Hey meiden, hier de afgelopen tijd een poos van meelezen maar niet reageren gehad. Veels te druk met werk en voorbereiden van ons trouwen (ook al houden we t klein...) Maar goed gelukkig is daar nu zo goed als alles voor geregeld dus weer wat rust op de plaats. Afgelopen dinsdag controle vk gehad (is al weer bijna een week geleden sow). Er was een stagiare bij die de controle deed en de vk de na controle. Was dus wel ff spannend want t hartje werd nu dus niet zo snel gevonden. Maar goed de rest is in orde. 't zit alleen wat hoger en 't is wat groter dan dat je normaal op dit termijn zou verwachten. Dus wanneer met de 20-wkn echo idd blijkt dat die kleine fors aan t groeien is krijgen we een extra suikercontrole met de 24wkn. Ach maar ja ik had dit eigenlijk al wel een beetje verwacht als ik naar de rest bij ons in de familie kijk. Allemaal flinke buiken met flinke baby's gehad dus we zien wel... Ik begin wel te merken dat ik wat meer last van mijn rug begin te krijgen, dit al op t werk aangegeven, wordt er de 1e dag rekening mee gehouden en daarna is 't al weer vergeten fijn... Maar idd die strakke hardere buik aan 't einde van een drukke dag is ook voor mij erg herkenbaar.. Ow ja en dat idee van die buddy vind ik prima! Sow weer wat bijgelicht en nu op naar die 20wkn echo, moet alleen nog 3wkn wachten helaas. Ben benieuwd of die tijd nu ook gewoon zo hard nog blijft gaan!
@anoukje: wij willen wel weten wat het word. is een neutrale kinderkamer met een antreciete muur dus kan zowel als meisje als jongen. over 2 weken hebben wij de 20 weken heb er veel zin in omdat we dan eindelijk weten wat het word, en aan de andere kant erg spannend omdat alles ff goed gecheckt word. de aankleding van de spul in limoengroen met antreciet dus ja.. me moeder heeft erg leuke dingen gemaakt zal wel ff fotos erop zetten. ons volgende project word deze week gemaakt, ga ik samen met me zus doen en dan is de hele babykamer klaar en dan nog een beetje aankleden verder..
Oh wat een leuke foto's van jullie kamertje. Wij houden het ook neutraal hoor, ondanks dat we wel willen weten wat het wordt. Meer omdat het kamertje dan met een evt volgende baby ook nog meekan. Wij hebben wit gecombineerd met zwart/grijs/rood. Heel subtiel allemaal. Wil alleen nog wat rode mandjes kopen. Wij zijn trouwens ook bijna klaar hoor. Radiator moet nog geschilderd en dan rolgordijn ophangen en de overgordijntjes. En uiteraard moet het bedje nog opgemaakt enzo...en het hemeltje opgehangen. Maar dat zijn kleinigheidjes! En welkom aan de nieuwe meiden! Klets lekker mee!
zal binnenkort als het helemaal klaar is het op de fotos zetten in het geheel! wij houden het verder idd ook neutraal voor later eventueel een 2de idd!!
@ nieuwe meiden, welkom! @ isa, wat gaaf dat je vriend het kon voelen en zo leuk reageerde! Ik bedacht me toevallig vandaag dat ik nu elke dag toch ook best vaak plopjes voel! Maar nog niets aan de buitenkant te voelen haha en onze kleine mannetje doet erg eigenwijs, elke keer als ik mn hand op mn buik leg, doet hij niets @sweety, leuk kamertje en leuke muurschildering!! Wij willen dr ook eentje, als het nog zo uitkomt. We willen op 1 muur 'stoer' behang en dat is redelijk druk, dus eigenlijk wil ik nu de denk ik de rest wel rustig houden. We hadden wel een onwijs lieve ook gezien: zo lief, zo klein, zo schattig, zo van ons (of iets in die trant ) @anskev, leuk de voorbereidingen! Zo goed als klaar? Wanneer was jullie grote dag? In april?
Oh Beebje, jij mag zelfs voor de 20 weken! Gaaf... En meiden, wat een heerlijk zonnetje vandaag zeg! Strakblauwe lucht hier in Alphen! Kan niet wachten tot de temperatuur ietsjes meer oploopt. En drie keer duimen draaien voor mooi weer tijdens ons verlof!
Wat lief... Wij zongen dit liedje thuis ook altijd, alleen dan de christelijke variant (maar vind deze voor onze eigen spruit veeeeel leuker!)
Hey meiden! Hier ook weinig getypt, heb het gewoon super druk met een fulltime baan en ik klets ook mee in een ander druk topic. Dus vind het af en toe moeilijk bij te houden. Even een egoberichtje dus Vanmorgen weer controle bij de VK gehad, alles was gelukkig goed! BM zit nog maar 1 vinger onder de navel, wat groeit dat hard zeg! 6-4 heb ik de volgende controle, wil iemand me weer op de afsprakenlijst erbij zetten? Volgende week maandag (19-3) heb ik de 20-weken echo. Wel spannend, maar ik maak me niet al te druk. Met de pretecho zag alles er helemaal super uit, dus hoop dat dat volgende week weer zo is VK heeft me ook nog wat gerustgesteld, want had ons manneke afgelopen dagen bijna niet gevoeld, terwijl ik hem vorige week elke dag echt goed voelde. Vk zei dat ik hem pas vanaf 25 weken ongeveer elke dag zou moeten voelen. Dus gaat helemaal goed komen! Verder zag ik hier leuke zelfgemaakte spulletjes voorbij komen, super! Over 4,5 week is de bruiloft, daarna ga ik ook lekker aan de slag achter mijn naaimachine. Tot nu toe ben ik eerst bezig met de muurschildering op de babykamer, van de Lion King. Ben er nu al trots op, dus kom even een fotootje showen
Welkom nieuwelingen! Ik had gister een heel verhaal getypt, moest even wat kwijt. Maar computer liep vast en toen was het allemaal weg :x Daarna geen zin meer om het op nieuw te typen, dus dan maar even kort een berichtje hier. Vooral om mijn ei even kwijt te kunnen. Wat een rot weekend! Zaterdag was wel gezellig hoor, lekker nieuwe kleding geshopt. Ik dacht ik zal wel een grotere maat broek nodig hebben, maar toch niet. Het hangt wel een beetje af van het soort broek, maar een lage heupbroek gaat nog prima dicht. En wat leuke shirts en 2 colberts gekocht, helemaal blij! Die avond een groot verjaardags feest, echt een druk feest met veel drank en dj. Ik had niet gedacht dat de avond raar zou eindigen Na een paar uur staan werd ik niet goed. Ik kreeg al krampen in mijn maag/slokdarm, zo vervelend is dat. Maarja dat heb ik wel vaker, en zal nu door de zwangerschap wel verergeren. Maar ik kreeg ook echt onwijze krampen in mijn onderbuik, het kwam echt met vlagen, en kon amper lopen. Ik ging steeds even naar de wc om weer wat tot rust te komen. Toch hadden ze uiteindelijk ook wel door dat er wat aan de hand was. Met vriend naar huis gelopen, en buiten kreeg ik een of andere rare aanval, mijn slokdarm deed zo'n pijn, er kwam helemaal geen lucht meer door, dus ik raakte helemaal in paniek dat ik niet meer kon ademen. En dan die buikkrampen nog...pff. Wat een avond! Gelukkig eenmaal op de bank ging het wel weer, mijn buik was ook zo hard! Echt heel raar. Gister de hele dag echt verdrietig geweest, achteraf hoorde ik dan dat schoonfamilie het wel een beetje jammer vonden dat zo'n feestje zo moet aflopen, en of ik mij niet een beetje aanstelde?! Nou ja zeg :x Ik wil juist altijd dat niemand iets merkt, ga niet voor niets wat vaker naar de wc om dan daar even "pijn te lijden". Maar heb er wel van geleerd, volgende keer laat ik het niet zo ver komen. Als ik dan al voel dat het niet lekker gaat, ga ik gewoon fijn naar huis. Blijkbaar is zo'n druk feest en veel staan toch best een aanslag op mijn lichaam. Ben vandaag ook nog zo moe, natuurlijk ook weer van al het gejank gister Maar vandaag voel ik mij emotioneel weer helemaal prima Zaterdag ook de 20 weken echo, daar kijk ik wel naar uit, ook al is het wel spannend omdat ze alles zo precies gaan na kijken. Baby voel ik met de dag duidelijker, soms voel ik echt een schopje laag bij mijn schaambeen, en vlak daarna hoog bijna bij mijn navel! En soms lijkt het wel alsof hij druk aan het schommelen is ofzo, dan voel ik overal bewegingen. @Sweety, mooi kamertje!
@ isa28 idd ken de tekst ook in een andere variant.. maar ik vond deze idd leuker dus toch maar gedaan en ben er super blij mee! @ woezelenpip1980 dank je wel, begint al aardig op te schieten het kamertje. komt nog 1 dingetje kwa muurschildering op de muur maar dat hou ik nog ff geheim zodra het klaar is maak ik er een foto van @ yara89 mijn moeder heeft die leke dingentjes genaaid ze heeft nog meer gemaakt maar ligt allemaal al schoon in de kast... ze heeft ook nog lakentjes gemaakt die ook er mooi zijn geworden, en nog een pamperzak en pyamazak ook erg mooi!! 28-12-2011 7 weken echo gehad. 03-01-2012 intake vk gehad 19-01-2012 10 weken echo gehad (erg actief kindje gezien) 23-02-2012 controle vk + hartje voor het eerst gehoord! 27-03-2012 hebben we de 20 weken echo + weten we wat het word.
@ Yara89 wij wachten ook tot na de huwelijksvoltrekking met inrichten. We hebben het kamertje al wel thuis in de garage staan en in principe hoeft er aan het kamertje zelf niets geklust te worden. Dit omdat we nu 3 jaar in dit huis wonen en we toen de bovenverdieping ineens goed hebben aangepakt. En omdat het kamertje toch neutraal blijft hoeven we dus daar eigenlijk niets aan te doen. Zo nu mezelf maar eens even gaan oppeppen, moet zo een uurlang over de verzorging van ogen etc gaan praten op een basisschool in een klas met hoog begaafde kinderen (groep 7/8)! Heb me vanochtend trouwens ook aangemeldt voor de zwangerschapsyoga! Het zwemmen is erg leuk maar krijg daar te weinig verdere ondersteuning dus gaan we de yoga er nog bij doen!
Libra, goed dat je aan jezelf gedacht hebt meid! Lekker laten praten, je stelt je echt niet aan hoor! Spannend, bijna de 20-wekenecho! Anskev, erg he, nog 4,5 week te gaan, dus nu echt de laatste dingen regelen! Ik wil me eerst daarop concentreren voordat ik aan de slag ga met het inrichten van de babykamer. Het schilderen doe ik lekker in het weekend, is echt leuk om te doen! Sweety8, ziet er inderdaad leuk uit! Ik ga ook allerlei dingen zelf maken, heb er echt zin in!
Wij zijn ook druk met het kamertje bezig De hele boven verdieping willen we nog schilderen voordat de nieuwe vloer er in komt (hebben we zaterdag uitgezocht, helemaal blij mee!). Omdat we niet weten wat het wordt, maken we het kamertje unisex. We hebben dit behang uitgekozen: PiP Shanghai Bows Blauw behang. Je ziet het niet heel goed op het plaatje, maar in het echt is het een beetje zilver/parelmoer. De andere muren schilderen we met de kleur 'blond' van 101 woonideeen (hebben we ook in de woonkamer en als het licht erop schijnt heeft dat ook een mooie parelmoer kleur. In combinatie met een strakwit plafond vind ik het heeeuuuull mooi ) We gaan daarnaast werken met grijstinten en verschillende schilderijtjes met allerlei kleuren. Als alles klaar is dan plaats ik een fotootje @libra: wat ongelofelijk!! Je zou je aanstellen? Wat is dat nu weer voor opmerking! Ik zou daar zelf ook erg verdrietig van worden. Helemaal omdat je voor je gevoel er zelf alles aan hebt gedaan om zo min mogelijk op te vallen en naar de wc te gaan... Niets van de mensen aantrekken hoor! Ze hebben geen idee!!!
@ nieuwe dames welkom, mooie wandtekeningen zag ik voorbij komen zeg . @ libra schandalig die schoonfamilie van jou en ja dan ben je zwanger en trek je het je nog meer aan natuurlijk. Nou niks van aantrekken herken het helemaal als ik bij drukke gelegenheden ben krijg ik ook altijd last van mijn buik! @ isa mooi hoor meid! Ben benieuwd hoe jullie kwamertje eruit komt te zien. @ anskev leuk trouwen heel veel geluk samen, ben benieuwd hoe je eruit ziet als bruid. @ hier , hier gaat het gelukkig weer velemalen beter heb nog wel iets pijn, maar ach zal de naweeen wel zijn van de pijn die ik had . vandaag nog een dagje vrij en morgen weer aan de bak had toevallig 2 weken vakantie. Heeft iedereen al hun verlof geregeld? Ben wel benieuwd wanneer jullie eruit gaan ? Ik 4 weken van te voren dus om de nabij eind juni begin juli. hoop inderdaad op mooi weer, maar niet te snikheet moet mijn buik wel meesjouwen . Volgende week woensdag hebben wij de 20 weken echo ben er wel iets nerveus voor hoor lijkt me zo spannend allemaal.
Hey meiden, Even een berichtje van mijn kant. We zijn druk bezig om de tuin kindvriendelijk te maken. Dus grind eruit en gras erin. Daarnaast zijn we zo zoetjes aan bezig om de logeerkamer om te toveren in de babykamer. Als eerste zijn we nu bezig het tweepersoonbed te verkopen op marktplaats. Binnenkort gaan we naar de babydump om een leuk setje meubels uit te zoeken. Of misschien doen we dat ook wel via marktplaats. Sinds een paar dagen heb ik echt het gevoel dat er wat in mijn buik zit. Ik kan het niet goed uitleggen, maar ik heb het gevoel dat er nu echt gewicht in hangt. Helaas nog geen schopjes maar wel steeds meer het gevoel dat ik de kleine lichtjes voel bewegen. Morgen naar de VK voor de 20 weken echo. Daar hebben we zzzzoooooo lang naar uitgekeken en eindelijk is het bijna zover. Dan krijgen we hopelijk ook te horen wat het wordt. Als hij/zij natuurlijk niet eigenwijs is Ik ben zo benieuwd!!! Iedereen een dikke knuffel, we zijn bijna op de helft meiden!!! Ongelofelijk wat is het achteraf hard gegaan. Veel liefs, Frisje
hier weer ff een berichtje van mij! het gaat idd erg snel we zitten bijna alweer op de helft! ik ga er 4 week van te voren eruit dus dan lekker genieten van me verlof. ik hoop ook idd op mooi weer maar hoeft van mij geen 30 graden te worden en idd je moet wel alles mee sjouwen.... zal zo nog even een foto plaatsen van mij en me zus we zijn samen zwanger erg leuk als zussen, zij is bijna uitgerekend en ik moet nog eventjes! zelf ben ik ook nerveus voor de 20 weken echo en hopen dat we idd als frummel niet te eigenwijs is laat zien wat het is wij willen het graag weten en kijken er zo naar uit!! verder heb ik ook al last van me bekken , begon met 15 weken, wist eerst niet of het me bekken was maar toen ik voor controle naar de vk moest toch maar ff gevraagd en helaas het antw was ja.. ze zei een stapje rustiger aan doen. tot zo ver me verhaaltje, zal even verder met de kinderwagen proberen om te bouwen....