Oooh waarom voel ik nou nog niks?! Ik probeer mij echt steeds te concentreren, af en toe stil te liggen en dan wachten tot ik iets voel Maar ik voel maar niks. Moet wel zeggen dat ik een paar keer dacht, he was dat nou iets?! Maar dat is dan echt op een moment dat ik er niet mee bezig was en mij er niet zo op concentreerde, dus al gauw denk, nah dat zal wel niet! Wel gaaf hoor Annet dat je al wat voelt... Zijn pukkels in je gezicht een teken(bakerpraatje) dat het een jongetje is? Ik dacht juist dat meisjes er voor zorgen dat je pukkels krijgt? Ik heb af en toe ook echt een dramatische huid vind ik zelf. Niet echt puistjes, maar meer kleine vlekjes/stipjes op mijn gezicht. @Kinderwagen, ik denk dat wij uiteindelijk toch voor de mutsy 4rider gaan kiezen. Vond dat wel een fijne en toch iets goedkoper dan mijn favorieten Joolz en Stokke
voelen komt echt vanzelf met m'n zoontje voelde ik m pas met 17 week! Wou nu ook nog niet geloven dat ik het nu al beetje voelde maar is toch echt zo. Bakerpraatje: mijn moeder heeft 2 dochters en 1 zoon. Met haar zoon had ze allemaal pukkels en dochters niet. Ik had van mijn zoontje allemaal pukkels! Nu had ik ze niet maar wel paar rode vlekjes sinds een week... dus geen idee of t waar is... maar dat is hetzelfde met de streep over de buik heen... die klopte bij mijn zoontje niet!
Hoi meiden, Ik weet ff niet meer in welk topic Frisje schrijft, maar was het gelukt met het overnemen van de club? Dit is mijn laatste berichtje bij de augustusmama's. Vandaag heeft de currettage plaats gevonden (zie mijn vlindertopic). Misschien lees ik nog wel mee, maar op het moment voelt het zo dubbel dat sommigen al leven voelen... Lieve meiden, geniet lekker van jullie zwangerschappen en straks van de babies. Ik heb al drie zwangerschappen achter de rug en het is zo'n bijzondere tijd! Groetjes, Nelly
Hier meiden gaat het even wat minder. Heb me gisteren ziek moeten melden. Dit ivm lage bloeddruk zodra ik ga staan of iets doe zie ik sterren en val bijna om. Dus dat lijkt me niet verstandig om in een winkel te werken... En ben zo moe moe moe komt allemaal door lage bloeddruk. Dus rustig aan doen en veel slapen. Gisteren overdga 2x 2,5 uur geslapen en vanacht ook het klokje rond en nog helemaal op. Gisteren is Jens dus ook gewoon heel de dag op het kdv geweest terwijl ik thuis was. voel me dan zo schuldig hem wegbrengen terwijl ik thuis ben maar was te slap om hem te verzorgen. Nu zit hij lekker tv te kijken op de bank. Jeroen is nu net werken tot 14.00 dus dan moet ik het even alleen doen. Daarna neemt jeroen het over en kan ik weer even lekker slapen... Wist niet dat je je van lage bloeddruk zo ellendig kan voelen. Gelukkig kan het geen kwaad voor de kleine en voor mij maar toch lastig is het wel.. Sorry heb even de puf niet om bij te lezen dus even een ego berichtje van mijn kant....
Meisje, doe je wel voorzichtig met jezelf? Je luistert gelukkig goed naar je lichaam....slaap gewoon even wat meer. En fijn dat het nu weekend is, dan is je vriend/man ook iets meer thuis wellicht. En vergeet niet dat er ook het een en ander heerst. Combinaties zijn funest voor ons zwangere vrouwen, hahaha. Hier ook een rustig dagje. Ga zo even wat kleine boodschapjes doen en verder houd ik me lekker rustig. Vanmiddag wat visite voor mijn verjaardag en misschien nog eventjes de stad in straks. Ik wil er eigenlijk een broek bij....moeilijk moeilijk moeilijk met mijn grote lijf en korte pootjes. Ik had geluk bij mijn eerste broek, dat was een 7/8 model van 2011 en niet omgeslagen is ie net lang genoeg, hahaha. Nelly, ik heb je verhaal gelezen, rillingen gingen over mijn rug omdat je als je "gewoon" zwanger bent niet kan voorstellen wat een curretage met jou en je man doet....dit is mijn eerste zwangerschap, dus ik heb ook nooit (gelukkig) een miskraam gehad.....Toch weet ik van dichtbij wat het is om één of twee kindjes te verliezen die nog geboren moeten worden. En die waren al veel verder zelfs....als het met 10 weken al zoveel verdriet veroorzaakt.....pffff...Geen woorden.
Hoi meiden Laatste tijd niet echt veel geschreven hier. Moet ook aardig wat bijlezen geloof ik. Libra ik voel ook nog niks hoor. Kijk er wel erg naar uit. Lijkt me zo bijzonder! Wij gaan misschien ook voor de mutsy. Maar dan de urban. Hebben nu alleen op internet gekeken maar zullen binnenkort wel naar babydump gaan om het uit te proberen. De transit komt ook nog in aanmerking. Marleentje wat rot voor je. Ik had daar in het begin van de zwangerschap veel last van. Nu ook nog wel maar niet zo vaak als toen. Rust zoveel mogelijk zodra het kan hoor. Leontine (nog)? gefeliciteerd! Geniet van je rustig dagje vandaag 1 maart weten we misschien het geslacht! We denken beiden een meid. Ouders denken een jongen. Nog 3 weekjes.
He meiden, Marleentje, wat naar dat je je zo duizelig voelt. Ik kan me voorstellen dat je dan even niet veel dingen wilt en kunt ondernemen. Ik zie wel eens sterretjes maar als ik dan rustig blijf staan zakt het heel snel weg. Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik in de nacht een keer naar de wc gegaan zonder eerst even rustig op de bedrand te gaan zitten. Toen ben ik met mijn hoofd tegen de wc aan gevallen en lag op de grond. Deze zwangerschap heb ik nergens last van. Wat leuk dat sommige van jullie de baby al voelen! Mijn kindje ligt voor tegen mijn buikwand en het schijnt dat je je kindje dan pas later gaat voelen. Ik ben heel benieuwd wanneer ik de eerste tekenen ga voelen. Op de echo zag ik het al flink afzetten tegen mijn buikwand. Heel gek om er dan niets van te voelen. Wij waren vorige week op kinderwagen jacht. Het is bij ons de bugaboo geworden. Wat een heerlijke wagen. Vandaag op jacht naar een babykamer. Ik ben benieuwd of we wat tegen komen wat leuk en betaalbaar is. Ik lees wat bakerpraatjes over pukkeltjes. Grappig dat ze voor iedereen anders op gaan. Ik lees hier dat er iemand pukkels kreeg bij een jongen. Mijn zus zat onder de pukkels en die kreeg een meisje. Ze zeggen dat een meisje de schoonheid van de moeder weg neemt. Zo weten ze overal wat op te bedenken Ik heb niet veel pukkels maar wel veel korreltjes in mijn gezicht. Gelukkig zie je daar niet zoveel van en zijn ze zo weg gehaald. Tot nu toe geven ze voor 75% aan dat het bij ons een meisje is dus we zullen het zien met de 20 weken echo!
Goedemorgen dames, @ marleentje wat vervelend dat je zo belabberd voelt, niet schuldig voelen naar je kleine jongen toe, hij heeft er meer aan dat je straks weer lekker in je vel zit als je even goed je rust pakt. @ Leotine volgens mij mogen we jou vandaag feliciteren toch? Gefeliciteerd meid! HOop dat je ondanks de weinige visite toch een leuke dag hebt. @ nelly heb je verhaal gelezen vreselijk was er even helemaal stil van. Vind het echt zo erg voor jullie. Wil jullie dan ook heel veel sterkte toewensen. @ kinderwagens bubaboo is ook erg mooi jammer dat die zo duur is eigenlijk had ik het liefst de maxicosi gekocht heerlijke wagen , maar goed ze zitten er echt maar 2 jaar in vaak en dan gebruik je over het algemeen een lichter model dus daarom dat we voor de transit hebben gekozen. Overigens vind ik het ideaal dat je die zo klein kunt opklappen enz. @ bakerspraatjes wat grappig al die dingen die gezegd worden, nou ben heel benieuwd wat we krijgen, we moeten helaas nog 6 weken wachten . @ hier hebben jullie ook wat last van hoofdpijn af en toe? Heb zelf wel het idee dat het komt omdat ik niet altijd 2 liter water drink. Maar was benieuwd of jullie het ook herkennen. Verder hier nog snotverkouden maar ach wat wil je met dit weer . Vandaag heerlijk samen met mijn liefje op pad, heb hem een massage kado gegeven, durf het zelf niet helemaal met al die drukpunten die ze indrukken enz, daarna lekker uiteten en naar de film even qualitime heb weleens het gevoel dat hij zich wat minder belangrijk voelt hihi. Wat betreft heeft mijn mannetje soms echt wel aandacht nodig . Persoonlijke vraag missschien en als je geen zin hebt om te antwoorden ook prima. Was benieuwd of jullie ook minder zin hebben in seks? Moet zeggen dat het nu weer wat terug begint te komen, maar euh zoveel we het deden om ons wondertje te maken zo weinig doen we het nu hihi.
Hoi Meiden, Lang geleden, maar weer ff berichtje van mij @Leontine, (nog/alvast) gefeliciteerd! @kinderwagen, Ik heb altijd graag de Joolz willen hebben, maar heb gewoon het geld er niet voor over. (of ik moest bakken vol hebben ) Wij hebben gisteren onze kinderwagen besteld en dat is de Mutsy Slider geworden. (hebben ze niet bij babydump) Past goed in onze niet al te grote kofferbak en goed 'hanteerbaar' Ook makkelijk met 1 hand te besturen aangezien in mijn andere ik onze 2 honden moet vasthouden. Verder kan de reiswieg/zitje alle kanten op. Tot nu toe erg blij mee en hopen dat het in de praktijk ook goed bevalt! Verder kregen we er een maxicosi bij en een wipstoeltje. Waarschijnlijk gaan we ook de maxicosi family fix aanschaffen. Het kan iig in onze auto en heb je niet dat gemartel met de gordels telkens er om heen te doen. Gaan er meer meiden hem halen? Energie komt steeds wat meer terug hier gelukkig en buikje begint ook al te komen. Kon niet wachten op de buik, maar nu die er eenmaal is is het wel ff wennen! Als je het niet weet lijkt het ook nog meer op kerstkilo's dan een babybump A.s. dinsdag weer naar de VK. Ben meestal best positief maar hoe dichter ik weer bij een controle kom, hoe onzekerder ik weer wordt. Hopelijk is alles goed! Ik heb heel erg last van mijn stuitje en heupen, anders zitten/liggen wil ook niet helpen.. Hopenlijk geen teken op BI. Nog meer hier last van stuitje?
@bakerpraatjes ook hier zeggen ze meisjes eten je schoonheid op en van jongens word je knapper Mijn schoonzus zat onder de steenpuisten en kreeg een jongetje. Zelf geloof ik er niet in, maar vind het altijd wel geinig om die bakerpraatjes te horen
Goedenmiddag!!! Bedankt meiden voor de felicitaties....ik was donderdag jarig, maar zou het vandaag vieren. Alleen zeiden er zoveel mensen af dat ik maar gezegd heb dat ik het niet vier. In mei is mijn man jarig, dan vieren we het gewoon samen. Ik ben blij dat we uiteindelijk toch voor de Transit hebben gekozen. Ik wilde eerst ook de Joolz, maar uiteindelijk won de Transit het op veel punten...en vooral op de prijs. Als je daar dan bij optelt dat je hem maar 2 jaar intensief gebruikt, weet ik dat het zo goed is. Die family fix is dat die onderkant voor de cabrio fix die in de auto kan blijven, waar je de maxi cosi dan opklikt? Die hebben wij goedkoop over kunnen nemen van vrienden. En we hebben een andere Maxi cosi erbij genomen. Wij dachten dat het handig was om 2 maxicosi's te hebben, maar ik word aan alle kanten voor gek verklaard. Nou ja...nu hebben we een nieuwe en een 2e hands! Hoofdpijn heb ik niet veel meer, maar ik drink dan ook wel echt goed...die 2 liter haal ik makkelijk. En stuitjespijn heb ik ook al niet....ben ik wel zwanger, hahahaaha. En die bakerpraatjes....ach, ik geloof er niet zo in...de een zegt dit, de ander dat. Op het laatst weet je toch niet wat je moet geloven. Nog een week of vijf...dan weten we het (misschien), hahahaa.... Ik denk dat ik de laatste dagen toch iets voel....maar echt zeker weten doe ik het niet. Het lijkt nog het meest op de vlinders die je voelt als je net verliefd bent, hahahaa. Over gevoel gesproken, hoe zit dat bij jullie? Ik voel zoveel liefde voor dit kleintje...en ik ken hem/haar nog niet eens! Zo raar...maar toch is het zo. Ik had van de week 2x dat het me echt een tijdje kostte om met de Angelsounds het hartje te horen. Dan praat ik ook echt tegen mijn buik...waar zit je kleintje? De eerste keer liet hij/zij zich echt niet horen (donderdag) en vrijdag duurde het ook even, maar uiteindelijk hoorde ik hem toch. Pffff...ben niet direct in paniek, maar ik denk dat toch: het zou toch steeds makkelijker moeten worden om het te horen? Nou, ik ga nog even snel opruimen....er komt zo toch nog wat visite!
@kinderwagen: wij hebben gekozen voor de Bugaboo. Hij staat al prachtig te pronken op onze 'kinderkamer'. Ben er echt heel blij mee en dat ie vier wielen heeft, vind ik ook erg handig, hij draait heel gemakkelijk en je hebt geen probleem met stoepjes waar je met drie wielen je 'balans' verliest (tenminste dat hebben de wagens van drie van mijn vriendinnen...) Daarnaast kun je er allerlei bekleding bij kopen om het echt jouw smaak te maken. We hebben hem niet nieuw hoor! Gewoon tweedehands.
@reactie klas..haha ze vonden het erg leuk! Hadden eerst met klei iets gemaakt dus moesten opruimen, huiswerk uitdelen en toen hadden we nog 10 minuten. Had de zak in mn handen en toen zei een leerling, juf.. u kunt daarmee iets leuks doen, namelijk een speentje maken. Toen zei ik: joh echt waar? van binnen moest ik wel lachen. Dus ik had uitgedeeld en de kids deden het trukje mee en toen vroeg ik,.wie weet wat ik wil vertellen? Kwam eentje met het antwoord: dat wij baby's zijn.. We waren zo druk aan het kletsen dat we ook de bel niet hebben gehoord! Ze vroegen meteen al: maar wie komt er bij ons in de klas?? Denk dat ik 6 weken van te voren met verlof ga dus dan hebben ze 2 weken iemand anders. Heb dat niet gezegd, heb gezegd dat het ws samen valt met de vakantie, anders worden ze zo zenuwachtig! @libra, ga straks of morgen even spieken naar je buik. Bij mij zie je het nu echt wel! Heb het vanochtend aangedurft om op de weegschaal te gaan staan... 7 kilo al erbij! Weet ook wel dat dat niet van de baby is hoor haha Hoe zit het met de kilo's bij de rest? @annet, oh wat gaaaf! Ik wil ook! Ik wil ook! Lijkt me zo leuk om te voelen! Dat van de pukkeltjes herken ik wel, al valt het wel mee. Ik heb aan de linkerkant langs mijn kaaklijn, allemaal kleine pukkeltjes (gewoon huidskleur, dus je ziet het niet maar kan het wel voelen) @marleentje, zorg idd goed voor jezelf! En niet schuldig voelen omdat je hem naar de crèche brengt! Je doet het ook niet voor je lol, maar je hebt gewoon even die rust hard nodig! En niet verontschuldigen omdat je niet hebt teruggelezen hoor! Dat begrijpen we echt wel! @nelly, ik hoop dat alles goed met je gaat! Ik heb je verhaal nog niet gelezen, durf eigenlijk niet zo goed terug (heb ik afgelopen zomer al zoveeel gelezen) naar het miskraam/vlinder topic. Maar ik weet (helaas) hoeveel pijn het doet, ookal is het nog vroeg en al helemaal als je het gevoel hebt dat je gewoon zwanger bent. Ook nu doet het verdriet en vraag ik me nog af: wat als? Er staat nog steeds een echo foto van de vorige keer in onze vensterbank. Je vergeet het nooit. 1 feb was onze uitgerekende datum en het voelde best raar. Ook erg dubbel toen ik las dat Nicolette op die dag een kindje had gekregen.. Heel veel sterkte voor jullie. @lentekind, bugaboo is inderdaad mooi! Ik vind m alleen voor mijn man te laag (is bijna 2 meter)! @annet, ja ik heb helaas ook last van hoodfpijn Elke ochtend als ik opsta en gelukkig gaat het dan wel weer weg maar bijvoorbeeld vanochtend bleef het zo lang..ok gedurende de middag. Neem er liever niets voor in, zolang het niet erg is. En de 'drive' is hier nog ver te zoeken bij mij! Ik heb er niet zo veel behoefte aan. Ik ben in bed gewoon ontzettend moe en val elke keer snel in slaap en ik vind het toch erg spannend om te doen. @gold, die family fix gaan wij ook doen! Lijkt me ideaal! Als mijn nichtje in mijn auto moest, was het altijd weer zo puzzelen met die gordel! Ik heb ook last van mijn stuitje, vooral tijdens het slapen als ik stillig. De vk zei dat ik er niets aan kon doen. Het kan minder worden maar ook erger... @leontine, wij nemen ook 2 maxicosi's! Dat is ook iets waar mensen goed bedoeld (negatief) advies over hebben maar dat lijkt ons erg handig! Hoef je niet rekening te houden met wie de maxi cosi heeft en dat hij op de crèche blijft of thuisblijft, nee hoor wij nemen ook lekker 2! En over de angelsound, dat kan verschillen hoor! Maak je geen zorgen, soms kunnen ze net ver naar achteren zijn gezwommen. Mijn collega vertelde dat ze met 14 weken controle had bij de vk en het hartje niet konden vinden, helemaal in paniek naar het zh gestuurd voor een echo, maar er was niets aan de hand. Kindje was achter het schaambot gezwommen! Wij moeten ook af en toe goed zoeken! @kinderwagens, wat hebben er al veel een wagen!! krijg er ook kriebels van!! Wij gaan denk ik over 2 weken. Dan weet ik was het gaat worden en kan ik ook leuke kleertjes gaan kopen! Denk dat wij toch voor de joolz gaan! We gaan ook nog naar babypark, daar schijnt een parcours te zijn waar ja kan testen, ben benieuwd! Vriendin van mn zus heeft m en ze is er erg tevreden over! @bakerspraatjes, ik geloof dr eigenlijk niet zo in! Moet zeggen dat ik er ook niet zo heel veel heb gehoord om me heen! Toch nog veel plezier leontine! Zo, nu even lekker tv kijken!!
Goedenmorgen! Iemand vroeg gisteren ook naar de seksdrive. Ik heb nergens last van eigenlijk. Mijn man vond het in het begin eng maar ik zei dat het geen kwaad kon. Door de moeheid was het wellicht iets minder omdat Eric me met rust liet maar ik wilde wel gewoon. Werd er eigenlijk een beetje onzeker van. Hij vindt me zeker niet meer zo mooi? Hahaha. Nu is alles weer normaal. Het verschilt denk ik heel erg. Ik zou niet een jaar zonder seks kunnen denk ik. Dan mis ik toch de intimiteit.
Gold, wij hebben ook de familyfix in ons hoofd. Dat gedoe met die gordel vind ik ook irritant. Natuurlijk is het gewoon een luxe kwestie. je went aan het geen wat je doet en wat je hebt maar we hebben wel de cabriofix autostoel zodat we die optie van de familyfix nog kunnen overwegen. Die sexdrive... bij mij is mijn energie sowieso ver zoekende (als iemand weet waar het is, geef even een seintje) maar het schijnt binnenkort weer terug te komen. Ik blijf hoop houden. Net als dat het overgeven binnenkort zou moeten stoppen. Ik had de hoop op 12 weken, toen 13 weken en nu 14 weken....we blijven hoop houden haha Voor de Joolz hebben we ook gekeken om te vergelijken met de bugaboo. Ik vond de joolz ook handige dingen hebben alleen was hij een heel stuk zwaarder. qua ruimte in de auto maakt het niet zoveel uit. hebben een ruime auto maar goed, we houden van kamperen dus de wagen moet niet al te groot zijn. De bugaboo kan mooi klein opgeklapt worden en kan veel extra dingen. Voor ons was dat de keuze. Mijn mannetje is ook 1,90 maar de tijd dat ze in die lage wagenbak liggen is maar een half jaartje. Beebje2012...jij staat ook voor de klas zo te lezen? Leuk he, al die reacties van kinderen! Ik draai een groep 3. Had laatst een kind die mijn shirt omhoog deed. Ze wilden wel even weten of ik de baby had meegenomen Ook kreeg ik de vraag laatst: 'juf, wat voor kleertjes heeft de baby aan nu het zo koud is?' Ze zijn geweldig!
Goeiemorgen! Of middag? Jeetje ik had gister toch een buikpijn! Mijn darmen of maag. Heb er al heel lang geen last van gehad maar nu kwam het ineens op zetten. Misschien iets verkeerds gegeten. Maakte mij eerst wel een beetje zorgen of het niet mijn baarmoeder was want ook daar voelde ik wel af en toe steken, maar merkte al gauw dat het mijn darmen waren. Stom, want ik eet zo gezond! Vind het wel lastig dat ik zo weinig pijntjes voel. Het schijnt wel normaal te zijn om pijntjes te voelen rondom je onderbuik toch? Als ik dan wat voel maak ik me toch wel zorgen.. Maar nu is alles weer normaal! @kilo's, ik ben wel wat aangekomen ja. Ik denk vanaf de zwangerschap een kilo of 1,5. Ik was al iets aangekomen voor die tijd vond ik zelf. Als ik kijk wat ik vorig jaar zomer woog dan ben ik wel een kilo of 4 aangekomen. @gevoel, nee ik heb nog geen intense liefde naar het beebje in mijn buik. Denk ik hoor. Praten doe ik er niet tegen. Maar denk wel heel vaak aan hem of haar. Komt vast wel meer als ik wat ga voelen. @drive , is hier nog niet weg geweest. Mijn vriend heeft zich nog geen zorgen gemaakt om het kleintje. Ik denk wel eens zou het niet erg zijn? Maar heb gelezen dat ze het wel lekker vinden, dan liggen ze lekker heen en weer te klotsen
@ gevoel jazeker ben tottaly in love hi hi, en ik praat er ook tegen ! @ drive ach het is soms ook tijd en zin maken , maar de drive is vaak ver te zoeken ! Ook omdat ik s'avonds bekaf ben! @ pijntjes ja hoor geloof als je in je onderbuik pijntjes voelt dat het gewoon de baarmoeder is die groeit en je banden die vervelend zijn! @ kilo's nee hier niks -4 eraf maar goed ik had ook al een behoorlijk overgewicht dus aankomen meer dan de baby is niet erg wenselijk! En nee ben niet op dieet weet ook niet waarom die 4 kilo's eraf zijn haha! @ hier gister super gezellige avond gehad lekker uiteten geweest en naar de film is echt een aanrader suskind ! Zal nu aanstalten maken om lekker te gaan wandelen hier een heerlijke luie zondag!
Ik heb toevallig vanmorgen gewogen en ik ben tot nu toe 3kg aangekomen. Tussen de 2,5 - 4kg is normaal nu dus ik ben veilig. Ergens is het wel erg tegenstrijdig hoor, want ik ben zo iemand die normaal altijd aan de lijn is....en vaak toch snoept, hihi. Ik heb het laatste jaar mijn gewicht redelijk stabiel kunnen houden, maar ik merk toch dat ik meer ben gaan snoepen.... Net bijvoorbeeld een heerlijke high tea gehad....niet echt goed voor de lijn! Maar zoooooo lekker. En gezellig met de meiden weer.
Morgen is mijn laatste ophaaldag van Moeders voor Moeders. En ik moet eerlijk zeggen....ben er ook wel een beetje klaar mee. Ik heb het graag gedaan voor alle moeders die moeilijk zwanger kunnen raken, maar het ging me zo tegenstaan.... Hoe is dat bij jullie?