@cenm gefeliciteerd met een mooie echo en natuurlijk met je dochter. dat herken ik wel dat het soms zo onwerkelijk is dat er echt een kindje in je buik groeit.
Hey CenM Super dat de echo goed was. En wat grappig dat je over dat gevoel begint, want ik zat gister samen met mijn vriend op de bank en zei tegen hem, vind het zo raar dat er gewoon een klein babytje in mijn buik groeit, blijf dat vreemd vinden! En ook zoooooo speciaal. Ik voel de hele ochtend de baby bewegen vandaag, en ook dat blijft bijzonder en raar, en ik schrik er nog steeds af en toe van! Lijkt mij zo mooi om dat straks ook aan mijn vriend en familie te laten voelen!!! Zeg het nu wel steeds, maar ja hun kunnen er nog zo weinig mee.
Fijn dat de echo goed was CenM! Helemaal leuk een meisje Eva33 ik ga zo je bedje even bekijken! Ik moet mijn wiegje ook nog pimpen Heb al wel een ideetje, nu nog mee aan de slag! Ik besef het vaak ook helemaal niet hoor dat er een baby in groeit, en dat terwijl ik hem echt elke dag steeds meer ga voelen. Het is dan zo druk van binnen, en ik voel en zie mijn buik dan alle kanten op bewegen. Gekke is dat ik soms mijn buik zie bewegen maar het dan weer niet voel. Raar he?! Misschien zijn dat een soort "golven" van het vruchtwater en voel je dat van binnen niet zo? Mijn vriend de baby inmiddels al zo vaak gevoeld, en eindelijk is het ook zo dat hij ook begint met bewegen als hij zijn hand er op legt. (eerst hield hij zich dan ineens stil) Laatst moest hij heel vroeg in de ochtend weg, ik zeg voel nog even. En hij voelt nog even gauw, en ja hoor, weer wat schopjes! Ook mijn zusje heeft het inmiddels gevoeld. Hoe dan ook, ook al voel ik het zo duidelijk allemaal. Het besef is er soms toch nog niet. Zal dat niet pas komen als de baby er is?! Voor diegene die het al goed voelen, hebben jullie soms ook last dat de baby op je blaas duwt of port?! Ik wel, dan moet ik helemaal nog niet echt plassen, maar omdat hij dan duwt of schopt tegen mijn blaas, voel ik ineens zo'n scheut van "ik moet plassen"! Zelfde idee als je nog niet echt moet plassen maar iemand drukt hard op je buik, en dat je dan ineens zo'n aandrang voelt! Wel vervelend, want daardoor moet ik nog vaker naar de wc dan ik al deed... Hier nog hondsberoerd trouwens. Hoop dat ik gauw opknap...En als ik weer beter ben mijn weerstand goed op peil proberen te houden!
wij staan vanavond om 19:00 op de planning voor de 20 weken echo, ben best nerveus.... en hopen dat alles goed is, en hij/zij zich wil laten zien wat het word ik laat jullie vanavond weten hoe het is gegaan!!
Meiden, wat fijn dat alle echo's weer goed waren, daar doen we het toch allemaal voor. Verder even snel....ik voel ons mannetje ook elke dag meer. En dat van die blaas herken ik wel ja. Ook voel ik de zwaartekracht steeds meer en soms niet zo'n lekker gevoel. Maar goed, het hoort er allemaal bij!!! meiden met de avond echo....veel plezier en succes!!
Ik schrik er ook af en toe van haha als ik iets voel, sommigen kijken me raar aan als ik dat zo zeg haha. Ik hou het dan ook maarr voor me, want merk dat niet iedereen dat begrijpt. Of dat ik nog geen favoriete namen heb oid, vinden mensen ook raar, zit denk ik nog niet echt op een roze wolk. Denk ook inderdaad dat het besef pas echt goed komt als we de kleintjes in onze armen hebben. Of misschien als we een joekel van een buik hebben. @libra: Wat leuk dat je het al zo goed voelt! Terwijl ik bij de echo lag voelde ik sommige bewegingen wel en anderen niet, maar dat schijnt normaal te zijn, misschien ook maar net waar de placenta ligt? (als die voor ligt) Vervelend dat je je zo beroerd voelt, hoe komt het? Sweety8: geniet er vanavond van! Het ging zo snel voorbij terwij we er toch ruim 45 minuten zaten.
Afsprakenlijst 27-03 Gold 20 weken echo 13.00 27-03 sweety8 20 weken echo 19:00 28-03 Libra1 controle VK 02-04 Anskev 20 weken echo 8.30uur 02-04 Puschel 20 wkn echo, 9 uur 06-04 Yara89 controle VK 10-04 Nannie controle gyn 12-04 sweety8 controle vk 14-04 Annet1985 controle vk 18-04 Yasmin controle vk 28-04 annet1985 pretecho 26 weken 10.00 28-04 Libra1 pretecho 26 weken Verwachte uitgerekende datum 26-07 marleentje26 (2e kindje)/ZH/FV 31-07/01/08 Fokje (3e kindje)/thuis/combi FV,BV/verrassing 01-08 Scooby26 01-08 Frisje (1e kindje) 01-08 Niqi79 (1e kindje) 01-08 Maxje (1e kindje) 01-08 Jel123 (1e kindje) 03-08 Soekie (2e kindje) 03-08 Beebje2012 (1e kindje)/ZH/FV 03-08 Isa28 (1e kindje)/ZH/BV/verrassing 03-08 Leontine78 (1e kindje)/ZH/FV/meisje 03-08 Libra1 (1e kindje)/TB?/BV/ 03-08 MilkHd (2e kindje)/TB/BV/verrassing 04-08 Jessica (1e kindje) 04-08 annet1985 (1e kindje)/ZH/combi FV,BV meisje 04-08 Sjorsjette (1e kindje) 04-08 Zazu (1e kindje)/ZH/BV/verrassing 04-08 Sweetygirl84 04-08 woezelenpip1980 (3e kindje)/ZH/BV/jongen 04-08 Marilou (1e kindje)/TB/BV 05-08 Beebje 2012 (1e kindje)/ZH/FV/meisje 05-08 ruby82 (2e kindje) 06-08 Nath86 (1e kindje)/ZH/BV/ 06-08 Yasmin84 (1e kindje)/ZH/BV/meisje 07-08 Augustus baby 07-08 Eva33 08-08 Sher (1e kindje)/ZH/FV/meisje 08-08 Wish2bpregnant (2e kindje) 08-08 sweet Lilly/TB/BV/jongen 08-08 Coortje (3e kindje) 08-08 CenM (1e kindje)/ZH/BV/meisje 09-08 Yara89 (1e kindje)/TB/BV 10-08 jup (1e kindje) 10-08 Bellabella (2e kindje) 11-08 anskev (1e kindje)/ZH/FV/meisje 11-08 Zussie (1e kindje) 11-08 Puschel (1e kindje) meisje 11-08 Gold (1e kindje) TB/BV 12-08 sweety8 (1e kindje)TB/BV???? 13-08 L0nneke (2e kindje) 13-08 Nannie (2e kindje)/ZH/BV/???? 13-08 Lentekind 1 kindje 14-08 Miloe86 (1e kindje) 15-08 Nrg50 (2e kindje) 19-08 Lilalief (2e kindje)/ZH/BV/meisje Vlindertjes Goofychick Balou1 Lauren84 Linny24 Hopelessinlove Jolan0 Nelly (ma 11 weken) Lijst weer naar voren gehaald. CenM leuk een meid!!
Ik heb dat ook, een soort golven door je buik heen... Alsof ie van links naar rechts beweegt. Hoe ver zijn jullie al met namen verzinnen? We hebben al een meisjesnaam en ook bij de jongensnaam hebben we al eentje, maar twijfel ik nog over de schrijf wijze (met een d of met t).
"Gewoon" flink verkouden. Zere keel, snotterig, hoofdpijn, alles wat daarbij hoort. Weerstand zal wel wat zwakker zijn nu, want ik was ook zo verkouden toen ik een week of 12 zwanger was, normaal ben ik echt maar 1x in het jaar flink verkouden. Baal er ook weer van, want ik wil lekker sporten, maar met zo weinig lucht lijkt mij dat niet fijn. Ik heb wel al een naam, maar ook echt omdat ik toevallig een naam in mijn hoofd had. Anders zou ik echt heel veel twijfelen denk ik. Raar dat mensen dat stom vinden, als je de naam maar een paar weken voor de uitgerekende datum hebt lijkt mij dat voldoende
Wij hadden de jongensnaam ineens een maand of 2 geleden. Over de meisjesnaam zijn we het nog steeds niet eens. We wachten even tot de 3d echo. Als dat ook echt een jongen is....laten we het zo. We zijn blij met de jongensnaam. Stoer en kort en best origineel. Niet eentje uit de top10 dus. Maar ik ken mezelf hoor....kan nog 10x wijzigen. Een vriendin beviel 3 weken te vroeg en ze waren er nog niet uit. Voor ze naar het zkh gingen hebben ze nog even snel de lijst naar zichzelf gemaild. De keuze hebben ze gemaakt toen de kleine Matt er al was!
hier wisten we al vrij snel de jongens en meisjesnaam .. vandaag bericht gehad dat we pakket op konden halen bij prenatal en gelijk even gehaald wel een leuk pakket , altijd leuk wat te krijgen
@ namen hier hebben we de jongens naam al bedacht, en mijn vriend heeft eigenlijk meisjesnaam ook al bedacht! Dus ik denk dat het die ook wel gaan worden eigenlijk. @ 20 weken echo meiden succes vanavond @ gratis dozen, vond die van de prenetal ook super leuk inderdaad, vond de felicitatiebox wat tegen vallen maar ach een gegeven paard niet in de bek kijken zeg ikdan maar weer! @hier vanaag een beetje stress gehad, voelde de baby gister en vandaag eigenlijk aanduidelijk minder, en nou weet ik wel dat je het pas hoeft te voelen vanaf 28 weken elke dag, maar vond het toch wat raar. Heb dus de VK even gebeld mocht langs komen om even snel naar het hartje te luisteren en te zien of alles goed was, nou hoefde me nergens zorgen over te maken zei ze haha. En omdat ik daardoor zo gestresst raakte voel je de baby nog minder zei ze. Verder gaat het hier prima. @ babykamer wij beginnen denk ik echt pas na de pretecho hopen dat we het dan weten, en anders pech beginnen we ook daarna hahaha. Dan komen ook ons meubeltjes eind april dus! Hier moeten ook nog wel wat grote dingen gekocht worden. Maar alles rustig aan blijft het ook leuk .
Ja Libra1 denk dat je weerstand flink is gedaald, heb ik ook heel veel last van, nog nooit zo ziek geweest afgelopen maanden! En dat terwijl ik "nooit" ziek was. Super van al die mooie echo's en af en toe wat eigenwijze kindjes, is toch ook wel leuk ! Ik heb ook net de code voor de prenatal doos gekregen, hopelijk kan ik snel tijd vinden om hem op te halen ben benieuwd! Vandaag nog even 2 rompertjes gekocht en een voedingsbh zag bij de kruidvat een leuke liggen, hopelijk past hij anders moet ik hem nog weer ruilen. Met de babykamer zijn wij nog niet zo ver, we hebben hem nu redelijk leeg, maar moeten nog wachten op onze nieuwe kleding kast want dat hangt nu daar nog 4 week ongeveer! En moeten nog steeds keuze van behang maken, vind dat zo moeilijk heb hele leuke gezien, maar twijfel zo omdat er behoorlijk veel knal roze in zit en we natuurlijk niet weten wat het gaat worden. De meubels komen pas eind mei, dus we hebben nog even de tijd. Dan nog een leuk kleed voor op de grond zoeken, dus we hebben nog genoeg te doen. Vandaag eindelijk de verzekering gebeld en onze kraamzorg daar doorgegeven. Ook zwangerschapscursus geboekt, daar mag ik 7 mei beginnen, hopelijk is het wat, maar lijkt me erg leuk! Gaan meer meiden dit doen?? Nou nu ga ik even heerlijk languit lekker uitrusten morgen weer een lange werkdag!!!
Wij hebben ook nog geen naam. Wel een paar favorieten, maar dat veranderd bij mij nog wel eens. Wij hebben nog geen kamer of wagen gekocht. Wel een hele dag wezen kijken of proefritjes gemaakt, maar de wagen (joolz) nog steeds niet besteld. Vanmiddag een sms van een vriendin. Zij wil haar wagen kwijt, of wij interesse hebben. Maar het is een Quinnie en een driewieler. Die vind ik niet zo stabiel. Dus ik denk haast toch dat wij maar voor de dure Joolz gaan. Ik ben nog aan het twijfelen over een cursus. Het liefst zou ik gewoon 10 lessen gym nemen, maar dat doen ze hier niet in de buurt. Het is allemaal yoga en dan met 1x per maand een partnerles. Nou, daar krijg ik manlief echt niet iedere maand mee naartoe. Ik hoor ook van veel mensen die niets hebben gedaan, dat je er tijdens de bevalling wel doorheen begeleid wordt door de vk en dat je vaak intuitief al het juiste doet. Dus, twijfel twijfel twijfel ...
hallo, hier een bericht van mij, vanvond hebben we de 20 weken echo gehad. we hebben er minstens een uur gezeten en genoten van onze frummel.helaas liet onze frummel het hoofd niet zien, zit lekker met het hoofdje in het geboortekanaal, heb wel 3x moeten springen.. maar dat werkte niet verder was alles okj groeit goed en loopt precies op schema. ook wou het kindje eerst niet laten zien wat het was, maar we weten het we hebben volgende week donderdag een exstra 20 weken echo vanwege het hoofdje, hopen dat frummel zich dan wel wil laten zien. zoniet worden wij doorgestuurd naar ziekenhuis en word er inwendig gekeken... wat het word houden we nog even lekker geheim