1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    @beebje: echt??? Wat onaardig! Waarom begrijpen dat soort personen niet dat zoiets als een 20-weken echo zo speciaal is voor een zwangere (vol met hormonen) vrouw (en de man natuurlijk ook)!! Tssssss...

Moest je een volle blaas hebben dan? Dat red je toch nooit als er een half uur lang op je buik gedrukt wordt ;) ze hebben mij niets gezegd...

2. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Lief.... Zo zoetjes...

Vraag me trouwens af: praten jouw kids Fries en Nederlands? Wij willen toch graag dat onze spruit beide talen leert, ook al wonen we in Utrecht. Vroeg me af hoe ze dat oppikken en of ze de talen niet door elkaar gaan gebruiken... Wel een geluk dat twee bevriende setjes ook een kindje hebben gekregen/verwachten, kunnen ze samen fries spreken terwijl niemand ze kan verstaan :D

3. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

De echo is helemaal goed gegaan. Ook hier kon ze niet alles heel duidelijk zien, maar het belangrijkste was dat ze kon zien dat er geen ernstige afwijkingen waren.
    We weten nu ook wat het wordt, maar we proberen het wel even lekker voor ons te houden. Kijken hoe lang dat lukt ;)

Veel liefs,
    Frisje

4. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    @frisje: wat fijn!!!! Succes met geheim houden :)

5. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @frisje wat fijn dat alles goed lijkt! Knap hoor dat je het geheim wilt houden!

@ beebje kan me voorstellen dat je er dan een "naar" gevoel aan overhoudt. Sommige mensen hebben inderdaad echt een hele zakelijke echo... Probeer toch gerust te zijn want als er echt iets ongunstig zou lijken hadden ze wel opnieuw laten komen! Ik wist helemaal niet dat je ook nog eens een volle blaas moest hebben want bij gewone echo's mag ik dat niet... weet iemand dit?

Sorry reageer morgen ook weer even op de rest... heb enorm last van mijn bekken en we zijn eigenlijk ook nog druk bezig op de kamer van m'n zoontje! Die wil ik deze maand nml liefste af hebben.... anderskrijgt hij straks zoveel veranderingen achter elkaar! In mei wordt hij nml 4 en gaat hij dus naar school. Dus dan nu maar naar de nieuwe grote kamer op zolder....
    FIjne avond iedereen!

6. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen meiden!

Leuk om te lezen over te twintig weken echos. Heb zelf deze pas maandag 26. Omdat mij placenta voor ligt hadden ze me bij de pret echo aangeraden zo laat mogenlijk te gaan omdat ze alles dan beter konden zien.
    Zelf heb ik altijd geroepen dat ik het wilde weten als ik ooit zwanger werd. Mijn vriend zei gelijk, ik niet! moest daar wel even aan wennen, maar de reden vind ik wel mooi. Hij zegt als je weet wat het wordt ga je onbewust en bewust al dingen invullen, laat het op de wereld komen als mensje zonder verwachtingen.
    Beetje idealistisch misschien, maar ik vind het wel een mooi idee.
    Neemt niet weg dat ik rete nieuwschierig ben!!!! Denk zelf al vanaf het begin een jongen, maar of ik gelijk ga krijgen.........

Woeha, het gaat er steeds meer naar uitzien dat ik nog voor de bevalling moet gaan verhuizen :$. En een hoop rotzooi dat we hebben, niet te filmen gewoon. Heb wel zoiets van, als het huis dan toch verkocht is, dan maar zo snel mogenlijk, dan kan ik daar weer lekker gaan nestellen. Gisteren wel al het baby linnengoed in de commode gelegd. was al fijn om te doen, gaat het toch ergens op lijken :p.

Voel onze friemel echt een paar keer per dag,ben elke keer volledig afgeleid van wat ik aan het doen was ;).

Wens jullie een fijne dag, hier is het stralend weer.

Groetjes Eva

7. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Wat een mooie gedachte! Mijn vriend heeft daarnaast ook zoiets van: veel dingen in je leven kun je bepalen, van te voren regelen. Dit kindje is een grote verrassing en hoe leuk zijn verrassingen waar je niets van af weet! hahahaha :)

8. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hoi meiden ik kom even klagen...

Heb zo´n ontzettende pijn niet normaal meer. Gisteren middag al naar de fysio geweest voor de bekken en daar constateerde ze ischias. Nou ik hoop dat dat jullie bespaard blijft wat een helse pijn!!! Kan amper lopen van de pijn niet echt handig met een actieve peuter in huis... Heb zojust de huisarts gebeld of ik er iets voor mag innemen. En moet nu na elf uur terugbellen...

Hier gisteren de proefdruk van het geboortekaartje ontvangen helemaal blij mee!! Helemaal naar onze zin dus weer een puntje klaar haha

Verder heb ik echt al nesteldrang want heb dinsdag alle babywas al gewassen/ gestreken in decommode gelegd.

Nu dus maar even een dagje banken en hoop dat de pijn snel minder word want dit is niet echt prettig zwanger zijn...

9. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    @marleentje26 hier heb ik ook alles babyspul gewassen en gestreken..en alles netjes in de kasten gelegt, en bedje is opgemaakt.. ook hebben we de wieg de kinderwagen en de box al zover klaar staan... morgen gaan we we nog 1 creatief dingetje doen op de babykamer als het klaar is zet ik er wel een foto op!

zit nu te wachten op tnt heb een mooie boxkleed besteld!

ook wij weten al wat het geboortekaartje word en wat voor tekst erop moet.. zal van de week ook even een proefdruk laten maken...

verder met klagen haha: heb momenteel weer barstende hoofdpijn,,moe en me bekken willen niet echt mee werken, loop soms als een oude beppe (oma) door de kamer omdat het lopen niet meer wil dan.op bed heb ik er ook al last van wil ik draaien wil het neit van de pijn in me bekken:S dus ja...

10. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Net weer bij de vk geweest voor een normale controle! Alles was goed de baarmoeder was al voor bij de navel gegroeid, grappig nu weet ik ook waar ik moet voelen, bloeddruk was goed en het hartje ook ! Nu lekker mijn huis poetsen was naar buiten en met de honden weg! Heerlijk dit weer wordt er helemaal blij van!

11. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    @annet1985 mooi dat alles weer goed was!!
    is echt heerlijk weer zal zo ook ff buiten wat doen, en de was ff lekker buiten hangen!!

geniet van de zwangerschap!!!!!;)

12. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Dank je wel gaat nu echt een stuk beter, en na de 20 weken echo gaat hopelijk het echte genieten beginnen! Ben je vandaag vrij sweety8?

13. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    @annet1985 ja ik ben tot volgende week lkker vrij, daarna drukte op het werk.. werk in de zorg. en dan werken tot mijn verlof en dan genieten geblazen.....:)

14. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Twee vraagjes.
    1. Hebben jullie ook zo een hoofdpijn?
    2. Weten jullie iets van de invloed van zonnen op een zwangerschapsmasker? Moet je nu al een sunblock op doen?

Liefs,
    Frisje

15. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ frisje
    1 ja heb ook heel veel last van hoofdpijnen gehad, dat is denk ik ook afhankelijk hoeveel je drinkt? Ik had het meestal als ik niet voldoende dronk. Je moet niet vergeten dat je lichaam extra zuurstof aan moet maken ect.
    2 geen idee ik doe het niet, vind de zon nu helemaal nog niet fel. Als het straks heter is doe ik het wel.

en oh ja super dat je echo goed was. Ben super benieuwd naar de onze volgende week! En natuurlijk naar het geslacht.

16. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Frisje,

2 antwoorden :D
    1. Nee, geen last van...terwijl ik normaal regelmatig hoofdpijn heb!
    2. geen idee eigenlijk....heb nog een rood neusje van van het weekend!

17. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    1. Jep, en dat wordt dan extra versterkt door mijn medicijnen... Heb echt nooit last van hoofdpijn, maar na vanaf een uurtje of 3 elke dag :(
    2. Absoluut!!! Sowieso altijd op je gezicht insmeren met een factor (tenminste dat heb ik ooit eens ergens gelezen), zit standaard in mijn dagcreme van nivea geloof ik. Als je zwanger bent ben je extra gevoelig voor de zon, zelfs voor een zonnetje als vanmiddag... Scheelt ook tegens rimpels schijnt ;)

18. Jel123

Jel123 Actief lid

1 aug 2011
    222
    0
    0
    Hier ook vanochtend de 20 weken echo gehad en alles was in orde! Heel duidelijk beeld, eigenlijk zoals bij de pretecho, had ik niet verwacht. Mijn placenta ligt ook voor dus ze zei dat het wel klopt dat ik het alleen onderaan voel. Hij (ja, het is nog steeds een jongen gelukkig :D) ligt ook al met z'n hoofdje naar beneden maar dat kan natuurlijk nog veranderen. Hij loopt nog steeds ca. 5 dagen voor op groei.

Heb ook nog mee gedaan aan de baarmoedermond 'test' en de uitslag daarvan was ook goed, geen verhoogde kans op een vroeggeboorte volgens de test.

Ik twijfelde vandaag ook of ik wel met m'n gezicht in de zon moest gaan zitten. Toch maar gedaan een half uurtje, zijn ook weer wat vitamientjes, maar heb wel een dagcreme op met factor 15.

19. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    @frisje: hier ook idd veel last van hoofdpijn.

20. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soms kun je ergens zo blij mee zijn he?
    Wij hebben van de week een loungeset gekocht (niet te duur, wel leuk om te zien en lekker zittend) en mijn mannetje heeft hem direct in elkaar gezet! Nu hopen op mooi weer in het weekend, want als ik thuis kom van mijn werk is het al minder warm

Deel Deze Pagina