1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ nelly
    Ja ik heb ze in principe nog niet echt nodig, maar ik werk in de gehandicaptenzorg waar alles op slot moet (met 20 verschillende sleutels natuurlijk) en het word nu toch wel onconfortabel om in de gewone broeken die sleutels te wormen, dus nu toch maar vast over.

@ beebje
    De echo was erg duidelijk, we hebben alles goed gezien, maar de foto's zijn niet echt duidelijk. Dus over 10 weken weer... ;)

Verder vandaag ook de kraamzorg geregeld. Daarnaast moest ik de zorgverzekering op de hoogte stellen en de huisarts nog inlichten... nu rest de kinderopvang nog, maar voor nu eerst gewoon genieten ;)

2. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Even de lijst weer ge-update. Ik zag dat ik vergeten was onze termijnecho erop te zetten. Of die dan inderdaad ook plaatsvindt bij de vlos, weten we nog niet. Dat hoor ik wel als ik de vlos spreek over de evt. overdracht naar de gyn.

Wauw! Er staan gewoon al afspraken voor de 20-wekenecho op de lijst!
    Haha, voor je het weet, zijn we allemaal bevallen...

Weltrusten!

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @miloe86: haha, ik zie je zo voor me als een cipier rondlopen met een enorme sleutelbos aan je riem... Superfijn dat er positiekleding is.
    Als ik foto's zie van mijn moeder vroeger in die bloemetjesgordijntenten, die door moesten gaan voor positiejurken. *lol* 'k Ben blij dat er nu meer keus is!

Ik ga de kraamzorg/verzekering/kdv denk ik regelen als we de termijnecho gehad hebben. Niet vergeten om de naam van onze tweede kraamhulp op te zoeken. Die staat bij ons op de zwarte lijst! 't Was trouwens maar goed dat we dat bij onze derde zwangerschap aan hadden gegeven, want achteraf hoorden we van onze kraam dat die dus eigenlijk ingepland stond. Pfiejoew!

En nu echt, WELTRUSTEN!

4. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Beebje 2012, wat een mooie echo even goed! Je ziet het echt duidelijk. Wel grappig om te zien, want ik denk dat het er bij mij dan ook zo ongeveer uit zal moeten zien op dit moment. Maar ik moet nog wachten tot maandag voor de echo. Kan nu echt niet wachten nu ik al die echo's voorbij zie komen!

Hoe zijn jullie eigenlijk verzekerd ivm zwangerschap?
    Ik heb gewoon een basisverzekering, en kraamzorg, bevallen ziekenhuis zonder medische indicatie word deels vergoed. Je betaald verder een eigen bijdrage. Is dat te doen? Of zou ik een aanvullende verzekering moeten nemen? En hoe zit dat met kraamzorg, moet je nu al aangeven hoe vaak je wilt dat ze komen? Van mij hoeven ze niet de hele dag aanwezig te zijn. Misschien een paar uurtjes per dag de eerste dagen. Mijn schoonmoeder is kraamverzorgster geweest, en die kan ook prima helpen(zelf aangeboden).

Ik voelde mij vandaag echt goed! Lekker fit weer, en niet eens echt moe geweest. Stiekem zit ik al een beetje te kijken naar babyspullen. Misschien ga ik het toch wel wat meer beseffen......? ;)

5. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beebje en Annett, gefeliciteerd met jullie mooie echo's! Altijd leuk om ons kleintje weer te zien. En het hartje gehoord zelfs! Gaaf.... Onze VK zei dat het bij 13-14 pas echt goed te horen zou zijn, dus als ik de 30e controle heb kunnen we het waarschijnlijk wel horen.

Bij ons is de kinderopvang, de kraamzorg en de zorgverzekering geregeld. Ik heb een aanvullende verzekering en in principe wordt er veel vergoed voor mij. Zelfs een lactatiebijeenkomst. ik kan ws geen borstvoeding geven, maar wil het wel proberen. Ik heb 13 jaar geleden een borstverkleining. Dus het is even de vraag.

Ja, we zijn nu allemaal bijna bij de 12-weken grens. Zo gaaf...allemaal ademhalen én lekker shoppen! Hahahaa

Oh, de rest ben ik even vergeten....zucht....jullie hebben veel gekletst sinds gisteravond.

6. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    @Beebje en Annet fijn dat jullie echo's goed waren.
    Hoop over ong. 25 uur met een blij gevoel de dag te beginnen!
    Moet morgen om 9 uur voor de termijn echo.
    Als alles goed is gaan we met 16 weken voor een pretecho, met geslachtsbepaling! Merk dat ik nu wel zenuwachtig begin te worden.

7. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Wat fijn :) En idd: kraamzorg!! Ik zal ze ook even bellen!!!

8. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Ohja, de verzekering. Ik heb voor de kerst nog even met hen gebeld en bij onze verzekering is het zo dat het kindje wordt bijgeschreven op de verzekeringspolis van degene die de beste verzekering heeft. In ons geval is dat mijn vriend (hij heeft namelijk een extra aanvullend pakket voor o.a. lenzen en fysiotherapie). Dus dat is prima. Ze hebben ook wel een speciale gezinspolis, maar is erg duur.

Voel me vandaag ook helemaal goed. Helemaal lekker omdat ik het op mijn werk nu niet meer de hele tijd geheim hoef te houden. Alsof er een last van me afgevallen is ;)

Vind het zo leuk dat al veel meiden een goede echo hebben gehad, voor degenen die nog (heel) eventjes moeten wachten: BIJNA!! Jullie mogen bijna!!!! Spannend!!! En bijna die 12 weken grens over... wauw!

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Oh wat ben ik gelukkig vandaag, ik loop al de hele dag te lachen :) zal kijken of ik vandaag de echo erop krijg. Bijna 12 weken zwanger joehoe. Heb de kraamzorg ook geregeld vandaag, zal eens kijken of er wat leuke curcussen zijn, gaan jullie dat ook doen?

10. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een mooie echo's allemaal!!!! Iedereen gefeliciteerd. Mij geeft heeft weer een positieve boost. Morgen middag mag ik voor mijn echo gaan. Super spannend, maar heb er ook onwijs veel zin.

@Vertellen. Ik las van iemand dat zij het steeds wil uitstellen om nog even te wachten op dit of op dat. Dat herken ik ook wel. Wanneer moet je het nou vertellen. Niet eens zo zeer met vrienden, want ik denk dat we het daar na onze echo van morgen willen vertellen. Ik zit meer met werk. Ik heb een jaar contract en ik kan echt niet voorspellen hoe ze gaan reageren. Ik weet alleen dat mijn contract in september afloopt en dat ik op 9 augustus ben uitgerekend. Acht we zien het wel. We hebben van te voren gezegd dat we ons leven niet om een baan willen plannen. En als ik geen contract meer krijg dan zien we het wel. Dan heb ik vast zo weer ander werk.
    Het voordeel bij mij met vertellen is trouwens wel dat ik wat zwaarder van mezelf ben. Dus bij mij zie je echt nog niks van een buikje of dergelijke :)

Zou iemand voor mij de lijst willen aanpassen. Of vertellen hoe ik het moet doen, want dat wweet ik echt niet.
    De dagen zijn:
    19 januari 2de echo
    24 januari echo ivm combinatie test
    en uitgerekend nu op 9 augustus

Liefs,
    Frisje

11. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier even een illegaal upje (ben op mijn werk).
    Ik heb net de vlos gebeld, maar nog niet alle bloeduitslagen waren binnen, dus wordt mijn geval volgende week dinsdag weer in het overleg met de gyn besproken. 'k Heb wel meteen gevraagd of ze mij dan bellen als ze meer weten.
    Dus we wachten maar weer af...

12. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Zit nu even op mijn telefoon, dus kan hem niet aanpassen. Maar wat ik altijd doe is gewoon knippen en in een nieuwe reactie plaatsen (niet een reactie op de lijst geven, dan verschijnt ie als quote). Dan voeg ik mijn gegevens toe en dan klaar ;)

13. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Afsprakenlijst

19-01 Sher 2e echo
    19-01 Nannie controle gyn
    19-01 Frisje, 2e echo
    20-01 Yara89 2e echo
    23-01 wish 2b pregnant termijnecho
    24-01 wish 2b pregnant vk
    24-01 Frisje, echo/combitest
    26-01 Augustus baby 1e echo
    26-01 Yasmin termijnecho
    26-01 Sweet Lilly termijnecho
    27-01 Isa 3de echo
    30-01 Woezelenpip1980 contole vk
    30-01 Leontine contole
    30-01 Sweet Lilly intake vk (overstap van gyn naar vk)
    31-01 Anskev 2e echo en controle
    01-02 Nelly termijnecho vk
    06-02 Marleentje26 controle vk
    06-02 Yara89 controle vk
    16-02 Yasmin controle vk
    17-02 Woezelenpip1980 16 weken echo
    23-02 Miloe86 controle vk
    08-03 Marleentje26 20 weken echo
    20-03 woezelenpip1980 20 weken echo 9.45 uur

Verwachte uitgerekende datum

26-07 marleentje26 (2e kindje)/ZH/FV/meisje
    31-07/01-08 annet1985 (1e kindje)/ZH/combi FV,BV/jongen
    31-07 Fokje (3e kindje)/thuis/combi FV,BV/verrassing
    01-08 Frisje (1e kindje)
    01-08 Niqi79 (1e kindje)
    01-08 Maxje (1e kindje)
    01-08 Fokje (3e kindje)/thuis/combi fles,borst/verrassing
    03-08 Jessica (1e kindje)
    03-08 Soekie (2e kindje)
    03-08 Lentekind
    03-08 Isa28 (1e kindje)/ZH/BV/verrassing
    03-08 Leontine78 (1e kindje)/TB/FV/meisje
    04-08 Sjorsjette (1e kindje)
    04-08 Zazu (1e kindje)/ZH/BV/meisje
    04-08 Sweetygirl84
    04-08 woezelenpip1980 (3e kindje)/ZH/BV/jongen
    05-08 Gold (1e kindje)
    05-08 Sher (1e kindje)/ZH/FV/meisje
    05-08 Beebje 2012 (1e kindje)/ZH/FV/meisje
    05-08 ruby82 (2e kindje)
    06-08 CenM (1e kindje)/ZH/BV/geen idee
    06-08 Nath86 (1e kindje)/ZH/BV/geen idee nog
    06-08 Yasmin84 (1e kindje)/ZH/BV/meisje
    07-08 Augustus baby
    08-08 Wish2bpregnant (2e kindje)
    08-08 sweet Lilly/TB/BV/meisje
    08-08 Coortje (3e kindje)
    09-08 Frisje
    10-08 jup (1e kindje)
    10-08 Bellabella (2e kindje)
    11-08 anskev (1e kindje)/ZH/FV/geen idee
    11-08 Yara89 (1e kindje)
    11-08 Zussie (1e kindje)
    11-08 Puschel
    13-08 L0nneke (2e kindje)
    14-08 Nannie (2e kindje)/ZH/??/meisje
    14-08 Nelly (4e kindje)/TB/BV/verrassing?
    14-08 Miloe86 (1e kindje)
    15-08 Nrg50 (2e kindje)
    19-08 Lilalief (2e kindje)/ZH/BV/meisje

Vlindertjes
    Goofychick
    Balou1
    Lauren84
    Linny24
    Hopelessinlove
    Jolan0

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Je kan ook gewoon de laatste lijst quoten en dan de blokken [ QUOTE=...] in het begin en [ /QUOTE] aan het eind weg te halen.
    Dan blijft de opmaak behouden.

Poeh, heb me toch sinds gisteren een partij last van buikpijn. 't Lijkt wel of ik voor mijn eerdere drie zwangerschappen aan misselijkheid in aan het halen ben ofzo. Gelukkig nog niet hoeven spugen, dat vind ik echt verschrikkelijk.
    Oh, ik heb vannacht trouwens goed geslapen. De twee nachten ervoor had ik zo ontzettend slecht geslapen, lag me een partij te zweten, echt niet normaal.

En nu gauw weer aan het werk!

15. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Afsprakenlijst

19-01 Sher 2e echo
    19-01 Nannie controle gyn
    19-01 Frisje, 2e echo
    20-01 Yara89 2e echo
    23-01 wish 2b pregnant termijnecho
    23-01 Libra1 3e echo
    24-01 wish 2b pregnant vk
    24-01 Frisje, echo/combitest
    26-01 Augustus baby 1e echo
    26-01 Yasmin termijnecho
    26-01 Sweet Lilly termijnecho
    27-01 Isa 3de echo
    30-01 Woezelenpip1980 contole vk
    30-01 Leontine contole
    30-01 Sweet Lilly intake vk (overstap van gyn naar vk)
    31-01 Anskev 2e echo en controle
    01-02 Nelly termijnecho vk
    06-02 Marleentje26 controle vk
    06-02 Yara89 controle vk
    16-02 Yasmin controle vk
    17-02 Woezelenpip1980 16 weken echo
    23-02 Miloe86 controle vk
    08-03 Marleentje26 20 weken echo
    20-03 woezelenpip1980 20 weken echo 9.45 uur

Verwachte uitgerekende datum

26-07 marleentje26 (2e kindje)/ZH/FV/meisje
    31-07/01-08 annet1985 (1e kindje)/ZH/combi FV,BV/jongen
    31-07 Fokje (3e kindje)/thuis/combi FV,BV/verrassing
    01-08 Frisje (1e kindje)
    01-08 Niqi79 (1e kindje)
    01-08 Maxje (1e kindje)
    01-08 Fokje (3e kindje)/thuis/combi fles,borst/verrassing
    03-08 Jessica (1e kindje)
    03-08 Soekie (2e kindje)
    03-08 Lentekind
    03-08 Isa28 (1e kindje)/ZH/BV/verrassing
    03-08 Leontine78 (1e kindje)/TB/FV/meisje
    03-08 Libra1 (1e kindje)
    04-08 Sjorsjette (1e kindje)
    04-08 Zazu (1e kindje)/ZH/BV/meisje
    04-08 Sweetygirl84
    04-08 woezelenpip1980 (3e kindje)/ZH/BV/jongen
    05-08 Gold (1e kindje)
    05-08 Sher (1e kindje)/ZH/FV/meisje
    05-08 Beebje 2012 (1e kindje)/ZH/FV/meisje
    05-08 ruby82 (2e kindje)
    06-08 CenM (1e kindje)/ZH/BV/geen idee
    06-08 Nath86 (1e kindje)/ZH/BV/geen idee nog
    06-08 Yasmin84 (1e kindje)/ZH/BV/meisje
    07-08 Augustus baby
    08-08 Wish2bpregnant (2e kindje)
    08-08 sweet Lilly/TB/BV/meisje
    08-08 Coortje (3e kindje)
    09-08 Frisje
    10-08 jup (1e kindje)
    10-08 Bellabella (2e kindje)
    11-08 anskev (1e kindje)/ZH/FV/geen idee
    11-08 Yara89 (1e kindje)
    11-08 Zussie (1e kindje)
    11-08 Puschel
    13-08 L0nneke (2e kindje)
    14-08 Nannie (2e kindje)/ZH/??/meisje
    14-08 Nelly (4e kindje)/TB/BV/verrassing?
    14-08 Miloe86 (1e kindje)
    15-08 Nrg50 (2e kindje)
    19-08 Lilalief (2e kindje)/ZH/BV/meisje

Vlindertjes
    Goofychick
    Balou1
    Lauren84
    Linny24
    Hopelessinlove
    Jolan0

16. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Hier weer even een berichtje van mij .. wel meegegelezen maar was een beetje onzeker door alles wat hier de laatste tijd is gebeurd ..
    eind vorig jaar eerst mijn vader een beroerte aantal weekjes in ziekenhuis gelegen daarna kreeg hij te horen dat ze een tumor hadden ontdekt met de scan,s enzo die die heeft gehad blijkt hij een kwaadaardige tumor te hebben in of bij zijn blaas ..
    gelukkig geen uitzaaieingen ondertussen wordt hij hier nu voor bestraalt ik ongeveer op de helft en voor hem erg zwaar natuurlijk ..
    Hopelijk heeft het effect anders moet zijn blaas eruit ..
    Verder is een oom overleden rond kerst begraven wel een erg mooie leeftijd 91 jaar maar ja je wilt niemand kwijt natuurlijk ..
    Niet veel later belde mijn schoonmoeder op hun had was overlden was niet zo heel erg oud de meiden hier zijn erg aan die hond gehecht heb het vooral de oudste nog niet verteld weet niet helemaal hoe ..
    Ze heeft pas op school ook al wat gehad een meisje was overleden en nu heeft ze het steeds een beetje over doodgaan enzo ..

Verder ja was ik zelf erg verkouden enorm hoesten enzo veel bandenpijn niet fijn meeer
    verder ja wel wat misselijk maar zo anders dan bij mijn andere 2 meiden daar was ik zo beroerd nu is het heel afentoe alleen erg moe dus ja was erg onderzeker ..
    Toch maar een angelsound gekocht heb ik heb de 2 meiden ook gebruikt en gelukkig was al snel het bekent sneltrein hartklopje te horen en voel me gelijk stukken beter heerlijk is dat ..

Ik probeer nu een beetje meer te reageren als het lukt
    heb nog wel twee meiden waarvan 1 naar school moet dus ja probeer echt even de tijd te maken ..

Liefs

17. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    @echo...lieve meiden, ontzettend bedankt voor de super leuke reacties! Vind het echt zo lief!! Werd er helemaal blij van!

@verzekering.. ik heb vorige jaar (erg enthousiast) alvast het uitgebreide pakket genomen. Denk ook dat ons kindje bij mij wordt bijgeschreven.

@frisje, dat was ik :D haha maar ben blij dat je het herkent! Ik heb het vandaag verteld en iedereen reageerde zo leuk, ook de adjunct! En zoveel hadden het al door. Was 15 kilo aangevallen, en mijn buik begon nu weer op te vallen maar niemand durfde het te vragen! Wat vervelend dat je toch een beetje inzit over je contract! Maar jullie hebben wel gelijk, niet om een baan heen plannen! Een baan kan je altijd wel vinden, oké misschien niet de ideale maargoed, als het moet..is er altijd wel wat te doen! (weet niet in welke sector je zit..?)

@nelly hahaha ging het maar zo snel..allemaal al een gezond kindje in onze armen! Nee het zwanger zijn vind ik ook wel erg leuk..maar een stapje vooruit naar de 20 weken is niet erg ;)
    en wat handig dat je een zwarte lijst hebt! is dat een bedrijf of een persoon?

@leontine, lekker dat alles is geregeld!

@annet, bedoel je zwcursus? Heb een tijdje geleden gezegd dat ik ga meedoen aan zwgym :D dat is vanaf 20 weken en gaat nog even door na de geboorte! lijkt me wel erg handig en goed voor mij aangezien ik niet erg sportief en initiatief tot sporten heb (ahum, understatement :D)

@woezelenpip, jeetje wat een ongeluk achter elkaar! En inderdaad logisch dat je onzeker wordt van helaas soms ook niet zo goed nieuws. Fijn dat je even wat laat horen hoe het gaat! Ik ben ook zo verkouden momenteel..al 2 weken! echt niet leuk, dichte neus en keelpijn!
    en kwaaltjes zeggen niets hoor, ik heb ook niet zoveel kwaaltjes.
    Ik hoop dat alles goed komt met je vader!!

@hier..even lekker pannenkoeken eten! Kom zo nog even spieken hoe het is gegaan met de echo van sher en frisje!!! hopelijk mooi nieuws en gelukkige aanstaande mama's!

18. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ nelly,
    Ja zo kan je het een beetje voorstellen haha maar gelukkig mogen de clienten langer als een uur naar buiten ;)

@ Libra
    Ik ben VGZ met het gezinspakket verzekerd. Alles wat ik wil zit erin. Maar volgens mij kan je het ook prima met het basis pakket, maar wij zijn van die types die altijd het zekere voor het onzekere nemen.

Wat de kraamzorg betreft: Ik heb ze gisteren gebeld en ze kijken eerst of ze die datum beschikbaar zijn (ik heb een particuliere kraamzorg (pgv) dat raadde de vk ons aan, omdat we in de zomer bevallen en ze bij de particuliere dan meer vastigheid hebben, anders kan het zijn dat je elke dag iemand anders krijgt) en ze noteren wat gegevens, maar verder krijg ik komende week een bevestigingsbrief en dan moet ik na de 20 weken pas weer contact opnemen voor een gesprek van wat we precies willen...

@ woezelenpip
    Wat vervelend allemaal zeg! Ik kom zelf uit een soortgelijke situatie (5 jaar alleen maar ellende) en heb mezelf nu gewoon ingesteld op dat dit ons jaar word. Vorig jaar (oe dat klinkt al lang) 1 juni ben ik getrouwd en dit jaar komt ons kindje, dus hopenlijk kunnen we alle shit achter ons laten en ons concentreren op het positieve!

@ beebje
    Een erg leuke uitspraak: was 15 kilo aangevallen ;)

19. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha ja er zitten nu weer de nodige kilo's (of eigenlijk stiekem ook onnodige) er weer aan! Nouja, dat dieeten komt wel na de bevalling! Ben nu al zo blij dat wij zwanger zijn, ik maak me niet druk om de kilo's!
    en wat leuk dat je in juni getrouwd bent, ik in juli :D zat gister te denken... we zijn vorige jaar in de 7e maand getrouwd en 7 jaar samen en dit jaar 8 jaar samen en ons kindje in de 8e maand.. vond ik wel bijzonder! Mijn man niet zo :D mannen...

20. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    haha ja mannen :p Ik ben allang blij dat die van mij het nu eindelijk begint te beseffen ;)

Deel Deze Pagina