Sweety, wat leuk dat je samen met je zus zwanger bent. Ik ben zelf samen met een vriendin zwanger, al zie ik haar niet al te vaak. Meiden, hier beginnen de eerste kwaaltjes te komen. Ik moet echt goed rechtop zitten, anders heb ik binnen no-time last van mijn rug. En heb een klein ieniemienie infectietje opgelopen....en nou mag ik niet naar zwangerschapszwemmen....
@ sweety, super leuk samen met je zus zwanger! Moooi wiegje joh! @ leotine daar heb ik ook last van , van mijn rug , en ook van maagzuur ! Hier nog dames geweest voor de 20 weken echo? En hoe ging het?
Sweety, leuk, samen met je zus! Leuke foto ook! Ik ben samen met een vriendin en de schoonzus van mn schoonzus (jaa, volgen jullie het nog) zwanger, erg gezellig! Leuke wieg en kinderwagen ook! Leontine, jeetje, balen van die infectie en dat je nu niet naar zwangerschapszwemmen mag Is dat ivm besmettingsgevaar? Maagzuur heb ik ook al een paar weken last van, blegh Verder gelukkig niet echt kwaaltjes!
hier nog last van bekken,maagzuur en erg erg moe met af en toe me onderrug.. voor de rest geen kwaaltjes meer gelukkig. heb van 5 weken tot 15 weken alleen maar lopen overgeven waardoor ik 2,5 kilo kwijt ben. de 20 weken echo hebben we over 1,5 week spannned!!!
Hahaha, nee...ik heb een infectietje daar beneden zeg maar. Denk dat mijn weerstand net even te laag is ofzo...gevolg? Veel jeuk! En chloor is dan even niet zo lekker voor je. Grrr, wil ook even spuien.....Ik had een hoop spulletjes besteld bij de Babydump. Alles kon geleverd worden in week 15, prima...want het komt toch voorlopig nog niet. Maar ik had los de gordijntjes voor het kamertje besteld. Op 4 maart al....uiterlijk 2 werkdagen later zou het geleverd worden. Afgelopen vrijdag toch maar eens gebeld. 100x excuses gehad en ze zouden er een grote beer bij doen. Hoefde van mij niet eens, maar dat vond ik wel service. Nu komt net het pakketje binnen. Een mooie grote beer...dat wel, maar mijn gordijntjes zaten niet in het pakje! Zucht. Dus morgen maar weer bellen.
Leontine, ohh op die manier. Nou ja, evengoed niet fijn.. Haha dat is ook raar, krijg je alleen die beer en geen gordijntjes Schiet ook niet op. Succes met bellen!
Wat leuk!! Samen met je zus zwanger! Ik ben ook samen met mijn beide zusjes zwanger en dat is zoooo gezellig
Hallo allemaal, Ik heb mijn controle van morgen gister al gehad (snap je m nog?!). Had erg veel last van "vochtverlies" had gewoon in uur tijd compleet inlegkruisje vol... het was niet plakkerig en gewoon doorzichtig. Maakte me toch wel zorgen voelde t gewoon lopen zeg maar dus gebeld en moest gelijk komen. Uitgebreid onderzoek zowel inwendig als via echo gehad en lijkt toch echt soort afscheiding te zijn. moet het wel in de gaten houden... Vandaag was het nog zo dus maar even afwachten. Heb gister beebje dus weer gezien. Daar was alles goed mee! Weet helaas snelheid hartslag enz niet (was ik wel benieuwd naar) omdat ik meer bezig was met vruchtwater. Maar mijn controle van morgen gaat dus niet door. Volgende week 20 weken echo en dan ook controleren adv hoeveelheid vruchtwater. @sweety leuke foto's en idd erg leuk zo samen met je zus zeg! @leontine vervelend zeg een soort schimmelinfectie? Je verhaarl over de gordijntjes is aan de ene kant wel komisch aangezien ze dan wel die beer versturen. Morgen maar snel horen! @rest ben wel benieuwd wanneer er weer meer bekend wordt wie jongen/meisje krijgt.... morgen frisje toch?! Verder is de lijst best wel aan t krimpen volgens mij. Zijn niet heel veel die nog meeschrijven als je de hele lijst ziet. misschien dat dat straks weer komt als we allemaal thuis zitten...
hier vandaag 20 weken echo gehad "smelt" zo mooi!! alles was gelukkig goed!!! ik heb idd de placenta voor waardoor ik de kleine minder goed voel, wel onder/links/rechts in de buik vanmorgen kroop de kleine in mijn man zijn handpalm dit voelde erg gek maar o zo dierbaar!!!!!!!! verder weten we niet wat het word, ik had steeds het gevoel een meisje maar nu ik de echo beelden heb gezien denk ik een jongen mijn gevoel weet het niet. verder had de kleine een klein kopie was een 6 dagen jonger zeg maar dit maakte niet uit. verder ben ik erg verkouden kriebelhoest en snotneus en hoofdpijn en koorts dus heb me ziekgemeld voor morgen (sinds net na de geboorte van onze zoon voor het laatst ) (zo kan ik niet bij de streek thuiszorg als verzorgende) merk nu ik zwangerben wel erg vatbaar ben schimmelinfectie vorige week een virus in evenwichtsorgaan (is nog niet helemaal over) nu it weer he nannie hier ook meer vochtverlies vooral nu ik zo hoest en proest is bij mij overtollig vocht afscheiding het is erg dun en komt uit vagina voel het glijden (he bah, sorry dames) bij de oudste was ik (geloof) 32 weken toen wasa ik aan het ramen lappen en hele broek nat was bang dat mijn vliezen waren gebroken toen naar ziekenhuis ctg scan en met blote kont op celstofmatje toen bleek dat ik een scheurtje boven in mijn bm had en zo scheutjes vruchtwater verloor, toen regelmatig echo om te kijken hoe het met het vruchtwaterstond maaar de kleine maakte dit continu netjes aan
Haha, En ik maar denken, dat bevallingsforum heb ik voorlopig nog niks op te zoeken. Is het gewoon gezellig hier met z'n allen! Ben op 7 augustus uitgerekend, heb over twee weken op maandag de 20 weken echo en kom graag mee praten hier. Voel sinds vorige week onze friemel schoppen, elke dag wel een paar keer. Moet er soms gewoon om lachen, van geluk, maar ook omdat het soms echt een gek gevoel is! Krijg een lekker buikje en ben er trots op, vind zwangere vrouwen eigenlijk altijd mooi en nu zomaar zelf erbij mogen horen is bijzonder. Ben een beetje jalours op de dames die lekker bezig zijn met een kamertje maken. Ons huis staat door omstandigheden te koop en we hebben geen idee hoe of wat. Er is een kamertje vrij, maar dat is op zolder, dus verre van ideaal. Maar om nu een van de kinderen ( mijn vriend heeft er drie waarvan er een bij ons woont en de andere twee bij hun moeder) voor misschien maar een hele korte tijd uit hun kamertje te jagen vind ik nogal wat! Op onze slaapkamer is wel wat ruimte, dus denk dat ik maar creatief ga zijn . Wil toch wel graag een plekje gaan maken voor de kleine, voelt zo echt om letterlijk plek te maken. Nu net gewerkt, werk nog tien uur per week in de particuliere zorg, en ga zo lekker in bed liggen. Merk echt wel dat als ik veel doe buik het daar lang niet altijd mee eens is! Tot lezens Eva
hoi meiden, @libra, idd wat naar van je schoonfamilie. Alsof het leuk is als je pijn hebt en eerder weg moet. Gewoon aan jezelf denken hoor! @annet, verlof: ik ga 6 weken van tevoren. Vind de laatste weken met een klas altijd best zwaar. Je moet veel schoonmaken en de lln de hele tijd bezig houden aangezien de lessen dan vaak niet zoveel zin meer hebben. Dus ik doe lekker 6 weken van tevoren, daarna al mijn betaalde verlof in 1 keer zodat ik pas in jan begin en dan 3 dagen werken. @frisje, leuk dat je ook morgen gaat! Spannend he! @sweety ,leuk dat je met je zus zwanger bent! Ik ook @leontine, wat jammer van je infectie! Hopelijk is het snel voorbij. Heb gelukkig geen last van maagzuur, wel van rugpijn als ik veel heb gedaan. Wat vervelend van je spulletjes van babydump! kan je nog steeds geen foto showen @nannie, dat was zeker even schrikken met je vochtverlies. Wel fijn dat er goed naar is gekeken! Volgens mij zijn er idd al een heleboel op de lijst die al een hele tijd niet zijn geweest! @fokje, wat een goed nieuws van je 20 weken echo! Gefeliciteerd!! Wou je wel weten wat het is? Beterschap! @eva, leuk dat je ook mee komt lezen. Dat lachen van geluk dat herken ik wel! Je kan je zo gelukkig voelen als je iets voelt en je weet dat het je kleintje is. Staat je huis al lang te koop? @hier, alles prima.. begin het nu ook af en toe te merken aan mijn buik als ik te druk bezig ben, dan doet het even pijn. Ga zo lekker douchen en naar bed..morgen de 20 weken echo! Vind het toch best spannend! En even kijken of het nog steeds een jongetje is dan kan ik de prijsjes overal afknippen haha Gister via marktplaats 2 familifix' en opgehaald (en natuurlijk ook wel betaald )! Super blij mee! Erg handig en nu hebben we voor allebei de auto's eentje!
Morgen meiden! Nannie, dat is wel even schrikken zeg, als je zoveel vocht verliest! Goed dat ze het meteen gecontroleerd hebben! Over de lijst, die wordt inderdaad steeds korter zo. Maar goed, dat komt misschien wel weer. Moet zeggen dat ik het zo wel makkelijker bij te houden vind Fokje, fijn dat alles goed was meid! Wilden jullie nu wel of niet weten wat het wordt? Bijzonder he, dat die kleine zo reageert als je je hand op je buik legt Eva, welkom meid, leuk dat je mee komt kletsen! Lastig als je dan geen kamertje kunt maken, maar volgens mij zijn er hier meer dames die een stukje in hun eigen kamer inrichten Kan ook heel leuk zijn! Beebje, succes met de 20-wekenecho vandaag! Eindelijk zekerheid Hier weer een rustig dagje op het werk, weinig afspraken, gelukkig Kan ik mn administratie hier weer eens bijwerken! Ik heb de 20-wekenecho a.s. maandag. Ben inderdaad benieuwd of alles goed is en of het nog steeds een manneke is! Enenen, morgen mijn bruidsjurk passen! Ik heb er zo'n zin in meiden!
@Beebje: veel plezier bij de 20-weken echo! Spannend!! @Fokje: goed nieuws met de 20-weken echo Yeeeh!!! @annet: ik ga vier weken van te voren stoppen. Heb niet een lichamelijk zware baan en mijn enige loopjes zijn naar de printer en de kantine of naar de auto als ik een afspraak buiten de deur heb. Hopelijk is het vol te houden met mijn hoge bloeddruk, maar dat zien we dan wel weer. @leontine: Hoop dat je infectie snel over gaat!! Vervelend hoor! @kwaaltjes: Geen last van minder weerstand (mijn ouders zeiden vroeger altijd al: dat komt omdat je een Fries bent hahahaha). Soms een beetje last van maagzuur, maar merk dat het erg goed werkt als ik vla eet na het eten. @nannie: Ik heb ook ontzettend veel last van afscheiding... En omdat het zo doorzichtig en 'dun' is, heb ik ook al aan vruchtwater gedacht, maar dan had het zoetig moeten ruiken geloof ik... en dat deed het niet, dus ben er maar vanuit gegaan dat het afscheiding was. Net vanochtend weer voor mijn twee wekelijkse bloeddruk check geweest. Bloeddruk was weer een beetje gestegen, maar niet veel, dus hoef gelukkig niet meer medicijnen te slikken! Ook weer even een echo gemaakt En alles zag er goed uit! De gynaecoloog heeft zelfs gezien wat het geslacht was en zei: "willen jullie weten wat het wordt?". Nee dus, maar nu ben ik dus echt te nieuwsgierig!! Zij weet al wat het is, en ik niet! hahahaha. Maar was een leuke, korte echo. Kon zelfs al de vingerkootjes zien! Was echt gaaf! Hij/zij was druk aan het bewegen en schopte de hele tijd tegen mijn placenta aan. Maar het was logisch dat ik dat nog niet kon voelen. Ze vertelde ook dat je pas vanaf week 23 de baby elke dag moet voelen, dus ik maak me geen zorgen meer als ik de baby twee/drie dagen maar heeeeel weinig voel. *nog even de echo erbij gezet Je ziet hier de buik en de twee armpjes. Je moet het een beetje vanaf de onderkant bekijken zeg maar. Die drie hele duidelijke stipjes zijn de vingerkootjes *
@isa28 mooi hoor die echo foto... ik voel af en toe plopjes maar soms ook wel een dag niet.. mijn baarmoeder is ook ruim dus kan zijn dat ik het ook wat later voel.. wat grappig dat je ook een fries bent ik ook,maar wel last van kwaaltjes haha....
Hey meiden, Nog 2,5 uur en dan heb ik de 20 weken echo. Spannend, spannend, spannend........ lfs, Frisje
@frisje zeker spannend.. willen jullie weten wat het word? wij hebben het over 1,5 week maar hoe dichter het bij komt hoe nerveuser is wordt...
Oh weer twee meiden naar de echo! Ben benieuwd! Leuke echofoto Isa! Echt heel duidelijk die vingerkootjes. Hier gaat het allemaal zozo...die infectie is wel te doen, tot ik de creme moet smeren! Jemig zeg, alsof ik in de fik sta! Hahaha. Hier weer verder aan het werk....op deze manier gaan de weken best snel hahaha!