1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Daar heb je gelijk in! Aan de ene kant is het straks ook wel weer extra leuk, want dan is er weer echt iets om aan te werken in de sportschool :D Ja ik ben denk ik wel een zeikerd hoor. Ben altijd heel erg met mijn lichaam en voeding bezig, dus het is wel even een omschakeling. Maar vind mezelf al heel erg veranderd. Paar maanden terug vond ik cup a soups en kant en klare noodles echt not done. Nu was het ineens het enige wat mij nog lekker leek:) Inmiddels kan ik weer een beetje normaal eten. Was niet doodziek, maar wist gewoon echt niet meer waar ik trek in had. Dus de gekste dingen die ik nooit at leken mij ineens wel verdraagzaam.

2. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben niet zoveel hier, dus heb een stuk terug gelezen.

@ koud, Ik heb het vooral in bed erg koud. Slaap zelfs met sokken aan. Heb dan ook zojuist een elektrische deken gekocht haha

@ echo, wat een mooie echo's zijn er allemaal langsgekomen! Ik hoop dat ik morgen ook zo een echo krijg. Ben ook heel benieuwd naar het intake gesprek.

@ klachten, Behalve koud, ben ik erg moe. Na een dag werken (zorg) kan je me opvegen, dan doe ik de rest van de dag niets meer. Ook ben ik af en toe duizelig. De misselijkheid is er maar zelden. Verder heb ik erg veel juek aan mijn tepels, ik weet niet of er meer mensen last van hebben?

@ sporten, ik ging altijd 3 /4 x in de week naar zumba, ik ben nu al 3 weken niet geweest. Ik hoop dat ik volgende week toch echt weer kan gaan, ik mis het wel....

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hm... Ik wilde op tijd naar bed, maar ik wilde nog "eventjes" het forum bijlezen...

@isa: super dat je een goede echo had!

@Leontine78: poeh, een kinderwagen tot ze 4 zijn? Dat hebben wij bij lange na niet gered hoor. Hooguit tot 2,5 jaar, dan lopen ze veel liever. Kijk, als je echt afstanden gaat maken, is het wel handig als je de wagen bij hebt. Laatst had ik Evelien snel even in de kinderwagen (buggyzit) gezet, omdat ik anders niet op tijd voor het inloopspreekuur van de huisarts zou zijn.
    En ik geloof ook echt niet dat wij onze lange meiden tot hun vierde in een kinderwagen zouden kunnen proppen.
    Wij hebben trouwens geen buggy.

@koud: oooh, in het begin had ik het ook zo snel verschrikkelijk koud. Zat ik op de bank met een extra fleecevest aan onder een fleecedekentje met geitenwollensokken. Maar dat is nu gelukkig niet meer. Soms dat ik het in bed niet warm krijg, maar als ik dan sokken aandoe val ik zo in slaap.

@kinderkamer: wij leggen de baby de eerste twee/drie maanden trouwens bij ons op de slaapkamer. Bij Annabel was dat niet zo'n succes, want het leenwiegje was vrij breed en daar stootte ik telkens tegenaan. Maar bij Evelien hadden we een eigen wiegje gekocht, zo'n hoge en dat ging super!

@uitgerekende datum: alleen bij mijn eerste zwangerschap was de datum een dagje naar achteren gezet, omdat mijn cyclus gemiddeld 29 dagen was. Bij Evelien en Marjolein was ik maar drie keer ongesteld geweest, dus hadden we niet echt een betrouwbaar gemiddelde. Voor deze zwangerschap ben ik vijf keer ongesteld geweest en was mijn cyclus gemiddeld 30/31 dagen, dus ik verwacht dat we naar achteren geschoven worden. Maar eigenlijk wil ik dat niet. Ik wil ook een keer meemaken om de uitgerekende datum te halen! Hihi...

@Jocruelle: gefeliciteerd en wat een leuke uitgerekende datum!
    Klinkt wel heftig dat je al weet dat je waarschijnlijk weer met een keizersnede moet bevallen.

@Libra1: oeh, je moet nu absoluut geen buikspieroefeningen doen joh! De boel moet nu juist kunnen rekken en meegroeien.
    Na de bevalling heb je tijd genoeg om weer aan je lichaam te werken.
    Ik ben wel jaloers op je hoor!

@buikje: hier nog steeds niet veel meer te zien dan de restanten van drie zwangerschappen. Mijn normale broeken passen ook nog steeds prima.

@Leontine78: oeh, nu al kramp! Ik had dat op het einde van de zwangerschappen. Jeetje, wat heb ik manlief vaak wakker geschreeuwd. Pijjjjjn... Vooral in mijn kuiten en voeten.

Weltrusten!

4. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jep komt me heel bekend voor. Ik ben ze iets meer gaan insmeren met dikke bodylotion en dat werkt tot nu toe :)

5. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ libra ik zou ook geen buikspier oefeningen doen, daar krijg je tijdens de bevalling alleen maar last van, heb begrepen dat ze zelfs kunnen scheuren als ze te ontwikkeld zijn , geloof dat je de schuine buikspieren wel kunt doen , maar anders overleg je dat op de sportschool! @ hier vanavond mijn echo, ben nu nog niet echt zenuwwachtig ben echt zo benieuwd ! Hebben jullie trouwens ook vaak zeurende hoofdpijn ? Nou ja hoofdpijn het voelt of ik een glaasje teveel op heb ;)! Nou zal zo te bloedpriikken moet ik nog steeds doen:( ben nogal bang voor naalden! Jaja wacht de bavalling maar eens af dat is veel erger ;)

6. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Precies hetzelfde!!! En bodylotion werkt idd :)

7. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Helaas werkt mijn scanner niet zo goed... Zal mijn vriend vragen of hij op zijn werk weer even een scan wil maken :) Maar goed: bij deze mijn echo's :)

Vind de foto's wel erg wazig. Op het schermpje was alles erg helder en bewoog het kindje heel veel. Ik heb gisteren de hele tijd lopen roepen: "er zit een baby in mijn buik". hahahahaha, het lijkt wel of het nu pas echt aangekomen is :p

8. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    @isa; wauw, die zijn duidelijk!! Hier mag je echt trots op zijn meid..geniet!

@rest; ga nu werken, reageer later meer! Lfs

9. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een mooie echo Isa!
    Ooh ik kan nu ook echt niet wachten. Ik ben zo benieuwd of het er bij mij ook zo uit ziet :) En of ik dan ook meer het besef heb.

@Jeuk..Hier ook last van! Doe er ook wat creme op.

@Annet1985: Ja ik ga maar echt oppassen! Ik heb mijn buikspieren altijd heel erg getraind. Hoop niet dat ik er heel veel last van ga krijgen. Als ik iets niet wil is het natuurlijk een gescheurde spier. Of nou ja dat wat de spieren normaal bij elkaar houd zou dan scheuren geloof ik. Ik ga maar vooral cardio doen!

10. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    @Isa en leontine wat leuk die foto's!! :)

@Annet vanavond weer een echo dus! Spannend!!

Ik ben sinds vorige week weer begonnen met sporten. Probeer nu 2x per week te gaan. Doe dan voornamelijk cardio op een rustig tempo.

Oh ja heb zojuist een buikfoto geplaatst in het andere topic. Collega (mannelijk) zei gisteren nog dat hij het wel begint te zien :$...

11. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Heel mooi Isa :D Hoop ook zulke mooie foto's te krijgen over 2 dagen!

12. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Zag hem al staan :) Je krijgt echt al een bolletje :)

13. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Isa, ziet er goed uit!!

@rest met vandaag een echo, hopelijk straks meer van die mooie plaatjes!

Hier mogen/moeten we nog 2 weken wachten tot de volgende echo! Bah duurt weer veels te lang. Oeioei wat zal het straks lang duren tot de 20weken echo..

14. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Jij krijgt idd ook al een mooi bolletje!
    Leuk topic he? Had gister mijn foto's er ook op gezet. Je denkt het valt wel mee, maar als je de foto's naast elkaar zet zie je wel dat je een bolletje hebt! :D

15. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Fijn al die goede echo's hopelijk vandaag weer allemaal mooie plaatjes.
    Word toch wel jaloers op jullie met al die echo's en mooie buijes.
    En het maakt me weer heerlijk onzeker, maar goed, we zullen het zien over 1,5 week!!
    Vandaag 11 weken (volgens eigen berekeningen!)! In dat op zicht word ik toch wel weer zekerder, ookal zie ik niks haha!
    Nou ik zal mij snel klaarmaken, even een dagje naar mijn zus en nichtje!!

16. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    Afsprakenlijst
    17-01 Beebje2012 termijnecho
    17-01 Annet termijnecho
    19-01 Sher 2e echo
    19-01 Nannie controle gyn
    20-01 Yara89 2e echo
    23-01 wish 2b pregnant termijnecho
    24-01 wish 2b pregnant VK
    26-01 Augustus baby 1e echo
    26-01 Yasmin termijnecho
    27-01 Isa 3de echo
    30-01 Woezelenpip1980 contole vk
    30-01 Leontine contole
    31-01 Anskev 2e echo en controle
    06-02 Marleentje26 controle VK
    06-02 Yara89 Controle VK
    16-02 Yasmin controle VK
    17-02 Woezelenpip1980 16 weken echo
    23-02 Miloe86 controle VK
    08-03 Marleentje26 20 weken echo
    20-03 woezelenpip1980 20 weken echo 9.45 uur

Verwachte uitgerekende datum
    26-07 marleentje26 (2e kindje)/ZH/FV/Meisje
    31-07/01-08 annet1985 (1e kindje) /ZH/combi FV, BV/Jongen
    31-07 Fokje (3e kindje)thuis/combi fles,borst/ verrassing
    01-8 Frisje (1e kindje)
    01-8 Niqi79 (1e kindje)
    01-8 Maxje (1e kindje)
    01-8 Fokje (3e kindje)thuis/combi fles,borst/ verrassing
    03-8 Jessica (1e kindje)
    03-8 Soekie (2e kindje)
    03-8 Lentekind
    03-8 Isa28 (1e kindje)/ZH/BV/Verrassing!
    04-8 Sjorsjette (1e kindje)
    04-8 Zazu (1e kindje)/ZH/BV/Meisje
    04-8 Leontine78 (1e kindje)/TB/FV/Meisje
    04-8 Sweetygirl84
    04-8 woezelenpip1980 (3e kindje)/ZH/BV/Jongen
    05-8 Gold (1e kindje)
    05-8 Sher (1e kindje)/ZH/FV/Meisje
    05-8 Beebje 2012 (1e kindje)/ZH/FV/Meisje
    05-8 ruby82 (2e kindje)
    06-8 CenM (1e kindje)/ZH/BV/geen idee
    06-8 Nath86 (1e kindje)/ZH/BV/geen idee nog
    06-8 Yasmin84 (1e kindje)/ZH/BV/Meisje
    07-8 Augustus baby
    08-8 Wish2bpregnant (2e kindje)
    08-8 sweet Lilly/TB/?/geen idee
    08-8 Coortje (3e kindje)
    10-8 jup (1e kindje)
    10-8 Bellabella (2e kindje)
    11-8 anskev (1e kindje)/ZH/FV/geen idee
    11-8 Yara89 (1e kindje)
    11-8 Zussie (1e kindje)
    11-8 Puschel
    13-8 L0nneke (2e kindje)
    14-8 Nannie (2e kindje)/ZH/??/Meisje
    14-8 Nelly (4e kindje)/TB/BV/verrassing?
    14-8 Miloe86 (1e kindje)
    15-8 Lilalief (2e kindje)/ZH/BV/Meisje
    15-8 Nrg50 (2e kindje)

Vlindertjes
    Goofychick
    Balou1
    Lauren84
    Linny24
    Hopelessinlove
    Jolan0

17. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    Hallo dames,

Ik kom zojuist terug van de VK. Alles was goed, ook alle bloeduitslagen en dergelijke. Verder ons kindje weer op de echo gezien, echt mooi om hem te zien bewegen :D Het was erg mooi beeld op de echo, maar de fotos vallen helaas tegen.

Ik ben ook een dag vooruit gezet, naar 14 augustus.

Nu dus maar meteen wat zwangerschapskleding besteld. Erg leuke aanbiedingen op wehkamp ;)

Andere dames met echo: hoe was het bij jullie?

18. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @annet: bang voor naalden... Troost je, als je een bevalling uit een boekje hebt, komen er geen naalden aan te pas! ;)
    En als je toch gehecht moet worden, ben je toch wel afgeleid door je pasgeboren baby'tje op je buik.
    Mijn man kan ook helemaal niet tegen naalden of bloed. De vlos wilde me prikken, maar kon geen ader vinden. Manlief zat me daar een partijtje wit te zien! Ik vind dat juist wel interessant om te zien.

@miloe86: jeuk aan mijn tepels heb ik de eerste paar weken gehad. Supergevoelig. Nu gelukkig geen last meer van.
    Super, een goede echo! Leuke datum.
    Haha, meteen positiekleding besteld. 't Wordt steeds echter he. Ik zal binnenkort maar weer eens mijn positiekleding zoeken. Niet dat het nodig is, maar 't kan maar vast klaarliggen.

@Isa28: wauw, echt al een minimensje! Wat geeft een paar weken toch een groot verschil!

@Yasmin84: mooi buikje!

@echo: ik mag pas 1 feb. weer voor een echo. ALS ik tenminste bij de vlos mag blijven, anders heb ik iedere afspraak bij de gyn een echo.

Ik ben nu aan het wachten op een telefoontje van de vlos i.v.m. een mogelijke overdracht naar de gyn... Ze overleggen iedere dinsdag, maar ik weet niet of ze dan ook die dag de zwangeren bellen. Ach, anders bel ik morgenochtend zelf even. Wel zo fijn als ik weet waar ik aan toe ben.

19. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    goede middag dames

heb de positie kleding opgezocht ligt dat alvast klaar haha moet wel wat meer hebben na de tweede zwangerschap waren de broeken gaar en wil zelf ook wel wat nieuws hebben + dat we nu in de zomertijd hoogzwanger zijn de vorige keer in de herfs en de eerste keer winter. kijk er wel naar uit in de zomer beentjes omhoog genieten (hopelijk)

zijn er al dames die positie kleding dragen???

o en zie aan mijn baner ben vandaag 12 weken zwanger hoera!!!!!!!!!!!

20. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor, ik draag al positiekleding. Ik ben wat forser van mezelf en de knoop van mijn spijkerbroek zat "tussen mijn buiken" in te porren. Dat vond ik op een gegeven moment niet prettig meer. Een maat groter heeft geen zin, want dan wordt ie ook groter op plekken waar je het niet wilt. Dat ziet er echt niet uit. En ik moet zeggen, die positiespijkerbroeken van Miss Etam zitten wel echt lekker. En ik heb vrijdag een rokje van Prenatal gekocht. Heerlijk! Geen geknel.....

En ik zag dat de lijst weer was aangevuld. Wil iemand mijn datum naar 3 augustus zetten alsjeblieft? Ik weet niet hoe ik dit zelf kan aanpassen.

12 weken! Wat een mijlpaal....nog 3 dgn voor mij, maar mijn vertrouwen groeit met de dag. Ik ben zo blij met ons moppie. Had nooit verwacht dat ik nu al zoveel gevoelens voor zo'n wurmpje zou hebben.

Deel Deze Pagina