1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden....

Hier gaat het eigenlijk allemaal zo zo....niet zoveel te vertellen want er valt niet zoveel te vertellen. Ik heb maandag wel een afspraak gemaakt met Babyview in Zoetermeer. Over een paar weekjes, ahum, 10 weekjes....hahaha....hebben we een 3d echo met dvd. Omdat ik er toch nog een aantal krijg bij de VK laten we het hierbij. Ik ben superbenieuwd welk geslacht ons kindje heeft, maar ik wil daar toch meer wachten tot de 20 weken echo en niet eerder gaan. Gewoon nog eventjes 5 weken geduld...dat moet me toch lukken!

Morgen jarig, maar zo voel ik me niet echt. Mijn man is morgenavond pas laat thuis. Dus ben veel alleen. En ik zou het weekend mijn verjaardag vieren, maar er komt bijna niemand.....zucht....ik vier het dus wel samen met mijn mannetje in mei ofzo...kunnen we hopelijk lekker in de zon zitten!

Ik ga lekker relaxen....boekjes zijn nog lang niet uit!

2. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook niet super veel te vertellen hoor.
    Nou ja alleen maar dat ik vooral veel denk aan het geslacht :p Wat ben ik benieuwd zeg. Volgens mij had ik ook best tot 20 weken kunnen wachten, dan was ik niet nu al zo nieuwschierig.

Gefeliciteerd alvast Leontine! Ach..lekker samen met je man je verjaardag vieren. En ook al komen er weinig mensen, dan kan het toch nog gezellig worden? Ik vier mijn verjaardag eigenlijk nooit zo. Ga liever iets leuks doen met mijn vriend, of wat familie en vrienden. Maar meer ook niet. In ieder geval wens ik je wel een fijne verjaardag!

Ik heb weer een beetje de smaak te pakken met sporten, voorheen deed ik dat zo goed als elke dag. Maar doordat ik zo moe en slap was had ik er steeds niet zo'n zin in. Heb nu vorige week toch wel een goeie week gehad, en deze week ook alweer 2x. Heb ineens toch weer meer energie, het gaat echt met vlagen. Kan zo zijn dat ik morgen weer heel moe ben.

Gaan jullie hier eigenlijk nog op vakantie dit jaar? Dan bedoel ik voor de bevalling? Tot wanneer is een beetje verantwoord? Ik zat zelf te denken om als we op vakantie gaan in mei te gaan. Dat is dan ongeveer 27 weken zwanger. Wil naar een zonnig land :)

3. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ nelly, maak je daar geen zorgen over, het is helemaal niet bot! Denk dat iedereen snapt waarom je ervan af wilt!

@marleentje, goed plan!

@leontine, kan me voorstellen dat je je niet erg jarig voelt als je het meeste gedeelte alleen bent! Ik hou er eigenlijk nooit zo van om mn verjaardag te vieren! Afgelopen jaar had ik ook niets gepland en toen had mn man ineens als verassing mn vriendinnetjes uitgenodigd! Precies wat ik toen nodig had (zat in een 'zwanger worden' dip toen)!! Maar over het algemeen doe ik het meer voor de familie.

@libra, tja vakantie..ik denk het eerlijk gezegd niet. Misschien wordt het meer een paar dagen weg. Mijn zus is 6 weken voor ons uitgerekend en kan dus eigenlijk in de zomerperiode niet weg. De meivakantie heeft mijn man al vrij genomen, zouden naar Italie gaan maar denk dat ik niet zo lang in de auto kan gaan zitten, dus dat doen we wel als de kleine er is! Bovendien heeft mijn man nu bedacht in die week de kinderkamer te doen, behangen, verven etc! Dus het zal wel een lang weekend worden, zal vast ook erg gezellig zijn! Even weg is al fijn.. en nu heeft het natuurlijk ook een speciale betekenis!

@hier, gaat ook zn gangetje. Had vandaag een verschrikkelijk saaie cursus. 3 uur lang :( als je er nou iets van leert ok..maar dit was zo onbenullig! Zat de hele tijd na te denken aan al die nuttige (achterstallige) dingen die ik in mn klas had kunnen doen, bah! En dr komen dr nog 3 :$
    Morgen avond weer een echo..vind het toch eerlijk gezegd wel even best spannend! Gister nog even het hartje gehoord! Maar de echo blijft spannend! Hoop dat het we veel kunnen zien! En dan ga ik het vrijdag in de klas vertellen, ben erg benieuwd!
    Verder kan ik niet wachten tot de vakantie over 2 weken, ben helemaal gesloopt als ik 's ochtends moet opstaan. Hebben jullie dit ook? Kan echt mn bed niet uitkomen, is dat dr nu cito's zijn! Vind het best moeilijk om rust te nemen voor mezelf.

4. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @marleentje het gaat voor nelly niet om de lijst volgens mij... Ze had een club geopend voor juli mama's onder het forum clubs. Daar ben je dan beheerder van... maar volgens mij kletst niemand van ons daar? De lijst die nu bijgehouden wordt past iedereen voor zichzelf aan....

@Leontine alvast gefeliciteerd! jammer dat je grootste gedeelte alleen bent zeg!

@libra wat goed dat je de klas nog niks vertelt hebt! Zien ze ook nog niks?
    ik kan het echt niet meer verborgen houden... kreeg van collega vandaag zelfs opmerking over mijn boobies! Spannend morgen de echo! veel plezier alvast!

@libra wij gaan alleen in NL op vakantie. ivm kans op vroeggeboorte durf ik nu sowieso niet naar het buitenland... Maar vind het leuker om naar zonnig oord te gaan zonder dikke buik :)

De elfstedenkoorts is hier net ingekakt. Iedereen was er helemaal vol van en ik (te) pessimistisch dus nu krijg ik de schuld :))

5. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Sow weer even flink wat bij moeten lezen.

Afgelopen zondag hebben we de wandelwagen uitgezocht. Is voor ons ook de Transit geworden alleen dan de bruine. Vindt t echt ideaal dat ie zo klein en makkelijk is op te vouwen. Dus de grote dingen zo goed als allemaal al geregeld.

Vanavond me voor t eerst onder de zwangere begeven. Ook ik ben aan t zwemmen geslagen. Moet zeggen dat t wel effe heftiger was dan wat ik had verwacht, maar was ook wel erg lekker. Volgende week weer. Kom ik er achter dat een buurmeisje hier uit de straat ook in die groep zwemt. Zij is eind juli uitgeteld van een 2ling. Wel zo gezellig om iemand al te kennen.

6. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahahaa, allemaal Transitjes!!! Babydum heeft een goede aan ons!

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he meiden hier gaat alles zijn gangetje
    heb alleen al 2 dagen mega hoofdpijn die maar niet wil overgaan akkelig
    vanmorgen allerlei inkopen gedaan voor de stoere jongens kamer word helemaal in de trend van cars dus allerlei schilderijen kleed dekbedden etc, zaterdag gaan we om een stapelbed die je ook los naastelkaar kunt gebruiken. de kleine krijgt een nieuwe babykamer mooi wit met hartjes leek mij wel leuk maar eerst moet de jongens kamer klaar.

hier slechtberichtje van schoonzus ging voor de eerste echo met bijna 12 weken maar helaas klopt het hartje niet ben er raar van bah. de eerste keer waren we ook samen zwanger 3 weekjes verschil en u 4 weekjes verschil helaas mocht het niet zo zijn

nu eerst hh taken want word hier een rommeltje bah

8. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Fokje bah wat een rotnieuws zeg! Ben je al zover...

9. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

Ik heb net toch maar even de angelsounds besteld, onzekerheid begint iedere dag toe te nemen en ik hoop dat die doppler me gerust kan stellen..:( Ik heb m ook bij voshealthshop besteld, na hoeveel dagen kan ik het pakketje verwachten?

Oh, nog een vraagje, wie kan zijn baarmoeder al voelen? Soms denk ik het wel te voelen, maar is het normaal dat het geribbeld voelt? Of zouden dat mijn darmen zijn?

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik kan mijn baarmoeder voelen

ik ben 31 july uitgerekend, kom bij mijn schoonzusje vandaan en vruchtje is gisteren/vanmorgen gestopt met kloppen erg naar en onwerkelijk allemaal.
    omdat mijn bm nu boven schaambot zit kan ik hem voelen maar ow wat voel ik me nu onzeker puur omdat haar echo bij 11 weken dus niet goed was en ik heb geen enkel kwaaltje en groei ook niet echt heb mijn eigen broeken nog aan terwijl ik met de andere zwangerschappen toch zo nu en dan al zwangerschapskleding aan had en twijfel of ik alles wel goed voel he bah even onzeker dames
    volgende wwek donderdag naar vk met hopelijk een klein sneltreintje te horen pppppppppppffffffffffffffffff

11. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Gisteren knallende rugpijn gehad. Wist niet waar ik het zoeken moest. Had ook nog een afspraak staan voor voorbereidingen voor de carnaval. Maar ik ben na een uurtje al weer naar huis gegaan. Ik hield het gewoon echt niet meer. Thuis paracetamol ingenomen en de warmtelamp op mijn rug gezet. Wist eerst niet zeker of het mocht, maar ik wist nog van de vk dat ik naar de sauna mag omdat ik dat gewend ben. Dus heb ik de lamp toch gebruikt alleen iets minder warm gezet. Vanmorgen nog steeds rugpijn en het trok naar mijn buik en borstkas. Ik merkte op een gegeven moment dat de pijn afnam als ik mijn buik niet meer in hield. Het is heel erg wennen, want ik heb dit al vanaf kinds af aan gedaan (ik denk iedere vrouw). Maar het voelt voor mijn lichaam lekkerder en voor de. Ik vind het alleen nog geen gezicht. Maar ja misschien is het gewoon wennen.

lfs frisje.

Oh ja, iemand vertelde een hele tijd geleden dat zij uit Beuningen kwam. Als het Beuningen (GLD) is dan zijn we praktisch buren ;)

12. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Wij zijn vandaag ook nog weer even wezen kijken naar wagens.
    Zitten wat te kijen naar de transit of de maxi cosi, iemand hier ervaring mee?
    Zaten ook wel aan de Joolz te denken maar vind die toch echt wel heel duur.

Verder heb ook ik al een paar dagen hoofdpijn, niet zo erg meer als maandag, maar de hele dag een beetje op en af, erg vervelend.

Wat vervelend van je rugpijn Frisje, ik heb ook wel vaak rugklachten, dus ben heel benieuwd hoe dat met de zwangerschap gaat.
    Maar buik in houden doe ik nooit.
    Sterkte met je rug!

Ik ga nog even tv kijken en dan zo weer op bed, want de vermoeidheid gaat nog niet weg!

13. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    frisje: dat ben ik kom uit beuningen gelderland! Nu wor dik wel heel nieuwsgierig waar je dan vandaan komt! Mag ook pb hoor!!

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    frisje herken je deze rugklachten?? waar het vandaan komt/wat het is?????????????

heb zelf bij de tweede zwangerschaps isias gehad en na de zwangerscvhap ernstige bi nu voel ik dat de bi lichtelijk aanwezig is (is noooit voor de 100 procent weggegaan)

15. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo heb weer even een beetje bijgelezen!

@nannie, haha volgens mij bedoelde je mij :D ja je ziet het heel erg! Maar ik draag veel vesten en heb elke dag mijn oh zo lange sjaal aan.. lang leve de winter :D Maar morgen is de dag! Heb van die snoepsleutels gehaald en vertel ze dat ik leuk nieuws heb wat ze moeten raden..maar ik heb wel een hint! En dan krijgen ze zo'n sleutel en dan vouwen we ze tot een speen en doe maar in je mond..waar lijkt het op? Hahaha vond het wel een leuk grapje!

@fokje, wat verschrikkelijk om te horen van je schoonzus en zeker omdat jij nu ook zwanger bent..zal wel erg dubbel voelen..

@c&m, goed dat je toch dan een angelsound hebt besteld..ik heb geen idee of ik mijn baarmoeder al kan voelen. Durd eerlijk gezegd niet zo hard te drukken dus doe helemaal niets behalve mn buik insmeren ;)

@frisje, wat vervelend van je erge hoofdpijn!

@hier..ohhh we zijn net terug van de echo..en het was zoo leuk!!!!! Zo groot geworden in vergelijking met vorige keer! Ze meten nu ook niet meer kop-stuitje maar hoofdomvang en buikomvang. En was bij beide ruim 15 weken..dus kindje groeit erg goed! Was zo gaaf om te zien..druk spartelend en met de knieën helemaal opgetrokken en mondje open en dicht!!! En................. ze heeft al iets kunnen zien ;) het was best spannend..eerst zei ze, ja dit lijkt me een..... en de laatste 5 minuten keek ze nog even daar en toen zei ze... nou ik ga nu wel twijfelen..volgens mij is het zeker een.... (geheimpje :p)

16. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja idd beebje 2012 voelt ook erg dubbel!!!!!!!!!!!!!
    al mijn zwangerschappen zijn dubbel
    eerste is mijn eigen vader overleden
    tweede 2 oma's overleden
    nu mk schoonzus en mijn vriendin haar vader heeft kanker ziet er niet echt mooi uit en een oudtante ligt op sterven 7 hersen tumoren + uitzaaiingen pffff this wat als ik zwanger ben gaan in rap tempo geliefden om me heen weg

zo nu weer genoeg gejankt weer positief verder en weer mogen genieten!!!!!!!!!!!!!!!!!

17. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Marleentje Ik kom uit weurt ;) Vandaar dat ik zeg dat ik om de hoek woon ;)

lfs frisje

18. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat naar van die rugpijn Frisje!
    Ik had het ook de hele week in mijn onderrug, maar dat kwam puur door een verkeerde beweging en is inmiddels weer over. Hopelijk bij jou ook :)

Ik heb trouwens weer een nieuwe buikfoto geplaatst in het buikjes topic van augustus. Nu ga ik maar echt een tijdje wachten, want je ziet helemaal geen verschil. Met 12 weken was die nog het dikste op de foto's.

@Fokje, wat kl*te van je schoonzus. Lijkt mij ook moeilijk om te horen als je zelf zwanger bent. :( Maar niet onzeker worden hoor, lekker uit kijken naar de echo!

@Beebje2012, wat leuk een echo! Fijn dat alles goed was, en wat leuk dat je al weet wat het misschien gaat worden zeg. Ik ben ook zo benieuwd! Nog 1 weekje....en ben ook benieuwd hoe het er uit zal zien. Zo'n klein mini-mensje. Inmiddels al bekend gemaakt in de klas? Leuk idee van de snoepsleutels!

@Baarmoeder, ik dacht het te voelen laatst, een harde rand boven mijn schaambeen, maar nu voel ik niks meer eigenlijk. Geen bal, geen rand, niks. Heb binnenkort ook afspraak bij de verloskundige dus die zal dan wel gaan voelen.

Ik ga weer verder met werken!

19. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hallo dames :)

Hier even ook niks te melden daarom niks geschreven.

@ fokje wat vreselijk voor je schoonzusje zeg brr je moet er niet aan denken.

@ Beebje wat grappig we hadden het er deze week nog over ;) konden ze het dus toch wel zien, gaaf joh. Jullie willen het dus geheim houden? En hoe reageerde de klas erop?

@ libra heb je buik even gezien in het augustus buikjes topic, je hebt inderdaad nog een mooie platte buik ( in mijn ogen hihi ) maar snap dat je het zelf al vind groeien, denk inderdaad dat het bij jou een week of 21 gaat groeien, je hebt natuurlijk ook hele harde buikspieren.

@ kinderwagens wat grappig dat velen hier voor de transit hebben gekozen. Ben er ook echt blij mee denk ik ;) moet nog uitwijzen in de praktijk.

@ hier voel de beeb nog steeds :) eerst dacht ik echt nou ja het zullen me darmen dan wel zijn omdat iedereen het zegt, maar vandaag ging ik luisteren met de angelsound en toen kon je de beeb duidelijk horen wegzwemmen en ik voelde dat ook echt heel duidelijk, uiteindelijk vond ik ook daar het hartje. Verder voel ik me prima, wordt alleen niet goed van al die pukkels in me gezicht :( en natuurlijk moet ik er dan ook aan pulken dus het ziet er weer gezellig uit hihi. Morgen een leuke verassing voor mijn schatje even samen erop uit, lekker uiteten en naar de bios ofzo. En zal zo even de kou in brrrrrrr hondjes uitlaten :(

20. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @annet pukkels dus? hmm jongetje ;)

Deel Deze Pagina