@libra ik schrijf idd ook in het 9 maanden boek van Pauline Oud. Je kunt zo een voorbeeld vinden bij bol.com
@beebje ja daar hebben wij zeker wel van gehoord! Ik heb van mijn zoontje een echo liggen met 18 week en was het voor 90%zeker een meisje! Heb dus echo van "schaamlipjes" 4 wk later bij controle bleek het toch echt een jongen te zijn waar de balletjes nu pas waren gedaald.... Dus te vroege geslachtsbepaling ga ik nog maar niet voor
Oh!!!! Dat lijkt me echt bizar!! Nou ben blij dat ik het van je hoor! Heb ook op mn werk al een aantal verhalen gehoord van een verkeerde geslachtsbepaling..zelfs bij de geboorte dat ze er pas achter kwamen..roze kamertje en allemaal roze spulletjes en het was een jongetje! Dat moet voor jullie wel heel gek zijn geweest toen! had je al veel spulletjes gekocht?
Andersom gebeurt het volgens mij niet (vaak). Maar ik had nog maar 1 paar sokjes gekocht gelukkig! Ik durfde simpelweg niet omdat ik vanaf het begin dacht dat het een jongen zou zijn moest ik compleet omschakelen!M'n man dacht echt dat het een meisje zou zijn dus vond het gek dat ik nog niks wou kopen! Zodra ik echo had gehad dat het toch jongen bleek ben ik gelijk gaan shoppen het klopte toen voor mij haha
@Leontine78 ik heb gereageerd op je topic ergens anders over je angelsound. Denk dat de batterij op is hoor. Want je eigen hartslag vind je zo, en al het gekke gerommel in je buik @Beebje2012 ik had een foto geplaatst in het nub topic. Daar zei een "kenner" dat ze denkt een meisje, ondanks dat het niet duidelijk te zien is. Zegt niks natuurlijk. Vond het wel grappig. Heb ook de zouttest gedaan, die zegt weer een jongen hihi. @geslachtsecho..niet gehoord over een gezwollen geslachtsorgaan. Is het dan gezwollen bij een meisje, en dat ze dan een jongen zeggen? Of andersom? Toen ik vandaag belde zei ze dat als ze het mis heeft het dan altijd eerst een meisje is en later een jongen blijkt te zijn. Een jongen kunnen ze vrijwel meteen zeker zien blijkbaar. We zien wel.. Ik vind het niet erg als ze meisje zegt en later een jongen blijkt te zijn, andersom vind ik minder leuk. @9 maanden boek, ik ga eens even kijken bij bol.com! Thanks
Ik net boven mijn schaambeen aan de rechterkant! Maar ik had het die middag afgekeken van de echoscopiste Succes met het zoeken, je vindt hem wel! En als je hem 1 keer hebt, weet je hem de volgende keer zo te vinden!
Hé medezwangeren!! Ik meld mij hier ook graag! Na een mislukte zwangerschap met curretatie ben ik zeer blij te melden dat we weer zwanger zijn! We hebben al 2 echo's achter de rug, de eerste was met 8 weken en de 2e met 10 weken. Alles gaat goed, behalve die misselijkheid en borsten die pijn doen!!!! Maar dat nemen we allemaal voor lief! Morgen een 3e echo, 12 weken. Ik weet dat alles goed is maar toch ben ik nerveus... Ik kan niet wachten tot ik weer iets zie
Hey meiden, Nou ik geloof dat hier de zondvloed begonnen is. Pfff gisteren heel emotioneel en de tranen vloeide rijkelijk. Vandaag is het nog droog, maar heel happy voel ik me niet. Als ik aan het ukkie denk dan natuurlijk wel!!! Maar de rest wordt me op dit moment allemaal even te veel. Ook de drukte op het werk, normaal kan ik best wel wat hebben, maar nu........... En ze weten het ook nog niet he. Ik kan het pas vrijdag vertellen aan mij baas. Dan is hij er pas weer. En dan maar kijken of ik het aan iedereen kan vertellen, want ik vind ook dat degene die alles aan mij overdraagd het eerder moet weten dan de rest van de collega's. Maar hij is er vrijdag niet. Hij is er ergens volgende week weer......pppffffff. Wat een gedoe. Nou ja ik mag van mezelf me ff heeeeeeeelllll zielig voelen gaat volgens mij dan sneller over En dan weer aan de leuke dingen denken. lfs, Frisje
Hoi meiden! Na 8 dagen te hebben gewerkt, nu weer lekker paar dagen vrij. Heeerlijk.. Kan ik mn huisje weer op orde maken Gisteren de termijn echo gehad. Was weer zo zenuwachtig! Gelukkig zag alles er gelijk goed uit. De beeb was lekker druk bezig waardoor de vk het wat lastiger met meten had, haha. Maar uiteindelijk goed gekomen. Sta nu op 11 augustus. De beeb liet duidelijk zien dat hij/zij 2 armen, 2 benen en 2 hersenhelften heeft Hoop dat ik er zelf nu ook positief over blijf want iedereen blijft maar zeggen 'geniet, geniet'! Maar toch nog de angst dat het mis zou kunnen gaan.. In onze omgeving hebben we het de meeste nu ook verteld. Leuk om te doen, maar ook wel spannend. Het maakt het zo echt. Tot nu toe eigenlijk alleen maar positieve reacties gehad @wendynick; gefeliciteerd! Veel plezier met de echo! @combitest; volgens mij hebben de meeste dat hier laten doen? Wij hebben ervoor gekozen om het niet te laten doen @geslachtsbepaling; wij willen het ook graaaaag weten! Maar (proberen te) wachten daarmee tot de 20 weken echo. Ben zo benieuwd! Onze 20 weken echo wordt in het ziekenhuis gedaan ivm een aangeboren en erfelijke nieraandoening wat mijn broer heeft gehad toen hij klein was.. Hopen dat de aanleg goed is. @emoties; lopen hier soms ook om niets hoog op haha. Wel vervelend hoor.. Als mijn vriend iets zeg wat op mij bot overkomt (maar niet zo bedoeld is) voel ik mn ogen al prikken. Voel me zo'n drama queen @9maanden dagboek; hier ook die van Pauline! Sprak mij het meeste aan qua vormgeving en vragen. Volgens mij ben ik nu weer uptodate Ga nu lekker paar uurtjes in het bos wandelen met de hondjes! Lekker frisse neus halen Fijne dag allemaal!
@leontine: ik hoop dat je hoofdpijn weggetrokken is en dat je je beter voelt! Hoe gaat het met je buik, las dat die strak aanvoelde, lijkt me geen pretje en doet me denken aan de beschrijvingen van harde buiken, lijkt me wel erg vroeg voor, maar toch maar even in de gaten houden hoor. @wendynick: welkom op de topic meid! @geslachtsbepaling: ik wil het niet weten! Een van de weinige hier denk ik. @combitest: hier ook niet! @9maandendagboekL ik wil er graag 1 maken, maar heb er nu echt geen energie voor. Wil het helemaal zelf doen, dus een mooi leeg dagboekachtigiets wat ik zelf decoreer enzo. @emoties: deze week ben ik wat emotioneler, er komt maar geen einde aan de misselijkheid lijkt het wel en ik eet nog steeds niet normaal, en nu ook nog de kans dat ik zwangerschapsdiabetes heb, voel me ook echt ff rot. En daar voel ik me dan weer schuldig over, want het afgelopen jaar had ik er ALLES voor over om te zijn waar ik nu ben, maarja, toen voelde ik me niet zo ziek. Ik heb gisteren die suikertest gedaan, voor een deel dan. Ik ben nuchter naar het ziekenhuis gereden, kreeg een vingerprik en suikerwarde werd gemeten, toen moest een erg zoet drankje drinken, meer dan ik had verwacht, anderhalf wit bekertje. Dat viel me nog mee, ondanks dat het eigenlijk gewoon smerig was. Toen ben ik nar een vriendin gereden en dacht daar de 2u vol te maken voor ik weer terug moest voor de 2de vingerprik. Maar een half uur later kwam het er in grote golven uit, echt zo smerig. Heb toen maar afgebeld want 2de prik had geen zin. Nu moet ik weer afeachten wat de vk gaat beslissen, nog een suikertest gaat me echt niet lukken, maar ik wil wel weten hoe het zit. Ik hoop dat ze toestemt met een gewone dagcurve, dus normale maaltijd en daarna zelf meten hoe hoog suiker is.
Hoi meiden, Ben nog wel thuis vandaag maar het gaat wel echt beter hier. De meeste hoofdpijn heb ik 's ochtends als ik wakker ben. Daarna zakte het de afgelopen dagn wel iets maar niet veel. Vandaag (nu) heb ik even geen hoofdpijn en voel ik me "alleen" verkouden. Dat is het ergste niet. Dat gaat wel weer over. Hier ook geen combitest hoor. Ik weet nl niet wat ik dan zou doen. Dus misschien kop in het zand steken maar goed, ik zit niet in een risico groep dus ik maak me geen zorgen. Ook wij willen wachten op de 20 wkn echo. En we willen met 24 wkn een 3D echo op dvd maken. Omdat wij maar een kindje willen willen we wel zoveel mogelijk herinneringen maken aan onze zwangerschap. Deze week ben ik eigenlijk niet zo heel emotioneel. Alhoewel. Mijn man laat morgen zijn ogen laseren. Ondanks dat ik weet dat die mensen ervaring genoeg hebben vind ik het gewoon een eng idee. Wat als het mis gaat. Hij heeft zijn ogen nodig voor zijn werk en wat als hij zijn kindje nooit kan zien. Maar goed, we gaan er maar van uit dat alles goed gaat.
Hey meiden, een poosje niet gereageerd maar wel meegelezen. Ook hier vandaag een enorme baaldag. Moest eigenlijk gaan werken maar had daar absoluut geen behoefte aan. Heb dus een "smoesje" gebruikt/beetje misbruik van de situatie gemaakt en heb lekker vanochtend in huis gerommeld. Was voor mijn gevoel veel harder nodig en achter af ook een goede keuze geweest wat de tranen lopen alsof t niets is de hele tijd over de wangen. Bleh hoop dat dit snel over gaat. Hier ook geen combi-test hoor, gewoon volgende week de termijn echo. Wij wachten ook tot de 20weken-echo voor de geslachtsbepaling. Zo nou weer proberen om wat te gaan doen
YES, morgen is het eindelijk "onze" dag, na 12 weken eindelijk de eerste echo! En ik heb er zo'n zin aan! Ik weet dat het fout KAN zijn, maar op zich heb ik nog steeds alle symptonen dus ik denk dat het wel goed zit! Maar ow wat heb ik er een zin aan!!!!! Vandaag een half half dag gehad, vanmorgen ging echt slecht met werken, duizelig, moe, raar buik gevoel, maar de middag ging gelukkig beter, alleen het einde stortte ik weer in, en nu ook erg rugpijn Hier ook geen combinatietest! En wij willen volgens mij ook als 1 van de weinigen niet weten wat het word haha, we bewaren dat voor het laatst!! Lijkt me erg leuk als het geboren word en dan word gezegt het is en .... Ik heb ook een 9 maanden dagboek, alleen nog niet in geschreven, heb nu de eerste weken op de comp opgeslagen, en als ik zeker weet dat het goed is ga ik er echt in schrijven!! Nou hopelijk morgen goed nieuws vanaf hier!!!
hoi meiden, @emoties..af en toe komen bij mij ook de tranen. Net bijv bij het kijken van say yes to thé dress @combitest, wij hebben het ook niet laten doen. Zou niet weten wat ik zou doen als het niet goed bleek. Bij de termijnecho gaf ze aan dat ze het zou zeggen als ze bijzonderheden zou zien, en niets gehoord. Wij vallen ook niet in de risicogroep. @geslachtsecho.. ik heb geen idee, ze had het over gezwollen geslacht (volgens mij bij meisjes) en dat het dan voor een jongetje kan worden aangezien? Wij hebben m nu met 17w6d!! Kan niet wachten @moeheid, hoe ervaren jullie die moeheid nu? Ik heb dr nog steeds last van @hier, was vanmiddag bij de vk, bloed prikken en urine. Urine was in orde en ijzer en suiker ook. De uitslagen van het bloedonderzoek komen nog. Ook hebben we naar het hartje geluisterd. Was erg lastig om te vinden! Hoorde wel ons kleintje een keertje schoppen haha en af en toe en hartje en dan weer weg.. op het laatst heel even zachtjes het hartje gehoord. Nu ik het zo heb meegemaakt vraag ik me echt af of ik er ook eentje moet kopen. Het geluid was zo zacht! Hoe is dat bij jullie? Vk zei overigens dat het wel normaal was omdat het nu net pas de tijd is om iets te kunnen horen.
Iemand vroeg hoe het met mijn buik was. Goed hoor. Ik had maandag een wat strak gevoel en wat last, maar dat is nu weg. Tenminste, mijn maag omgeving is zacht en flexibel en de onderkant niet meer. Het is allemaal wat strakker en dat is volgens mij normaal want straks staan onze buikjes helemaal strak. Ik merk nu wel dat de moeheid echt wel minder wordt. Als ik veel gedaan heb merk ik dat natuurlijk wel, maar ik hoef niet meer een uurtje naar bed als ik thuis kom van het werk. Ik heb dat gevoel iig niet meer. Ik slaap overigens nog wel prima en dat is nooit echt minder geweest. Wordt nu eens per nacht wakker om te plassen terwijl ik dat nooit had, maar daarna slaap ik redelijk makkelijk verder. Hier beginnen de zenuwen wel te komen voor morgen. Stiekem blij dat mijn schoonvader met hem mee gaat. Ik moet gewoon werken. Hij kent mij te goed hahaha. Augustus....heel veel plezier met de echo morgen. Ik ben superbenieuwd naar je foto's. Geen zorgen maken als je zelf het gevoel hebt dat alles goed zit. Hoe laat moet je?
Wij mogen gelukkig om 9uur al heen!! Hoe laat moet je mag gelaserd worden? Succes voor hem!! En je hebt helemaal gelijk want zulke dingen zijn altijd spannend!