Hoi meiden, Vanwege bekkeninstabiliteit lig ik vaker even op de bank. Meer tijd over dus voor meelezen op het forum Beebje: onze kleine meid slaapt ook in kamertje van babydump. Zijn er erg blij mee. Leontine: super dat het kamertje al geregeld is. veel plezier met schilderen, doe je wel voorzichtig met de verfdampen? Frisje: heel herkenbaar die stemmingswisselimgen. Ik schaam me kapot als ik tijdens gesprek zomaar ga huilen. Wat alle zwangerschapskwalen betreft leef ik echt per dag. Moet er niet te lang over nadenken dat ik nog 22 weken heb te gaan. Kijk ook erg uit naar de echo 24 maart. Zo benieuwd naar t geslacht! Ik lees nu dus vaker mee en probeer gezellig mee te kletsen!
Hoi meiden! Grote dag vandaag voor ons....babykamer is in huis. Manlief heeft gisteren het kozijn in de grondverf gezet. Ik mocht niet schilderen van hem. Vanmorgen het kamertje bij een vriendin opgehaald. Ziet er echt nog super uit en het gaat al 8 jaar mee! Mannen zijn as we speak het kamertje in elkaar aan het zetten. Ik ga straks lekker schoonmaken en een beetje inrichten. Kan ik eindelijk de kleertjes netjes ophangen enzo. Als het staat maak ik wel een foto. Pas in week 15 komen de spullen die ik op internet heb gekocht binnen, dus helemaal af kan ik het nog niet maken. Maar het is gewoon leuk dat je nu gaat opbouwen. Ik merk zelf niet echt iets van stemmingswisselingen. Volgens mij ben ik echt nog dezelfde Leontine als anders. Fijne zondag!
Wat leuk Leontine dat het kamertje binnen is! Ik wil ook gauw wat doen, en zeker de kast lijkt mij handig om neer te zetten. Al die leuke babykleertjes en spulletjes zitten nu nog in tassen. Hier komt de baby op de kamer, dus we moeten nog wel even een beetje gaan schuiven en kijken hoe we het allemaal willen neer zetten. Wat voor bedje laten jullie de kleine in slapen eigenlijk? Meteen in een ledikantje(120x60)? Of eerst in een wiegje? Aan de ene kant lijkt mij het wel handig meteen in de ledikant, dan hoef ik ook niet nog iets anders aan te schaffen. Aan de andere kant is het wel nog erg groot, en lijkt mij een wiegje nog wat knusser en warmer voor de eerste tijd. Ik dacht eerst aan een co-sleeper, nu leek mij een hangwieg ook wel weer erg leuk. Maar wil er ook niet te veel geld aan uit geven. En anders gewoon een klein wiegje, die je makkelijk naast het bed kan zetten. Het scheelt wel weer veel ruimte. Want dan zet ik het ledikantje nog niet in elkaar. @Wish 2b pregnant, sterkte met je bi! Wat vervelend lijkt mij dat. Hopelijk gaat het niet erger worden. @Stemmingswisseling, hier ook geen last van. Ik merk sowieso weinig van de hormonen. Wel word ik elke dag wakker met rugpijn, dat is dan wel gauw weg als ik opgestaan ben. Maar vind het wel vervelend. Het is begonnen vanaf een week of 10 zwangerschap. En word steeds erger. Nu had vannacht een heel dik kussen van de bank onder mijn benen gelegd, met mijn kuiten lag ik daar dan op. Heb het gevoel dat ik dan beter met mijn rug in het matras lig. Had vannochtend minder last! Dus dat maar een tijdje proberen. Normaal slaap ik zo graag op mijn buik, maar daar krijg ik nu al helemaal rugpijn van! Qua buik gaat dat nog wel prima
@leotine leuk joh dat je kamertje straks lekker in elkaar zit ! ben ook erg benieuwd naar de foto's @ libra ons kindje slaapt de eerste nachten gewoon lekker in zijn reiswiegje van de kinderwagen. En daarna gewoon in zijn eigen bedje ! zat eerst zelf ook te denken aan een wiegje maar vind het zo zonde van het geld. @ hier jeetje wat was de baby gister druk zeg haha, voelde echt duidelijk plopjes en schopjes. Hij/zij is geloof ik nu aan het chillen. Overigens ben ik dat ook aan het doen, weer een slechte nacht gehad dus lekker boekje lezen, internetten ect heerlijk. Heb er wel zin in hoor straks alle spulletjes in elkaar lekker inrichten en omrommelen heerlijk !
@leontine.. spannend! Nog even wachten en dan terug naar de lief- outlet! Vind het ook zo leuk, wij hebben ook 3 pakjes. Een grijze en een witte van lief en een blauwe van stoer Wat onwijs leuk dat de mannen nu bezig zijn met de babykamer en super dat de kamer er nog mooi uitziet! Lijkt me zo leuk als het staat en je naar binnen kan om te gaan kijken. Heb hier de kleertjes maar even in een kast in een van de zolderkamers gelegd. Die kleine man van ons heeft al meer kleren dan mijn man en ik Ben ook erg nieuwsgierig naar de foto's! @w2bp (even je naam afgekort, hopelijk vind je het niet erg haha) wat vervelend van je bi maar wel gezellig dat je meer Tijd hebt om hier te kletsen! @frisje, ik heb gelukkig geen last van stemmingswisselingen, wel gewoon last van hevigere hormonen. Kan dingen nu veel heftiger ervaren dan normaal. @libra, wij zijn van plan een reiswieg te kopen (van bloom, is wel erg prijzig) maar die vinden we wel erg handig aangezien je die helemaal kan opvouwen en het dus ook meekan naar opa's en oma's. Wij vinden persoonlijk die reisbedjes van plastic erg hard liggen (wij hebben dr natuurlijk niet zelf in gelegen maar dr heeft regelmatig eentje bij ons gestaan ivm nichtjes en neefjes) en hebben dan liever een reiswieg met een matrasje. Daarna gaat hij naar zijn eigen bedje in zijn eigen kamertje! Wil daar eigenlijk ook niet al te lang mee wachten. Maar die wieg is trouwens ook 60 bij 120. En wat annet zegt kan ook heel goed, eerst in de reiswieg laten slapen en daarna in het ledikantje! @annet, wat gaaf dat je het zo duidelijk voelt! @hier, alles gaat zn gangetje. Helaas een paar dagen geleden onze opa overleden dus dat was erg droevig. Kreeg ook ineens weer de kriebels of alles goed is met onze kleine..vind het moeilijk om geconfronteerd te worden met de keerzijde van het leven. Besef je weer hoe kwetsbaar we allemaal zijn. Hij heeft een goed en lang leven gehad hoor, daar niet van. Maar toch ga je er wel door nadenken! Net alle kleertjes in een kast gelegd van onze kleine..jeetje wat hebben we een hoop ingeslagen... oeps naja haha wel onwijs leuk om te zien hangen..al die kleine broekjes en bloesjes! Vannacht gedroomd dat ik was bevallen van een meisje..was helemaal van slag in mn droom!
Oh meiden, het is zo leuk geworden! Als Eric volgende week klaar is met schilderen, kunnen we het rolgordijntje ophangen. Ik heb een rode met witte stippen! En ik heb 1 rol behang rood met witte stippen gehaald om een soort schilderijtjes te maken. Alles is licht van kleur, dus wel leuk om hier en daar wat rood te hebben. Ik heb op zich nog niet heel veel gekocht, maar rompers heb ik echt genoeg tot maat 8/ hahaha...allemaal gekregen. Dat sommige blauwig zijn maakt me niet uit. Zit toch onder de andere kleren. Over 2 weken kan ik wat meer gaan kopen. Maat 50/56 krijg je volgens mij genoeg bij de geboorte, dus ik ga iets meer voor groter spul kijken! Maat 62 en groter rekening houdend met het seizoen en ook weer niet te veel. Er moet wel iets te kopen blijven! De Hema had ik zoveel leuke meisjes dingen! Nog 2 weken, dan weten we meer!
@leotine meestal is het andersom krijg je vaak grotere maatjes en de kleine maatjes heb je vaak zelf al. Athans dat is mijn ervaring bij al het kraambezoek waar ik ben geweest. Haal zelf ook altijd maatje 62/68
Hahahha. Ik heb er ook duidelijk geen verstand van! Misschien toch iets meet maat 56 halen dan. Maar dat komt wel goed. Heb eigenlijk alleen luierpakjes op dit moment. Als we straks het geslacht weten, wil ik wat meer kleur halen! Broekjes met spencertjes....of juist jurkjes....kan niet wachten hahahaha.
Wij hebben de wieg van mij vroeger nog. Mijn nichtje heeft er ook in geslapen, en die van ons dus eerst ook. Met de babykamer zijn wij niet zo snel, we hebben het hele weekend gekeken naar kamers, maar pffffffff wat vind ik het moeilijk. Net zoals een wagen uit zoeken we twijfelen tussen de maxi cosi of de mutsy transit, dus als iemand ervaring of tips erover heeft GRAAG! Wat vervelend wish2be die BI lijkt me niet prettig :S Verder hebben wij nog weinig dingen gekocht zoals kleren enzo, komt vanzelf haha, en was natuurlijk niet altijd fit dus zo snel gaat het dan ook niet. Ik had net het gevoel dat ik de baby voor het eerst voelde, maar weet het niet zeker, het voelt zo anders dan de beschrijvingen voelde echt al als een trapje, niks geen bubbel of kriebel :S Maar weet dus niet of dat al wel kan. Hopelijk ga ik het snel vaker voelen, lijkt me zo mooi! Stemmingswisselingen heb ik gelukkig niet zo veel last van, en gelukkig is het snelle huilen ook een stuk minder geworden.
Ooh ik heb ook geen gekriebel of gebubbel gevoeld. Juist ook meteen een trapje. En nu voel ik het al helemaal duidelijk. Echt schopjes zijn het! Dus waarschijnlijk voelde je je baby'tje gewoon al hoor Ik heb geen ervaring met die kinderwagens, maar heb laatst wel op de 9mnd beurs met de mutsy transit gereden. Vond hem lekker soepel sturen, en echt wel een fijne wagen! Toch zijn wij voor iets duurders gegaan(joolz day), het voelt dan allemaal toch zo veel steviger. Maar het is net wat je wilt natuurlijk. Enne thanks voor de reacties op mijn ledikant vraagje. Ik ga er eens goed over na denken. Misschien toch maar gewoon meteen het ledikantje. Het lijkt mij nog steeds zo knus om van die hoofdbeschermers te gebruiken, maar dat raden ze heel erg af he?! Ziet er zo gezellig uit..
De eerste maanden kunnen de hoofdbeschermers denk ik niet zoveel kwaad, je kindje kan toch nog niet echt "bewegen" dus als de baby dan in het midden van het bedje word gelegd zou hij denk ik niet zo snel daarheen kunnen tenzij het een echte druktemaker is natuurlijk. En verder moet je denk ik zelf kijken hoe je baby is, draait en beweegt het veel in bed of niet, tja risico's zijn er altijd met die dingen maar helaas ook zonder die dingen! Zie ze nu wel eens op de bedjes liggen in de babywinkels. Je kan ook altijd in de winkel vragen. Hebben jullie je wiegjes van vroeger niet meer? Lijkt me wel erg leuk dat daar dan onze baby ook in komt te liggen, mijn nichtje heeft er ook al in gelegen, is toch wel speciaal, wie weet over 25 jaar liggen onze klein kinderen er wel weer in haha (ja ik loop hard van stapel )
Zoooo weer even rustig bijgelezen @stemmingswisselingen: Gelukkig niet last van, maar merk wel dat ik soms echt heel fel uit de hoek kan komen... Soms schrik ik daar zelf echt van! Biedt dan meteen mijn excuses aan en zeg er maar bij dat het van de hormonen komt @slapen: wij hebben een ledikantje en vorige week een klein wiegje via Marktplaats gekocht. Eerst maar eens zien of de baby daar in wil slapen. Het is wel een laag wiegje kwam ik achter als het bed op klossen staat... maar ben benieuwd hoe lang we dat bed hoog laten staan. (We hebben een Malm bed van IKEA, dus we moeten het met bierkratten gaan proberen). Helaas heb ik de wieg van vroeger niet. Mijn ouders hadden die geleend van mijn oom en tante en hun kinderen gebruiken deze wieg nog wel. @Wish 2b pregnant, sterkte met je bi! Lijkt me erg vervelend! Hopelijk wordt het niet erger! @kleertjes: heb vorige week twee kledingpakketten besteld via Marktplaats. Maat 50-56-62, eentje voor jongens en eentje voor meisjes. Echt supermooie kleertjes allemaal! Helemaal blij mee, dus qua kleren zijn we nu echt klaar voor de eerste tijd. @voelen. Ik voelde al vaak iets klein, zachts aan de binnenkant van mijn buik, maar vanochtend echt ECHT de baby gevoeld. Ik kon haar/hem zelfs met mijn hand aan de buitenkant voelen. Alsof ie zich omdraaide en afzette Het was echt te gaaf!!!
Hoi Meiden! Hier ben ik weer eens! Hier gaat alles goed. Zolang ik maar rustig doe ivm lage bloeddruk. Hier gelukkig geen last van stemmingswisselingen ken het gelukkig ook niet van mijn vorige zw. Morgen de eerste keer naar de bekkenfysio ben benieuwd! Ben wel heel blij dat ik er lang niet zo'n last van heb als bij de vorige zw. We willen vandaag de knuffeloom en knuffeltante gaan vragen voor deze uk! Spannend dus! Iemand nog een leuk idee om het te vragen? We kiezen voor een knuffeloom en knuffeltante dit omdat we ons ukkie niet laten dopen maar wel graag een speciale oom en tante willen. Heeft Jens ook! Dus ideeen zijn welkom! We doen sowieso een kaartje met een gedichtje! Ik ga even bijlezen en op iedereen reageren!
nelly: meid hoe gaat het met je? Kun je alles een beetje verwerken? Dikke knuffel! Leontine: Heb je nog steeds dat nare gevoel in de bovenkant van je buik? Misschien toch die kleine uk die flink aan het trappen is?? En de babykamer al staan! Wow lekker he als je dan ook echt aan de slag kunt dan word het meer werkelijkheid allemaal. Annet: altijd lekker als je de echo eerder krijgt hihi En lekker zo'n schoonheidsbehandeling word hier eigenlijk ook eens tijd... En je haar laten knippen. Heb je een ander modelletje of een beetje wat je had? De jongetjes hebben inderdaad de overmacht in onze lijst! Frisje: hier gelukkig geen last van stemmingswisselingen pff kan me voorstellen dat het erg vervelend is!
Libra: ja hoor denk echt dat je de kleine gevoeld hebt! Bijzonder gevoel he! Over een tijdje is het zo overduidelijk dat je niet kunt twijfelen hihi Wiegje: we hebben afgelopen weekend ook een wiegje besteld. De wieg celine in het grijs. Echt een super wieg vinden wij dan he.. We willen hem aan het plafond hangen boven ons voeteneinde. Dit omdat de uk bij ons op de kamer moet ivm ruimtegebrek. En we zo de minste ruimte verliezen. We hebben hier dan ook al de commode en kast staan op onze kamer om te kijken of het allemaal past. Maar moet zeggen ziet er niet verkeerd uit. En we hopen dat de uk na een tijd bij Jens op de kamer kan. Zodat ze lekker samen op 1 kamer kunnen liggen. (we hebben maar 2 slaapkamers dus hebben niet veel keus) Maar nog liever hebben we dat eht appartement tegen die tijd verkocht is zodat we eindelijk de ruimte hebbben van een woning! 20 weken echo: hier donderdag al! Wat schiet het op zeg! Meteen daarna controle bij de vk. Dus leuke dag!
Haha ik voelde mijn beebje al een tijdje hoor Denk dat je augustus baby bedoeld Ik reageerde ook al op haar. Leuke wieg is de Celine! En leuk al bijna de 20 wk echo! Ik heb hem eind volgende week, kan niet wachten..ook al is het ook wel weer spannend deze echo. @Isa, gaaf he?! Hier begint hij ook als ik mijn hand er op leg. Of als ik in gedachte denk, he ik heb je al even niet gevoeld, en dan geeft hij meteen een schopje. Zo apart! Ben er helemaal aan gewend nu, lekker gevoel is het nu nog. Het zullen straks wel flinke schoppen gaan worden haha
@marleentje: jij ook lage bloeddruk en bi? Ik heb goeie fysio, is nu erger dan bij zwangerschap van mn dochtertje. Ledikant/wiegje heb ik allebei. Hangwieg van Leander heeft Evelien tot 6 maanden in geslapen naast mij. Ideaal! Beebje: gecondoleerd met je opa. Bij stress ben ik ook altijd bezorgt om de kleine uk, maar dan krijg ik gelukkig al gauw weer n seintje (getrappel) Ben erg moe, lig al op bed. Heb ook last van anemie... Weet verder dus geen reactie meer te geven. Grtjs!
Hoi meiden, weer even een berichtje van mij. Die pijn in mijn buik die ik vorige week beschreef is zo goed als weg. Heel af en toe doet een hikje nog wat zeer. Ik heb nl. van het weekend een soort buikexplosie gehad. hahahaa.....hij is zowat 2x zo groot. Als iemand nog twijfelde aan het feit of ik zwanger was, is die twijfel nu echt weggenomen! En ik ben zooooo blij met het kamertje...ik spiek elke dag toch wel eventjes hoor. En als straks de gordijntjes enzo hangen en het hemeltje en het bedje echt is opgemaakt...dan is het bijna af. Zo leuk!!! Hier op het werk zijn ze een pool gestart voor het geslacht. Het overgrote deel gaat voor een meisje. We zullen zien! Ledikantje...ons beebje gaat straks gelijk in zijn/haar eigen bedje. Tenminste, daar streef ik wel naar. Misschien de allereerste dagen in de wieg van de wandelwagen, maar ik wil niet een half jaar met de baby op de slaapkamer slapen. Maar dat is mijn gevoel nu he? Meiden, moet wee door....sorry voor het egoberichtje!
Afsprakenlijst 08-03 Marleentje26 20 weken echo 12-03 Yara89 controle VK 14-03 Beebje2012 20 weken echo 15-03 annet1985 controle vk 16-03 Nannie controle gyn 19-03 Zazu 20 weken echo 19-03 Yara89 20 weken echo 19-03 Leontine78 20 weken echo 20-03 woezelenpip1980 20 weken echo 9.45u 20-03 Gold controle vk 21-03 Sweet Lilly 20 weken echo 21-03 annet1985 20 weken echo 10.15 22-03 Augustus baby 20 weken echo 9.00uur 22-03 Yasmin 20 weken echo 9.30 uur 22-03 Sher 20 weken echo 23-03 Nannie 20 weken echo 11:00uur 27-03 Gold 20 weken echo 13.00 02-04 Anskev 20 weken echo 8.30uur Verwachte uitgerekende datum 26-07 marleentje26 (2e kindje)/ZH/FV 31-07/01/08 Fokje (3e kindje)/thuis/combi FV,BV/verrassing 01-08 Scooby26 01-08 Frisje (1e kindje) 01-08 Niqi79 (1e kindje) 01-08 Maxje (1e kindje) 01-08 Jel123 (1e kindje) 03-08 Soekie (2e kindje) 03-08 Beebje2012 (1e kindje)/ZH/FV 03-08 Isa28 (1e kindje)/ZH/BV/verrassing 03-08 Leontine78 (1e kindje)/TB/FV/meisje 03-08 Libra1 (1e kindje) 03-08 MilkHd (2e kindje)/TB/BV/verrassing 04-08 Jessica (1e kindje) 04-08 annet1985 (1e kindje)/ZH/combi FV,BV meisje 04-08 Sjorsjette (1e kindje) 04-08 Zazu (1e kindje)/ZH/BV/verrassing 04-08 Sweetygirl84 04-08 woezelenpip1980 (3e kindje)/ZH/BV/jongen 05-08 Beebje 2012 (1e kindje)/ZH/FV/meisje 05-08 ruby82 (2e kindje) 06-08 Nath86 (1e kindje)/ZH/BV/geen idee nog 06-08 Yasmin84 (1e kindje)/ZH/BV/meisje 07-08 Augustus baby 08-08 Sher (1e kindje)/ZH/FV/meisje 08-08 Wish2bpregnant (2e kindje) 08-08 sweet Lilly/TB/BV/jongen 08-08 Coortje (3e kindje) 08-08 CenM (1e kindje)/ZH/BV/meisje 09-08 Yara89 (1e kindje) 10-08 jup (1e kindje) 10-08 Bellabella (2e kindje) 11-08 anskev (1e kindje)/ZH/FV/meisje 11-08 Zussie (1e kindje) 11-08 Puschel 11-08 Gold (1e kindje) TB/BV 13-08 L0nneke (2e kindje) 13-08 Nannie (2e kindje)/ZH/BV/???? 13-08 Lentekind 1 kindje 14-08 Miloe86 (1e kindje) 15-08 Nrg50 (2e kindje) 19-08 Lilalief (2e kindje)/ZH/BV/meisje Vlindertjes Goofychick Balou1 Lauren84 Linny24 Hopelessinlove Jolan0 Nelly (ma 11w)