!
Ik zit me net te bedenken, dat extreme duizeligheid (dat alles draait is echt extreem), heb je al eens geprobeerd om suiker te nemen op dat moment? Probeer eens een dextro energy te nemen of gewoon een klontje suiker. Baat het niet dan schaad het ook niet voor 1 keertje. Heb begrepen dat je suiker waardes ook nogal kunnen schommelen als je zwanger bent. Ik merkte vanochtend opeens dat ik sterke behoefte aan suiker had terwijl ik dat eigenlijk nooit heb en toen bedacht ik me dit. Succes!
Chanan wat super!! Proudmom: ik drink gewoon laxo ipv limonade ik heb gisternacht wakker gelegen van m'n darmen die zo aan het steken waren. Na een aantal glazen laxo kon ik naar de wc, en gelukkig is de pijn nu weg. Ik blijf dit maar gewoon drinken. Heb wel vaker last van m'n darmen helaas, ik denk dat de zwangerschap dit alleen maar vergroot. Heb door die darmen ook echt een buik gekregen al, ik lijk echt al veel verder zwanger. Kan dit niet lang meer verbergen Fijn dat alle echo's tot nu toe echt mooi zijn. Ik ben zelf totaal niet misselijk, mag mezelf gelukkig prijzen als ik het zo lees. Ben alleen echt ontzettend moe aan het einde van de dag, slaap als het kan ook even een klein uurtje tussendoor. Heb nu nog vakantie, maar maandag mag ik weer werken. Ik werk in de huishouding, en dat lukt me hier totaal niet. Ik denk dat ik maandag echt kapot ben als ik een ochtend gewerkt heb.
@ wiedeltje; ik ga de warme douche proberen! En de tv eerder uitzetten Wat dat groeien betreft, mijn zoon zei gisteren, Mamma, je buik groeit. Dus ik vraag verbaasd Hoe kom je daar nou bij? Nou, zegt hij, gisteren was je buik nog platter. Hij heeft wel gelijk, het lijkt wat meer uit te zetten, vooral als ik gegeten heb @ misselijk, daar ben ik ook bekend mee, gisteravond dacht ik dat ik echt ging spugen maar heb daar zo een hekel aan dat ik er altijd echt alles aan doe om maar niet te spugen maar soms lijkt het beter om het wel te doen @ Chanan, gefeliciteerd! Wat fijn @ Miepens, succes vandaag!
Dankje voor de succeswensen. Ik ben erg onzeker. ik weet dat ik toch niets aan de uitkomst kan veranderen. Mijn buurvrouw is vanochtend bevallen van een gezonde dochter. Dat geluk (en misschien verdriet) maar zo dicht bij elkaar kunnen liggen. Over 2 uur weet ik de uitkomst bij mijzelf
Bedankt voor de felicitaties. Duim ook mee voor jou miepens. Zo spannend! @hier net ontzettend misselijk. Wat gegeten en het gaat weer beter. Ben moe wacht vannacht door de zenuwen niet goed geslapen.
Hallo dames, Ik heb vandaag (ein-de-lijk) een goede dag! Zelfs geen emesafene hoeven nemen vanochtend! Ik voel me ook wakker, misschien komt dat doordat ik 14 uur geslapen heb @Miepens: mijn duimen draaien overuren. @misselijk: als ik echt misselijk ben helpt niets helaas. Ik heb ook steeds een vieze smaak in mijn mond, die ik alleen wegkrijg met ijs. Ik probeer steeds meer fruit te eten. Gister een fruitsalade gehad en merk dat ik me vandaag goed voel, misschien dat dat toch effect heeft. @roosvicee laxo: staat ook hier in de koelkast. De laatste 2 weken niet echt meer nodig gehad gelukkig maar het werkt wel. En ik vind het lekker, dat scheelt ook. @moe: ik slaap in de metro, in de trein en vaak val ik voor half 9 weer in slaap als ik thuis ben. Ik wist niet dat ik zoveel kon slapen haha.
het duimendraaien heeft gewerkt. Ik had een mooie echo. O, ik heb tranen met tuiten gehuild! Het vruchtje was nog wel wat kleiner dan mijn eigen termijn, maar dat was toen bij mijn dochter ook. Belangrijker was dat het dus flink gegroeid was in de afgelopen week (net als de vruchtzak die ook veel mooier van vorm was). En natuurlijk niet geheel onbelangrijk, het hartje klopte mooi stevig. (heb ik wel 3x naar gevraagd of het niet te langzaam was en er verder geod uit zag). De fertiliteitsarts was er zeer tevreden over. Natuurlijk geen garanties voor de toekomst, maar volgende week mag ik nog een keer terug voor nog een echo en het luisteren van het hartje.
Gefeliciteerd Miepens! Ben heel blij voor je! @ misselijk, ijs werkt inderdaad voor de vieze smaak in de mond, en voor de rest inderdaad maar veel fruit en uber gezond proberen te eten!
Trouwens, ik zit het de basisvoeding te lezen voor een zwangere vrouw. Ik heb het even gekopieerd en hier geplakt want ik ben benieuwd naar jullie meningen, ik ga dat allemaal namelijk nooit wegkrijgen!!! Vinden jullie dat menu niet nogal overdreven groot? Wat ik me dan als eerste afvraag; hoe groot zijn die opscheplepels dan? De maat van een eetlepel zeker... Je kunt een gemiddelde basisvoeding per dag aanhouden tijdens je zwangerschap. Basisvoeding per dag * Brood: 6 sneetjes (210 gram) * Aardappelen, rijst, pasta of peulvruchten: 4 opscheplepels (200 gram) * Groente: 4 opscheplepels (200 gram) * Fruit: 2 stuks (200 gram) * Zuivel: 450 ml. melkproducten en 30 gram (1 1/2 plak) kaas * Vlees(waren), vis, ei en vleesvervangers: 125 - 150 gram (gaar gewicht) * Halvarine, margarine, bak- en braadproducten: 30 gram halvarine (5 gram per sneetje brood), 15 gram bak-, braad- en frituurproducten of olie (1 eetlepel) * Dranken: 1,5 - 2 liter (inclusief melk) BRON: Basisvoeding voor zwangeren | Voeding zwanger | WIJ.nl
@Miepens: jaaa!! Wat een goed nieuws! Wat zul je opgelucht zijn! Lekker van dit gevoel genieten meid @Bloezem: tja, als ik dit menu zou volgen... Ik ben 4 kilo aangekomen de afgelopen weken ondanks het vele spugen. Met zo'n menu is het hek helemaal van de dam Ik las overigens dat je het eerste trimester zo'n 6 pond aankomt. Kennelijk heb ik daar kilo's van gemaakt
@Chanan en Miepens: gefeliciteerd met jullie goeie echo! Wat een opluchting Miepens, dat het er nu toch goed uitzag. @ flower: wat lief een ontbijtje op bed @ Smnee: dat is wel pittig werk als je zo moe bent. Let je op met schoonmaakmiddelen! @ Bloezem: pfffffff dat menu is wel mega! Als ik dat zie leef ik ongezond op het moment
@ echo dames: wauw wat fijn!!! jullie maken me wel zenuwachtig hoor ik moet nog een paar dagen wachten a.s dinsdag mogen wij...en terwijl ik niet zenuwachtig ervoor ben word ik het wel tijdens het lezen hier ik ga maar van het positieve uit toch?! Hier weinig kwaaltjes alleen moe en nog steeds de verschrikkelijke aambeien. Het is ietsjes beter geworden met curanol maar helaas nog niet wat ik ervan verwacht had :x. Maar goed wie weet dat het wat verbeterd in de loop v.d zwangerschap?
Thanks voor de felicitaties. Ik ben ook echt super blij. En dames die nog wachten op een echo. Ik snap nu helemaal waarom ze eigenlijk pas rond 7 a 8 weken een eerste echo doen. Man wat een stress heb ik gehad, en blijkbaar voor niets. Als ik vandaag pas mijn eerste echo had gehad, had ik heel die zorgen van afgelopen week niet hoeven hebben. Natuurlijk maak je je altijd zorgen, maar ik ga nu mijn lichaam toch weer vertrouwen. Blijkbaar kan dat nog steeds. @eten, Ik denk dat je gewoon gezond moet blijven eten. Niet echt anders dan normaal. Ik laat natuurlijk de rauwe kazen en alcohol en rood vlees staan. Maar ik neem nog echt wel een stuk chocola of een bakje chips als ik daar zin in heb. (doe ik anders ook ).
@Proudmom: hoe is het nu qua bruinverlies bij jou? Helemaal gestopt? Ik hoop het voor je, het maakt toch onzeker. @KB1983: Wat een naar kwaaltje, aambeien. Anders de ha nog een keertje bellen? Lijkt me niets om lang mee rond te lopen. Ik ben zenuwachtiger voor de 2e echo dan voor de eerste. Het komt goed hoor! @Miepens: ja ik begreep dat ook pas na de vorige zwangerschap die niet goed afliep. Ik had eerder gemogen maar wilde niet voor de 7 weken, liever direct een duidelijk beeld van de situatie. Terwijl het natuurlijk gewoon een momentopname blijft. @eten: ik vind maar weinig lekker op het moment. Probeer nu wat meer soep en bouillon te eten ook om maar wat vocht binnen te krijgen.
Miepens: Super! Yes geweldig Bloezem: Nou, dat fruit en drinken red ik wel. Maar 6 boterhammen? Nou eh, dat laten we maar niet doen. m'n broeken zitten nu al strak haha. Proudmom: ja, ik gebruik alleen chloor voor in de wcpot. Verder ga ik maar geen hg gebruiken en allesreiniger moet gewoon kunnen denk ik. Ik draag wel altijd handschoenen. Kb1983: aambeien doen echt zeer! Heb je sperti zalf al geprobeerd? Bij mij verdwijnen ze dan wel zo. Vroege echo: ik heb er twee gehad omdat ik dat bloedverlies had. Anders had ik de verloskundige helemaal nog niet gesproken denk ik. Ik wilde zelf ook geen echo meer tot de 30e. Ik wil straks een duidelijke echo De roosvicee laxo heeft z'n werk gedaan! Ik ben alles kwijt hihi. Kan weer een beetje functioneren vanavond gaan we lekker naar prenatal, manlief heeft bonnen gekregen voor z'n verjaardag alvast.
Super!!! Gefeliciteerd. Ik had me vandaag erop voorbereid dat ik nog geen hart actie zou zien. Zo blij dat ik dat al wel zag. @eten ik eet gewoon wat ik normaal ook at. Gezond. Maar ben al mega Veel aangekomen. Ach het is voor het goede doel.
Ik ben nieuw hier...en vandaag 8 weken zwanger. Morgen mijn eerste echo, zo spannend! Het is mijn eerste zwangerschap dus alles is nieuw. Sinds deze week pas echt last van kwaaltjes, daarvoor alleen wat van borsten. Nu ook lusteloos en misselijk...hoopte al dat het me bespaard bleef