1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    @boterhammen..bedankt voor jullie reacties! Ik eet veel kaas, gekookte worst, chocopasta en pindakaas. En af en toe smeerkaas, om de een of andere reden twijfel ik elke keer of dat mag. In het weekend kan ik ook vruchtenhagel/gestampte muisjes en vlokken doen. Op werk is dat niet echt heel handig!
    @annet, jawel pindakaas mag en is ook goed voor je! Eet het elke dag! En bij mij zijn ze vooral 's avonds gevoelig. Aders heb ik niet echt last van en groter..helaas nog niet :D
    @libra, ik vind de bugaboo ook te laag, dus die valt sowieso af. Mijn man is ook bijna 2 meter en dat ziet er echt niet uit haha Wij gaan zelf voor de joolz day (earth). Vind het een lekkere stevige wagen. Ook vind ik de mutsy wel leuk! Maar het is inderdaad naar de winkel toe en uitproberen!

Ik ga lekker in mijn bed nog even tv kijken, slaap lekker!

2. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Ah k zie al dat ik elke dag wel even langs kan komen :)
    Voelde me gisteren niet goed, was flauwgevallen bleek mijn bloeddruk 95/45 te zijn. Nog meer zout eten :( aan t einde van de dag erga ik van de dorst haha.

Kan niet bladeren terwijl ik type. Voor degenen die het verteld hebben super dat er leuk gereageerd werd. T is toch altijd weer spannend!

@ kinderwagens. Omdat Finn nog niet loopt of indien wel niet verloopt of lang kan staan gaan wij voor de mono duo mono bugaboo.
    1 tip probeer een kinderwagen helemaal uit. Ik heb nog steeds spijt van deze. Op m gladde vloer (winkel ) glijdt hij alle kanten uit :( stuurt niet soepel ook.

Las een wintersport? Heerlijk zeg! K heb t nog nooit gedaan. Wij gaan in mei op kosten van de baas van mn vriend naar Agadir. Met zn 2. Ga mn kindjes nu al missen.

Boterham. Je mag vrijwel alles behalve de bekende prepare en oppassen met leverpastei ed. Smeerkaas net als rookwordt met mate uvm het zout.

Boobs: zijn bij mij pas n paar weken geleden begonnen met groeien (alles komt deze keer later haha) maar ze knallen nu ineens mn bh uit. Aders ook zichtbaar :(

@ fokje k zie dat jij ook voor de 3e x mama mag worden en ook al 2 kereltjes hebt. Krijg jij ook veel die vragen? Je hoopt nu wel op een meisje, of gingen jullie voor een meisje? Nog 1x en ik ga slaan denk ik.

K duik mn bedje maar ns in. Probeer beetje bij beetje op jullie in te lezen l

Liefs!

3. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja mijn tip is idd ook om de wagens die je zou willen goed naast elkaar te zetten. Want wij gingen ook voor de Joolz. En uiteindelijk hebben we vanwege andere punten dan we dachten voor die andere gekozen. Dus kijk niet eerst naar de een en dan naar de andere, maar zet ze echt naast elkaar. Bij onze Babydump lieten ze ons lekker klooien en hielpen ze waar nodig. Erg fijn.

Wij zijn in ieder geval erg blij met onze keuze. Hadden alleen ruzie om de luiertas. Ik wilde er graag eentje van Lief en ik had een blauw/roze/bruine uitgezocht. Maar daar wilde meneer niet mee lopen. Dan moest ik er maar twee aanschaffen ofzo. Dat vond ik te ver gaan, daarom hebben wij de tas die bij de wagen hoort erbij genomen. Zucht. Hahhaha.

4. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Hallo allemaal,
    Pff nou dat geluk van zo'n super echo kan ook weer flink verstoord worden door hormonen :(
    Vrijdag hele dag gewerkt daarna lekker uit eten met een vriendin.
    Naar huis is het dan nog een uur rijden, en ik was al wat moe, dus mijn vriend gebeld of hij bij mijn ouders wou slapen, want daar moesten we zaterdag toch weer heen, en gelukkig heb ik zo makkelijke vent wou hij gelukkig.
    Maar helaas om half 7 werd ik wakker met weer eens een raar gevoel in de keel, dus hup naar de wc kokhalzen ovegeven dus goedemorgen iedereen :(
    En dat heeft weer de hele dag geduurd, 2 zaterdagen achter elkaar, iemand een idee hoe dat kan?
    Nu wel weer wat eten binnen gekregen gelukkig!
    Gister nog wel een super leuk 9 maanden pakket van mijn zusjes en zwagers gekregen (hadden we voor mijn zus ook) Nu mogen we elke maand op de 7e een pakketje open maken.
    Ach en ook nog wel heerlijk genoten van mijn nichtje gister, Ik ging ook maar even slapen, keek ze al heel vreemd toen ik ook op bed lag toen zei ook moest slapen.
    Later (ik was iets eerder eruit) haalde ik haar eruit.
    Kijkt ze me aan: "Jessica ook weer wakker Jessica beetje ziek, Jessica baby in de buik"
    Och dan smelt je toch ook!
    Nou net ontbijt gehad, valt volgens mij redelijk.
    Straks als laatst de pake van mijn vriend het vertellen en dan mag het ook op internet staan!! Ben benieuwd naar die reacties!!
    Iedereen een fijne zonnige zondag!

5. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

@augustusbaby, toevallig heb ik vrijdag de hele dag overgegeven. Niks bleef er binnen. Maar volgens mij was het bij mij echt buikgriep. Een collega van mij is van de week ook ziek naar huis gegaan met buikgriep en een andere collega vertelde me dat een aantal van zijn familieleden er ook last van hadden. Het heerst dus ;). Nou gelukkig is gisteren is wel alles binnen gebleven, maar het ging niet van harte. Vandaag voel ik me gelukkig weer redelijk.

@boobs. Volgens mij zijn ze nog niet veel veranderd. Volgens mij vriend zijn ze wel ietsje groter geworden. Maar ze passen nog steeds in mijn BH. Alleen mijn tepels zijn iets gevoeliger.

@onzekerheid. Heb ik nu ook weer even last van. Het ukkie zal veel te verduren hebben gehad met de hele dag overgeven. En ook omdat ik nog niets zie groeien. Mijn boobs niet echt, mijn buik niet echt. Maar goed ik ben ook pas 13 weken. Als het nu al heel groot zou zijn. hoe moet dat dan aan het eind van de zwangerschap. Ik zou nu wel heel graag een echo willen hebben om te zien of alles goed gaat. Maar ik moet toch even wachten. De eerste staat weer gepland de dinsdag naar het carnavalsweekend.

lfs frisje

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ frisje had jij ook niet een angelsound besteld? of ben ik in de war met iemand anders?

@ augustus baby, ik ben ook vaker in het weekend misselijk dan door de week, en ik denk zelf dat dit puur en alleen is omdat ik me er dan aan toe wil geven, en door de week er geen tijd voor heb snap je een beetje wat ik bedoel ;).

@ hier nou riep gister heel vrolijk dat ik me zo goed voel geen last meer van dingen heb, had het nog niet opgeschreven was ik gister de hele dag misselijk. Mijn vriendjelief is dit weekend weg ( komt straks weer terug ) kom ik vanochtend beneden heeft ons kat het huis ondergepoept, dus al overgevend het opgeruimd, en nu eigenlijk nog steeds helemaal weeeig op de buik. Heb met moeite er wat ingekregen. Nu even wachten op vriendje, en dan straks lekker even een frisse neus halen hopen dat we daar weer wat van opknappen.

jullie allemaal een fijne zondag :)

7. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    @annet, nope ik denk dat je in de war bent met iemand anders ;) Ik wil hem juist niet aanschaffen, omdat ik denk dat ik er dan te verslaafd aan ga raken en misschien ook te onzeker van ga worden.

8. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja idd dat krijgt ook ik vaak te horen!!! een meisje zou wel; leuk zijn :D maar zou het weer een jongetje zijn maakt het ons niets uit als hij maar gezond is!!! dan hebben we een echt jongens gezin haha en jullie????
    verder eageer ik er niet zoveel meer op zeg nu steeds tsja wie weet!!! kreeg hiervoor vaak te horen o dus jullie hebben 2 jongens nou dan hoort er nog een meisje bij pfffffffffffffffff

9. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de angelsounds niet heel vaak. Heb hem nu bijna een week en heb hem 2x gebruikt. Vanmorgen mijn moeder laten luisteren. Heel speciaal om dat samen met je moeder te delen. 2x per week luisteren willen we, anders is het ook niet speciaal meer en wordt het idd een soort verslaving.

Vanmiddag de verjaardag van de oma van mijn man gevierd en haar verteld dat we zwanger zijn. Helemaal huilen! Heel speciaal.

10. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Heb de angelsound vrijdag gekregen en toen ff snel geluisterd. toen vond ik t hartje vrij snel... Heb toen maar heel even geluisterd want was hem snel weer kwijt. Nu kan ik m niet vinden :s aan de ene kant probeer ik nuchter te blijven en te denken het is nog zo vroeg dus is normaal maar aan de andere kant vind ik het heel eng...dit is dus waarom ik m eigenlijk niet wou...

11. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ach joh is vast niks aan de hand , hij/zij is vast vrolijk aan het zwemmen! Ik wil hem hier ook maar 1 à 2 x gebruiken , wat leotine zegt het moet wel speciaal blijven!

12. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kon het hartje vandaag ook moeilijk vinden. En ik wilde bijna de moed opgeven toen ik hem heel even hoorde. Snel koptelefoon naar mama en klaar. Ik ben van nature een soort negatief persoon maar sinds ik zwanger ben heb ik het volste vertrouwen in mijn lijf. Heel apart. Tuurlijk maak ook ik me wel eens zorgen maar ik heb nooit gedacht dat het mis was eigenlijk.

En vandaag ook weer alle leuke reacties die je krijgt. Zelfs een leuk pakje gekregen van een tante. En het blijkt dat ik de Zeeman wat vaker in moet stappen want ik ben super verliefd op dat pakje!

13. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Nou vandaag gelukkig weer een goeie dag, maar zal het niet weer te hard schreeuwen, anders morgen weer mis!
    We hebben er meteen van genoten, vanmiddag aan de laatste naaste familie verteld, en daarna heerlijk samen uit eten!
    Nu net op Facebook en Hyves gezet en tjee meteen een hoop leuke reacties!! Echt super!!!
    Nu heerlijk genieten van onze avond!!
    Jullie ook allemaal een goeie dag gehad?

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hè meiden....hier alles goed?
    Ik wilde even komen melden dan ik zwanger ben....direct na mijn mk....we zijn nu iets meer dan zes weken onderweg. 7 februari krijg ik een vroege echo bij de gyn. Wilde ik toch even laten weten.
    X

15. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Helemaal super Goofychick, wat fijn dat het zo snel alweer wou!
    Heel veel succes 7 feb hopelijk een mooie echo!!

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Hier ook weer even een teken van leven.
    Ik ben doodop. Kom moeilijk in slaap en slaap ontzettend slecht. De nachten die ik wel goed slaap, worden onderbroken door hoestende, huilende of wakkergeschrokken kinderen. Zwaaaaaaaaaaaaar...
    Maar goed. Vanavond in ieder geval op tijd naar bed en hopen dat ik de slaap kan pakken.

Verder geen last meer van misselijkheid. Jeetje wat was ik dat beu, ondanks dat het maar minimaal was hoor. Maar dat mag ook wel zo tegen de 12 weken-grens he...
    Woensdag hebben we de termijnecho, maar ik voel er niks bij. Geen nieuwsgierigheid, nervositeit, angst, o.i.d. Gewoon helemaal niks. Als het niet op de kalender stond, zou ik het makkelijk kunnen vergeten ook nog.
    Daar sta ik zo van te kijken.

@boterham: hier wissel ik vaak af, maar vaak altijd wel een of meer sneetjes met (belachelijk dikke laag) smeerkaas. De laatste week gaan de muisjes er ook goed in. Pindakaas met suiker op zijn tijd doet het ook goed.

@Libra1: de Xplory ploegt redelijk door ruw terrein hoor. Als je echt regelmatig door zand wil kunnen lopen, moet je naar een wagen kijken waarvan je de zwenkwielen vast kunt zetten. Luchtbandjes is dan ook wel fijn. Geen idee of dat bij de nieuwe versie van de Xplory kan, die van ons is van 2007.
    Je kan de wagen in ieder geval prima door het zand achter je aan trekken. Met de buggyzit gaat het het makkelijkst, dan klap je het onderstel in. In principe kan je er dan ook zo mee de trap af.
    Wij hebben hier ook een Urban Jungle duowagen, waarvan je de zwenkwielen vast kan zetten en dan kan je prima vooruit door het zand.

@fokje: heej, appelstroop is een goeie. Lekker gezond en goed voor je ijzer. Ik zet hem op mijn boodschappenlijstje.

@borsten: hier helemaal geen verandering. Nog steeds (niet meer zo stevige) kleine borsten.

@MySe: ik had je nog niet eerder gezien/gelezen. Gefeliciteerd met je derde zwangerschap. En lekker kort op elkaar allemaal. Gezellig hoor!
    Hier krijg ik ook regelmatig de vraag of we hopen dat het deze keer een jongen wordt/dat we net zolang doorgaan tot we een jongen hebben, maar dat wimpel ik meestal af met "da's wel zielig dan, heeft hij meteen vier moeders!". Tot nu toe erger ik me niet zo aan die opmerkingen. Het maakt ons echt helemaal niets uit wat het wordt. Bij onze tweede wilde ik graag een jongen, maar nu hebben drie meiden en ik weet niet beter. Ik zou ook echt niet weten hoe het zou moeten als het een jochie blijkt te zijn. Haha...

@Leontine78: haha, ruzie om een luiertas... 'k Heb er hier drie liggen. Een zwarte zat in een kraampakket, leuk met Nijntje erop, maar da's een waardeloos slap ding. Een knalgroene van de Xplory, da's een lekker praktische tas. En ik heb er ooit een zwarte (Impiedimpie) bij de Aldi gekocht voor 20 euro en die gaat mee als we meer mee moeten nemen. Echt een fijne, stevige, ruime tas.

@Augustus baby: bah, gezellig boven de pot bij je ouders... Balen joh!
    Aaaaah, wat lief die opmerking van je nichtje! Hou oud is ze, jaar of 2/3? Wat een schatje!

@annet1985: he, bah, dat jullie kat ook nog het hele huis onderpoept als je je al zo belabberd voelt! Ik heb echt te doen met je.

@goofychick: gefeliciteerd met je zwangerschap! 't Was hier tussendoor ook al gemeld. Echt superleuk voor jullie! Wanneer ben je ongeveer uitgerekend? Heel veel succes!

@reacties: echt leuk om die positieve enthousiaste reacties te lezen op het vertellen! Hier weet ongeveer iedereen het al wel, maar toch ben ik benieuwd wat voor reacties ik ga krijgen op mijn Hyves als ik het bekend maak na de termijnecho.

17. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Haha ja klopt Nelly, oktober was ze 2 geworden!!

Gaan er ook mensen naar de 9 maanden beurs half februari?
    Wij wel, lijkt me erg leuk!

18. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oh, schoonzus heeft trouwens afgelopen maandag de eerste echo gehad. Ze kwam toen uit op 9 weken en 3 dagen en zou dan rond 24 augustus uitgerekend zijn i.p.v. 20 augustus. Over een paar weken heeft ze de termijnecho voor een "definitieve" datum.
    Klinkt misschien heel lullig, maar zo hebben wij even wat ruimte gekregen. Dan hebben we weer wat speling, want ik heb het gevoel dat wij ook wat naar achteren gezet zullen worden a.s. woensdag bij de termijnecho. Dat zou ook wat zijn, dat we dezelfde dag uitgerekend zouden zijn...

@augustus baby: ik herken het praten en logisch denken van die kleintjes. Da's zo schattig die kinderlogica!
    Hier gaat het inmiddels ietsje verder. Onze meiden zijn er niet zoveel mee bezig, maar soms hoor ik Annabel in haar spel vertellen dat als zij een baby in haar buik heeft dat mama dan oma wordt. Laatst vroeg ze ook hoe de baby dan toch uit de buik zou komen. Ehm... Voorlichting begint nu al??? Daar sta je dan met een mond vol tanden. 'k Had toen maar gezegd dat mama dan naar het ziekenhuis gaat en dat de dokters dan helpen om de baby uit de buik te krijgen. Maar dat was toen ik er vanuit ging dat mijn controles en bevalling in het ziekenhuis plaatsvonden.

@negenmaandenbeurs: weet ik nog niet. 'k Heb wel van Kruidvat een aantal gratis avondkaarten, geloof ik.

Oja, dat ben ik ook vergeten te vertellen. Ik mag gewoon bij de verloskundigenpraktijk blijven. De vlos had overleg gehad met de gyn, maar mijn bloedwaardes waren allemaal goed, dus mocht ik gewoon bij de vlos blijven. Natuurlijk wel regelmatig op schildklierwaardes blijven prikken.
    Maar ik heb geen idee hoe dat dat dan zit met de bevalling. Of dat die gewoon thuis mag of dat ik toch naar het ziekenhuis moet (medische indicatie volgens mijn dossier). Woensdag even navragen bij de vlos.

19. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Haha, zaterdag ben ik met mijn moeder naar de Ikea geweest, want ik moest en zou perse een opberger hebben voor hier in de woonkamer. Ik ben al dat speelgoed en die losse dozen overal zo beu!
    Vorig jaar wilde ik zo ontzettend graag twee Rakke garderobekasten voor de kamer van onze twee oudste meiden. Wat baalde ik dat ze die niet meer hadden. Ik heb zelfs bijna een tweedehands aangeschaft, terwijl ik dat met Ikea-kasten echt niet wil. Een keer opbouwen en laten staan, die kasten.
    Maar goed, vrijdag had ik dus een oplossing gevonden voor de zooi hier in de woonkamer, niet helemaal precies perfect zoals ik wilde. Zegt manlief ineens dat hij van een van zijn collega's gehoord had dat de Ikea weer oude series in de collectie opneemt. Dus ik meteen zoeken naar MIJN kast! Aaaah, wat heb ik zitten brullen! Stomme hormonen, haha...
    Maarrrr, nu staat er dus een Rakke kast in de woonkamer. Iedere keer dat ik hem zie, voel ik me zo blij! Emokip...

Oja, ik vond het restaurant bij de Ikea niet leuk... Overal heerlijke broodjes/sandwiches rosbief, gerookte zalm, zalmcarpaccio... Grrr...

20. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @negenmaanden beurs. Hier iemand die gaat. Was al de planning om naar de hhbeurs te gaan samen met mijn moeder. Doen we eigenlijk ieder jaar wel, maar nu hebben we de dag dat we gaan opgeschoven zodat we de negenmaandenbeurs mooi mee kunnen pakken. Via de Wij al een mooi boekje met aanbiedingen binnengekregen dus dat wordt shoppen.

Deel Deze Pagina