Hey meiden, Hier even een dipje. Ik moet heel erg wennen aan het feit dat wanneer je zwanger bent iedereen zijn input wilt geven. En als je iets niet wilt aannemen het niet altijd in dank wordt afgenomen. Het is onze eerste dus wij willen graag zelf alles uitdokteren en en leuke nieuwe dingen voor het kamertje kopen. Het is dus nogmaals even wennen. En ik denk dat ik er een goede balans in moet vinden. Hebben hier nog meer meiden moeite mee? Oohh heb gisteren trouwens mijn eerste zwangerschapkledingstuk gekocht. Het is een badpak. Ik ga ook op zwangerschapszwemmen. Ik was gisteren bij de zumba en heb daar verteld dat ik zwanger was. De leraar vertelde dat zumba na 20 weken voor eigen risico was. En dat ik zoiezo niet te veel meer mee moest springen. Ik ben daar best een beetje bang van geworden en kreeg gisteren ook last van mijn buik. Dus ik denk voorlopig geen zumba voor mij. Als mijn badpak op tijd binnen is (ik heb hem online besteld). Dan ga ik dinsdag naar het zwangerschapszwemmen lfs, Frisje
Hoi meiden, Ik ben weer terug van wintersport, heb echt heeeeeerlijk rustig aan gedaan. Heb lekker elke dag een boek gelezen en theetjes gedronken in het restaurant aan de piste. Brrrrr... wat was het daar koud!!!! Ben blij dat ik een skibroek van een vriendinnetje kon lenen. Ze heeft een grotere maat en daar paste ik gelukkig nog wel in! Had op de dag voor wintersport nog een controle afspraak. Wat een gave echo gezien. Heb er een filmpje van gemaakt en kan er soms wel uren naar kijken hoe het kindje naar ons zwaait Helaas was mijn bloeddruk veel te hoog en krijg ik morgen te horen of ik een hoge dosis medicijnen nodig heb of toch meer tabletten moet gaan slikken... Het stomme van zo'n hoge bloeddruk is dat er je helemaal niets van merkt... pffff... het maakt me soms toch echt wel onzeker. Je hoort van die horrorverhalen bij vrouwen met een hoge bloeddruk (HELPP enzo). Heb zoveel mogelijk bij proberen te lezen. Ben erg geschrokken van het bericht van Nelly. Ik had dit echt niet meer verwacht... @frisje iedereen heeft idd 'tips', maar ik doe het gewoon op mijn manier. Veel mensen vonden dat we al heel vroeg een kinderwagen hadden... ach laat ze praten @buikjes. Mijn buikje is echt al heel erg rond Vind het te gaaf!! Had vanochtend ook opeens 'rare' belletjes in mijn buik, maar of het de baby was... ik twijfel nog dat je het al zo vroeg kunt voelen bij de eerste... (heb ik het http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/320034-buikjes-augustus-2012-mamas-25.html weer een fotootje geplaatst Zo, nu eerst even lekker ontbijten, mijn vriendje is ook eindelijk wakker Fijne zondag!! (Had ik al gezegd dat ik het zooooooooo ontzettend stom vind dat ik niet mag schaatsen!!! Iedereen heeft het me verboden!
Ach, ISA, het het voor het goede doel he? Ik vind het ook wel jammer hoor, maar ik ben normaal al geen held op het ijs, laat staan nu. Klinkt trouwens als een heerlijke vakantie! Ik ben ook een ontzettende lezer op vakantie. En ik heb sinds een jaartje een e-reader, ideaal dat ding. Geen gesleep van boeken meer en zeker niet zonder komen te zitten! Ik kan nl. nu al verlangen naar ons verlof, hahaha. Mooi weer (hopelijk deze zomer wel) en dan languit in de tuin in de schaduw boekjes lezen. Ja hoor...lijkt me lekker!!! Hahahaa. Ben benieuwd naar je buikje. Heb het idee dat het hier nu ook wel begint te groeien, hahaha. Ondanks mijn overgewicht. En die goede adviezen, tja....die krijg ik ook. Maar ik zit ook vaak in dubio. Ik krijg zoveel dingen aangeboden van iedereen. Hartstikke aardig, want het scheelt gewoon veel geld. Maar aan de andere kant: dit wordt waarschijnlijk mijn enige kindje (manlief wil er maar één voorlopig) dus ik wil ook wel graag zelf dingetjes uitzoeken. Beetje dubbel gevoel dus! Ik ga eens even bij de buikjes kijken.
annet1985, zozo, al lekker inkopen gedaan, lekker hoor! heb je misschien een fotootje van het kamertje, altijd leuk om even te kijken en fijn dat je het al voelt zeg! nannie, lekker tegenstrijdig ja, maar zo gaat het helaas... leontine78: handig zeg, ben evenver als jij, dus kan mooi met jouw banner meekijken voor de fotootjes, haha. hoe was het kaasje? frisje, fijn dat de vk je heeft kunnen geruststellen! leuk hoor, hartje horen, heb ik ook zin in, maar moet nog ruim 2w wachten. Nelly, nog een mooie sneeuwpop gemaakt? hoe voel je je nu, nu je het nieuws even hebt kunnen laten zakken? nog hoop op een natuurlijk mk, of toch curretage? sweet lilly, kan hoor! bij mijn eerste voelde ik het pas tussen 17-18w, maar wist toen ook nog niet wat je moest voelen. Nu heel af en toe stiekem al het idee iets te voelen, dus kan best! fokje, ook al gevoeld, fijn zeg! aug baby, komt vanzelf vorige zwsch was buikje bij mij pas zichtbaar met 15w voor mezelf en met 20w voor de buitenwereld! Isa, wel jammer dat je niet kon snowboarden, of niet? zag in ieder geval een beschaafd buikje voorbijkomen bij de foto's, valt nog best mee toch! \en niet schaatsen? Ik zou het gewoon doen, als je maar voorzichtig doet, ik bedoel je kan ook onderuit gaan als je gaat wandelen... Hier gaat het goed, nog steeds bijna nergens last van, alleen nu voel ik mijn liezen sneller en krijg dan beetje spierpijn, maarja, hoort erbij. Verder niet misselijk of extreem moe geweest, dus ben al erg tevreden over hoe het tot nu toe gaat!
Wat fijn dat je een goeie vakantie gehad hebt Isa! Ik voel mij vandaag weer wat fitter. Soms heb ik nog steeds dat ik ineens erg moe kan zijn, en daardoor ook sneller geïrriteerd Gister feestje gehad, dat was wel gezellig! @Frisje, wat raar dat je niet meer mag springen? Naar mijn idee kan dat toch geen kwaad? Ik sport nog steeds hoor. Bodypump en fitness. Merk wel dat ik slapper word. Voorheen merkte ik echt dat ik vooruit ging, nu kost het mij allemaal wat meer moeite. Maar blijf toch lekker bezig hoor. Niks doen ga ik mij akelig van voelen Maar zodra ik ook iets pijn voel doe ik rustiger aan. Hebben jullie ook dat als je wat gestresst bent of druk omdat je je moet haasten last krijg van je buik? Ik heb dat normaal nooit, kan altijd lekker stressen maar nu krijg ik direct krampen/steken. Wel handig want dan doe ik tenminste rustig daarna Gister onwijs de slappe lach, dan span je je buikspieren natuurlijk aan, ooh dat voelde ook niet lekker op mijn buik. Volgens mij voel ik mijn baarmoeder nu ook zitten, beetje zo'n harde rand. Net weer eens geluisterd met de angelsound, dit keer geen suis maar echt kloppend hartje, zo mooi. Blijkbaar zat ik recht op zijn hart ipv de navelsteng dan hoor je namelijk meer het bloed suizen. En vannacht droomde ik dat ik beviel van een jongen, en het geboortekaartje zag ik ook al Nog 2 weken en dan weet ik het! Ben zo benieuwd. Het zal toch wel een meisje zijn.....niet erg. Maar voor een jongen heb ik zo'n leuke naam Ben er wel erg veel mee bezig, met dat geslacht
MilkHD, als je op de foto klikt kom je op een nieuwe pagina, en als je dan nog eens op de goede weekfoto drukt, krijg je allemaal info over die week. Ik vind het echt enorm leuk. En die foto's vind ik zooooo ontzettend gaaf. Libra, ik heb dat wel met die buik. Als ik heel druk ben geweest de hele dag en ik ga thuis ook nog lopen rotzooien, heb ik er echt last van. Merk echt dat ik mijn rust goed moet pakken! Twee weken geleden heb ik in een paar uur het hele huis gesopt...gevolg: pijn in mijn buik. Dat doe ik dus niet meer. Dan maar wat minder schoon, maar 1 etage per keer is meer dan genoeg! En ik heb net ook even geluisterd met de Angelsounds. Ik doe dat zo'n 2x per week. En eigenlijk heb ik ook geen behoefte om veel vaker te luisteren. Maar ik vind het zo lekker rustgevend. Toevallig zei mijn man vandaag....het lijkt wel een treintje door de duinen. Hartslag + suizen hahaha...lijkt inderdaad net op de zee. En ik kon het hartje eerst niet vinden, bleek dat ik al veel hoger moest zoeken. Dus meiden, het begint te komen hoor! Ga vrijdag wel weer eens een fotootje maken van mijn buik....15 weken mooi getal. Straks even naar de verjaardag van mijn schoonmoeder. Gewoon even gezellig.
Wij willen trouwens het geslacht ook weten, maar wij wachten tot de 20 weken echo. Ach, nog maar 6 weekjes, hahaha. Hoe duidelijker zichtbaar hoe beter vind ik. En bij 24 weken willen we een "pretecho" laten maken en het nog eens vragen. Wij zijn er wel mee bezig, maar niet zo erg als jij hoor, hahaha. Wel zijn we druk met de namen.....zo moeilijk. Meisjesnaam lijkt makkelijker te worden dan de jongensnaam. Mijn man wil meer een wat ouderwetsere naam en ik wat moderner. Hij hoeft van mij echt niet in de top10 te staan, maar als dat wel zo is, who cares? Wij moeten de naam toch mooi vinden? En wat ik ook moeilijk vind...stel dat ik me bedenk....je zit er wel een leven aan vast!
Hoi meiden, @frisje, ja die input ken ik. Soms is het handig en soms ook niet. Ik heb er ook wel moeite mee! Voor ons is het ook de eerste en hebben nou eenmaal er goed over nagedacht en dingen die wij gewoon perse willen..en dan krijg je 'goedbedoeld' advies.. neee, dat heb je echt niet nodig hoor! Terwijl wij zoiets hebben: we willen het gewoon, laat ons! Dus laat veel ook langs me heengaan, we doen het toch wel zoals we willen! @isa, klinkt alsof je het heerlijk hebt gehad! fijn! En die belletjes..tja ze zeggen dat het best zou kunnen! ik voel af en toe ook iets maar denk dan elke keer: nee, het is toch nog te vroeg? Leuk, ga zo kijken naar je buikje @libra, dat steken krijgen na druk doen, merk ik ook! Vooral als ik voor de klas sta en behoorlijk druk moet doen. Maar ook bij bijvoorbeeld dingen in huis doen, niet dat ik momenteel zoveel doe haha Ik ben ook best wel bezig met wat het gaat worden! Kan niet wachten! Voor ons is het nog 3 weken! @leontine, gaaf dat het nu hoger ligt, he?! Ik heb eentje geleend van een vriendin en moest afgelopen week ook al hoger zoeken dan de week ervoor! @hier, alles z'n gangetje. Heb alleen sinds donderdag last van mn kies.. af en toe steken. Had het al een tijdje met koude dingen maar niet constant steken.. hoop zo dat het weggaat want het is volgens mij niet echt veilig om foto's te laten maken misschien moet ik maar even tandpasta voor gevoelige tanden halen, iemand hier ervaring mee? Ppf ben eigenlijk wel een beetje bang dat ik toch iets moet laten doen als het zo doorgaat..
Hoi meiden. Ik lees nog altijd mee hoor Kijken jullie ook zo uit naar de 20 weken echo? Het gaat zo snel. Ik kijk erg uit naar augustus! Groetjes!
Hallo allemaal, wat een heerlijk schaatsweekend! Ik ben zelf veel te bang om te schaatsen (ook al was ik niet zwanger ) maar mijn zoontje is vandaag voor t eerst op het ijs geweest en op schaatsen! Zo trots die kleine schat op die schaatsjes... Frisje ja het is vreselijk hoe mensen al die goedbedoelde adviezen soms willen doordrukken... sommige dingen zullen ook heus wel kloppen maar frustrerend is het soms wel! Soms wil uit dwarsigheid dan juist datgene niet doen of kopen of juist wel kopen! Isa wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad! en nu hier ook echt winter.... Zal wat zijn als we nu elfstedentocht krijgen! Dan gaat hier feest los!
Over geslacht begin ik ook steeds meer benieuwd naar te worden... in het begin was ik overtuigd van meisje maar denk nu toch steeds meer dat het weer een jongen is! Brenden wil graag een zusje! Heel schattig... denk dat wij het pas over wk of 6 kunnen zien of misschien pas met 20 wk echo... dus nog even geduld! Ben wel erg benieuwd ook naar de rest zometeen... sommige hebben al best vroeg geslachtsbepaling volgens mij!
Hallo Meiden, Gelukkig hebben jullie ook verhalen van mensen met goedbedoelde adviezen waar je niet op zit te wachten. @ beebje en nannie, zoooooooo herkenbaar!!!!
Hier zojuist op controle geweest bij de vk. Alles goed! We hebben het hartje gehoord zo bijzonder helemaal omdat de uk lekker druk was en flink aan het schoppen was op het apparaatje van de vk. Dat ik dus duidelijk van alles voelde in mijn buik. Dacht al wel dat ik de uk verschillende keren gevoeld had maar nu dus bevestiging! Daarnaast in totaal nu 0,5 kilo aangekomen dus erg netjes. Heb alleen een erg lage bloeddruk dat verklaard mijn vermoeid heid. Moet dus op tijd rust nemen en naar mijn lichaam luisteren. Verder vandaag even de fysio bellen voor mijn bekken want krijg steeds meer pijn.
Vanochtend toch maar even met het ziekenhuis gebeld over mijn bloeddruk. Had namelijk helemaal niets meer gehoord na mijn afspraak op 27 januari. Die mevrouw wilde graag dat ik vanmiddag nog een keer langskwam om mijn bloeddruk te checken. Mijn bloeddruk was wel iets lager (95-155), maar nog steeds te hoog. ik moet nu drie ipv twee pillen per dag nemen, dus ben benieuwd of dat gaat schelen... Mocht ook nog even naar het hartje luisteren jaaaaaaaa: zoef zoef zoef Wat fijn is dat toch!! Over twee weken weer een check en dan ook de datum voor de 20-weken echo maken.
Wat vervelend van die hoge bloeddruk Isa, had je dat eigenlijk al voor je zwangerschap? Of is dit echt een "zwangerschapskwaal". Want ik heb juist weer een lage bloeddruk, en de verloskundige zei dat dit ook weer veel voorkomt bij zwangere. Maar ik had er ook al voor mijn zwangerschap last van. Nou ja geen last eigenlijk. Nu denk ik dat ik door mijn lage bloeddruk dus wel vaker en snel moe ben, en er dus wel last van heb. Heb ook erg hoofdpijn soms, en voel me soms zo slap. Maar ook wel dagen dat ik weer lekker fit ben hoor! Leuk dat je het hartje gehoord hebt! Volgende week zaterdag heb ik alweer een echo! Komt steeds dichterbij. Dan zullen we weten of het een jongen of een meisje is. Spannend! Hier staat de 20 weken echo ook al gepland, ergens half maart!
Hier ben ik mijn man nog aan het overhalen om een echo te doen voor het geslacht! Ik wil het gewoon weten maar Jeroen vind dat onzin en zegt we wachten gewoon tot de 20 weken echo. Nou dat zie ik dus niet zitten haha we wachten af of ik mijn zin krijg hihi Isa: jou dus te hoog! Hoop dat de medicatie aanslaat! Hier dus te laag dus rustig aan doen en toegeven aan de vermoeidheid die daarbij hoort.
Libra: jij dus ook bekend met lage bloeddruk. Gelukkig kan het voor de uk en jezelf geen kwaad is alleen lastig met flauw zijn/ moe en slap voelen. Maar ja daar geven we maar aan toe. Spannend zeg weer een echo! Moet zeggen ben ook wel weer toe aan een echo haha met 10,5 week gehad en dan pas met 20 vind het lang duren.Vanmorgen alleen hartje geluisterd. Begin de uk wel steeds meer te voelen nu. Als ik mijn hand op mijn buik leg dan komt de uk daar naartoe gezwommen erg leuk om te voelen. Mijn baarmoeder zat trouwens al lekker hoog bijna op mijn navel echt maar 1 cm eronder. Geen wonder dan ook dat ik al echt een buik heb nu. Iedereen ziet het en het valt ook echt op echt een bolletje.
Hoi meiden, Hier even een dagje voor mezelf genomen. Lekker naar de kapper geweest, even bijknippen, kleurtje erin. Gewoon even 2 uur pour moi! Hier ook ging last van hoge of lage bloeddruk...waren steeds prima. Ik heb alleen last van mijn schouder. Ik denk niet dat het een zwangerschapskwaal is, maar vervelend is het wel, want het borduren heb ik echt even gelaten afgelopen week. Vanmiddag 10 minuutjes gedaan en gelijk weer bal. Maar ik durf er eigenlijk geen tigerbalm ofzo op te smeren. Weet iemand of dat kwaad kan? Ik heb de 20-echo nog niet gepland. Ik moest met ong. 16 weken gaan bellen, dus volgende week maandag ga ik bellen, dan ben ik ruim 15 weken. Dan gaan we ook het geslacht bepalen. En dat willen we nog eens laten bevestigen tijdens de pretecho. Die heb ik 16 april.....vandaag de afspraak gemaakt bij Babyview! Heb er nu al zin in, al moet ik nog 10 weken wachten! Maar die schouder.....zucht.... Slapen doe ik eigenlijk nog altijd prima. Lig meestal half op mijn zij, half op mijn buik, dus een beetje op de zijkant zeg maar. Hihi, snappen jullie het nog?
@marleentje, wat vervelend van je lage bloeddruk. Maar goed in de gaten houden! En wat gaaf dat je de kleine al voelt en dat hij/zij naar je hand toe zwemt! Kan niet wachten tot ik het ook ga voelen! En haal Jeroen over.. haha is toch leuk als je het eerder kan weten!! Haal alles uit de kast Hoe voel je je baarmoeder? Ik durf eerlijk gezegd niet al te hard te drukken! @isa, wat goed dat je bloeddruk al wat lager is, maar helaas dus nog niet laag genoeg. Minder medicijnen is wel een goed teken toch? @libra, jij ook al last van je bloeddruk! Gelukkig heb je dr niet al te veel last van! Spannend, je echo! Ben echt benieuwd of ze het dan goed kunnen zien? Hoe ver ben je dan? Ruim 16 weken? @leontine, heerlijk zo'n dagje voor jezelf! Wat voor kleurtje heb je genomen in je haar? Wat vervelend van je schouder, kan je vriend/man je niet even lekker masseren? en of tijgerbalsem kwaad kan, geen idee! Misschien even de gebruikershandleiding lezen? @hier..ppff mijn geheugen is echt een spons! Op werk gaat het ook lekker, collega's komen dingen zeggen en een paar minuten later ben ik weer alles vergeten! haha Joepie wij hebben trouwens donderdag weer een echo zo leuk om weer even te mogen spieken. Wij hebben een uitgebreid pakket genomen bij de vk en hebben daar een aantal echo's in zitten. Deze echo was een compensatie voor het niet hebben van een angelsound, anders had ik het niet uitgehouden tot de 18 weken maaaaar haha nu heb ik dr eentje te leen en luister toch 2/3 keer per weer! En wil dr misschien toch zelf ook eentje, is zo speciaal. Gister was die kleine heel erg aan het bewegen en ook een stomp/schop gegeven tegen de wand! @slapen, durf niet meer op mijn buik te slapen, doe ik niet meer sinds ik zwanger ben..daarvoor altijd! Lig nu op mijn zij en af en toe op mijn rug. Krijg alleen van het op mijn zij liggen, pijn in mijn heupen/billen @20 weken, die staat voor ons ook al! Wij moeten ook half maart!