Hier ook een goede 20w echo! En het is een... verrassing voor ons en de rest van de wereld (behalve misschien voor de echoscopiste, haha).
Wat goed al die goede berichten over de 20 weken echo. De meiden kant wordt weer een beetje omhoog gekrikt Oh en wat betrefd de dingen die je niet mag eten. Ik probeer daar zo min mogelijk aan te denken. Maar wat ik maar moeilijk kan vergeten is SUSHI!!! Heerlijk!!! Nou nog even wachten maar. Wat ik trouwens ook heb gehoord is dat als je borstvoeding geeft je al die dingen nog steeds niet mag zoals alcohol, rauw vlees, rauwe vis, etc etc. Weet iemand van jullie hoe dat zit? veel lfs, Frisje
Wat goed al die goede berichten over de 20 weken echo. De meiden kant wordt weer een beetje omhoog gekrikt Oh en wat betrefd de dingen die je niet mag eten. Ik probeer daar zo min mogelijk aan te denken. Maar wat ik maar moeilijk kan vergeten is SUSHI!!! Heerlijk!!! Nou nog even wachten maar. Wat ik trouwens ook heb gehoord is dat als je borstvoeding geeft je al die dingen nog steeds niet mag zoals alcohol, rauw vlees, rauwe vis, etc etc. Weet iemand van jullie hoe dat zit? veel lfs, Frisje
Vroeg mij af of jullie al veel zijn aangekomen? Vandaag bij de vk gewogen, had het niet verwacht maar ik weeg nog precies hetzelfde als voor de zwangerschap!
Wat fijn weer goeie echo's erbij! Heerlijke dag vandaag he?! Na het werken vannochtend heb ik weer eens hard gelopen, en daarna even genoten van het zonnetje. Niet te veel met mijn gezicht in de zon ivm evt zwangerschapsmasker. Maar heb het idee dat wat zon wel goed is voor mijn huid @Sushi, heerlijk! Maar dat mag toch nog wel?! Als de vis juist rauw en vers is dan mag je het gewoon eten dacht ik. Maar vacuum verpakte vis, zoals gerookte zalm is weer gevaarlijk omdat dit een tijdje verpakt is en er dan bacteriën vrij komen. Hoe dan ook, ik heb ook al een tijd geen sushi gegeten, ik was/ben er altijd dol op. Maar dat is nou iets waar ik nu tijdens de zwangerschap nog geen 1x echt zin in gehad heb. Net als garnalen, die moet ik ook niet meer echt. @Borstvoeding, volgens mij mag je dan wel wat makkelijker zijn hoor. Zelfs alcohol kan best, maar wat ik heb gelezen moet je dan niet vlak daarna voeden. Maar een wijntje is na een paar uurtjes toch wel uit je lichaam al. Ik wil wel borstvoeding gaan proberen te geven namelijk, dus ben mij af en toe al een beetje aan het verdiepen @Aankomen, ik wel hoor! Maar dan moet ik zeggen dat wat ik op dit moment weeg. Ook ooit wel eens gewogen heb zonder zwangerschap. Ik was wel erg dun voor mijn zwangerschap hoor, mijn bmi was zelfs nog iets te licht. Maar eenmaal zwanger kwam ik toch wel snel aan hoor! Denk als ik van te voren al wat zwaarder was geweest ik uiteindelijk minder veel aangekomen was op dit moment. Maar hier toch wel bijna 5 kg erbij! Toch passen mijn broeken nog wel, dus het zal toch wel vooral in de buik zitten en een paar vetjes hier en daar. Want mijn kont en borsten zien er ook wat voller uit ineens
Frisje: tijdens bv mag alcohol nog steeds niet, maar ben de vorige keer wel weer wat af en toe iets gaan drinken toen ons meisje wat langer doortrok 's nachts. Dus in het begin, als je nog elke 2-3 uur geeft, is het geen optie, maar dat komt vanzelf. Desnoods kan je een keertje wat kolven en dan dat geven als je net alcohol ophebt. Ik heb ook meegedaan met de moedermelkbank de vorige keer, was toen ook beperkt in het aantal koppen koffie op een dag, dus de max 4 koppen blijft ook staan als je bv geeft. ook wel beetje logisch natuurlijk, maar lastig voor een echte koffiedrinker als ik Sher: hier zit er alweer een kilo of 5 bij. Vorige zwschap was ik 18 kilo aangekomen, gelukkig was dat er (ik gok mede dakzij bv) ook snel weer af. Maar verwacht nu dus ook weer bovengemiddeld aan te komen. Libra: zeker een heerlijk dagje. Hadden de goede echo even gevierd met de aanschaf van 'het eerste pakje' en een terrasje Zag je buikje bij de foto's, mooi hoor! Zou je niet zeggen, dat er 5 kilo bijzit! Maar wat je al zegt, borsten zijn een goede reden Kreeg gister nog van een (vrouwelijke) collega te horen dat het nog niet zo opvalt qua buik, maar wel qua borsten, haha. Verder natuurlijk meer bloed en ik houd ook al wat vocht vast denk ik (dikkere kop)
@20 weken echo's goed nieuws allemaal! en idd stand is 8 tegen 6 volgens mij dus de meiden zijn in opkomst @frisje voor zover ik weet mag dat allemaal niet nee tijdens de bv geldt ongeveer hetzelfde als tijdens zwangerschap! Morgen de 20 weken echo... begin nu echt wel zenuwachtig te worden hoor... moet morgenmiddag werken dus morgenavond kom ik updaten!
@aankomen hier zitten er ook wel aardig wat kilo's bij! weet niet mijn exacte gewicht vantevoren maar denk wel kilo of 8 a 9... nu was ik vantevoren wel behoorlijk afgevallen (15 kilo) dus gaat wel wat sneller
@nannie heel veel succes en veel plezier bij de 20 weken echo morgen. @aankomen ik ben vanaf 5 weken tot 15 weken behoorlijk beroerd geweest waardoor ik 2,5 kilo ben afgevallen, wat ik nu weeg zou ik zo niet weten, hou niet zo van op de weegschaal staan... maar weet wel zeker dat ik nu aangekomen ben. @ de mensen die vandaag de 20 weken echo hebben gehad, super allemaal om te horen dat het goed was/is!
vandaag onze proefdruk van geboortekaartje gekregen en kaartje is super mooi! na dinsdag gaan we de rest van kaartje bespreken!:d
Goedemorgen dames! Voor de meiden die gisteren allemaal een goede 20 weken echo hebben gehad: yeeeeeh!! Gefeliciteerd!! Voor de meiden die hem vandaag hebben: veel plezier en succes! Hier al vroeg op: mijn jongste zusje trouwt vandaag gaat een mooie dag worden! Daarnaast heel speciaal dat we alledrie zwanger zijn en dat nu de hele familie onze buikjes kan bewonderen. Ben zoooo benieuwd hoe mooi ze eruit ziet in haar trouwjurk!! Als ceremoniemeester en getuige heb ik een zomers jurkje van king louie gekocht, dus laat deze dag maar beginnen! Vannacht heeft trouwens onze kleine spruit al een klein feestje gevierd in mijn buik hihihi wat een druktemakertje
Meiden met een goede 20 weken echo gefeliciteerd geniet ervan! Hebben jullie ook dat je pas echt helemaal kan genieten na de 20 weken echo? Ik wel in ieder geval sinds ik die heb gehad ben ik veel relaxter. Hier ook een druktemaker in mijn buik! ZO typisch hij reageert ontzettend op zijn broertje Jens. Zodra die valt en huilt krijg ik partij porren van die uk haha. En vanacht Jens had gedroomd en dus huilend wakker. En direct bij de eerste kik was de uk wakker en ontzettend druk met stampen haha. Terwijl ik normaal 's nachts nooit iets voel... Heel bijzonder nu dus al een sterke band met zijn broer!! Isa: geniet ervan meid heerlijk dag om te trouwen wow! En wat bijzonder he met 3 zussen zwanger. Hier afgelopen week de intake van de kraamzorg gehad. Alles goed en geen bijzonderheden gehoord. Ik weet niet meer wie het was maar iemand van hier heeft volgens mij ook kraamzorg van PVG? Heb je ook al een intake gehad? Vanmiddag gaan we een nieuwe poging doen voor een weekend weg met zijn tweeen. De vorige keer 1 maand geleden moesten we naar huis omdat Jens ziek was. Dus nu een nieuwe poging heerlijk zonnetje dus dat moet goed komen!
Hey meiden, Mijn gewicht is echt een drama. Ik ben nu al ongeveer 7 kilo aangekomen. Terwijl ik toch echt op mijn eten let. Ik eet absoluut niet voor twee. En juist ook heel gezond, veel groente en fruit, bruin brood, dieet margarine, etc, etc. Ik moet me er denk ik maar bij neerleggen dat ik veel ga aankomen. Maar ik blijf wel gewoon gezond eten! Veel liefs, Frisje @marleentje Voor mij is de PVG kraamzorg ook 1 van de 2 opties. Ik heb ze nog niet gebeld. Ga ik vandaag even doen denk ik.
Super, allemaal goede 20 weken echo's. Geniet ervan. En allen die vandaag aan de beurt zijn: succes! Hier ook al 6 kilo bij ondanks netjes eten. En een flinke buik.
Frisje: als je dat wil zou ik dat wel doen! Ze nemen namelijk maar een bepaald aantal kraambedden per maand aan zodat ze je altijd de zorg kunnen garanderen! Je weet dus zeker dat je al je kraamuren krijgt. Dat heb je bij bv zzg kraamzorg niet. Die moeten alles aan blijven nemen en is het dan druk met geboortes (wat in de zomer altijd is meer bevallingen en vakanties kraamverzorgende) dan is de kans heel groot dat je veel minder uren krijgt! En bij PVG krijg je inprincipe maar 1 kraamverzorgende gedurende ket hraambed. en dat is bij andere organisaties ook wel anders. Dus ik zou snel bellen of ze nog plek hebben.
Hoi allemaal, Ik zit ook op ong. 6kg op dit moment en ik snoep wel echt meer dan vroeger hoor! Maar volgens mij moeten we nu max 7,5kg aangekomen zijn, dus als ik binnen de marge blijf is het voor mij goed. Ik kom toch altijd al snel aan...Ik ben alleen bang dat ik niet onder de 100kg blijf helaas....toch de 3 cijfers in, al ben ik daar nu nog niet. Ben op 90kg begonnen, dus makkelijk tellen, hahaha Gisteren emotionele dag op het werk. Ben door mijn man teruggefloten, omdat ik te veel doe 's avonds. En mijn werkweek is eigenlijk gewoon 1 dag te lang op de een of andere manier. Donderdagavond ben ik helemaal gebroken. Heb totaal geen lichamelijke klachten (nog) maar ben wel snel moe. En ik merk gewoon dat ik op vrijdag steekjes laat vallen. Dus ik heb onze baas gevraagd of ik ipv maandag vrij de woensdag mag nemen tot mijn verlof. twee dagen ervoor, dagje rust, 2 dgn werken, 2 dagen rust. Nou, dat werd dus een drama. Uiteindelijk mag het wel, mits ik 1 vrije dag inlever. En waarom????? Omdat er in de periode tot mijn verlof 3 officiele vrije dagen op maandag vallen en mijn collega het niet eerlijk vind dat ik nu dubbel vrij heb die weken. Zucht. Zij is altijd op vrijdag vrij, dus zij heeft bijna nooit zo'n dag op haar vrije dag. Beetje lullig niet? Maar goed, dan maar een dag inleveren...I don't care...ik doe het voor mezelf en de baby en daarna pas voor mijn werk, zodat ik geen uren mis. Ik word er nog boos om gewoon. Mijn collega heeft vorig jaar een brief van de vk dat ze eigenlijk nog maar 50% of minder mocht werken genegeerd. Tja, dat ben ik niet. Dan maar egoïstisch..... Maar oh wat fijn dat bij iedereen de echo weer goed was en dat er ook geen gedaanteverwisselingen zijn geweest! hahahaa....het zal je toch gebeuren. Van alles blauws aangeschaft en dan bij de 2e keer horen dat je een meisje krijgt. hahahaa. Het is dat ik proof heb op papier! En een bruiloft! gezellig met al die dikke buiken! Afgelopen zomer was natuurlijk echt prut en wij trouwden op 22 september. De dag ervoor begon de zon ineens te schijnen en wij hadden echt een prachtige dag! Niet te warm dat je de hele dag loopt te puffen, maar wel warm genoeg dat ik het niet koud had in mijn jurk (had nl strapless). Nou, ik ga weer even wat doen hier....pffff ben zo snel afgeleid op vrijdag....Volgende week nog 1 week 4 dagen achter elkaar en dan ga ik de woensdag hebben....yeah!
Leuk een bruiloft Isa! Veel plezier!!! En dat aankomen, ik ben dan wel iets van 5 kilo's aangekomen. Maar pas toch mijn broeken nog hoor. Zolang ik de hele zwangerschap in mijn broeken pas(benen/kont) ben ik tevreden Ik heb trouwens dit besteld :Belly Belt | Zwangerschap | Belly Bandit Maar de kleinste maat die je erbij krijgt zit op dit moment nog te wijd. Maar denk dat het straks wel handig is als mijn broeken echt niet meer goed dicht kunnen. @Eten, ik eet ook nog steeds gezond. Af en toe wel een snack hoor. Eens in de week patat ofzo. En in het weekend eens een stukje chocola. Maar verder lekker veel fruit, goed ontbijt en lunch. Mensen vragen mij wel en heb je al vreetbuien?! Maar daar heb ik echt helemaal geen last van. Ik krijg juist erg buikpijn als ik te veel heb gegeten. Bijv. met uiteten krijg ik echt last omdat je dan toch vaak wat meer eet dan normaal. Hier dus kleine porties per keer! Nou ik ga weer aan de gang! Fijn weekend allemaal