Deze week ook mijn laatste week. Ben stiekem ook wel een beetje blij dat ik straks weer 'gewoon' mag plassen Maar ik had het op 1 of andere manier verwacht dat ik het 'vervelender' had gevonden. Was prima te doen (maar misschien komt dat omdat ik door de week gewoon werk en dan niet in een maatbeker hoef te plassen ) Nog eventjes!!
Ik heb ook gewoon gewerkt, dus het was alleen 's ochtends en 's avonds. Maar ik kreeg er zo'n kramp van in mijn benen, zeker als mijn blaas goed vol zat. En het gevoel dat je niet helemaal uitgeplast was. Misschien heb ik het niet helemaal goed gedaan, maar ik wist even geen andere manier.
Ik plas heel vaak staand (ik kom op heel veel verschillende plekken in de wereld en daar weet je het nooit zeker ) daarnaast een groot fan van fietsen en spinning dus misschien goede bovenbeenspieren? Ik heb gelukkig nooit last van kramp gehad. Wat ik altijd deed als ik had geplast, was nog even op het toilet zitten en het laatste beetje uitplassen, dat werkte bij mij erg goed. Zou jij bij een eventueel volgende zwangerschap nog een keer meedoen? Ik waarschijnlijk wel.
Ik zette de maatbeker gewoon min of meer in het toilet. Dus gewoon op de wc gaan zitten, beker eronder klemmen, ging prima en kan gewoon zittend plassen Maar ik ben ook wel blij als het erop zit. Ik doe het super graag, en het is ook niet zoveel extra moeite, maar toch..
Isa ik plas ook nog wel na maar vond het toch zonde haha. En ik ben ook een spinner maar ben zo abrupt gestopt. Kramp is een groot woord maar verzuring voelde ik wel zeker bij de ochtendplas. Maar toch doe ik het weer de volgende keer hoor. Je helpt er zoveel mensen mee. Yara ik heb geen plateau in het toilet dus dat ging bij mij niet die kan in het toilet zetten. Zo zeg ben blij dat ik vandaag niet hoef te werken en met boodschappen doen wacht ik wel eventjes. Zo eng die gladheid.
Zo doe ik het ook Vandaag krijg ik mijn laatste lading flessen, dus ook nog maar een weekje voor mij. (dan heb ik 11 weken meegedaan) En ik moet zeggen heb het helemaal niet erg gevonden!
Hey meiden, Vond het heerlijk om weer bij te lezen. Hier gaat het op en af. Vind het nog steeds zo onwijs spannend!!! Voel helaas nog niks bewegen als sommige meiden. Maar ik voel wel mijn banden, dus ik ga ervan uit dat het allemaal goed zit @rugpijn. Woensdag op donderdag onwijze rugpijn het werd daarna iets beter, maar het is nog niet helemaal over. Er is nu een plasje van mij op kweek gezet om te kijken of ik misschien nierbekkenonsteking heb. Maar de dokter verwacht dat die kans heel klein is, omdat ik verder geen koorts heb of zo. Dus waarschijnlijk iets verrekt of zo. @duizelig. Ik ben sinds gisteren avond heel duizelig. Ik wacht nog even af en anders ga ik naar de vk. @bloedneus. Ik heb de afgelopen weken een soort bloedneus. Niet een lopende bloedneus, maar meer bloedstukjes die er uitkomen met snuiten (sorry voor het smerige verhaal). Ik heb trouwens de afgelopen weken elke dag een verstopte neus. Volgens verhalen op het internet hoort dat allemaal bij de zwangerschap. @carnaval. Ik ga komend weekend meelopen met de optocht. Zowel zaterdag als zondag. Ben heel benieuwd of ik dat allemaal vol ga houden, maar ik ga er vanuit van wel Veel liefs, Frisje
@Frisje wat rot van die duizeligheid, je had toch een lage bloeddruk? Misschien even veel zout eten ofzo? Hier ook ups en downs hoor. Soms kan ik echt blij zijn. Soms ook helemaal niet. Trek mij ook best veel aan van wat andere mensen zeggen. En het gaat zo vaak over mij en zwanger zijn. Waarom hebben we het niet meer over dingen waar we het over zouden hebben als ik niet zwanger zou zijn? En ik baal ontzettend dat bijna iedereen weet dat we het geslacht zsm willen weten. Iedereen is nu zo benieuwd. En merk wel dat van schoonfamilies kant een meisje minder leuk is. Dat voelt zo lullig. Ze denken ook allemaal dat mijn vriend een sip gezicht zal trekken als het een meisje is. Wat helemaal niet waar is, maarja eigen familie blijkt het zelfs beter te weten dan hem zelf lijkt het wel. En nu heb ik zoiets van, wil ik het zelf wel al weten? Of wil ik het niet gewoon even geheim houden? Een leuk geheimpje van ons 2en wat even niemand anders mag weten. Zodat we ook zelf even kunnen genieten en wennen van wat het geslacht zal zijn. Zonder al die meningen wat er wel/niet leuk is aan een meisje(vooral)/jongen. Ook de echo. Het is zo gelopen dat ik heb gezegd dat er nog wat mensen mee gaan. Ik wil liever alleen met mijn vriend. Plan veel liever een keer een pretecho en dan gaat de hele familie maar mee. Maar zoals de geslachtsecho en 20-weken echo vind ik echt iets van ons samen. Stom he, dat ik om zulke kleinigheidjes mij zo druk kan maken. Mensen bemoeien zich ook zo graag overal mee. Nou het gaat nog wat worden als het baby'tje straks geboren is. Ze vinden nu sommige ideeën van mij al stom. Ben ik toch blij met mijn eigen familie. Die vinden het heel leuk dat ik zwanger ben, maar we hebben het er tenminste niet constant over. En mijn moeder, die laat mij tenminste lekker mijn gang gaan, ze zal tzt best advies geven, maar als ik iets op een bepaalde manier wil dan zegt ze gewoon oke. Maarja ik doe uiteindelijk toch wel hoe ik alles zelf wil. Maar kan er toch mee zitten als andere het stom vinden of het beter denken te weten Heel verhaal...
Hey Libra! Lieverd, laat die andere mensen toch kletsen! Het is jouw zwangerschap en jullie kindje. Jullie bepalen wat er wel en niet gebeurt. En als je van gedachte verandert MAG dat ook! Gewoon zeggen dat het door je hormonen komt, hahahaa. Eric en ik hebben besloten alle echo's lekker samen te doen. Vooral de 20 weken echo (vandaag "geboekt" voor 19 maart). Want dan horen we voor het eerst of het een jongen of meisje wordt. Mijn ouders maakt het niet zoveel uit, die hebben van allebei al een kleinkind. Voor mijn schoonouders is het de eerste, maar ze heeft zelf jongens, dus ik kan het me voorstellen dat ze een lichte voorkeur hebben voor een meisje, omdat het gewoon anders is dan ze gewend zijn. Met 24 weken laten we lekker een 3d-echo maken. Dan loopt er een dvd mee, en die willen we wel een keer aan de wederzijdse ouders laten zien. Maar hoe en wat weten we nog niet, want we zijn er nog niet uit of we het wel of niet willen vertellen. Ik ben bang dat ik mijn mond niet kan houden....helaas. Al wil ik het nog zo graag...liegen gaat mij niet zo goed af, hahaha. Net begonnen met de grote schoonmaak hier. Nou ja, opruimen eigenlijk. We zijn in 2010 hier komen wonen, maar nog steeds liggen hier en daar verhuisdozen, zucht. Ik ben maar begonnen met mijn kledingkast, want die zware dozen is niet zo'n goed idee meer. Er zijn 3 volle zakken weg en ik heb een 2 deling gemaakt in: 1. dit jaar nog aan....en 2. tot 2013! Hahahaa....3x raden welke stapel groter is! Op dit moment is de babykamer de kattenkamer. Daar staat de kattenbak (robot, die zelf schoonmaakt) en wat klim en klauterwerk. Die kamer moet gewoon leeg. Dus in alle andere kamers moet er ruimte gemaakt worden voor die spullen. 1 grote klimpaal gaat weg....en de kasten die er staan ook. De al gekregen babyspullen kunnen nu in de kast die ik leeg gemaakt heb, want ik wist echt niet meer waar ik het neer moest zetten! Een maxicosi neemt echt meer ruimte in dan je van te voren denkt! Als de babykamer eenmaal leeg is, en de kozijnen geschilderd zijn (die staan al sinds de verhuizing in de grondverf!) kunnen die spullen daar staan. Dat ruimt vanzelf op! We hebben gratis een box gekregen en allerlei rompertjes, een voedingskussen, boxkleed, een wippertje...echt vanalles. Ben er zo blij mee, want het is toch veel geld allemaal. Ik wil niet dat mijn kindje iets tekort komt, maar op deze manier houd ik lekker wat geld achter de hand.
Heb ik ook last van. Niet dat het eruit loopt, maar als ik mijn neus snuit dan komt het er wel uit. En met die verstopte neus ben je idd op een bepaald moment wel klaar, dus heb nu baby otrivin wat ik van mezelf 's ochtends een keer en 's avonds voor het slapen mag gebruiken (wil het niet teveel gebruiken). Een vriendinnetje van mij die had tijdens haar zwangerschap steeds last van een bloedneus. 1 keer zo erg tijdens het winkelen dat haar vriend zijn T-shirt heeft uitgetrokken om het bloed te stelpen. Ik mag natuurlijk niet lachen, maar het was zo'n grappig gezicht
o ja een bloedneus hier ook regelmatig, wel opend ik voel dat het kietelt onder de neus en dan loopt het er even uit, tijdens mijn werk vind ik het wel erg vervelend (verzorgende) bij de andere zwangerschappen niet gehad nuwel tsja kan er ook bij horen. afgelopen zaterdag zwangerschapsbroeken gekocht en ze ziotten heerlijk!!!!!!!!!!!! mvm ikke nog een paar dagen woensdag inleveren.
Ik ben officieel blauwe bakken vrij! Hahaha..... Bloedneuzen heb ik eigenlijk geen last van....gelukkig.
hallo dames alles weer even bijgelezen ! @ moeders voor moeders ben er al een tijdje klaar mee dus ben blij dat het voorbij is. Denk dat ik het niet nog eens zou doen maar wie weet. @ mensen mee nemen naar echo! Ik zou echt geen mensen mee willen nemen daar de 20 weken echo dat vind ik zoiets persoonlijks, nee hoor dat doen we lekker met zijn 2en. Wel mogen mijn moeder en schoonmoeder mee naar de pretecho dat vind ik geen probleem. Verder is mijn moeder wel 1 keer mee geweest naar een echo ( een van de vele door de bloedingen ) en ze gaat donderdag ook mee voor controle vind ik wel gezellig. @ mensen die overal een mening over hebben, tja welkom in het land der zwangeren ze weten het altijd beter hebben altijd adviesjes blablbalba, ben er helaas wel wat vatbaar voor maar ach we zien wel hoe het loopt. @ geslacht wil het hier ook heel graag weten, het liefst had ik ook een geslachtsbepaling gedaan, maar mijn vriend vind dit onzin haha. Opzich mag iedereen van mij weten wat het wordt, maar een geheimpje is ook wel leuk. Maar wat leotine al zegt ik kan helaas slecht mijn mond houden. Hoe zit het met de rest van de meiden ? gaan jullie het vertellen of is het een geheimpje ? @bloedneuzen nee hier geen last van gelukkig, maar volgens mijn vk is dit omdat je slijmvliezen ( alles dus ) sneller ontstoken raakt, overigens heb ik het wel met mijn tandvlees dat bloed echt mega snel op het moment @ hier helaas nog steeds wat last van pijn in mijn hoofd en heb inmiddels toch bijna 2 liter op. Maak me er niet echt zorgen om maar irritant is het wel, zit ook maar aan een kant. Zometeen even lekker lagagne eten en dan te sporten wel weer even zin in. Ben benieuwd wanneer ik gebeld wordt of bericht wordt wanneer de zwangerschapscurcus van start gaat! Heb er best wel zin in namelijk.
@ 20 weken echo vind ik ook erg persoonlijk en iets voor jullie samen het is geen pret echo en als je wel slecht nieuws krijgt dan ben je er met z'n 2en en niet vele daar nog om heen! ik raad het zelfs af om meer mee tenemen wij hadden bij de tweede slecht nieuws en je weet nooit hoe je reageerd is echt niet leuk en je schrikt enorm + er komt ergveel op je af!
Wij gaan ook samen naar de 20 weken echo hoor. Is idd iets voor ons samen. En idd; wat als je slecht nieuws krijgt... Daar wil je niet de hele familie bij hebben... We nemen wel eens een keertje onze moeders mee, maar dat kan later, ik heb toch wat meer echo's
@bloedneuzen heb ik ook. Steeds hele "volle"neus met korstjes zeg maar. Hoort er idd bij. Had het bij m'n vorige zwangerschap ook. Soms voelt het heel benauwd. @20 weken echo doen wij ook samen... @libra hoe moeilijk het ook is... trek je niks aan van anderen! Hoe moeilijk dat ook is! Iedereen heeft zijn eigen idee erbij. Sommige ideeen zullen ook best goed zijn maar waar jij doet waar jij je goed bij voelt! @geslacht ik wou het zo graag weten maar ik ben gaan twijfelen. De reden dat ik het wou weten is puur nieuwsgierig en praktisch! Dat heeft te maken met dat we al een jongetje hebben natuurlijk dus alles voor ene jongen heb ik al. Stel bij de geboorte blijkt het een meisje te zijn dan heb ik er niet veel zin in om anderen te laten winkelen! Dat had ik dan graag zelf willen doen... Vind het zo moeilijk! En in de winkels is zo weinig wat neutraal is... vind het echte jongetje meisje spul zo leuk... ik weet het echt niet meer... t is ook nog een luxe probleem eigenlijk! @annet heb je al eens bloed laten prikken? misschien een idee...
Ja nou ja de komende echo van mij is niet echt een belangrijke echo natuurlijk, de geslachtsbepaling. Maar zelfs dat vind ik dus nu echt iets speciaals om samen naar toe te gaan. In het begin had ik helemaal niet gedacht dat ik zo zou denken dus ik riep maar gewoon, jullie gaan de volgende keer maar mee hoor!! Nu vind ik het ook weer lullig om af te haken Lastig... 20 weken echo ga ik ook zeker samen doen hoor. Inderdaad als het slecht nieuws is wil ik dat toch even alleen verwerken. @ Leontine bedankt voor je lieve berichtje! Ben er wel weer beetje over heen inmiddels Ach heb gister weer eens voor het eerst in tijden een traan gelaten. Dacht al even dat ik emotieloos geworden was Hier weer lekker gesport ook! Volgende week weer afspraak bij de verloskundige, weer wegen en bloeddruk meten denk ik. Ben benieuwd hoeveel ik ben aangekomen op die weegschaal. En verder ook wel nieuwschierig waar we het over gaan hebben, vorige keer was vooral veel info die ze vertelde. Ik wil het misschien zelfs wel al hebben over de manier van bevallen. Denk namelijk heel erg aan een badbevalling, en als deze mensen daar niet voor open staan, kan ik beter op tijd een andere praktijk zoeken. Ze hadden op mijn "kaart" al bij manier van bevallen BED neergezet, terwijl we het daar de vorige keer helemaal niet over gehad hebben. Tjah meest voorkomend natuurlijk. Maar ik wil weer iets anders. Oh..ik hoor nu de reacties van bepaalde bemoei mensen al aan. In BAD?!!?
@ Nannie, ja ik ga het proberen! Het is ook zo dat ik mij van mensen die ik niet zo goed ken mij echt niet veel aan trek. Maar wel van mensen die dicht bij mij staan. Maar probeer ook niet alles te vertellen van wat ik denk en hoe ik iets wil. Dat merken ze dan van zelf wel
mvm: haha, hier ook bijna klaar. was natuurlijk wel ineens drie weken verder dan gedacht, maar had het zo nog even gedaan hoor. vorige zwangerschap ving ik ieder plasje thuis op, maar nu ga ik soms even op de andere wc zitten, als ik even snel moet ofzo. wel blij dat ik het weer gedaan heb, heb er tenslotte de eerste zwangerschap ook dankbaar gebruik van gemaakt (van de pregnyl dus). mensen bij de echo: vorige zwschap mijn moeder mee, maar dat was een extra echo. Nu ik alleen de 12-20-30 weken echo krijg, denk ik niet dat ik iemand anders meeneem dan milkman. Wij willen sowieso niet weten wat het wordt, dus dat is ook makkelijk, kun je je ook niet verspreken Hier gaat het verder prima, besef nog steeds niet echt dat ik weer zwanger ben, dus zie al uit naar eerste keer hartje luisteren volgende week. Gister lekker een rondje geschaatst, km of 10, was wel weer genoeg, beetje last van mijn liezen en nu lekker spierpijn. En net vrienden gebeld om het toch maar te vertellen en toen vertelden ze zelf ook weer zwanger te zijn, nu 10w. Vorige scheelde ook 1,5 maand, maar toen was zij eerder, haha. Maar gaat hier goed dus. Meiden met klachtjes en vooral die met lage bloeddruk (libra, marleentje): rustig aan doen he, je werkt voor twee!
Nou hier ook nog steeds hoofdpijn, is nu wel met vlagen, maar morgen even langs de huisarts, want vervelend is het wel. Zal wel niks aan de hand zijn en meer moeten drinken, maar ja dat hoor ik dan wel. Wij doen alle controles en echo's samen, zolang mijn vriend altijd mee kan, maar dat gaat wel lukken denk ik. Heb erg veel zin aan volgende week, en dan het hartje horen hopelijk. Ook ik voel me nog niet altijd zwanger dus ben blij als we het weer horen. Wij willen het geslacht niet weten, dus hoeven niks geheim te houden of te zeggen!! De meningen van andere mensen hoor ik gelukkig niet zo vaak, en ach trek mijn/onze eigen lijnen wel! Bloedneuzen heb ik hier gelukkig geen last van.