1-15 April 2014 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door ProudMom, 10 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @Ourbabydream welkom :D Super zeg!

@smnee wat goed dat het een positieve echo was :D en wat blij dat het bloeden gestopt is. Gewoon vragen of je er nog 1 mag hoor!

@broeken, kunnen nog steeds dicht :) alleen einde van de avond voel ik de knoop, maar dan zijn mijn darmen zo opgezet...
    maatje 36 kon ik toch nog net niet aan door mn vorige zwangerschap, dus 38 heb ik nog wel even ruimte ;) al wordt dat steeds iets minder.
    @krampen zijn minder, hoop nog steeds dat het alleen een heftige buikgriep was.

@evelientje lekker he dat moe zijn overdag hihi.
    en dat niet kunnen slapen overdag. Hier externe factor elk half uur van de klok laten zien. Vanmorgen met haar slaapje het bed in gekropen, dat is het enige moment dat ik ook even kan slapen pffff.

@afspraak. Eindelijk aanstaande maandag dan ben ik 8 weken (op 1 dag na) en heb ik eindelijk mijn intake bij de vk.

2. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Jaaa, ik had een mooie 3+ vanmorgen! Helemaal blij..stom dat het toch nog even spannend is of het er wel staat ;)
    Alleen morgenochtend nog de MvM test (hopelijk net zo knallend als Smnee!!) En dan stop ik ermee!

3. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    vandaag heel de dag een hongergevoel gehad... voel mn buik nu ook meer... echt een soort beurs gevoel :D

4. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Oh smnee wat fijn!!! :)

Vermoeidheid is hier ook goed aanwezig! Was net thuis en heb heerlijk een uurtje geslapen! ML staat nu te koken, kan je vertellen dat ik aardige trek heb haha!

@broeken kunnen idd ook lastiger dicht, heb al geprobeerd een grotere maat op m'n werk te krijgen... Maar op een of andere manier is dat nog best moeilijk! ;( tot dan toe gaan de meeste broeken nu met knoop open en alleen rits dicht!

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

En met een elastiekje om de knoop? Dat heb ik nu ook, en zit best lekker eigenlijk.

Lekker he, dat eten ;)

:D hoop het ook voor je!

6. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Goed om te horen Smnee!!

7. KB1983

KB1983 Lid

12 aug 2013
    39
    0
    0
    Trots op mezelf....uurtje gesport en heb veel energie. Was zo moe deze week maar dit heeft me goed gedaan :)

8. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Smnee, fijn om te lezen dat de echo goed was.

Hier was vanavond Moeders voor moeders. Vanaf morgen mag ik gaan plassen. Zie hier mijn test. Zelf met hele lichte middagurine kwam de teststreep gelijk tevoorschijn!!!

Bijgevoegde bestanden:

9. bibi28

bibi28 Lid

26 jul 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helloooo

Dus hierrr zitten jullie hihi....
    Hoe gaat het allemaal?.met mij verdrietig heb weer urine infectie vandaag weer bij dokter geweest ze gaan mijn urine labo sturen en heb andere medicijn gekregen die ik 5dagen moet innemen..pfffff iik wil het niet maar moet want zo zonder medicijn kan ook risico zijn.... na 5dagen moet ik mijn plas meenemen naar dokter vor verdere controle... ben bang dat wat gebeurt door medicijnen... maar dokter zei dat schadelijk alleen was. VOor zwanger met laatste, 3mnden ....

Voor de rest veel moe.. bandenpijn misselijk gespannen borsten

10. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Das minder bibi!

Hier echt rare gevoelens steeds... Ene keer voel ik veel n vanalles en andere keer helemaal niets! Zolang er geen bloed is ga ik ervan uit dat het goed gaat!!

Maandag de echo!

11. bibi28

bibi28 Lid

26 jul 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend bijna je echo mariannetje
    ... ik voel soms ook wat soms nietss...hoort erbij denk ik...

12. Evelientje

Evelientje Bekend lid

3 mei 2013
    527
    78
    28
    Voor de tweede dag op rij lig ik vroeg in bed, voel me echt belabberd, bah!

13. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Balen Evelientje! Hopelijk morgen beter.. Lekker slapen dan maar.
    @Marloes: prachtige test!! :D En leuk, bijna je echo. Aftellen nu dus
    @Smnee, wat een opluchting zeg.

@kwaaltjes: Nemen af :( Sinds een week geen misselijkheid meer, borsten doen amper nog pijn en geen pijntjes meer in mn buik. En nu weet ik wel dat dat niks zegt over het wel of niet goed gaan van een zwangerschap (want ik had bij mn eerste ook amper kwaaltjes) maar het maakt je toch onzeker! Kan niet wachten tot de eerste echo maar dat duurt nog zoooo lang. Wat ik nog wel heb is veel dorst, 's nachts eruit moeten om te plassen terwijl ik voor het slapen gaan niet meer drink, moe en koud!
    Moeheid kan ook komen door de gebroken nachten. Ik moet er rond 3 uur uit om te plassen en dochter wordt de laatste week tussen 5 en 6 uur wakker :( Gisternacht zelfs haar bed moeten verschonen omdat madam de luier had losgetrokken en dus in bed had geplast. Wel heel sneu want ze was er zelf heel erg van geschrokken dat alles nat was.
    Nu duik ik weer mn bedje in, hopen op een betere nacht zodat ik morgen op werk niet zo gaar ben ;) Trusten dames

14. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Wow, mooie knaltest Marlous!! Zal de mijne morgenochtend ook komen showen!

Vanavond weer 13km geskate.. Wordt toch wel iets zwaarder merk ik, ben echt moe nu! Hoop dat t volgende keer nog gaat.. Wil eigenlijk de laatste 2 keer nog wel afmaken als t lukt. Maargoed, de zwangerschap gaat voor hoor!

Heb heel de dag al steekjes/trekkend gevoel in mn onderbuik.. Zou dat soort bandenpijn zijn? Of uitrekken van baarmoeder? Wel blij dat ik in elk geval iets voel!

Ohhh ik vind het zo moeilijk om te liegen tegen iedereen! In een week al 2x de opmerking gehad "of moet je iets vertellen?" (Van mensen die ik niet zo goed ken, dus ga ik zeker niks toegeven!) en vandaag had een collega filet americain bij zich, wat ik normaal graag eet en ook zelf wel eens meeneem. De koffie vanmorgen al door de goot gespoeld en dat soort dingen. Vooral op m'n werk is het lastig omdat we zo nauw samenwerken valt bijna alles op wat ik anders doe! Nog even volhouden, dan kunnen we er straks hard om lachen ;)

Hebben jullie dat ook? Of het idee dat ze iets aan je zien?

15. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

1-15 April mama's
    1 april
    - nennie | 32 jr | 2e kindje | nog onbekend
    - meijtje | 29 jr | 2e kindje (voor ml 4e) | nog onbekend
    - babyliz | 23 jr | 1e kindje | nog onbekend

4 april
    - else31 | 31 jr | 1e kindje | nog onbekend
    - mariannetje | 28 jr | 1e kindje | nog onbekend
    - evelientje | 33 jr | 2e kindje | nog onbekend

5 april
    - micchan | 19 jr | 1e kindje | nog onbekend, maar wordt uiteindelijk voor u een vraag, voor ons een weet!
    - tess2013 | 27 jr | 1e kindje | blijft ook voor ons verrassing
    - mariska1986 | 27 jr | 3e kindje

6 april
    - miepens | 33 jr | 2e kindje | willen we wel weten

7 april
    - bibi28 | 28jr | 1e kindje | geslacht weet ik nog niet
    - zahra2 | 30 jr | 2e kindje | nog onbekend
    - marlous28 | 31 jr | 2e kindje | nog onbekend, willen we wel weten
    - kb1983 l 30 jr l 1e kindje l nog onbekend

8 april
    - kira88 | 25 jr | 1e kindje | willen we wel weten (denk een jongen!)
    - stelpie | 26jr | 1e kindje

10 april
    - sprokkel | 37jr | 2e kindje | geslacht blijft ook voor ons onbekend
    - peace | 28 jr | 2e kindje | nog onbekend
    - bulakgirl | 26 jr| 1e kindje | nog onbekend
    - wiedeltje | 22 jr| 2e kindje | nog onbekend

11 april
    - elines | 29 jr | 2e kindje | nog onbekend
    - antra | 30 jr | 4e kindje | nog onbekend

12 april
    - mamv1 | 26 jr | 2e kindje | nog onbekend

13 april
    - proudmom | 28 jr | 3e kindje
    - cupcake88 | 24 jr | 1e kindje | nog onbekend

15 april
    - chanan | 31 jr | 1e kindje | nog onbekend
    - smnee | 22jr | 1e kindje | nog onbekend, denk een jongetje.
    - mamavanmennno | 2e kindje | nog onbekend

Afspraken
    8 augustus
    - miepens | 2e echo bij fertiliteitsarts
    - babyliz | 2e echo bij fertiliteitsarts (6w2)

15 augustus
    - babyliz | intake vk
    - miepens | 3e echo bij fertiliteitsarts (6w4)

16 augustus
    - else31 | 1e echo (7w gyn)
    - tess2013 | 1e echo (6w6 gyn)

19 augustus
    - nennie | intake + 1e echo vk (7w5d)
    - meijtje | intake vk
    - zahra2 | intake + 1e echo gyn
    - mariannetje | intake + 1e echo (7w3 vk)
    - mariska1986 | intake + echo

20 augustus
    - sprokkel | 1e vroege echo (7w, wegens onregelmatig)
    - evelientje| intake (7w4 vk)
    - mamavanmenno | 1e vroege echo (6w)

22 augustus
    - chanan | 1e vroege echo (6w2 ivm eerdere miskraam en mogelijkheid tot tweeling)

26 augustus
    - meijtje | 1e echo (particulier 8w6)
    - bulakgirl | 1e echo/afspraak (7w vk)

27 augustus
    - bibi28 |1e echo (7w2)
    - kira88 | 1e echo (8w) & intake verloskundige
    - kb1983 l 1e echo (8w)

28 augustus
    - proudmom | 1e echo (7w)
    - Elines | intake verloskundige

30 augustus
    - cupcake88 | 1e echo (7w5 gyn)
    - smnee | intake verloskundige + echo

2 september
    - elines | 1e echo (8w3 via echo bureau)
    - stelpie | 1e echo + intake

4 september
    - marlous28 | 1e echo + intake (9w3 vk)

23 september
    - kb1983 l termijnecho ( 12w)

25 september
    - marlous 28 | termijnecho (11w3 vk)

16. ProudMom

@bibi28: balen zeg, ik hoop dat het gauw over is met de AB. Maar ik begrijp dat je liever niets slikt.

@Mariannetje: mijn kwaaltjes gaan ook op en af, en zijn de ene dag meer aanwezig dan de andere.

@Evelientje: bah dat schiet echt niet op dan...ik hoop dat je morgen weer wat opgeknapt bent.

@ Elines: slaaplekker meid, is waardeloos die gebroken nachten. Mijn dochter is hier ook flink aan het spoken de laatste nachten. En als je dan al moe bent, is dat helemaal slopend.

@Cupcake: moeilijk zeg om dan je mond te houden! Heel bizar dat sommige mensen het soms gewoon doorhebben, ik kreeg de dag dat ik positief teste zelfs de vraag of ik toevallig zwanger was!! Ik natuurlijk heel schijnheilig gezegd, ' hoezo dan' ???? Dat kon ze me ook niet vertellen, dacht ze gewoon ...????

Dat trekkerige gevoel is echt je baarmoeder die oprekt. Ik heb ook af en toe ineens steken bij het maken van een beweging, dat zijn echt je banden.

Nou meiden, slaaplekker vannacht.
    Liefs

17. KB1983

KB1983 Lid

12 aug 2013
    39
    0
    0
    Hallo dames,

Een vraag heeft er iemand van jullie ook zo'n ontzettende last van obstipatie. Ik eigenlijk al 2 weken en probeer van alles maar het is zo ontzettend pijnlijk. Liefst ga ik helemaal niet naar de toilet maar goed dat kan natuurlijk ook niet.

Nu neem ik lactulose en gelukkig helpt dit, maar mijn vraag is kan ik dit elke dag nemen of ze er een max termijn aan dat je dit mag nemen? Ik weet dat het ongevaarlijk is tijdens de zwangerschap maar eigenlijk niet of hoelang ik dit mag nemen.

18. ProudMom

@kb1983: mijn gyn raadde toen der tijd af om lactulose te gebruiken, omdat je darmen er niet beter door gaan werken. Zij adviseerde meer op voeding te letten om je darmen juist te stimuleren (nog 8 maanden lactulose gebruiken is ook niet alles). Dus vezelrijk eten, veel drinken, kiwi's/pruimen)
    Ik ben toen zelf dagelijks lijnzaad gaan nemen. Bij mij was dit het enige dat al die maanden geholpen heeft, en ik heb er zelf ook altijd snel en veel last van. In geval van hele erge verstopping, kun je dan daarnaast eens in de zoveel tijd altijd nog een beetje lactulose gebruiken (dosering even navragen bij de gyn/vk/apotheek). Maar dan hoef je het in ieder geval niet dagelijks te gebruiken.

19. stelpie

stelpie Actief lid

22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    @lactulose ik zou eerder lijnzaad nemen! Dat werkt redelijk goed, en alles vezelrijk eten (dus ook je pasta en brood enzo). Ik heb ook last van obstipatie maar ook dat ik of helemaal niet kan gaan of dan opeens onverwachts direct naar de wc moet. Heel irritant, heb er zelf dus weinig controle meer over. En snachts heb ik al een paar keer van de pijn in m'n buik wakker gelegen, ik denk dat het dan ook m'n darmen zijn, zon heftige extreme pijn Pfff hoop niet dat dit nog 8 maanden zo doorgaat :s.

20. KB1983

KB1983 Lid

12 aug 2013
    39
    0
    0
    Dank dames...heb het ongeveer 5 dagen genomen en kon eindelijk redelijk naar de toilet. Vanmiddag maar lijnzaad kopen in de supermarkt.

Weet je wat het is als we tegen over obstipatie praten ;) het is zo pijnlijk omdat het ook telkens een klein beetje bloed vanwege een scheurtje dus ik forceer ook niets.

Ik ga toch maar over op natuurlijke producten hopelijk dat dit goed gaat werken en voor de zekerheid voor erg lastige dagen een pot lactulose siroop in de kast ;)

Deel Deze Pagina