1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    OOhhh idd spannend!!! Veel plezier en hopelijk is alles goed :)
    Wij hebben hem pas maandag... duurt nog zooooo lang ;)

2. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Isa, wat een mooie echofoto, gaaf he, om die handjes zo te zien! Fijn dat je geen extra medicatie hoeft te nemen, dat scheelt wel:)

Frisje, spannend meid! Jullie wilden wel weten wat het wordt toch? Ben benieuwd! En natuurlijk hoop ik dat alles gewoon goed is!

Sweety, spannend he! Vind ik ook hoor, wij hebben hem a.s. maandag.

Leontine, balen zeg, hopen dat die infectie snel weg is dan!
    Werken is inderdaad wel lekker in deze tijd, de weken gaan wel snel zo:p Al moet er thuis nog een hoop gedaan worden en heb ik het gevoel dat ik daar niet aan toe kom.

Over voelen, ik voel hem nu ruim 2 weken, en ook wel elke dag. Enorm druktemakertje hier! Heb ook wel dagen dat ik hem minder of bijna niet voel, maar dat is tot nu toe nog maar weinig voorgekomen. Is eigenlijk alleen op dagen dat ik het zelf gewoon super druk heb.

3. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Hoi meiden!

Veel meegelezen, maar weinig mee gekletst (excuses ;))

Welkom 'nieuwe' zwangeren!

Wat gaat het al snel joh, al die 20 weken echo's! Wij moeten nog even geduld hebben. Ben nu al zenuwachtig ervoor. Eerst vond ik het vooral spannend omdat we dan (hopelijk) eindelijk weten of het een jongetje of meisje is. Maar nu ben ik alleen maar zenuwachtig dat het helemaal gezond is! En die hormonen werken dan ook niet mee :D

Hier zit ik nu in de ziektewet vanwege mijn bekken. Helaas kan ik met mijn werk niet halve dagen gaan werken of een paar dagen er tussen uitlaten. Volgende week naar de arbo arts om te kijken hoe nu verder. Hoop niet nu al thuis te komen zitten. Heb nu ook fysio bij bekkentherapeut.

Het kamertje zijn we hier nu ook lekker mee bezig. Nog wat kleine dingen een andere plek geven en dan wachten of we een stoer of lief behangetje nodig hebben :D

Beginnen jullie nu ook lekker te groeien? Hier komt het nu steeds meer. Al moet ik er wel meer aan wennen dan ik dacht! Misschien als het straks overduidelijk een zwangerschapsbuik is dat het dan anders is..

De beeb begin ik nu wel te voelen, sinds een weekje ongeveer. Nog niet elke dag, maar dat schijnt nu ook nog niet te hoeven.

Doen er hier trouwens veel aan zwangerschaps gym/clubs oid? Zelf lijkt het me niet echt wat. Misschien dat haptonomie bij zwangeren wat meer voor mij is.. iemand daar ervaring mee?

Fijne dag allemaal! En @frisje succes bij de echo!

4. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Gold, welkom terug meid:p Spannend is dat he, dat je zo lang moet wachten op die 20-weken echo!
    Balen dat je nu in de ziektewet zit, hopen dat je met de Arbo-arts tot een goede oplossing kunt komen:)
    Ik ga geen gym oid doen. Ik sport en zwem zelf al:) Wel ga ik een borstvoedings'cursus' volgen. Is twee info-avonden en wordt vergoed door mn zorgverzekering:)

5. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    ik ga ook borstvoeding curcus volgen die begint op 5 juni weken lang.. en heel misschien zwangerschapscurcus van 8 weken.

6. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Sweety, hoeveel weken?:p

7. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    @yara28 3 weken hahaa...... ja sinds ik zwanger ben vergeet ik veel dingen te type of dingen ahhaha..... zwangerschapsdementie!:D

8. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    oohhhh ik ben echt zooooo'n zeef soms... :D

9. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Ooh dus ik ben niet de enige :D Het trekt me ook gewoon niet zo, maar in mijn omgeving vinden ze het wat vreemd ofzo.

Die borstvoedings cursussen zijn meestal wel leerzaam en interessant ja! Geef zelf ook veel advies/voorlichting over bv dus die skip ik ook ;) Wel gaan we naar zo'n avond dat de bevalling e.d. uitgebreid word besproken. Volgens mij word je daar rond de 30 weken voor uitgenodigd voor de verloskundige praktijk.

Ohh die zwangerschapsdementie is ook zo handig. Wou laatst ook al haarlak op mn tandenborstel spuiten.. Ben nou ook weer niet zon kenau met haar op mn tanden :D

10. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Die cursussen lijken mij ook niets... Misschien dat ik nog een avondje van 3 uur ofzo een 'prive-pufcursus' regel, maar zie het niet zitten om met zo'n groep hysterische vrouwen 8 weken lang te gaan puffen...

11. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Sweety, geef die hormonen maar de schuld;) Nee grapje!
    Maar 3 weken is best lang! Wel super:D Hier dus maar 2 avonden, maar vind het wel belangrijk om te doen:)

Isa, jup ik ook. En mega onhandig sinds de zwangerschap! Laat alles uit mijn handen vallen, kan regelmatig niet op woorden komen, loop naar boven en vergeet wat ik daar ging doen, argh zo ken ik mezelf helemaal niet:p Ik ben normaal heel precies en georganiseerd, maar daar komt nu niet zoveel van terecht;) Voordeel is wel dat ik dus als controlfreak altijd al to-do lijstjes maakte, en die komen nu heeeel erg goed van pas.. Als mn hoofd niet vastzat...;)
    Hihi, hoe jij die cursus omschrijft;)

Gold, hmm, mij trekt het verder ook echt niet. Heb wel gekeken naar yoga, maar werd niks vergoed en omdat ik al een duur sport en zwem abbonnement heb vond ik het niet de moeite. Hier gelukkig geen rare reacties gehad. Verder denk ik ook dat ik tijdens de bevalling toch alles vergeet wat ik in die cursus geleerd heb;)
    Ohh, zo'n bevallingsavond is dan wel weer interessant! Zal eens kijken of ze dat hier ook aanbieden.

12. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    @yara89 moet toch iemand de schuld krijgen:)

13. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik ben super benieuwd hoe het met de 20 weken echo's is gegaan? Dus beebje en Frisje laat ons niet langer in spanning ;).

Hier gaat het goed gelukkig. Heb niet echt pijn meer! En gister was de baby zo heerlijk druk, dat ik hem zelfs 4x van de buitenkant heb gevoeld. Vandaag voel ik niet heel veel, wat kleine beweeginkjes. Maar heb begrepen dat, dat nu nog erg normaal is dus maak me er niet druk over.
    Morgen hier weer een controle en dan volgende week woensdag eindelijk onze 20 weken echo. Hoop echt dat alles goed is maar heb er alle vertrouwen in. En natuurlijk wat we krijgen ;).

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    haha prachtig je puft echt niet 8 weken lang is vooral gezellig!!!! heb met de groep van 2007 nog steeds contact en we gaan minimaal 1x per jaar naar de kinderboerderij erg leuk
    bij de tweede niets gedaan nu ook niet weet nu wel hoe het gaat en heb geen tijd voor helaas anders was ik voor yoga gegaan haha

15. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    zag treouwens ook weer nieuwe dames bij ons zijn aangeslaoten!! welkom!!! is erg gezellig hier

en nee, we wilden niet weten wat de kleine zou worden dus is en blijft een verassing
    zonet nog met de echoscopiste gebeld ivm vruchtwater, ze heeft dit gisteren niet opgemeten dit deden ze bij onze andere kids wel dacht dat ze het misschien was vergeten en droomde er ook nog over dat de kleine eigenlijk tge droog lag maar dit doen ze niet meer standaard de kleine beweegde goed en aantal vruchtwater zag er normaal uit dus hoefde me echt geen zorgen te maken pffffff soms ben ik zo onzeker manlief zei al bel dan gewoon!! en tsja dat is ook zo

och en ik zie dat ik alweer mag aftellen haha

16. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Alles was in orde met de echo en het is nog steeds een jongetje!
    Was wel even wennen dat het zo'n zakelijke echo was, helemaal niet ah kijk dit en dat!
    Ik ging wel echt met een naar gevoel weg. Ik had een uur van te voren niet meer geplast, dacht dat dat wel in orde zou zijn..niet dus! Heb een aantal keer moeten horen dat het zo moeilijk te zien was. Voelde me meteen helemaal schuldig. Te weinig gedronken? Te dikke buik? Ookal was alles goed, heb nog steeds een huilgevoel, stom he? Ze sloot ook af, nou ik zie geen gekke dingen al was het wel een onduidelijk beeld en moeilijk te zien. PPff heb dr wel een vervelend gevoel aan over gehouden! Mijn man zat al helemaal, wat is er nou aan de hand? het is toch goed nieuws? ze zei het maar 3 keer. Nou in mijn ogen 3 x teveel haha misschien iets teveel last van hormonen vandaag? Hoe dan ook, ik baal er wel van.. heb ook niet echte duidelijke foto's. Zal ze straks na het eten er even op proberen te zetten. Ik ga straks bijlezen!

17. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ beebje ach meid wat vervelend voor je zeg :( was het in het ziekenhuis? Ik hoor heel vaak dat mensen de 20 weken vonden tegen vallen omdat ze er in hun hoofd iets heel speciaals van hadden gemaakt. Wij gaan naar babyvieuw in oosterwolde schijnt super goed te zijn ook met de 20 weken echo ben erg benieuwd. En maak je niet teveel zorgen gezond is gezond ;)

18. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, zo kletsen we niets en zo kletsen we 2 blz vol in een paar uurtjes. Hahahaha. Leuk hoor!

Wat kunnen onze lijven toch anders reageren he? Ben even vergeten wie, maar iemand die al even thuis zit met haar bekken en ik heb echt nergens last van. Ja, mijn rug begint op te spelen, maar dat is een kwestie van een goede houding aannemen. En dat lukt nog wel.

Maar die vergetenheid ken ik wel, hahahaa....van de week was ik bij Intratuin, hanging basket gekocht, betaald...hoor ik ineens achter mij: mevrouw, neemt u het niet mee? En laatst vond ik mijn sleutels terug in de koelkast....dus ja, kan er wel over meepraten. Gisteren ook ineens een huilbui...ging echt nergens over. Manlief zat me echt verbaasd aan te kijken! Ik huil normaal al snel, maar nu was er echt helemaal niets aan de hand, hahahaa.

19. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Weet ik :) maar het is gewoon niets voor mij. Een vriendinnetje heeft ook nog steeds contact met de paar meiden van de cursus en zei ook al dat het heel gezellig is :)

20. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hulbuien haha ja idd hier met vlagen om niets!!!
    afgelopen zondag zegt mijn oudste =>"mem is de alleliefste mem die er bestaat" wou weer allemaal tranen pffffffffff

Deel Deze Pagina