1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL

2. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Annet. mijn vriend reageerde heel nuchter van nu al. Hadden we niet een maandje langer kunnen oefenen. Ik zeg ben je dan niet blij, ja dat wel maar het moet nog even een beetje tot me doordringen zegt hij, maar dat komt wel goed.
    Eerst er volgend weekend lekker er met z'n 2tjes even een paar daagjes er tussenuit.

Ik heb trouwens 2 kerstballen gekocht met krijtbordverf erop. Daar zetten we dan het goede nieuws op voor de ouders en broers

3. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn vriend praat er ook niet zoveel over, hij vindt het superspannend...zeker gezien de redelijk lange weg die we gehad hebben met vele ziekenhuisbezoeken. Nu is het eindelijk gelukt en hopen we natuurlijk dat het goed blijft gaan! Daarbij heb ik heel veel buikpijn door mijn darmen, waar hij zich dan weer druk om maakt. En mag je dit wel eten, en dat wel eten...hihi...

4. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Zazu- ik heb ook best last van mijn darmen. Maar het komt en gaat. Ik ben voornamelijk misselijk en heb last van maagzuur.

5. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man praat er uit zichzelf eigenlijk niet over. Het is allemaal nog zo pril zegt ie dan. Maar ondertussen stuurt hij me wel mailtjes met verlanglijstjes voor Ikea of dingen van marktplaats. Tja, ieder beleeft het op een andere manier. Ik zou het het liefste van de daken schreeuwen...maar ik zal toch echt nog een week of zes moeten wachten tot het grote publiek het mag weten.

Trouwens, ik heb zelf ook lenzen en een week of twee geleden had ik ook veel last ervan. Ik heb ze 's avonds iets eerder uitgedaan enzo, maar het lijkt nu alweer minder te worden.

De "menstruatie" krampen lijken hier trouwens ook minder te worden. Verder weinig echte symptomen. Ben wat moeier dan anders....verder niet echt.

6. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Alles waar ik momenteel aan kan denken is slapen... ik ben zo moe. En nog net geen 2 uur wakker. Kan natuurlijk ook alles te maken hebben met een jetleg he ;) maar misschien toch ook een beetje met zwanger zijn.

7. Jessica3

Jessica3 Actief lid

16 nov 2011
    173
    0
    0
    Mijn lief is hartstikke trots, zeker nu mijn buik zichtbaar begint te worden. Zei hem laatst dat ik hem zo'n lekkere jongen vond. Kreeg ik terug:"Nee hoor, ik heb je zwanger gemaakt, nu ben ik een man." Hihi.

Na een avondje kroeg wordt hij altijd goudeerlijk en vertelde me dat hij dolgelukkig is met mijn zwangerschap. Ondanks dat het vroeger is dan gepland zou hij niets liever meer willen en daar sluit ik me helemaal bij aan!

8. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Mijn vriend zijn eerste reactie (toen ik de test deed afgelopen zondagochtend en hij lag nog half te slapen) was: moooiiii!!! Met een hele grote glimlach. Viel daarna wel weer meteen in slaap want we hadden die zaterdag een groot feest gehad (met alcohol voor hem en sapjes voor mij ;))

Hij heeft eigenlijk alles al uitgezocht hahahaha! De Bugaboo, het ledikantje en hij weet ook al hoe hij de kinderkamer wil inrichten :) (marktplaats is echt zooo gaaf!) Ik ben nog wel een beetje terughoudend... Wil eerst de echo afwachten... Wil eerst het hartje horen... (en dan helemaal los gaan ;))

Gisteren hebben we het wel al over namen gehad, zitten best op 1 lijn, had ik niet verwacht :) superleuk!! Hebben jullie dat al gedaan?

9. pebbie

pebbie Lid

27 jul 2010
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik meld me enigzins aarzelend aan.. Ik weet net dat ik weer zwanger ben, nadat ik in augustus 2010 een miskraam heb gehad met bijna 9 weken. Daarna werd ik niet regelmatig ongesteld en ben door de huisarts naar de gyneacoloog verwezen. Uiteindelijk bleek ik een prolactinoom te hebben. Door medicijnen is de bijwerking van een te hoog prolactine gehalte verdwenen en nu weet ik net dat ik zwanger ben. Ik vind het erg spannend en duim dat alles deze keer wel goed zal gaan! 20 december heb ik de eerste echo :)

10. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Fijn om al jullie fanatieke berichten te lezen over namen en uitzet voor de baby.
    Nou wij denken daar nog lang niet over na. Durven en willen we niet. Misschien als ik de eerste echo heb gehad en alles ziet er dan goed uit, dat we dan al iets positiever kunnen zijn. Begrijp me niet verkeerd want het begint me nu wel iets mee te vallen wat betreft zenuwen. Ik zit voorbij het punt waar het voorheen al meerdere keren met een vmk al misgegaan was. Dus dat is alweer een goed teken. Maar ik durf gewoon nog niet uit te gaan van een goede zwangerschap totdat het tegendeel bewezen is. Momenteel zit ik met onze zoon in Nederland en mijn man thuis dus we kunnen niet echt praten over de zwangerschap. Als ik weer thuiskom heb ik de volgende dag een afspraak met een endocroloog voor mijn te snel werkende schildklier. Hopenlijk kan hij me ook wat geruststellen tegen die tijd.
    En diep van binnen weet ik dat het goed zit maar ik ben gewoon ontzettend bang en terughoudend. Noem het zelfbescherming. Maar aan de andere kant kom ik dan hier op zp om even heerlijk met jullie over onze kleine wondertjes in wording te praten.
    Keeping the faith! En dat moeten de andere meiden die onzeker zijn ook doen. Elke dag is er 1 meer die je zwanger bent en alleen maar een goed teken.

11. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Welkom pebbie.

Ik ga nu richting mijn ouders zodat ik mijn moeder uit shoppen kan nemen. Zit eraan te denken om bij hun in het dorp te blijven want wat een flutweer is het zeg.

12. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Man is van nature behoorlijk gesloten, dus we hebben het eigenlijk niet over de zwangerschap, vind dat soms best jammer, voel me daardoor niet echt zwanger.

Ik was wel superblij toen het weer voor de 3de keer was gelukt maar hij is wat voorzichtiger en kan nog niet opgelucht ademhalen, terwijl de vorige keren ik helemaal in zak en as zat omdat het niet goed voelde en toen was hij heel optimistisch en sprak hij me moed in. Omgedraaide wereld nu.

Namen en uitzet e.d. is voor ons echt een ver van ons bed show, eerst maar eens een kloppend hartje en de 3 maanden halen en dan zullen we echt gaan genieten hier.

13. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    klinkt misschien voorbarig, maar ik voel me op en top zwanger en ben zo gelukkig! 's Ochtends iets minder omdat ik de hele ochtend niet lekker ben en bezig ben met eten. Als ik niet eet word ik erg beroerd, maar eten smaakt me ook niet, dus hapje voor hapje worstel ik van alles naar binnen en voel me dan na een paar uur wel beter. Ik heb het er allemaal voor over, vind het zo geweldig allemaal! En ik heb ook zoiets; iedere dag is er weer eentje bij! Ik heb er een goed gevoel bij.

Baby-uitzet; we hebben afgesproken dat we na de 20 weken echo gaan shoppen voor een kamertje. Voor die tijd wel de kleinere dingen; maxi-cosi, kinderwagen enz. We willen wel weten wat het wordt, dus kunnen nog niet teveel kopen...

namen hebben we al een hele tijd klaar. Dit komt door de mmm, we zijn al veel langer heel bewust bezig met kindjes dat ik daar al zo over na heb gedacht. En we zijn er samen al helemaal over uit! Zo leuk!

@lynnami; waar woon jij normaal? Shop ze vandaag! Hoop dat ze in de buurt een overdekt winkelcentrum hebben, want het weer is echt bagger...

14. Jessica3

Jessica3 Actief lid

16 nov 2011
    173
    0
    0
    #214 Jessica3, 3 dec 2011
    Laatst bewerkt: 3 dec 2011
    Gister lekker gewinkeld met mijn vriendje.

Ik had echt niet gedacht dat ik nu al positie kleding nodig zou hebben. Eerlijk gezegd had ik gedacht dat het allemaal veel oubolliger zou zijn. Integendeel, zitten juist hele leuke dingen tussen. Lief ook helemaal gelukkig mij eindelijk in een jurkje te zien.

Echt wat zitten die zwangerschapsbroeken lekker zeg! Daar ga ik de komende 8 maanden in wonen hoor!

15. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    @jessica; was je daar al zo aan toe dan? Heb zelf ook een dikke buik, maar durf nog geen positiekleding te kopen...

16. Jessica3

Jessica3 Actief lid

16 nov 2011
    173
    0
    0
    Mijn gewone broeken zaten 's ochtends echt al strak. 's middags ging de knoop los en 's avonds moest ie echt uit. Laatste twee dragen de hele dag in een joggingbroek van mijn lief rondgelopen. Dan staat dit toch leuker.

17. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    denk dat ik ook maar ga kijken...Heb sowieso snel last van m'n darmen, dus die zijn nu echt enorm... Tijd voor positiekleding.. Vreemd hoor! hihi

18. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Ik meld me hier ook voorzichtig aan:) Heb vanmorgen positief getest en ben dus volgnes eigen berekning uitgeteld op 11 augustus. Daarbij komt nog dat ik precies gelijk loop met mijn beste forumvriendinnetje, dus erg bijzonder!

Sorry voor alle typfouten die ik maak, op de ipad lukt typen niet zo goed als op de laptop;)

19. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahhaha, ben dus niet de enige! Ik heb net ook een zwangerschapsbroek gescoord! Hij was maar 15 euro, afgesprijsd bij de Miss Etam....en ach, vroeg of laat had ik hem toch nodig hihi. Nu is ie nog wel aan de grote kant hoor, ondanks dat ik al een flinke buik van mezelf heb, hihi.
    Maar idd....het zit allemaal best lekker ;)

Ik zag dat H&M ook enorm leuke dingen had en wij hebben een winkel waar ze LIEF verkopen....zo schattig, maar zo niet leuk voor de portemonnee! Ik heb heel even in mijn handen gestaan met sokjes: I love mum en I love dad....zo schattig, maar we moeten niet door gaan slaan. Voelde me al behoorlijk opgelaten om nu al die broek te kopen. Maar alles wordt zo duur straks....je kan het maar in huis hebben.

Ik voel me ook best zwanger....en ik glim volgens mij de hele dag! En er staat echt met dikke letters ZWANGER op mijn voorhoofd, dat kan gewoon niet anders!

Aan de andere kant....er kan nog zoveel mis gaan. Ik wil er niet te veel bij stil staan, maar toch doe ik dat wel merk ik.
    Een vriendin van mij heeft twee keer haar kindje verloren (28 weken, 32 weken). En een andere vriendin heeft haar kindje bij 28 weken verloren en haar dochtertje is bij 28 weken geboren en wordt binnenkort gelukkig 1 jaar. Dit alles heeft er flink ingehakt bij mij. Natuurlijk is het niet te vergelijk met een vroege miskraam bij 6 of zelfs 12 weken, maar iedereen heeft er op dat moment wel verdriet om! Een kindje begraven dat niet eens de kans heeft gekregen te leven, is echt niet leuk.

20. Jessica3

Jessica3 Actief lid

16 nov 2011
    173
    0
    0
    Oh dat kan ik me voorstellen. Gelukkig nog nooit een miskraam of doodgeboorte meegemaakt. Ook niet bij mensen om mij heen. Laten we hopen dat dit zo blijft. en ook dat met ons alles helemaal goed blijft gaan.

Ik vond de kleding van Miss Etam eigenlijk nog best betaalbaar. Een normale broek kost mij over het algemeen meer. Alleen helaas geen lengtematen. Een andere winkel had dat wel, maar dus ook meteen een stuk duurder.

Ook leuk dat veel bovenkleding ook prima te dragen is wanneer je niet zwanger bent. Kan je er nog wat langer van genieten.

Deel Deze Pagina