1-15 April 2014 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door ProudMom, 10 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stelpie

stelpie Actief lid

22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Proudmom and smnee: spannend, ik snap de onzekerheid heel goed! Hoop voor jullie op goede echo's

Meitje en babyliz: ik zie dat jullie maandag beiden een echo hebben met 8w6d. Zouden jullie mij na de echo kunnen laten weten of jullie een inwendige of uitwendige echo hebben gehad? Ik heb een week later ook met 8w6d een echo maar was er eigenlijk vanuit gegaan dat ie uitwendig zou zijn, maar misschien moet ik er rekening mee houden dat het inwendig gebeurt.

@bbq: ik zou me daar niet te deuk om maken, kies voor goed gaat vlees en eet anders veel sla en broodjes (er zijn veel mensen die bijna geen vlees eten tijdens een bbq)

2. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Ja ik heb drie stukken gaar vlees gegeten en voor de rest salade en broodjes, was heel gezellig!

Ik ben ook wel benieuwd wat die echo betreft, inwendig of uitwendig, ik heb hem over 11 dagen op 8w4, heel nieuwsgierig!

3. Nennie

Nennie Actief lid

16 nov 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    1-15 April mama's
    1 april
    - Nennie | 32 jr | 2e kindje
    - Babyliz | 23 jr | 1e kindje
    - Meijtje | 29 jr | 2e kindje (voor ml 4e)

2 april
    - Else31 | 31 jr | 1e kindje

3 april
    - Zahra2 | 30 jr | 2e kindje

4 april
    - Mariannetje | 28 jr | 1e kindje
    - Evelientje | 33 jr | 2e kindje

5 april
    - Tess2013 | 27 jr | 1e kindje
    - Mariska1986 | 27 jr | 3e kindje

6 april
    - Miepens | 33 jr | 2e kindje

7 april
    - Bibi28 | 28 jr | 1e kindje
    - Marlous28 | 31 jr | 2e kindje
    - Kb1983 l 30 jr l 1e kindje

8 april
    - Kira88 | 25 jr | 1e kindje
    - Stelpie | 26 jr | 1e kindje

10 april
    - Sprokkel | 37 jr | 2e kindje
    - Peace | 28 jr | 2e kindje
    - Bulakgirl | 26 jr | 1e kindje
    - Wiedeltje | 22 jr | 2e kindje

11 april
    - Elines | 29 jr | 2e kindje
    - Antra | 30 jr | 4e kindje
    - Krista | 28 jr | 1e kindje

12 april
    - Mamv1 | 26 jr | 2e kindje
    - Bloezem | 2e kindje
    - Fien25 | 1e kindje

13 april
    - Proudmom | 28 jr | 3e kindje
    - Cupcake88 | 25 jr | 1e kindje

15 april
    - Chanan | 31 jr | 1e kindje
    - Smnee | 22 jr | 1e kindje
    - a Flower | 22 jr | 1e kindje

Afspraken
    26 augustus
    - Meijtje | 1e echo particulier (8w6)
    - Bulakgirl | 1e echo/afspraak vk (7w)
    - Babyliz | Intake VK (8w6d)
    - Bloezem | Intake VK (7w2d)

27 augustus
    - Bibi28 |1e echo (7w2)
    - Kira88 | 1e echo & intake vk (8w)
    - Kb1983 l 1e echo (8w)
    - Else31 | intake vk

28 augustus
    - Proudmom | echo
    - Elines | intake vk
    - Fien25 | intake vk

30 augustus
    - Cupcake88 | 1e echo gyn(7w5)
    - Smnee | intake vk + echo

2 september
    - Elines | 1e echo echobureau (8w3)
    - Stelpie | 1e echo + intake
    - Antra | 1e echo + intake

4 september
    - Marlous28 | 1e echo + intake vk (9w3)
    - Bloezem | 1e echo (8w4d)
    - Krista| 1e echo fertiliteitsarts

6 september
    - Tess2013 | termijnecho (10w)
    - Zahra2 | termijnecho (10w1d)

10 september
    - Nennie | termijnecho (10w5d)

16 september
    - Mariannetje | Termijnecho (11w3d)

17 september
    - a Flower | 1e echo (10w)

18 september
    - a Flower | intake vk

23 september
    - kb1983 l termijnecho (12w)

25 september
    - marlous 28 | termijnecho vk

4. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Vandaag voor het eerst zwangerschapsbroeken gekocht!! Wat een verademing! Kan het iedereen aanraden die nu op zon punt zitten waar de broeken nog wel passen, maar niet meer lekker zitten bij de band!!!

5. Nennie

Nennie Actief lid

16 nov 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo meiden, weer zo goed als bijgelezen. Zijn druk bezig met de zolder opruimen, zodat we hier een kamertje kunnen maken voor ons zoontje en de babykamer "vrij" komt, dus weinig tijd gehad om te lezen.

Bloeden: Hier ook bij vorige MK dat de symptomen afnamen, ook felrood bloed uiteindelijk en enorme krampen, echt een megazware ongesteldheid. Probeer je maar niet druk te maken....hoe moeilijk het ook is...

Inwendige/uitwendige echo, ik heb met 7w4d een uitwendige echo gehad. Bij mijn vorige zwangerschap was ik een stuk zwaarder, toen wel inwendig rond dezelfde termijn, omdat het anders slecht te zien was, door teveel buikvet:)

Hoop dat iedereen aankomende week een mooie echo heeft!

Kwaaltjes: hier af en toe al bandenpijn en ook mijn buik groeit al snel. Moet het ook nog een week of 3 geheim zien te houden, hoop dat dat gaat lukken. Veel jasjes en lange sjaaltjes dragen:D

Verder met vlagen kotsmisselijk, echt uit het niets, had ik met m'n eerste zwangerschap helemaal niet, zo zie je maar weer....
    Hopelijk over een paar weken verlost.

6. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @proudmom en smnee, ik snap jullie heeeeeel goed. Ik heb het zelf ook al 3x meegemaakt, waarvan 2x mis zijn gegaan en 1x nu een prachtige dochter is. Dus er valt helaas niets van te zeggen. En je kunt er ook totaal niets aan veranderen. Maar dat maakt het er niet makkelijker op.

Vanochtend sinds een jaar op de weegschaal gegaan. Jeetje wat een tegenvaller. Ik dacht dat ik 10 kilo lichter was. Dus echt een enorme schok. En nu weet ik dat ik niet mag afvallen (althans niet extreem), maar ik ga er nu wel op proberen te letten dat het niet te erg gaat worden. Want hier wordt ik echt niet vrolijk van.

Vanmiddag ga ik het mijn zusje vertellen ! :)

Op mijn werk weten ook al een aantal directe collega's het nieuws, zeker omdat ik de afgelopen week in zo'n onzekerheid had gezeten. Ze leven enorm met me mee. Erg prettig om op die manier toch wat steun te krijgen. Aanstaande woensdag ga ik het mijn baas vertellen.

@inwendig of uitwendige echo, ik hoop voor jullie eigenlijk dat je een inwendige echo krijgt. Ik vind die namelijk vele malen duidelijker dan een uitwendige. Volgens mij krijg ik tot de 12 weken alleen maar inwendige.

7. bibi28

bibi28 Lid

26 jul 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 4dage niet misselijk..hhebben jullie dit ook dat je paar dagen niet nisselijk bent...

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ja hier. Ik heb sinds vrijdag niet meer overgegeven. Wel moet ik blijven eten. En ik baal van mezelf maar nu maakt dit dus weer onzeker...

9. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Hoi meiden, ben op vakantie, dus ff niet zo actief. Heel matig wifi, dus probeer even kort te reageren.

@inwendig/uitwendig mijn gyn zei dat in mijn ziekenhuis t/m 10 weken standaard inwendig is. Moet zeggen dat het mij nogal meeviel. Ik had onprettige gevoel van eendenbek in mn hoofd, dan is inwendige echo peace of cake

@gewicht ik ben sinds ik zwanger ben kilo of 4 aangekomen en zie er echt zwanger uit... ik zit wel sinds maand voor ik zwanger raakte aan een stootkuur pr.ed.ni.so.n vanwege darmontsteking (c.r.o.h.n). Mag over 2 weken stoppen, dus hoop dat ik dan weer wat gewicht verlies, want ik heb nu zo'n dikke kop!! Weeg nu 67 met mijn 1m63, ruim 10 kilo zwaarder dan 2 jaar terug...

@vertellen inmiddels weten onze ouders, broers en zussen en opa en oma het. Helemaal in de wolken allemaal!

@werk omdat ik nu echt buik krijg (zijn opgezette darmen, maar toch) ben ik bang dat ze op mijn werk wel wat gaan zien als ik over 2 weken weer ga werken. Ik ben dan 10 weken ruim en ze hebben me dan 3 weken niet gezien. Even de echo met 10 weken afwachten, dan vertel ik het met 11 weken denk ik.

@echo's mooie echo's allemaal meiden

10. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    @Smnee en Proudmum; hopelijk hebben jullie beide een mooie echo deze week! Ik hoop dat het gewoon onschuldig bloedverlies is. Hopelijk kunnen de zorgen weggenomen worden, als je de echo hebt gehad met een mooe kloppend hartje.

Hier weten onze families en een vriendin ook het nieuws! We hebben het eigenlijk al heel vroeg verteld. Ik vind het fijn om hun steun te krijgen, ook als het niet goed zou zitten. Op mijn werk probeer ik het nog even stil te houden, zolang het kan. Officieel moet ik meteen andere werkzaamheden gaan doen, en daar zit ik eigenlijk nog niet op de wachten. Zo lang ik mijn werk nog kan doen, en me er goed bij voel, houd ik het nog even voor mezelf.

De misselijkheid wordt hier helaas niet minder. Wel merk ik dat ik er 's ochtends en 's middags meer last van heb. Aan de eind van de middag gaat het vaak al weer wat beter, en heb ik gelijk ook wat meer energie.

Aanstaande woensdag heb ik mijn intake bij de vk. Hierna wordt pas een echo geplaned. Hopelijk mag ik m'n kleine ukkie binnenkort bewonderen! Er heerst toch altijd een klein beetje onzekerheid, of alles wel goed zit. Hopelijk is die onzekerheid snel weg.

11. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Bah jullie maken me bang met afnemende kwalen! ;(
    Ik heb het gevoel dat ik steeds minder last heb van de zwangerschap... Misselijkheid is lang zo er niet meer als de eerste week (week 5 zwangerschap) ook zijn m'n borsten minder gevoelig en is m'n enige klacht nog vermoeidheid! Ben blij als ik morgen bij de vk ben geweest en we een mooi hartje hebben... Begin me zorgen te maken na jullie miskraam verhalen!:(

Maar goed, ben blij dat het bij de meeste tot nu toe wel goed gaat! (Goeie echo's ed) hoop me morgen minder bezorgd te voelen! :)

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Inwendige echo's heb ik nooit gehad, alleen uitwendig.

Bloeden doet t hier niet meer, waren twee kleine vegen. Heb nu wel bruinverlies, dat is onschuldig toch? Succes morgen bulakgirl, ik duim voor je!

Proudmom hoe is het bij jou?

13. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    @Bulakgirl: dat valt toch wel wat mee allemaal? Het is gewoon super spannend die eerste weken. Je hebt er geen grip op, het is gewoon afwachten of alles goed blijft gaan en dan kan best slopend zijn. Maar tot nu toe denk ik dat we hier geen klagen hebben. Een vriendinnetje van mij zit in het maart topic en je wil niet weten hoeveel verdriet en ellende de meiden daar meemaken. Proberen positief te blijven en jezelf voorhouden dat het nog altijd vaker goed gaat dan dat het fout loopt. ;)

@Smnee: diezelfde vriendin heeft bij deze zwangerschap regelmatig wat bruin gehad en alles is goed. Bruin is oud, misschien wat van de innesteling dat je lichaam nu opruimt.

14. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    @Gewicht: ik ben "blij" dat ik niet de enige ben die het een beetje tegenvalt hoe hard het gaat. Als ik het er uiteindelijk maar weer af krijg ;)

@Miepens; hoe vond je zusje het mooie nieuws? Reageerde ze leuk?

@Tess; geniet nog even lekker van je vakantie. Hopelijk mag je snel stoppen met de medicijnen. Dan voel je je vaak ook weer wat meer jezelf.

@Fien: vervelend hoor die misselijkheid. Ik heb veel baat bij emesafene. Ik neem alleen nog voor het slapen gaan. Ik merk wel dat als ik te lang wacht 's avonds ik alsnog misselijk word dus ik ben er toch nog niet helemaal.

@Positiekleding: vandaag even gesneupt bij Prenatal maar nog niets gekocht. Voor de tien weken wil ik er gevoelsmatig nog niet aan. En eigenlijk niet voor het tweede trimester. Maar ik denk dat ik niet zoveel te willen heb. :D

15. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @hier nog wel aanwezig maar 2 lange dagdiensten gehad 7.00 - 16.00 zonder pauze omdat ik steeds oproepen kreeg en mensen ziek zwak misselijk waren. Dus ik heb echt zere benen nu. Mijn buik is ook gespannen.

over 3 dagen echo over 4 dagen vakantie en over 5 dagen vliegen :) En ja ik heb er al tig nachtmerries over neerstortende vliegtuigen gehad, vorige zwangerschap ook, pfff punthoofd krijg ik er van.

@smnee kan ook van je bmm komen. Bij mij sprong er een bloedvaatje (vermoeden gyn), dat heeft een ravage rood bloedgegeven, dacht dat het kind er niet meer was, maar alles zat dicht en het kwam niet van haar af. Ik ben me kapot geschrokken. Bruin is inderdaad of van de nesteling of misschien net een klein vaatje van je baarmoedermond, want die is zo kwetsbaar. Bruin kan (meestal) geen kwaad.

@positiekleding. Ik heb mijn broek en shirts van afgelopen jaar weer tevoorschijn getoverd. Die heb ik iets meer dan een jaar geleden gekocht. Na de vakantie op zoek naar winterkleding.

@gewicht met schoenen, spijkerbroek en trui aan (heb het altijd koud) bij de vk afgelopen week 67 kg. Ik weet niet wat ik er voor woog. Ik was nog niet alle kilo's kwijt van afgelopen zwangerschap. Afgelopen zwangerschap 25 kg aangekomen mede door bi (kon niets meer) en het helemaal niet misselijk zijn. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk aan komt.

Nu lekker filmpje kijken met manlief. Allemaal fijne avond!

16. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    @bulakgirl, niet bang worden hoor. Mijn eerste zwangerschap heb ik alleen last van vermoeidheid gehad en verder niks. Geen misselijkheid, gevoelige borsten alleen rond nod en daarna niet meer. Het zegt niks. Ook het hebben van veel symptomen zegt helemaal niks. Wel fijn dat je morgen naar de vk gaat en hopelijk heb je een mooi hartje!

@meijtje, oei, dat klinkt als 2 heftige werkdagen. Wel nu een dagje vrij? Laatste loodjes tot je vakantie dus, nog even doorbijten! Heb je morgen niet je echo staan? Of klopt de lijst niet?

@gewicht: inmiddels 2 kg afgevallen :( Ik ben de laatste dagen zo misselijk/niet lekker en krijg er weinig eten in. Na 1 boterham zit ik 'vol' terwijl ik daar eigenlijk veel te weinig aan heb en mn maag blijft rammelen maar als ik meer eet word ik misselijk. De laatste dagen voel ik me dan ook verslapt/krachtloos; alsof ik een week koorts heb gehad en nu net weer op ben. Vanavond wel voor het eerst in dagen weer avond gegeten wat er goed in ging: kaas fondue :) Lekker brocolli en appel met kaas hmmm
    Ik zie wel weer op tegen werken morgen en hoop dat ik het trek. De laatste dagen vooral veel op de bank gehangen en 's middags liggen slapen. En anders vertel ik wel dat ik zwanger ben, wilde het toch deze week doen.

fijne avond allemaal

17. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    1-15 April mama's
    1 april
    - Nennie | 32 jr | 2e kindje
    - Babyliz | 23 jr | 1e kindje
    - Meijtje | 29 jr | 2e kindje (voor ml 4e)

2 april
    - Else31 | 31 jr | 1e kindje

3 april
    - Zahra2 | 30 jr | 2e kindje

4 april
    - Mariannetje | 28 jr | 1e kindje
    - Evelientje | 33 jr | 2e kindje

5 april
    - Tess2013 | 27 jr | 1e kindje
    - Mariska1986 | 27 jr | 3e kindje

6 april
    - Miepens | 33 jr | 2e kindje

7 april
    - Bibi28 | 28 jr | 1e kindje
    - Marlous28 | 31 jr | 2e kindje
    - Kb1983 l 30 jr l 1e kindje

8 april
    - Kira88 | 25 jr | 1e kindje
    - Stelpie | 26 jr | 1e kindje

10 april
    - Sprokkel | 37 jr | 2e kindje
    - Peace | 28 jr | 2e kindje
    - Bulakgirl | 26 jr | 1e kindje
    - Wiedeltje | 22 jr | 2e kindje

11 april
    - Elines | 29 jr | 2e kindje
    - Antra | 30 jr | 4e kindje
    - Krista | 28 jr | 1e kindje

12 april
    - Mamv1 | 26 jr | 2e kindje
    - Bloezem | 2e kindje
    - Fien25 | 1e kindje

13 april
    - Proudmom | 28 jr | 3e kindje
    - Cupcake88 | 25 jr | 1e kindje

15 april
    - Chanan | 31 jr | 1e kindje
    - Smnee | 22 jr | 1e kindje
    - a Flower | 22 jr | 1e kindje

Afspraken
    26 augustus
    - Meijtje | 1e echo particulier (8w6)
    - Bulakgirl | 1e echo/afspraak vk (7w)
    - Babyliz | Intake VK (8w6d)
    - Bloezem | Intake VK (7w2d)

27 augustus
    - Bibi28 |1e echo (7w2)
    - Kira88 | 1e echo & intake vk (8w)
    - Kb1983 l 1e echo (8w)
    - Else31 | intake vk

28 augustus
    - Proudmom | echo
    - Elines | intake vk
    - Fien25 | intake vk

30 augustus
    - Cupcake88 | 1e echo gyn(7w5)
    - Smnee | intake vk + echo

2 september
    - Elines | 1e echo echobureau (8w3)
    - Stelpie | 1e echo + intake
    - Antra | 1e echo + intake
    - Peace| 1e echo + intake (8w4)

4 september
    - Marlous28 | 1e echo + intake vk (9w3)
    - Bloezem | 1e echo (8w4d)
    - Krista| 1e echo fertiliteitsarts

6 september
    - Tess2013 | termijnecho (10w)
    - Zahra2 | termijnecho (10w1d)

10 september
    - Nennie | termijnecho (10w5d)

16 september
    - Mariannetje | Termijnecho (11w3d)

17 september
    - a Flower | 1e echo (10w)

18 september
    - a Flower | intake vk

23 september
    - kb1983 l termijnecho (12w)

25 september
    - marlous 28 | termijnecho vk

18. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    @Meijtje, Bulakgirl, Babyliz & Bloezem: veel succes bij de echo vandaag!

@hier: nog een weekje wachten!! :)
    Mijn dochter van bijna 3 zei net toch iets bizars! (ze weet nog niets van de zwangerschap) Zegt ze ineens uit het niets " mijn zusje in onderweg" en 5 minuten later " maar ik krijg een zusje"
    Ik heb er maar niet op gereageerd haha.Volgende week, na de echo, gaan we het haar vertellen!

19. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Mijn dochter zei van de week dat ik een baby in mijn buik heb. Ook heel apart aangezien zij nog van niets weet. Wij wachten ook even met vertellen tot na de echo volgende week. Als we het nu al vertellen weet iedereen het al.

Maar dames, wat wordt hier veel gekletst. Vanwege een druk weekend niet op het forum gekeken en gelijk een paar pagina's erbij gekletst.

@Echo
    Voor iedereen die deze week een echo krijgt; veel plezier/succes!!
    Ik moet zelf nog tot volgende week woensdag wachten.

@kwaaltjes
    vermoeidheid en misselijkheid zijn hier dagelijks nog aanwezig. Ga 's avonds zelfs al om een uur of 9 naar bed omdat ik het echt niet trek. En ook al slaap ik 's nachts (redelijk) goed, ik word toch vermoeid wakker.

@zwangerschapskleding
    Ik heb ook al wat broeken van mijn vorige zwangerschap tevoorschijn getoverd. Nu nog wat nieuwe dingen shoppen.

20. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Meijtje en Bulakgirl, succes met de echo!
    Babyliz, wij op naar de VK intake! Ik ben benieuwd!!

@ Peace, inderdaad grappig! Mijn zoon weet ook van niets en hij zegt vorige week, 'mam, je buik groeit' met een ondeugende lach, hij is al 8 dus hij weet maar al te goed wat hij zegt, ik was verbaasd! 'Hoe kom je daar nou bij'
    'Nou zomaar, ik zie het toch' antwoord hij haha
    Wij vertellen het hem ook volgende week na de eerste echo, hij is bevoorrecht als eerste het nieuws te horen! :D

@ Bulakgirl, inderdaad niet bang zijn hoor! Bij mijn eerste had ik ook helemaal geen symptomen! Deze keer valt het dan ook een beetje tegen qua misselijkheid :(

@ gewicht, ondanks de misselijkheid kom ik aan, mede door het feit dat op de momenten dat ik iets in mijn mond heb de misselijkheid eventjes weg lijkt te vallen en ik dus veel in mijn mond heb ;)
    Misschien even misselijkheidsremmers vragen..

Nou ik ga me klaar maken voor de intake!

Deel Deze Pagina